26-10-12, 11:14
|
#2341
|
Stock
Join Date: May 2011
Posts: 9
|
Re: Pentru pasionaţii de biciclete
Quote:
Originally Posted by CraZzy_K1D
Am o intrebare o merge sa pun cauciucuri 24x2.30 pe cadrul meu care "stock" avea 24x2.00 ??
|
Nu stau sa iti enumar acum avantajele si dezavantajele unui cauciuc mai lat pentru bicicleta ta.
Vezi ca de obicei cauciucurile au un numar care inseamna latimea lui acel balonaj exprimat in mm. Iei un subler masori dimensiunile bratelor celor 2 furci !
|
|
|
26-10-12, 22:57
|
#2342
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,714
Member of: [DACIA]
|
Re: Pentru pasionaţii de biciclete
Quote:
Originally Posted by crf1988
Nu stau sa iti enumar acum avantajele si dezavantajele unui cauciuc mai lat pentru bicicleta ta.
Vezi ca de obicei cauciucurile au un numar care inseamna latimea lui acel balonaj exprimat in mm. Iei un subler masori dimensiunile bratelor celor 2 furci !
|
de curiozitate.. ia enumara avantajele si dezavantajele... nu de alta.. dar aia cu `latimea balonajului` ai dat-o in balarii...
24x2.00 inseamna janta de 24 de inchi cu 2 inchi balon pe cauciuc... deci nu e nicaieri mm... poti sa transformi in mm... dar tine conta ca asta e pe interior.. nu pe exterior... deaia am zis ca intr-o oarecare parte conteaza si tread-ul... un slick nu e la fel de lat ca unul de macadam... sau cele de macadam cu suport lateral suplimentar.. automat sunt mai late decat cele simple de macadam... ca sa nu mai zic... conteaza si tipul de janta...(latimea) dar in cazul de fata nu se pune problema intrucat se pastreaaza janta... un cauciuc mai mare... 24x2.30 cum vrea CraZzy_K1D (mare atentie ce camere ai pt ca s-ar putea sa fie nevoie si de alte camere.. sau macar ai rabdare cu ele si umflale treptat nu brusc) nu va fi doar mai lat.. ci si mai inalt... si se va toci mai repede pe suprafata de rulare la drept (vorbim teoretic neluand in calcul compozitia cauciucului)
Le. Edit.
CraZzy... tine cont si de jante.. sa nu fie strambe... daca-ti intra intr-un loc.. si e la marele fix.. sa nu fie janta stramba.. ca atunci o sa-ti frece...
__________________
Old school lover!
Ain`t no replacement for displacement!!!
I`m not driving fast...
I`m just flying low...
Last edited by (!8Y_M; 26-10-12 at 23:00.
|
|
|
30-10-12, 09:32
|
#2343
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,714
Member of: [DACIA]
|
Re: Pentru pasionaţii de biciclete
Avand in vedere ca nu mai zice nimeni nimic... m-am gandit sa deschid un subiect de sezon...
CUM PREGATITI BICICLETE DE IERNAT???
Si aicu ma refer la cei care chiar le pregatesc..si nu cei care le arunca in atelier/gara/boxa/pod.. adica... daca urmati vr`un `ritual`...
Hai ca incep eu!
Mai intai.. spalate toate!
Presiune 2.2-2.5 atmosfere in roti (iarna de la frig se mai desumfla si sa nu stea pe janta)
Dau lantul jos sau setez foaia mica pinionul mic sa sa nu se `slabeasca` acul intinzatorului...
Desfac pedalele si slabesc ghidonul pt a ocupa mai putin loc (am 5 bicle)... First-ul care e `full suspension` il las ultimul si nu-l desfac... ca sa fie primul cand il iau.. ca ma mai dau si pe zapada:P bine inteles cu cauciuc cu cuie...
Iar primavara desfac bicla si ung tot ce trebuie uns... + schimbat coroane, saboti si ce mai e nevoie...
Voi? ceva anume?
|
|
|
30-10-12, 13:12
|
#2344
|
Stage 5
Join Date: Aug 2011
Posts: 1,063
|
Re: Pentru pasionaţii de biciclete
Cauciucuri cu cuie? Ai vreo poza?
Referitor la intrebarea ta...pai, bineinteles spalata bine, o data cu ea si cauciucurile curatate bine cu o perie(multa lume greseste aici, si asta aduce la imbatranirea cauciucurilor), umflate rotile, ceva unsoare pe lant, doar putina(sa nu se blocheze/rugineasca). Cam atat din ce-mi amintesc acum, evident, bicicleta sa stea intr-un garaj/uscator etc.
|
|
|
30-10-12, 13:14
|
#2345
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,093
|
Re: Pentru pasionaţii de biciclete
eu inca mai sper sa fie cald sa ma mai dau cu ea ca nu ma satur )) in curand o sa o demontez daca nu vrea vremea deloc sa se mai schimbe si ii ung tot repar ce e stricat mai schimb din ele si la vara sa fie luciu abia astept sa o mai forjez putin :X eu o tin in casa ) ca nu ma lasa inima sa o tin in debara
Ps : are vreo unu bascula dasta ieftina cum am eu pe alea 2 ca imi mai trebuie una ca sa termin sistemul platesc eu transportul tot nu-i pobema
__________________
semnatura prea mare
Last edited by CraZzy_K1D; 30-10-12 at 13:18.
|
|
|
30-10-12, 19:32
|
#2346
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,714
Member of: [DACIA]
|
Re: Pentru pasionaţii de biciclete
Quote:
Originally Posted by CyPz
Cauciucuri cu cuie? Ai vreo poza?
Referitor la intrebarea ta...pai, bineinteles spalata bine, o data cu ea si cauciucurile curatate bine cu o perie(multa lume greseste aici, si asta aduce la imbatranirea cauciucurilor), umflate rotile, ceva unsoare pe lant, doar putina(sa nu se blocheze/rugineasca). Cam atat din ce-mi amintesc acum, evident, bicicleta sa stea intr-un garaj/uscator etc.
|
bun... de faza cu unsul lantului uitasem:P eu primavara oricum desfac ard curat si reung....
si.. cu ce ung baietii?
Eu am incercat cu tot felul de uleiuri... inclusiv ulei de lant moto...care am fost destul de multumit.. la fel de ulei de transmisie de masina... dar sincer.. cel mai multumit am fost de o combinatie de gaz amestecat cu vaselina... si inmuiat lantul bine.. se curata FOARTE BINE se si unge peste tot... + de asta ramane gras mult timp si nu se umple cu praf... dar peste necesita alt ulei.... deoarece se spala destul de repede.... eu primavara fac faza cu gaz+vaselina.. iar pe urma ulei...
uite si o poza cu cauciucul.. si nu.. nu sunt rare.. sunt la 2-3cm distanta.. in permanenta e cel putin 1 infipt... cei drept mergeau si mai dese:P
Quote:
Originally Posted by CraZzy_K1D
eu inca mai sper sa fie cald sa ma mai dau cu ea ca nu ma satur )) in curand o sa o demontez daca nu vrea vremea deloc sa se mai schimbe si ii ung tot repar ce e stricat mai schimb din ele si la vara sa fie luciu abia astept sa o mai forjez putin :X eu o tin in casa ) ca nu ma lasa inima sa o tin in debara
Ps : are vreo unu bascula dasta ieftina cum am eu pe alea 2 ca imi mai trebuie una ca sa termin sistemul platesc eu transportul tot nu-i pobema
|
cauta pe la fiare vechi... ai sa razi.. dar eu am cumparat o bicla cu 12 lei.. suspensie fata spate... pe care am taiat-o si mi-am facut mendrele cu ea:P
|
|
|
30-10-12, 19:42
|
#2347
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,093
|
Re: Pentru pasionaţii de biciclete
asta prin bucuresti =)) da la noi aici la fier vechi dabia gasesti fiare vechi ) e gol mereu sau sunt numai bucati de fier cu care nuprea ai ce face .
ps : stiu si eu sa fac cauciuc dala da nu mai stiu exact cum prinzi cuiu ala cu o piulita si o saiba nu?
bai baieti voi stiti pe cnv care vinde piese de biciclete "la kg" ) adica dastea gen sh-uri dar pt dastea ca mi-as lua niste piese dar nu vreau sa dau milioane chear nu vreau
Last edited by CraZzy_K1D; 30-10-12 at 19:46.
|
|
|
30-10-12, 19:58
|
#2348
|
Stage 5
Join Date: Aug 2011
Posts: 1,063
|
Re: Pentru pasionaţii de biciclete
Vreau si eu sa stiu cum se face un cauciuc cu pinteni metalici . Am tot gandit problema de mult timp dar tot nu am gasit o solutie care la greutate sa nu impinga pintenii in camera... . O schema ceva sau ..detalii...
|
|
|
30-10-12, 20:17
|
#2349
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,714
Member of: [DACIA]
|
Re: Pentru pasionaţii de biciclete
pai... sunt mai multe variante:P
1... cumperi cauciucuri gata facute
2... te duci la un centru de vulcanizare unde au aparat deala de bagat cuie in roti pt masini si se rezolva.. dar mare atentie.. ai nevoie de cauciucuri GROASE
3... suruburi cu cap de surubelnita... lat... prins cu piulita si saiba pe afara... si ascutit ca sa se infiga....
4... negrese/puricei/alte suruburi autofiletante/forante(eu am ales puricei ca-s suficienti) bagati din interior... cu bormasina... practic infiletati... iar in interior.. alt cauciuc dupa care camera eu asa am facut
Eu am mers si pe asfalt cu el.. si nu am avut probleme!!!
