Go Back   Forum 4Tuning > Car Styling > FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE

Reply
 
Thread Tools
Old 21-01-13, 18:55   #91
Neamtiu

Stock
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 1
Default bare fibra de sticla

salut...imi spune si mie cum as putea sa lipesc niste suporti de metal pe o bara de fibra de sticla,pe lateral...ca nu vreau sa gauresc bara ca sa prind suportii
Neamtiu is offline   Reply With Quote
Old 02-04-13, 10:08   #92
shrink

Stage 4
 
shrink's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 184
Default Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon

Salut,
mai este cineva, sau stiti pe cineva care facea/face din fibra de sticla,
--nici nu stiu cum sa le numesc parasolarele de haion care se puneau pe Dacii si pa Lada acele negre de obicei parca ar fi rulouri---

mersi!
__________________
WaterTransferPRINTing import&know-how : wtprint.ro
shrink is offline   Reply With Quote
Old 08-05-14, 06:58   #93
compozite

Stage 5
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 320
Default Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon

Quote:
Originally Posted by workaholic_ro View Post
Scuze de intarziere, ma ocup, dar mai mult pe partea de off-road, sport auto.
Cosmetica fac mai rar, iar acum sunt ocupat pana peste cap cu o comanda.
Daca n-ai o urgenta putem discuta. Sa o facem noi, sau sa-ti explic cum s-o faci singur. Despre ce e vorba ?
Vorbe multe , fapte mai putine . Dl expert in compozite si limba romana ne puteti incanta si noua privirea cu lucrarile dumneavoastra ?
compozite is offline   Reply With Quote
Old 08-05-14, 11:30   #94
compozite

Stage 5
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 320
Default Re: bare fibra de sticla

Quote:
Originally Posted by Neamtiu View Post
salut...imi spune si mie cum as putea sa lipesc niste suporti de metal pe o bara de fibra de sticla,pe lateral...ca nu vreau sa gauresc bara ca sa prind suportii
Iti recomand de la FOerch adeziv bicomponet ! lipeste si pe ma-sa metalelor ( poti si de la alta firma , eu de la ei am incercat si e ok )
compozite is offline   Reply With Quote
Old 08-05-14, 19:18   #95
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon

Quote:
Originally Posted by compozite View Post
Vorbe multe , fapte mai putine . Dl expert in compozite si limba romana ne puteti incanta si noua privirea cu lucrarile dumneavoastra ?
Ambele afirmatii sunt corecte, atat in ceea ce priveste compozitele cat si limba romana.
Raspunsul la intrebare e insa negativ, nu fac laminari, folosesc fibra de carbon in scopul pentru care a fost creata, structuri si piese tehnice, nu picturi. Pentru asta exista "hydrocoating".
Ca de exemplu, scut inferior de EVO 10, 12 straturi de carbon si 7 de sticla (nu detaliez), 14 kile jumate.
(nu vad de ce te-ai atacat asa, aveam dreptate in comentariul ala, "colega")
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	EVO10 - scut1.jpg
Views:	102
Size:	120.6 KB
ID:	2982140   Click image for larger version

Name:	EVO10 - scut2.jpg
Views:	81
Size:	136.0 KB
ID:	2982141  
__________________
Mecanicul nu poate sfida logica si legile fizicii decat daca asa vrea el.

Last edited by workaholic_ro; 08-05-14 at 19:48.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 08-05-14, 20:41   #96
compozite

Stage 5
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 320
Default Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon

Quote:
Originally Posted by workaholic_ro View Post
Ambele afirmatii sunt corecte, atat in ceea ce priveste compozitele cat si limba romana.
Raspunsul la intrebare e insa negativ, nu fac laminari, folosesc fibra de carbon in scopul pentru care a fost creata, structuri si piese tehnice, nu picturi. Pentru asta exista "hydrocoating".
Ca de exemplu, scut inferior de EVO 10, 12 straturi de carbon si 7 de sticla (nu detaliez), 14 kile jumate.
(nu vad de ce te-ai atacat asa, aveam dreptate in comentariul ala, "colega")
hidrotransferul este ca si treningul ala contrafacutt pe care il porti. stai chill esti departe de adevar.
compozite is offline   Reply With Quote
Old 09-05-14, 19:35   #97
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon

Quote:
Originally Posted by compozite View Post
hidrotransferul este ca si treningul ala contrafacutt pe care il porti. stai chill esti departe de adevar.
E evident ca nu stii nimic despre mine sau despre garderoba mea, dar probabil vrei sa cobori discutia in registrul de jos, acolo unde te simti confortabil. N-am vrut decat sa-ti atrag atentia pe subiectul celalalt ca nu se cuvine sa-ti desfaci taraba in zone unde discutia nu e pe fond comercial. Era de fapt treaba moderatorilor si atunci as fi tacut, ca sa nu-mi tot ridici mingi la fileu. Apropo, putem continua discutia si pornind de la treninguri, dar atunci zugravelile cu carbon vor parea si mai ridicole. Just ask and watch.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 09-05-14, 22:49   #98
CUPEIST

Stage 3
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 77
Default Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon

Quote:
Originally Posted by workaholic_ro View Post
Ambele afirmatii sunt corecte, atat in ceea ce priveste compozitele cat si limba romana.
Raspunsul la intrebare e insa negativ, nu fac laminari, folosesc fibra de carbon in scopul pentru care a fost creata, structuri si piese tehnice, nu picturi. Pentru asta exista "hydrocoating".
Ca de exemplu, scut inferior de EVO 10, 12 straturi de carbon si 7 de sticla (nu detaliez), 14 kile jumate.
(nu vad de ce te-ai atacat asa, aveam dreptate in comentariul ala, "colega")
Tot respectul pt munca ta!
Imi poti preciza, prin comparatie, cam cit ar cintari daca ar fi din otel?
CUPEIST is offline   Reply With Quote
Old 10-05-14, 14:35   #99
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon

Quote:
Originally Posted by CUPEIST View Post
Tot respectul pt munca ta!
Imi poti preciza, prin comparatie, cam cit ar cintari daca ar fi din otel?
Buna intrebare, mai ales ca forteaza mai multe raspunsuri.
1. pur dimensional vorbind, la aceeasi forma si grosime s-ar apropia de o suta de kile; dar ala deja e considerat blindaj usor;
2. daca tii cont de proprietatile mecanice compozit vs. otel, in special rezistenta la rupere, otelul ar fi cam de trei ori mai greu;
3. daca te intereseaza un comportament absolut identic, atunci nu exista un raspuns; otelul va avea la un moment dat deformatii remanente, dar nu se va sparge niciodata la aplicatia in cauza, va lovi in schimb piesele pe care le protejeaza, baie de ulei etc., carbonul va avea un comportament perfect elastic in limita rezistentei lui, dar cānd se rupe...se rupe.
Probabil ca raspunsul cel mai potrivit e cel de la punctul 2. Scutul in cauza se foloseste la raliuri pe drumuri cu pietris, acolo unde bolovani maricei lovesc in mod frecvent burta masinii. Pentru asfalt se folosesc scuturi cu greutatea redusa cam la jumatate (pana spre 8-9 kile), au cam aceeasi grosime dar miezul e o umplutura de joasa densitate, spuma, fagure sau combinatii intre ele.

Edit: dupa unii autori, raportul de greutate carbon/otel in conditii de rezistenta "egala" ar fi de fapt cam 1 la 4, dar repet, nu se poate face o comparatie absoluta, comportamentul este diferit si conteaza mult si felul in care este realizata structura, forma, goluri, ranforsari etc.
In afara de asta, tehnologia de realizare a compozitelor are variatiile ei: se poate lucra manual, la pensula si trafalet ca in cazul rasinilor poliesterice cu fibra de sticla (apropo, niciodata poliester + carbon sau kevlar), cu prepreg (tesatura preimpregnata cu rasina) prin infuzie sub vacuum sau rtm (resin transfer molding, cu varianta lrtm unde l e de la "light"). Fiecare metoda are avantajele si dezavantajele ei, iar rezultatele sunt mai mult sau mai putin diferite.
(pot detalia, dar la intrebari punctuale, daca dezvoltam toate variantele vom scrie pe forumul asta carti)

Scutul in cauza (incerc sa anticipez urmatoarea intrebare) e facut prin infuzie.

Last edited by workaholic_ro; 10-05-14 at 14:56.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -