Go Back   Forum 4Tuning > Car Styling > FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE

Reply
 
Thread Tools
Old 26-06-15, 19:59   #706
GFA90

Stage 2
 
GFA90's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 65
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Intru si eu pt a cere niste informatii va rog frumos cei care sunt in masura sa mi le oferiti!


Doresc sa imi vopsesc masina si as vrea sa stiu ce tip de vopsea pot folosi pe masina in afara de teribilul KLAR!


Dintre marcile consacrate ce se recomanda? Dupont...standox...glasurit si as include si mipa deoarece am obs ca si ei au nuante f reusite! si sunt laudate!


Raman profund indatorat cine ma poate indruma spre o alegere pt pigment si lac! Eu stiu doar de lacul 335 de la glasurit ca este cel mai bun ca luciu insa nu stiu ca si protectie ce face!
GFA90 is offline   Reply With Quote
Old 27-06-15, 06:21   #707
Polish Sibiu

Stock
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 3
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

vopseaua are rol decorativ. ea nu ofera asa zisa protectie chimica a caroseriei, acest lucru facandu-l doar lacul.
eu iti recomand vopsea din gama RM, PPG, AUTOCOLOR si challenger (low cost pe care o vinde STANDOX) toate pe baza de diluant.
Lac foarte bun - Sikkens , iar un lac bun Lesonal 420 Premium !
Polish Sibiu is offline   Reply With Quote
Old 27-06-15, 08:54   #708
GFA90

Stage 2
 
GFA90's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 65
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Quote:
Originally Posted by Polish Sibiu View Post
vopseaua are rol decorativ. ea nu ofera asa zisa protectie chimica a caroseriei, acest lucru facandu-l doar lacul.
eu iti recomand vopsea din gama RM, PPG, AUTOCOLOR si challenger (low cost pe care o vinde STANDOX) toate pe baza de diluant.
Lac foarte bun - Sikkens , iar un lac bun Lesonal 420 Premium !
Si lac Sikkens unde gasesc ca nu am gasit decat un dite unde cica ar distribui dar nu gasesc acolo nici urma de vreo prezentare?
GFA90 is offline   Reply With Quote
Old 27-08-15, 23:13   #709
sebi_pop

Stage 1
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 11
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

A trebuit sa revopsesc capota si bara la un Seat Leon 1p din 2011, culoare Magico Black. Nu prea sunt multumit de rezultat (nuanta si luciu) si as dori sa stiu care este cea mai buna vopsea si lac care se poate cumpara? Vopseaua originala si lacul original nu se pot cumpara de nicaieri?
sebi_pop is offline   Reply With Quote
Old 27-09-15, 09:11   #710
vlad2005

Stock
 
Join Date: Sep 2015
Posts: 1
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Buna ziua!
Am citit cateva raspunsuri anterioare despre pistoale de vopsit si intamplator ma intereseaza subiectul. M-am documentat destul de mult si as vrea sa raman cu o idee cat mai clara.
In primul rand nu doresc sa dotez un service ci ma refer la o activitate mai mult de hobby, ca o alternativa la rutina zilnica. Deci ies din discutie pistoale pro gen Sata 5000, devilbiss GTI Pro, Iwata 400. Mi-as dori sa pot vopsi repere de masina, poate o jumatate si eventual ca o exceptie propria mea masina exterior integral.
Dar cel mai frecvent repere: 1-2 aripi, o capota, o bara, ceva de genul acesta.
Imi doresc ca lucrarea sa iasa cat mai bine astfel incat sa arata cat mai aproape de rezultate pro, chiar daca inseamna multa munca si ma refer aici in special la partea de polish.
Din ce am vazut, cam cele mai bune alternative mid-range sunt: devilbiss FLG-5 si iwata AZ3 HTE2. Au preturi apropiate aprox 100-120 euro.
Devilbiss (duza 1.4) pare a avea un patern mai larg, este laudat de profesionisti sunt multe demonstratii pe net privind calitatea rezultatelor obtinute. Se pot cumpara acesoriile pentru duza de 1.8 sau 2.0 (primer) cam la 40$. Este rapid si da rezultate apropiate de gama pro de la devilbiss (sub sata dar nici pistol de 700$ nu e). Necesita cam 9,5cfm (aprox 270l/min). FLG-5 am gasit prin Polonia la 400 de lei ceea ce este super ieftin la calitatea asta.
Iwata AZ3 (duza 1.3) are un patern ceva mai mic, dar are avantajul de a consuma doar 7cfm (aprox 200l/min.), dar este clar mai lent decat FLG-5. Are un pret de aprox 100 euro pe ebay.
Marea problema este insa compresorul. Majoritatea specifica debitul de aer aspirat ceea ce este diferit de ceea ce furnizeaza compresorul in sarcina.
Intrebarea mea este pentru cei care au avut ocazia sa lucreze cu pistoale HVLP de diverse specificatii si au experienta privind cerintele. Cam care ar fi idealul (eventual ceva link-uri) pentru devilbiss FLG-5 respectiv Iwata AZ3. Imi doresc sa fie monofazice deoarece modificarea retelei acasa de la monofazic la trifazic e foarte scumpa si nu se justifica.
Sincer nu imi este clar nici daca pentru pistoale e vorba de consum in sarcina sau debit aspirat. In sfarsit, ceva pareri practice ar fi excelente dincolo de calcule teoretice.
Multumesc anticipat!!
P.S. poate era mai bun un topic separat pentru acest subiect stric legat de pistoale/compresoare gama de mijloc. Daca se considera ok deschid topic nou, sper sa am rapsunsuri cat mai multe.
vlad2005 is offline   Reply With Quote
Old 29-09-15, 09:44   #711
DaNyBuCsA

Stage 4
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 171
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Salutare. Am si eu o intrebare legata de lac. Este necesara folosirea intaritorului? Doresc sa folosesc lac sprint pe niste jante de aliaj si as dori sa stiu daca trebuie sa folosesc si intaritor. sunt constient de faptul ca se va intari mai greu lacul mai ales in sezonul rece,dar ma gandesc ca se poate intari intr-un final. Precizez ca nu ma intereseaza atat de mult rezistenta lacului pentru ca in fiecare an schimb nuanta jantelor(deci daca rezista un sezon lacul pe jante e suficient). am mai fost la policolor pe la stefan cel mare si mi s-a recomandat un lac la 47 de lei litrul(ceva mai dur spunea cel de acolo-avea si mai moale un pic mai ieftin).imi puteti spune ceva legat de acel lac? De asemenea daca exista alte variante din aceeasi gama de pret si imi puteti recomanda ceva ar fi ideal. Multumesc anticipat!

Last edited by DaNyBuCsA; 29-09-15 at 10:09.
DaNyBuCsA is offline   Reply With Quote
Old 06-10-15, 23:56   #712
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Fara intaritor, lacul se va intari la suprafata (daca se va intari) dar baza lui va fi vascoasa si fragila, vei avea mereu neplaceri cu jantele astea...
aleks is offline   Reply With Quote
Old 05-11-15, 12:55   #713
Drop_Gun