Dictionat explicativ:
negrese... suruburi negre auto-filetante/forante.. se gasesc in magazinele de bricolaj
puricei... surublele forante... zincate.. se gasesc in magazinele de bricolaj... se folosesc la prinderea profilelor de rigips...
p.s. Mare atentie la dimensiunrea suruburilor sa nu fie prea lungi pt ca lovesc in cadru!!!!
|
|
|
30-10-12, 20:28
|
#2350
|
Stage 5
Join Date: Aug 2011
Posts: 1,063
|
Re: Pentru pasionaţii de biciclete
Multumesc . Apropoo....parca imi promisesei la Exporom ca pui aici niste poze cu ceva
|
|
|
30-10-12, 20:32
|
#2351
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,714
Member of: [DACIA]
|
Re: Pentru pasionaţii de biciclete
Quote:
Originally Posted by CyPz
Multumesc . Apropoo....parca imi promisesei la Exporom ca pui aici niste poze cu ceva
|
daca te referi la trike... nu am ) ca doar m-am dat.. iar dum mi-a rupt pipa un prieten si am ramas cu cur-n balta.. mergeam fara maini dar nu era la fel...
daca te referi la `cursa` cu hai-ul... nu a mai avut loc... ca nu a mai fost nici o demonstratie duminica... iar sambata seara.. venise televiziunea...
daca ti-am promis altceva.. zi ce si cum ca nu mai stiu
|
|
|
30-10-12, 20:35
|
#2352
|
Stage 5
Join Date: Aug 2011
Posts: 1,063
|
Re: Pentru pasionaţii de biciclete
Iti povestisem eu ca vreau sa-mi fac o trotineta, si imi spuneai tu de cateii aia, ca sa nu dau intruna la pedale .
|
|
|
30-10-12, 20:48
|
#2353
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,714
Member of: [DACIA]
|
Re: Pentru pasionaţii de biciclete
a... loool )) nu ti-am dat=)))
acum o sapt am vb cu un tip pe mess... pe care-l am de vreo 2 ani in lista.. si am aflat ca el e posesorul trike-ului trance de la exporom ) si am vb fix despre chestia asta cu el=)).... de tine am uitat.. adica stiam ca am explicat cuiva dar nu mai stiam ce si cum ))
uite poza
ideea e simpla...
rulmenti in roata si in furca... pedalele sudate pe piulite cu contrapiulite si distantieri pe ax (eu am folosit piulita si folosit tija filetata pe care intra fix rulmentul in loc ed ax dar nu recomand ) si undeva intre rulmentul de pe roata si rulmentul de pe furca... pe una din piulite (+contrapiulita) sudata o tabla de 4 (eu am folosit un suport de placuta de frana de dacie ) care sa agate pinionul:P
eu am gandit sistemul asta intr-o dimineatza la cafea iar pana la pranz era gata... daca vrei sa faci treaba treaba... renunta la tija filetata si piulite... si cauta un strungar care sa-ti prelucreze axul cu lagare pt rulmenti si sa-ti ia pe freza conurile pt pedale
poti sa faci axul din 2 bucati.. sa se uneasca la mijloc in butuc...in forma de Z iar de la un capat la altul sa ai un surub care sa le tina unite sa nu se desfaca...
|
|
|
30-10-12, 20:56
|
#2354
|
Stage 5
Join Date: Aug 2011
Posts: 1,063
|
Re: Pentru pasionaţii de biciclete
Perfect! Nu ma complic cu strung..nu vreau sa investesc mult in viitorul trike, dar cu toate astea o sa iasa bini di tat! E greu sa impart timpul si masinii si in biciclete, etc .
Iti multumesc mult pentru explicatii si poze, imi vor fi de mare folos!
|
|
|
30-10-12, 21:08
|
#2355
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,714
Member of: [DACIA]
|
Re: Pentru pasionaţii de biciclete
Quote:
Originally Posted by CyPz
Perfect! Nu ma complic cu strung..nu vreau sa investesc mult in viitorul trike, dar cu toate astea o sa iasa bini di tat! E greu sa impart timpul si masinii si in biciclete, etc .
Iti multumesc mult pentru explicatii si poze, imi vor fi de mare folos!
|
daca ai ceva nedumeriri... zi ce si cum si te ajut.. din pacate nu mai am axul original sa-ti fac ceva poze mai calitative (totusi... au trecut vreo 3-4 ani)... dar mai am o poza.. ns daca te ajuta cu mult... eventual pot sa caut rulmentii ca sa stii ce sa cauti... ca dimensiuni sa intre fix in cuvetele de la bicla si sa intre si tija filetata in ele... o sa caut zilele astea si-ti zic...
ca suport de rulment... de prins pe furca... poti sa cumperi camasi pt rulmenti... de se gasesc in comert.. sau sa faci ca mine... sa bagi cleme de prins teava de gaze pe perete ))
repet... scuze pt improvizatii (nu recomand)... am facut sistemul in 2 ore cu ce aveam prin atelier
|
|
|
|
|