Quote:
Originally Posted by CraZzy_K1D
pot sa le fac sau trebuiesc cumparate ?
Ideea asta cum ti se pare ?
|
unde prinzi `dreptunghiul` ala rosu pe bascula...iti trebuie un pivot... altfel nu o sa functioneze articulatia suspensiei.. o sa functioneze ca o singra bascula cu 2 arcuri pe ea.. dar prinsa la mijloc (rulment) de cadru.. deci o sa fie blocata...1.. si 2... atunci cand o sa treci un hop cu o sg roata.. o sa te arunce pe partea cealalta:P ar fi o varianta sa prinzi suspensia doar la un sg capat.. celalalt sa fie liber... dar totusi .. eu tot zic ca te arunca.. iti inclina cadrul invers.. + de asta pe viraj nu o sa ai greutate suficienta sa inclini bicla.. (poate doar cu arcuri din furca fata) deci o sa statea dreapta si pe langa asta.. nu ti se inclina rotile
?
+ de asta... un sfat... NICIODATA sa nu sudezi un rulment... il strici definitiv... exista in comert.. cuvete pt rulmenti pe care le sudezi si apoi (dupa ce se raceste) bagi rulmentul in interior...
ce vrei u... cu suspensie independenta pe spate.. bascule duble (ca sa nu flexeze rotile) dar totodata sa se incline in varaj.. e f complicata treaba... nu imposibila... dar sa lucreze asa cum trebuie.. e complicat... si necesita investitie destul de mare ca timp, $ si foarte multa stoarcere de creieri...
o idee ar fi sa faci bascule duble.. paralele.. si reusesti sa scapi de flambrarea rotile.. cu pivoti/unibal pe fuzeta pe care prinzi roata...cu suspensie pe bascula de sus.. iar cea de jos sa fie legata prin unibal pe cadru... problema ramane cu tinerea biclei dreapta.. dar poti sa o faci cu o bara de torsiune prinsa pe cadru cu bucsi de cauciuc si cu /pivot/unibal pe bascule si astfel scapi si de probleme cand dai peste un hop cu o sg roata.. nu te mai arunca in cealalta parte... pt ca se neutralizeaza fortele si se echilibreaza rotile din scurt... o sa simti doar un usor imbold...(bara antiroliu de la masina pe fata... acelasi sistem)
ATENTIE! tot sistemul necesita arcuri moi...(furca fata)... singura problema.. ramane.. cum rezolvi cu amortizoarele... poti sa te dai si fara.. dar sa nu incepi sa topai incontrolabil
) sa mergi in valuri
poti sa faci si ca in desenul tau.. dar cu unibale la capat si cu bara antiroliu.. dar nu se inclina rotile in viraj si o sa-ti jaoce rotile / \ \ / in mers la damburi...
in toata ecuatia asta nu am introdus tractiunea
) sistemul ala de 5 pinioane (sau diferential de atv adaptat) si 2 bucati planetare cu cate 2 cruci cardanice pe fiecare:P
repet.. sistem prea complex si multe pot da gresh... greu... dar nu nerealizabil..
P.S. unibalul se gaseste de cumparat.. se pot face la strung dar e prea complicat si o sa-ti ia mai multi bani decat le gasesti in comert
EDIT... iar
)
se gaseste de cumparat comversia din poza... dc nu o faci pe asta.. se prinde pe bascula originala a biclei... ai suspensie.. nu-ti fac nici rotile / \ \ / atata tot ca nu se inclina si nu e independenta suspensia... aia cu inclinatul ai putea sa o faci doar pt cadru cu o `balama` langa cea de suspensie... si sa inclini macat bicla in viraje... lasi saua mai jos.. si faci un trike low.. si cu asta basta:P daca tot vrei trike.. nu de alta dar ce vrei u e cam mult pt prim proiect
)