Salutare tuturor! Vreau sa va povestesc si eu istoricul bicicletei mele, dar intai de toate vreau sa recunosc ca am 14 ani. Stiu ca o sa imi sariti in cap ca am 14 ani si nu stiu ce, dar cu toate acestea nu sunt ca ceilalti copii de varsta mea sau apropiata(unii chiar nu stiu sa faca o banala pana de cauciuc ). Parintii mei, de cand m-au nascut m-au invatat printre fiare, iar acum am prins dragul de ele. De exemplu de fiecare data cand ma duc la tara mesteresc la masina de acolo, o Dacia Pick-up. Bun, acum voi povesti despre bicicleta:
Este vorba despre un Pegas Camping verde an de fabricatie 1980 marimea 20. Bicicleta a fost luata de noua pentru tatal meu la varsta de 8 ani. Aceasta era expusa intr-o vitrina si de cate ori tatal meu venea de la scoala se uita la ea, iar intr-o zi bunicul(Dumnezeu sa-l odihneasca) impreuna cu bunica mea i-au facut bicicleta cadou. Tatal meu a tinut la acea bicicleta ca la ochii din cap. Acea bicicleta nu avea gram de uzura si nu avea voie sa se aseze pe ea fir de praf! Pana si printre spite o stergea cu carpa!
acea bicicleta era vedeta satului, din cate imi povesteau vecinii
. Dupa ce a implinit varsta de 18 ani cu bicicleta nu s-a mai plimbat pentru ca deja avea permis de conducere iar pentru ca nu mai avea ce face cu ea a vandut-o unui fin de-al nostru. Eee .. ajungand pe mainile lui, acesta si-a batut joc de ea, la propriu. A intrat cu ea intr-un gard, a rupt cadrul, coarnele..
Le-a sudat le-a facut ce le-a facut a vopsit bicicleta in 6 straturi de vopsea diferite (numarate de mine in timpul reconditionarii
) iar intr-un final a dezmembrat-o si a urcato pe o capita de paie pe post de pietroi, ca sa nu zboare vantul folia..
A batut-o vremea de atunci si pana cand tata impreuna cu finu s-au intalnit la o bere. Discutand ei de zor, a venit vorba despre bicicleta. Tra la la , tra la la pana cand: -Ba` finule, tu mai ai Pegasu` ala?
-Da il mai am, e pe la tara...
-Ma` pai si nu mi- dai mie ?
-Da ba` nasule ti-l dau ca si asa nu am ce face cu el.
Zis si facut, in fericita zi de 8 septembrie 2011 deja bicicleta se afla in curte, iar eu am si dat-o jos din masina incepand sa mesteresc la ea. Ii lipseau cateva lucruri: rotile, lantul, cotoaiele inclusiv pedalele, saua, manerul de frana de pe coarne, protectia de lant, curelusele de pe portbagaj si cam atat cred.
Imediat ce am constatat lipsa acestora, am inceput sa-mi sun prietenii care banuiam ca au un Pegas abandonat prin curte si vor sa faca o fapta buna. Dupa mai multe telefoane date, am sunat o prietena a carui tata este bun prieten cu tatal meu. Acesta avea la randul lui un Pegas Kent galben, model cu sa lunga si coarne dinacelea lungi. Omul a fost intelegator si chiar si el si-a dorit sa mai vada o data "mandria satului" despre care imi povestea. Am adus si acel Pegas acasa. Deja constatasem ca mai am inca o bicicleta a unchiului meu prin pod (din pacate...degeaba..nu am avut ce lua de la ea) , din spusele mamaiei, care impreuna cu Pegasul galben au donat piesele necesare reconditionarii. Am inceput demontarea, curatarea si efectiv reconditionarea pieselor, in limitele posibilitatilor mele(stiu ca se putea mult mai bine). Am demontat ariple apoi coarnele cu tot cu grupul acela din fata si furca. Intr-un final, ramasesem doar cu cadrul in mana. Am smilgheruit toata ziua aceea la bicicleta...
. Ziua urmatoare, am prins timp frumos si nu am ezitat, si l-am chemat pe tataie in ajutor pentru vopsire. A fost vopsita in aer liber din pacate. Ziua urmatoare, desi stiu ca nu era recomandat dar ardeam de nerabdare, am inceput echiparea. La echipare fiecare piesa a fost curatata cu atentie, pentru a nu avea probleme dupa. Am montat prima data furca, coroane noi, vaselina apoi am montat axul de care se prind coarnele, uns bine, reglat cum trebuie, si strans. Apoi am montat aripile, desi stiu ca nu trebuia sa fac asta dar mi-a fost mai usor asa. Dupa aceea am montat axul de la pedale, axul original, capacul original si coroanele originale dar asta doar provizoriu pentru ca nu gasisem la magazin acel model de coroane, am mai montat si sistemul de franare, dar nu l-am finalizat pentru ca nu aveam cablu, manson si maner, cricul, ...si saua am asezat-o provizoriu. In aceeasi zi, bicicleta a primit un cadou de la tata care continea doua cauciucuri, doua camere, manere de coarne cu margine nichelata, niste stikere(imi pare foarte rau ca le-am aplicat), o sonerie nichelata, si o pereche de pedale. Gasisem prin garaj si o lampa de fata dar era greu de adaptat si am renuntat la ea. Ziua urmatoare am montat un lant nou, cotoaiele cu pedalele, am pus camerele si cauciucurile pe jante, si rotile pe bicicleta, am gasit si o pompa de unflat pe care am asezat-o pe suportii ei(imi pare rau ca nu e cea originala, este una kreativ ). Apoi m-am apucat sa schimb manerele de coarne, care nu au iesit decat cu foc, arse. Am asteptat sa se raceasca coarnele, am curatat rugina, apoi am infipt noile manere de coarne. Am montat si soneria, am confectionat un colier pentru a prinde saua(a fost ca imposibil sa gasesc unul gata facut), am reglat si saua, am schimbat piesele din interiorul butucului spate, iar pe fata am curatat cat de mult, uns si montat la loc. Dupa toate acestea, bicicleta urma sa circule pentru prima data in ultimii 16-17 ani. S-a comportat excelent, doua probeme remarcate: in zona din fata troznea ceva dar nu am dat atentie(din pacate) si mai trebuiau rotile spitate, pentru ca....saracele spite...flencaneau ca toate alea. Am ajuns acasa, i-am facut un dush bine-meritat bicicletei, dupa care a urmat un fel de ...sedinta foto
. In ziua cand am luat bicicleta, finu` a fost darnic si mi-a mai dat o aripa care avea pe ea montata o lampa spate in stare mai buna fata de cealalta, care era sparta. Am spalat-o, am curatat bine tabla aceea si am lipit pe ea niste staniol, pentru a reflecta lumina becului, alimentat de dinamul original, dar nu am mai apucat sa o mai montez pentru ca in acea zi, din pacate pentru mine se terminase vacanta de vara, pentru ca venise tata sa ma ia la oras, intrucat incepea scoala
...De atunci, in weekend-uri de fiecare data lucrez la ea. Tataie i-a facut un cadouas, o lampa fata ful nichel cu doua faze, cu becuri care primeau energie de la dinam. Am gasit si un dinam original Pegas prin garaj pe care l-am curatat si montat, si tot atunci am montat si lampa spate(cand am montat-o am cautat mai multe alternative de a ascunde cablul, dar fara sa vreau am observat ca aripa spate, pe muchea de pe partea dreapta era tras un cablu, respectiv cablul tras de tata pentru lampa spate! RAMASESEM UIMIT
! cata rabdare a putut sa aiba; iar eu am facut la fel ca tata,am tras cablul prin acea margioara
) dar lampa fata nu avea suport si nu am mai avut timp sa ii fac. Abea weekendul urmator o montasem si pe aceea, tras fire, tot. Saua, mi-a placut mai mult decat cea neagra, pentru ca avea arcurile nichelate cu toate ca are o culoare mai ciudata si nu se potriveste cu restul pieselor dar imi voi face timp sa o invelesc in vinilin alb
(cum erau ele originale). Ce nu mai era functional era frana fata, careia i-am cumparat un manson nou de culoare alba si cu capete negre(cum erau ele originale), am dus rotile la spitat pentru a remedia si aceasta problema, si am cumparat coroane noi si pentru la grupul de la pedale. Dupa o vreme, ceva, a troznit groaznic in partea fata, si deja roata fata era dezechilibrata, ca sa zic asa. Motivul: o "camasa" , din butucul fata se sparsese. Am cumparat axul cu tot cu coroane si camasi noi pentru a evita alte probleme si de atunci merge struna!
Ca defecte , ca sa spun asa la ea am:
-cadrul a fost sudat stramb si urmeaza la vara sa il indrept si sa polizesz sudura aceea
-vopseaua e de proasta calitate si aplicata foarte prost, iar pe alocuri e incretita(eu l-am lasat pe tataie sa o vopseasca pentru a nu face vreo prostie dar...infine..nu e ca de loc), la vara voi remedia si aceasta problema(voi cauta o nuanta cat mai apropiata de verdele original si de data asta voi curata pana la luciu metalic, si voi da si 2 straturi de lac iar inainte de toate unul de grund
-maneta care actioneaza frana fata este luata de pe un DHS, urmeaza a fi schimbata cu una originala(numai sa gasesc)
-nu are protectie de lant(deja am vorbit cu un prieten pentru una sa vad cum ramane)
-piesele nichelate au in unele locuri cromul sarit (aici o sa va rog pe voi sa ma sfatuiti daca ar fi bine sa cumpar un spray de nichel si sa le fac cum trebuie)
-lampa spate este decolorata(ma gandeam sa cumpar un spray de lac rosu si sa ii dau o mana-doua)
-dinamul nu are capacitatea de a aprinde lampa fata dar mite pe ambele deodata
-coarnele au fost rupte cum v-am spus si au fost "sudate" cumva(urmeaza a le schimba, le am dar sa imi fac timp)
-nu mai merge mecanismul de pliere(aici desteptul care a sudat-o a sudat cu totul...o sa o las asa...pt ca daca vreau sa o fac cumva mi-ar trebui alt cadru, asa ca mai bine lasa)
-nu mai are acele cureluse de pe portbagaj(dar se rezolva, le voi face eu din niste curele obijnuite mai subtiri si mai inguste)
Cam asta am avut de spus despre ea. Nu as da-o pentru nimic! pentru ca are o mare valoare sentimentala. Si da, ...stiu ca am scris cam mult
Las pozele sa vorbeasca: Daca aveti pareri , critici... chiar va rog