Go Back   Forum 4Tuning > Car Styling > FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE

Reply
 
Thread Tools
Old 29-07-11, 09:56   #226
mike-fullspeed

Stage 5
 
mike-fullspeed's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,608
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

La noi la craiova NU este deschis duminica la Policolor!

De unde esti?? "oltenia city" ???
mike-fullspeed is offline   Reply With Quote
Old 29-07-11, 14:58   #227
wheelman2009

Stage 3
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 142
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

@kowally ai dreptate daca vrei sa-i faci si tinichigerie cel mai bine le rezolvi pe toate si vopsesti in final totul, jante, bari, aripi etc. la Policolor nu e deschis duminica, dar daca te duci in targ la Vitan o sa gasesti cam tot ce vrei si preturile sunt aproape de cele de la Policolor, bafta.
wheelman2009 is offline   Reply With Quote
Old 29-07-11, 15:05   #228
kowally

Stage 5
 
kowally's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 724
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Quote:
Originally Posted by mike-fullspeed View Post
La noi la craiova NU este deschis duminica la Policolor!

De unde esti?? "oltenia city" ???
Nu din "Oltenia" din "Oltenita" o distanta de aproape 50-60 km de Bucuresti si city a fost pus la misto )

@wheelman2009 mare tinichigerie nu ii fac , dar sunt putin ruginite pasajele pe spate si daca tot le fac macar sa pun de golf 2.
__________________

[B]
Dezmembrez cielo+motor

LIVRARE GRATUITA LA BUCURESTI SAU CALARASI
kowally is offline   Reply With Quote
Old 01-08-11, 23:53   #229
kowally

Stage 5
 
kowally's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 724
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Am gasit sa cumpar
-smirghel p360 si p600 (prin oras) 10 lei cate 2 foi din fiecare
-3 tipuri de degresant dar nu solvoxol la 10, 13 si 23 lei (prin oras)
-diluant klar d-20 10 -20 lei (la targ)
-filler bicomponent 35 lei la (la targ)

Si am mai gasit in oras un kit de vopsire "cica" care consta in grund , vopsea neagra si lac la 100-120 lei .

Daca nu mai pun diluant nitro in filler si pun d-20 are ceva si sa folosesc grundul acela din kitul de vopsire si sa renunt la filler ?

Fillerul nu este aceaiasi treaba cu spritzchitul si grundul ?
kowally is offline   Reply With Quote
Old 03-08-11, 15:51   #230
wheelman2009

Stage 3
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 142
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

nu are rost sa pui D20 in fiiler, pune nitro ca e mai ieftin si iti trebuie si la spalat pistolul, degresantul vezi ca e antisiliconic ( dai cu el pe tabla ) si vezi ca unele sunt ”fast” adica cu uscare rapida dar nu e cazul pe caldurile astea deci iei normal si mai e si antistatic ( dai cu el pe plastice ), dar barile le poti sterge bine si cu nitro apoi le dai cu plastofix, smirghel mai cauta ca ce ai gasit e scump si vezi sa iei si cateva carpe fara scame ca sa degresezi cu ele. De kituri de vopsire nu stiu ce sa zic ca eu nu folosesc asa ceva, dar nu cred ca e de calitate si da filler in acceptiunea populara e tot una cu spritzchitul sau grund, dar ideea e sa fie bicomponent adica cu intaritor si vezi sa il iei gri deschis sau bej deschis daca dai cu alb peste el, filler exista si fara intaritor dar e mai slab calitativ si se usuca si ceva mai greu.
wheelman2009 is offline   Reply With Quote
Old 03-08-11, 21:28   #231
kowally

Stage 5
 
kowally's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 724
Thumbs up Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Da, acum am inteles, multumesc .Spoilerele le scot din schema pentru ca fac unele din fibra de sticla si am examinat mai bine pe cel de be spate si nu prea merita reparat pentru ca o sa umplu cu mult chit si o sa se vada urat, il las asa sa fie gen "rat style " ) .Dupa ce termin de facut spoilerul de pe fata din fibra de sticla pe cel de pe spate o sa il folosesc ca pozitiv sa fac modelul de bara peste care sa torn matrita.Sa termin spoilerele de facut si ma apuc si de jante.

Imi ajunge 500 ml de vopsea grund/vopsea/lac pt jante si capota ?
Cata vopsea intra la o solenza?
Cu nitrodiluant merge sa imi curat mainile de spuma poliuretanica expandabila?


mod.edit : nu dati quote mesajului anterior.

Last edited by turbojack; 19-08-11 at 11:33.
kowally is offline   Reply With Quote
Old 15-08-11, 11:23   #232
nutzuXXL

Stage 5
 
nutzuXXL's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,097
Member of:
[VW]
[SEAT]
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

am si eu cateva intrebari lecate de vopsire-respectiv aplicarea vopselei

1. cat timp se lasa chitul sa se usuce inainte de aplicarea shpritchitului
2.dupa aplicarea shpritchitului la cat timp se da vopseaua
3 care este intervalul la care se dau straturile de vopsea
4 la cat timp se da lacul peste vopsea. vopseaua mai trebuie matuita cu smirgher de 1500-2000 inainte ca sa adere lacul ?
__________________
nutzuXXL is offline   Reply With Quote
Old 15-08-11, 18:16   #233
dexter_20

Stage 5
 
dexter_20's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,117
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[4Rally]
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

1.Chitul dupa ce s-a uscat il slefuiesti, deci...tu cand aplici spritzchit, chitul e deja intarit. Timpul de uscare al chitului difera in functie de 2 mari parametri: cantitatea de intaritor (cartea spune 3% intaritor in chit) si temperatura (la peste 20grade Celsius se intareste destul de repede, iar in 10-15min e gata de slefuit)
2.Dupa aplicare, se aplica asa zisul praf de control (dai un gaz de negru peste suprafata peste care tocmai s-a aplicat spritzchit). Dupa uscare, spritzchitul se matuieste uscat cu p320, dupa care se matuieste ud cu granulatii mai mari de P00. Dupa matuire urmeaza spalarea, uscarea, degresarea si abia apoi vopsirea.
3. Este vorba de timpul de aerare:cca 10 min in conditii normale. Cel mai bine e sa faci "testul degetului" (atingi cu varful degetului suprafata vopsita: daca pe deget ramane vopsea, mai ai de asteptat; in caz contrar, se poate aplica al2-lea strat de vopsea. Ideea e sa atingi piesa intr-un loc cat mai vizibil la final -un colt de exemplu.). Vopselele pe baza de apa devin mate dupa acest timp de aerare, asa ca mai poti si asa sa iti dai seama
4. Daca lacul se aplica dupa timpul de aerare (vezi punctul 3.) nu mai trebuie nici o matuire. Daca lacul te hotarasti sa il dai a doua zi, DA, vopseaua trebuie matuita, insa eu as opta pentru P1000-P1200 ud sau pasla abraziva si atat.
Am facut doar un rezumat la problemele tale. Sper sa iti fie de folos.





mod.edit : nu dati quote mesajului anterior.
__________________
I rise and u FALL!!!

Last edited by turbojack; 19-08-11 at 11:30.
dexter_20 is offline   Reply With Quote
Old 15-08-11, 18:35   #234
nutzuXXL

Stage 5
 
nutzuXXL's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,097
Member of:
[VW]
[SEAT]
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

multumesc mult pentru raspuns. m'ai lamurit in toate punctele.

tot respectul pt oameni ca tine !
nutzuXXL is offline   Reply With Quote
Old 15-08-11, 18:38   #235
dexter_20

Stage 5
 
dexter_20's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,117
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[4Rally]
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Quote:
Originally Posted by nutzuXXL View Post
multumesc mult pentru raspuns. m'ai lamurit in toate punctele.

tot respectul pt oameni ca tine !
Daca mai ai alte nelamuriri, sunt aici
dexter_20 is offline   Reply With Quote
Old 18-08-11, 11:20   #236
wheelman2009

Stage 3
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 142
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

@kowally hai sa le luam pe rand
- 0,5 l de vopsea/lac nu prea are cum sa-ti ajunga la 4 jante si o capota mai ales ca ai un pistol slab calitativ si trebuie sa le dai la toate cate 2 maini, cu un pistol bun iti ajungea dar cu ce ai tu sigur ai nevoie de 0,3-0,4 l pentru jante si 0,3 l capota
- la o solenza daca o faci cu duralchidica ( vopsea cu intaritor fara lac ) iti intra aprox. 2,5 - 3 l, dar asta depinde si de tehnica pe care o ai si bineinteles de pistol, eu unul am facut masini si cu 1,5 l de vopsea, deci cantitatea de vopsea difera de la caz la caz.
- cu nitro poti sa te speli pe maini dar sa dai imediat cu apa ca te cam arde.
wheelman2009 is offline   Reply With Quote
Old 18-08-11, 16:02   #237
kowally

Stage 5
 
kowally's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 724
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Am inteles Wheelman, ms mult . Intrebarea cu solenza a fost de curiozitate pentru ca vrea un prieten sa isi vopseasca masina si vopsitorul ia spus sa cumpere 3 litri de vopsea, ceea ce mi se parea cam mult pentru ca am vazut pe forum pe cineva care a mai vopsit o dacie cu 1,5 litri si inafara de asta, cand mi-am vopsit fostul break a intrat tot cam atat ...





mod.edit : nu dati quote mesajului anterior.

Last edited by turbojack; 19-08-11 at 11:30.
kowally is offline   Reply With Quote
Old 19-08-11, 11:36   #238
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Quote:
Originally Posted by kowally View Post
...Daca nu mai pun diluant nitro in filler si pun d-20 are ceva si sa folosesc grundul acela din kitul de vopsire si sa renunt la filler ?

Fillerul nu este aceaiasi treaba cu spritzchitul si grundul ?
Filler = spritchit
Nu puneti diluanti aiurea in filler.
Orice filler cere diluant nitro.

Quote:
Originally Posted by dexter_20 View Post
1.Chitul dupa ce s-a uscat il slefuiesti, ....
Un amendament.
Daca slefuirea se face cu mana exclusiv,chitul nu se lasa complet sa se intareasca,ci in stare mai cruda si apa la slefuire.Asa faceti economie de muschi.
Daca slefuirea se face mecanic cu masini de slefuit (electrice sau pneumatice) ,chitul trebuie sa se lase bine la intarit si indiferent de marca chitului trebuie minim o ora, altfel se incarca foarte tare smirghelul.
__________________

Last edited by turbojack; 19-08-11 at 11:42.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 19-08-11, 18:52   #239
Bogyciu

Stage 5
 
Bogyciu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,580
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Nu se mai practica slefuirea la ud de ceva vreme... Eu cu asta ma ocup, pregatitor la vopsitoria unei reprezentante din oras, tehnica pe care o descrii are ceva vicii... Chitul slefuit ud cica ar crapa... Nu am folosit tehnica, doar din auzite. Cu cat e mai uscat cu atat se lucreaza mai usor, indiferent daca se slefuieste manual sau mecanic.
Bogyciu is offline   Reply With Quote
Old 19-08-11, 19:16   #240
dexter_20

Stage 5
 
dexter_20's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,117
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[4Rally]
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Fara sa dau motiv de contraziceri si discutii peste discutii, eu vad adevarul undeva la mijloc.
1. Chitul este un material spongios care absoarbe apa. In timp aceasta apa trece din stare lichida in stare gazoasa(din cauza caldurii). Nu mai are rost sa spun ce consecinte apar daca acest proces are loc dupa aplicarea vopselei si a lacului. Aici m-am referit la cantitati considerabile de chit ce au fost aplicate pe piesa
2. Flecurile de chit (sau chit normal aplicat peste porii mai mari) de regula se slefuiesc ud, din acelasi motiv care l-a spus Turbojack.

Bineinteles ca vor fi voci care vor spune:"Dar de ce nu las piesa la caldura, sa se evapore apa si toata treaba sa fie OK?"
Raspuns:"Incearca sa faci asta intr-un service unde ai flux mare de lucru si ai de asteptat inutil, cand ai varianta mai rapida"
dexter_20 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -