Quote:
Originally Posted by RaresD
Salut.
Nu demult mi-am luat prima maşină, un BMW 320d tunat.
Băiatul de la care am luat-o a astupat acea adāncitură de pe capotă şi din spate unde se fixează sigla cu chit. Drept urmare nu mai am cum să o pun. Eu fiind un habarnist īn chestiile astea vreau să vă īntreb .. cum şi dacă pot īndepărta chitul (măcar de pe partea din faţă, de pe capotă) astfel īncāt să pot fixa sigla (avarierea vopselei nu e o problemă).
PS: cer scuze dacă am postat greşit sau altceva, i'm new .
|
O sa fie "meci greu" sa refaci locasul de amplasare al siglei si obligatoriu va fi nevoie de revopsire piesa completa ! In nici un caz sa nu te apuci asa singur de capul tau urmand "sfaturi" de pe aici ! In nici un caz sa nu accepti retus pe piesa cu revopsire locala ! Mergi la un service bun nu la unul de colt de strada sau prin cine stie ce garaj !
In principiu doar asa pentru informare pasii de urmat sunt :
1 ) Slefuitor orbital cu p80 indepartare chit pana la tabla ! Local pana ajungi si identifici marginile formei originale din tabla ale locasului de amplasare !
2 ) Golirea complata de chit a locasului original de amplasare a siglei ! Munca de chinez batran...preferabil manual cu granulatie 80 sau 120 cu mare grija sa nu afectezi "prea mult tabla in cantului rotund !
3 ) Vizualizarea ariei de reparat in procent de 25-30% in jurul locasului original !
4 ) Identificarea "valurilor" pe suprafata vizualizata si "egalizarea" lor cu tampon sau rindea granulatie 120 !
5 ) Aplicare chit in straturi succesive slefuite cu 120 pana ajungi la forma originala a zonei reparate ! Aplicare in struri succesive inseamna ca fiecare strat sa fie de maxim 0,5 - 0.7 mm grosime ! Uscare chit ! Slefuire ! Aplcare strat urmator ! Slefuire si tot asa ! nu e simplu...si crede-ma ca nu oricine poate face asta, asa ca mergi la "specialist" ! Toti acesti pasi de slefuire se fac manual..tampon sau si mai bine rindea !
6 ) Dupa slefuire la 120 urmeaza inca una manuala la 150 sau 180 la final suprafata reparata va fi undeva la 20-25 % din piesa iar forma v-a fi lipsita complet de orice denivelare vizibila sau resimtita la control cu mana ! Altfel spus v-a fi forma "originala" !
7 ) Slefuitor orbital cu 220 sau 240 toata suprafata chituita inclusiv suprafata cu vopsea si lac din jurul reparatiei, suprafata care a fost afectata de slefuirile anterioare !
8 ) Slefuitor orbital 360 zona marginala a supfatei slefuite cam 10-15 cm de jur imprejur !
9 ) Izolarea suprafetei slefuite
10 ) Aplicare filler dupa cum urmeaza : gaz pe chit... 5 minute pauza... mana plina pe zona reparata cu chit ...5-10 minute pauza...mana plina pe intreaga suprafata matuita ! Atentie ! Toate aceste "maini se dau fara a se ajunge pe suprafata slefuita cu 360 ! Ultima mana undeva 60-70 % pe suprafata slefuita cu 360 si plina pe restul suprafetei !
10 ) Daca e graba program uscare 45-50 minute la cuptor. Nu recomand decat in cazuri speciale ! Undeva intre 16 - 20 ore la o temperatura nu mai mica de 20 grade fillerul se usuca suficient de bine !
11 ) Dezizolare piesa slefuire "obligatoriu" cu rindea 360 pe zona acoperita de filler si inca 15-20 cm in jurul ei !
12 ) Slefuitor orbital cu sau fara interfata (recomandat fara interfata) cu 360 toata piesa !
13 ) Vizualizarea atenta in lumina a intregii piese ! Identificarea porilor ! Chituirea lor! Slefuirea lor local cu mare atentie si grija !
14 ) In functie de tipul de vopsea..de coloare se finalizeaza slefuirea cu minim 500 ! Recomandare : indiferent de culoare sau vopsea dupa 360 intermediar 600 si 800 final !
15) Suflarea cu aer comprimat a intregii piese! verificare piesa pentru orice "mici defecte"! Izolare ! Introducere in cabina de vopsit !
16 ) Degresare ! Apoi laveta cerata pe toata piesa sufland aer la joasa presiune pe piesa !
17 ) Verificarea finala a piesei de posibile defecte !
18 ) Aplicarea vopselei ! Aici sunt alte detalii si nu mai intram in ele !
19 ) Aplicarea lacului ! Alte detalii...
20 ) Dupa finalizarea programului de uscare, deizolare... si abia dupa 48 de ore te sfatuiesc sa-ti aplici sigla in locasul ei... nu cumva sa fii nerabdator... !
GATA !
* ORICE ABATERE DE LA PASII EXPLICATI MAI SUS DUC IN TIMP RELATIV SCURT LA APARITIA UNOR DEFECTE ! O SPUNE NU NUMAI UNUL CARE A FACUT SI FACE IN CONTINUARE ASA CEVA CI ORICE PREGATITOR VOPSITOR CU MINIM 5 ANI EXPERIENTA SI CARE NU "COMITE" BULELI !