Stage 1
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 24
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Quote:
Originally Posted by vlad2005 View Post
Buna ziua!
Am citit cateva raspunsuri anterioare despre pistoale de vopsit si intamplator ma intereseaza subiectul. M-am documentat destul de mult si as vrea sa raman cu o idee cat mai clara.
In primul rand nu doresc sa dotez un service ci ma refer la o activitate mai mult de hobby, ca o alternativa la rutina zilnica. Deci ies din discutie pistoale pro gen Sata 5000, devilbiss GTI Pro, Iwata 400. Mi-as dori sa pot vopsi repere de masina, poate o jumatate si eventual ca o exceptie propria mea masina exterior integral.
Dar cel mai frecvent repere: 1-2 aripi, o capota, o bara, ceva de genul acesta.
Imi doresc ca lucrarea sa iasa cat mai bine astfel incat sa arata cat mai aproape de rezultate pro, chiar daca inseamna multa munca si ma refer aici in special la partea de polish.
Din ce am vazut, cam cele mai bune alternative mid-range sunt: devilbiss FLG-5 si iwata AZ3 HTE2. Au preturi apropiate aprox 100-120 euro.
Devilbiss (duza 1.4) pare a avea un patern mai larg, este laudat de profesionisti sunt multe demonstratii pe net privind calitatea rezultatelor obtinute. Se pot cumpara acesoriile pentru duza de 1.8 sau 2.0 (primer) cam la 40$. Este rapid si da rezultate apropiate de gama pro de la devilbiss (sub sata dar nici pistol de 700$ nu e). Necesita cam 9,5cfm (aprox 270l/min). FLG-5 am gasit prin Polonia la 400 de lei ceea ce este super ieftin la calitatea asta.
Iwata AZ3 (duza 1.3) are un patern ceva mai mic, dar are avantajul de a consuma doar 7cfm (aprox 200l/min.), dar este clar mai lent decat FLG-5. Are un pret de aprox 100 euro pe ebay.
Marea problema este insa compresorul. Majoritatea specifica debitul de aer aspirat ceea ce este diferit de ceea ce furnizeaza compresorul in sarcina.
Intrebarea mea este pentru cei care au avut ocazia sa lucreze cu pistoale HVLP de diverse specificatii si au experienta privind cerintele. Cam care ar fi idealul (eventual ceva link-uri) pentru devilbiss FLG-5 respectiv Iwata AZ3. Imi doresc sa fie monofazice deoarece modificarea retelei acasa de la monofazic la trifazic e foarte scumpa si nu se justifica.
Sincer nu imi este clar nici daca pentru pistoale e vorba de consum in sarcina sau debit aspirat. In sfarsit, ceva pareri practice ar fi excelente dincolo de calcule teoretice.
Multumesc anticipat!!
P.S. poate era mai bun un topic separat pentru acest subiect stric legat de pistoale/compresoare gama de mijloc. Daca se considera ok deschid topic nou, sper sa am rapsunsuri cat mai multe.
Vlad amice... esti in ceata...rau de tot ! Scuze...nu te supara...nu asta imi doresc... dar ceea ce scrii tu aici...e o aberatie ! Am sa incerc sa punctez strict din dorinta de a-ti salva ceva "arginti" pe care doresti sa-i cheltui aiurea...dar si mai important pentru timpul alocat unui hobby care nu iti v-a aduce nici o satisfactie atunci cand pui problema asa ba...din contra o sa-ti aduca numai frustrari si alte lucruri neplacute !
1) Nu stiu ce experienta ai tu in domeniul pregatirii suprafetelor in vederea vopsirii ! Din ceea ce am citit cred ca experienta practica este zero sau cel mult nivel incepator. Banuiesc ca te-ai documentat si ai vazut o gramada filmulete "de specialitate" multe dintre ele peste 80% sunt departe de adevar sa nu zic de profesionalism. Sfat avizat : vizualizarea si acumularea teoretica a unor cunostinte reprezinta doar 5% din "meseriasul" cu sute sau mii de piese pregatite, iar diferenta dintre un rezultatul pe care il doresti tu in acest moment in care te afli tu in competitie directa cu "meseriasul" de care vorbeam este rezultatul unei liniute de 400m intre un logan si un ferrari testarossa ! bun am sa inchei acest punct subliniind ca pregatirea suparfetei in vederea vopsirii reprezinta in umila mea parere undeva la 40-45 % din rezultatul final !
2) Sunt ferm convins ca nu stiai la fel ca peste 80% din "vopsitorii bine instruiti" care isi dau cu parerea pe aici ca inca 40 de procente in realizarea unui produs "profi" asa cum iti tu este reprezentat de o operatie foarte importanta careia multi nu-i acorda importanta si anume Degresarea ! Aici nu mai comentez... deja mi-am atras si asumat "oprobiul public" pe acest site cu aceasta afirmatie !
3 ) Polish.... uuuf.... sa nu cumva sa crezi ca poti polisa orice...oricum...si oricand ! Sa nu cumva sa crezi ca polisul rezolva tot... polisul rezolva mult...mult mai putine lucruri decat crezi tu ca poate face si sfatul meu este sa te feresti de el pe cat posibil... sa-l aplici...doar in zonele de pierdere si numai cu respectarea stricta a etapelor 2000 la apa, 3000... fin, ultrafine si antihologram....atentie la bureti la culoarea lor...atentie la turatia masinii de slefuit...atentie la temperatura suprafetei slefuite.... si tot asa...sa nu cumva sa crezi ca e simplu...chiar daca in mana unuia care a polisat ani la viata lui lucrurile sunt simple rau de tot.... daca nu prea stii ce faci...risti sa ai rezultate "neasteptate" !
4 ) Ceea ce te intereseaza pe tine cel mai mult pistolul si compresorul (aici e simplu...important este sa ai un filtru bun...preferabil antiparticule si silica...stii si tu ca apa nu se intelege deloc cu solventul...si chiar daca exista vopsele pe baza de apa...lacul este pe baza de solvent ! Uite ca am ajuns si la pistol ! Restul de 20 de procente sunt impartite intre vopsea (aici ma refer la tehnica de aplicare corecta ...pentru ca fiecare tip de vopsea are o tehnica de aplicare pentru a o pune in valoare 100%) lac acelasi comentariu ca si la vopsea, mana vopsitorului (aici intra in discutie stare de spirit, oboseala plictiseala, pozitia pieselor pe stativ ...etc.. si bineinteles pistol...
Asa ca dragul nostru Vlad tu ai acordat prea mult timp documentarii unui capitol care reprezinta aproximativ 10% din produsul final "profi".

Ai inceput cu ceea ce nu trebuia si fara a minimaliza importanta unui pistol eu spun si sustin din "umila mea experienta" ca pistolul te ridica...si tot el te doboara conteaza "doar" mana ta...doar tehnica de aplicare... doar calitatea materialelor folosite...doar calitatea finisarii suprafetei de vopsit...doar grosimea peliculei de vopsea aplicata, doar corecta suprapunere a "brazdelor"...doar capacitatea de a realiza film inchis jumatate de mana sau mana plina pe o piesa...doar egalizarea...doar degresarea corecta piesei..si pot continua cu acest...doar...doar in speranta ca ti-am fost de folos... si ca acum ai faci lucrurile asa cum trebuiesc facute...pe rand si in ordinea corecta...altfel hoby-ul tau se v-a transsforma intr-o sursa de stres...
Drop_Gun is offline   Reply With Quote
Old 06-11-15, 08:48   #714
Drop_Gun

Stage 1
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 24
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Quote:
Originally Posted by GFA90 View Post
Intru si eu pt a cere niste informatii va rog frumos cei care sunt in masura sa mi le oferiti!


Doresc sa imi vopsesc masina si as vrea sa stiu ce tip de vopsea pot folosi pe masina in afara de teribilul KLAR!


Dintre marcile consacrate ce se recomanda? Dupont...standox...glasurit si as include si mipa deoarece am obs ca si ei au nuante f reusite! si sunt laudate!


Raman profund indatorat cine ma poate indruma spre o alegere pt pigment si lac! Eu stiu doar de lacul 335 de la glasurit ca este cel mai bun ca luciu insa nu stiu ca si protectie ce face!
Depinde de ce buget dispui ! Polish Sibiu recomanda low cost Standox (Challanger) nu e o alegere rea...doar ca e pretentioasa la aplicare si iti trebuie mana buna ! Dupont e un nume de vopsea... Glasurit la fel si nu mai este ce era odata...in Bucuresti eu stiu o singura instalatie de Glasurit asa ca la "vanzari" atat Dupont cat si Glasurit sunt departe rau de Standox...ceea ce spune multe ! Eu recomand doar atat : pentru un rezultat cat mai bun nu face "ciulama"... daca mergi pe Standox... dai filler easy 6 la 1 urmat de challanger si lac tot de la standox easy ... si o sa ai un rezultat bun...eu zic ca in ziua de azi..pe praful asta nu se merita sa "stropesti" o masina cu mai mult de 3.000 RON mai ales daca masina este ca valoare de piata sub 7.000 Euro si nu mai e fata mare de mai mult de 7-8 ani... dar asta e doar parerea mea, tu faci cum crezi si cat iti permite buzunarul !
Drop_Gun is offline   Reply With Quote
Old 12-11-15, 22:04   #715
Mihai.Ro

Stage 2
 
Mihai.Ro's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 37
Question Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Salutare, am si eu nevoie de cateva raspunsuri, sfaturi urgente!

Tre' sa vopsesc o masina, exterior-interior - vopsea rosu mat cu lac peste - ambele pe baza de diluant.

1. care sunt diferentele intre o vopsea de calculator (rosu mat) si vopsea mata la cutie (adica deja procesata).

2. ce lac rezistent stiti pentru aplicare peste vopseaua de pe caroserie - ceva marca/firma etc.

3. este vreun risc daca i'au sa zicem vopseaua mata de la o firma si lacul de la alta firma? de ex: vopsea facuta de klar si lac de sprint/body?

deci ambele vopseaua si lacul trebuie sa fie pe baza de diluant.

Multumesc frumos, astept raspuns! numai bine!

Last edited by Mihai.Ro; 12-11-15 at 22:08.
Mihai.Ro is offline   Reply With Quote
Old 14-11-15, 18:18   #716
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Quote:
Originally Posted by Mihai.Ro View Post
Salutare, am si eu nevoie de cateva raspunsuri, sfaturi urgente!

Tre' sa vopsesc o masina, exterior-interior - vopsea rosu mat cu lac peste - ambele pe baza de diluant.

1. care sunt diferentele intre o vopsea de calculator (rosu mat) si vopsea mata la cutie (adica deja procesata).

2. ce lac rezistent stiti pentru aplicare peste vopseaua de pe caroserie - ceva marca/firma etc.

3. este vreun risc daca i'au sa zicem vopseaua mata de la o firma si lacul de la alta firma? de ex: vopsea facuta de klar si lac de sprint/body?

deci ambele vopseaua si lacul trebuie sa fie pe baza de diluant.

Multumesc frumos, astept raspuns! numai bine!
Lacul este mat, nu vopseaua.
Atentie, ORICE vopsea cu lac deasupra este mata dupa aplicare, dar asta NU CONTEAZA.
DOAR lacul are agent de matuire in el. Cu cat mai multe maini de lac, cu atat mai puternic efectul.
Daca vrei sa nu ai surprize de compatibilitate incearca sa folosesti aceeasi marca la toate produsele, sau la cat mai multe dintre ele, inclusiv fillerul.
In general vopseaua la cutie permite o diluare mai mica, deci iti va trebui o cantitate mai mare. Pretul mai mic e anulat de cantitatea suplimentara necesara.
Pentru o totala, pentru o berlina medie, cu interior si exterior ti-ar trebui in jur de 2,5-3 litri, in functie de vopsitor si de pistolul folosit. Costul pe litru e in jur de 200 de lei pentru vopseaua "pe calculator" si in jur de 80-150 lei litrul pentru vopseaua la cutie. Pentru cea la cutie s-ar putea sa-ti trebuiasca in jur de 3,5-4,5 litri...
Daca nu e culoare metalizata, poti folosi direct vopsea mata, "cu lac in ea".
aleks is offline   Reply With Quote
Old 14-11-15, 23:54   #717
Mihai.Ro

Stage 2
 
Mihai.Ro's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 37
Exclamation Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Quote:
Originally Posted by aleks View Post
Lacul este mat, nu vopseaua.
Atentie, ORICE vopsea cu lac deasupra este mata dupa aplicare, dar asta NU CONTEAZA.
DOAR lacul are agent de matuire in el. Cu cat mai multe maini de lac, cu atat mai puternic efectul.
Daca vrei sa nu ai surprize de compatibilitate incearca sa folosesti aceeasi marca la toate produsele, sau la cat mai multe dintre ele, inclusiv fillerul.
In general vopseaua la cutie permite o diluare mai mica, deci iti va trebui o cantitate mai mare. Pretul mai mic e anulat de cantitatea suplimentara necesara.
Pentru o totala, pentru o berlina medie, cu interior si exterior ti-ar trebui in jur de 2,5-3 litri, in functie de vopsitor si de pistolul folosit. Costul pe litru e in jur de 200 de lei pentru vopseaua "pe calculator" si in jur de 80-150 lei litrul pentru vopseaua la cutie. Pentru cea la cutie s-ar putea sa-ti trebuiasca in jur de 3,5-4,5 litri...
Daca nu e culoare metalizata, poti folosi direct vopsea mata, "cu lac in ea".
Salutare, multam de raspuns!

pai ma gandesc ca daca dau vopsea cu lac peste o sa fie cat de cat mai rezistenta in timp si am impresia ca luceste si mai ok.

n'am inteles partea cu "DOAR lacul are agent de matuire in el. Cu cat mai multe maini de lac, cu atat mai puternic efectul." adica daca dau 3 maini de lac si ii fac un polish nu o sa fie mai lucioasa decat daca as da 2 maini de lac?
io ma gandeam sa dau 3 maini de lac pline, fara gazare si daia intreb.

preturile le inclusiv vopsele/lacuri - ideea e ca nu prea stiu ce produse sa folosesc, adica sa merg la sigur, de ex am vazut la unele firme lacuri, facute bineinteles de aceeasi firma dar preturi diferite intre 80- 200 lei si nu prea inteleg care'i treaba, adica de ce diferenta asta de pret la aceeasi firma?

si lacul pe care voiam sa'l i'au scrie pe cutie GEL LAC si cand am intrebat vanzatoru mi'a recomandat sa dau maxim 2 maini de lac pe masina ca la a 3a mana "incepe sa fiarba lacu" cica, produsele cu care am lucrat pana acum sunt de la palinal si urmeaza sa i'au vopseaua, dar am vazut ca la ei litru de vopsea e 300 lei si cand mi'au spus sa dau si doar 2 maini lac.. am zis sa ma mai interesez.

multam inca odata de raspuns, astept vesti daca se poate!
Mihai.Ro is offline   Reply With Quote
Old 15-11-15, 08:47   #718
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Lacul fierbe cand vopsesti in cabina ,fiindca de la caldura din cabina,si de al faptul ca reactia de intarire a lacului folosind intaritor este exoterma, iti apar bule in straturile de lac,dar daca vopsesti masina in curte,sau la temperatura mica poti evita acest lucru.
Mai si varianta sa dai doar straturi de lac,sa o lasi cateva luni,si sa mai dai dupa alte straturi de lac daca vrei un lac gros.
Tu pana la urma vrei un finish lucios sau mat?
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 15-11-15, 18:09   #719
Mihai.Ro

Stage 2
 
Mihai.Ro's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 37
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Quote:
Originally Posted by julaikos View Post
Lacul fierbe cand vopsesti in cabina ,fiindca de la caldura din cabina,si de al faptul ca reactia de intarire a lacului folosind intaritor este exoterma, iti apar bule in straturile de lac,dar daca vopsesti masina in curte,sau la temperatura mica poti evita acest lucru.
Mai si varianta sa dai doar straturi de lac,sa o lasi cateva luni,si sa mai dai dupa alte straturi de lac daca vrei un lac gros.
Tu pana la urma vrei un finish lucios sau mat?
normal ca lucios, nu mat! cu cat mai mult luciu cu atat mai bine, nu fac tuning sa fie mata, e vb de vopsirea unei dacii restaurate si daia vreau sa fie cat mai "lucioasa" si sa reziste in timp.

masina va fi vopsita in cuptor - cabina daia cu caldura, dupa vopsire urmand sa o tin 2 ore la o temp de 80grade.

si tocmai dasta nu stiam care sunt riscurile daca dam mai multe maini de lac. de ce mai multe maini de lac?! pentru ca am vazut masini cu 3 maini de lac din ala ordinar care au luciu dupa 5-6 ani de zici ca's noi, si masini facute recent cu 2 maini lac care si polisate nu arata asa bine.

Last edited by Mihai.Ro; 15-11-15 at 18:13.
Mihai.Ro is offline   Reply With Quote
Old 18-11-15, 23:32   #720
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Pai sfaturile le-ai primit pentru culoarea mata. asa se intelegea din enuntul initial.
da, e suficient sa primesti 2 maini pline de lac, nici nu-i nevoie de mai mult. oricum, e bine sa lasi un vopsitor cu experienta sa-ti faca treaba.
sigur ca o poti face si tu, o sa fii fericit, dar o sa iasa un rezultat de doi bani...
preturile la lac sunt diferite pentru ca si caracteristicile lor sunt diferite. Luciu, autointindere, rezistenta in timp, la zgarieturi, la exfoliere, la pietre, densitatea, toate sunt diferite.
Nu e o obligatoriu ca un lac scump sa fie foarte bun, dar cu siguranta un lac ieftin e de rahat...
Nu te zgarci la tarate...
aleks is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -