22-10-10, 22:18
|
#31
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: May 2010
Posts: 5,265
Member of: [Colectionar Machete] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Staţii CB (tip TIR) şi antene pentru maşină [discuţii generale]
|
|
|
23-10-10, 14:11
|
#32
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: Staţii CB (tip TIR) şi antene pentru maşină [discuţii generale]
Pune articolele, chiar sunt curios
|
|
|
23-10-10, 15:29
|
#33
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: May 2010
Posts: 5,265
Member of: [Colectionar Machete] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Staţii CB (tip TIR) şi antene pentru maşină [discuţii generale]
Dupa cum am zis, va voi mai spune cate ceva despre statiile c.b.Fiind o pasiune de a mea, am cautat destul de mult pe net.Lucruri de orice gen legate de aceste echipamente de comnuicatie.Am vazut si filme aparute chiar in acea perioada si incare se foloseau statiile-emisie receptie.
Astfel, ma hotarasc sa va prezint mai pe scurt istoria acestor echipamente, care pe mine personal ma fascineaza.
Pe la inceputul anilor '40 s-au facut cercetari si s-a ajuns la folosirea acestor echpamente doar de catre oameni specializati, adica radioamatori, care se gasesc si la noi in tara, existand chiar o comunitate de radioamatori.Dar eu vreau sa va povestesc despre anii in care statiile au inceput sa fie racunoscute pe plan mondial si tot mai multa lume sa le foloseasca.Aceasta perioada a fost la inceputul anilor '70 cand aceste echipamente au ajuns sa fie folosite de catre toti oamenii.Dupa cum stiti la inceputul anilor '70 a fost marea criza de petrol, si in America Guvernul a impus o limita de 55mph pentru vehiculele grele.Tot atunci rezervele de combustibil se imputinasera drastic.Ei ce credeti, cine erau cei care foloseau statiile cel mai mult? Bine-nteles, camionagiii se informau intre ei despre locurile cu combustibil, despre trafic, vreme si purtau discutii "on-air".Tot cu ajutorul statiilor se organizau convoaie si adunari generale. In decursul anilor 70-80 c.b-ul s-a dezvoltat cu viteza cu care se dezvolta in ziua de azi comunicatia pe internet.Adica mai toata lumea avea o statie pe masina si un pseudonim, o porecla. La inceput pentru a putea sa folosesti o statie radio aveai nevoie de o licenta, dar cu cat s-au dezvoltat mai mult, multi au uitat de legi.La inceput existau doar 25 de canale, dupa 1977 s-au introdus si restul pana la 40.incepand din 1969 canalul 9 era folosit pentru urgente, iar canalul 19 pentru discutii generale, adica care le auzeau toti.Unii participanti la trafic normal ca se puteau intelege sa stea pe canale pare/impare fara a fi deranjati, dar pe canalul 19 aveau loc discutiile "hot"
Pe sfarsitul anilor de glorie, c.b-ul a fost tot mai rar folosit.Au aprut telefoanele mobile si alte mijloace de comunicatii, in unele zone fiind foarte greu sa comunici prin C.B .
In ziua de azi, c.b-ul este tot mai rar folosit si este cunoscut mai mult ca un hobby.In America inca este indentificat cu camionagii care il folosesc destul de des.Multi dintre ei au cate doua antene legate impreuna astfel, acoperind distante lungi.Si in ziua de azi se mai foloseste dispeceratul independent sa zic asa, multi avand si acasa o statie c.b dotata cu amplificator si tot ce e nevoie pentru a putea comunica cu colegi camionagii sau pur si simlpu cu cei care cer informatii.
Din pasiunea mea pentru c.b m-am hotarat sa vad si cat mai multe filme in care apare acest mijloc de comunicatie.Pentru cei care doresc sa vizioneze asemenea filme as vrea sa le fac niste sugestii:cu mentiunea ca eu am vazut aceste filme si le revad din cand in cand cu mare bucurie.asadar unele dintre productiile cinematografice in care apare c.b-ul: SMOKEY AND THE BANDIT 1977[/U][COLOR] probabil ca este cel mai cunoscut si cred ca l-ati vazut unii dintre voi.A fost difuzat de cateva ori si pe postul national tvr1.Este povestea lui Bandit, un sofer foarte dibaci si a prietenului sau Snowman, interpretat foarte bine de cunoscutul cantaret country Jerry Reed, Dumnezeu sa-l odihneasca.Ei trebuie sa faca un transport de bere coors prin cateva state, in timp record.in acea vreme asta era contrabanda, asa ca Bandit mergea in fata camionului cu al sau Trans Am numit "The Bandit Express"-de unde si username-ul meu" actionand ca blocker, tinand politia departe de camion. si Snwoman la volanul camionului cu cainele sau Fred.Impreuna se auzeau pe statie, iar filmul cu actiunea lui a cucerit imediat, urmand inca doua sequel-uri.Va invit sa vedeti filmul.Aici si o descriere.
Alte filme:1977 Handle with Care,1974 Dirty Mary, Crazy Larry,1977 Breaker! Breaker!(Breaker este o formula de adresare prin care se anunta ceva foarte important pentru toti)2001 Joy Ride si alte filme minunate.
In continuare, as dori sa va mai ofer niste recomandari privind utilizarea statiilor si nu numai...:
Nu injurati, nu puneti muzica la statie, nu tineti mana pe butonul de emisie fara sa spuneti nimic. Incercati sa fiti activi in loc sa stati doar la receptie.
Anumite echipaje de politie si nu numai folosesc ilegal statii CB pentru a induce in eroare si a anunta drum liber pentru ca mai apoi sa va friga cu amenda. Incercati pe cat posibil sa identificati masini care trec pe langa voi si sa le intrebati direct "Colegul cu Iveco de Arad, am ceva pe drum in localitatea X?". Fiti vigilenti cand vi se raspunde de la o singura statie si sunteti indemnati: "da-i talpa colegu, du-te tare ca e liber colegu". Chiar daca sunteti cu masina mica incercati sa raspundeti la apelurile celorlalti colegi. Nu folositi statia pentru depasiri riscante si nici pentru a merge cu 130km/h in localitati. Nu va bazati niciodata pe colegi in depasiri si nu agasati tiristii cu rugaminti de a se da la o parte.(preluate)
Niste avantaje de care beneficiaza utilizatorii C.B:
-lipsa costurilor suplimentare şi a taxelor de licentiere
-comunicare rapidă si accesibilă cu ceilalti participanti la trafic
-posibilitatea informarii continue cu privire la condiţiile de drum
-evitarea barierelor de trafic
-aflarea cu usurinţă a rutelor ocolitoare
-petrecerea într-un mod plăcut si interactiv a timpului la volan în compania celorlalţi utilizatori CB.
-securitate rutiera - evitarea accidentelor in lanţ
-informarea cu privire la existenţa radarelor pe traseul ce urmeaza a fi parcurs
-comunicarea în zonele accidentate unde semnalul GSM nu este prezent ( vânătoare, off-road adventure, ATV etc. )
-lipsa interdicţiei de utilizare în timpul şofatului
As dori sa va descriu cateva functii principale care le regasiti la aceste echipamente de comunicare:
FUNCTIA SQUELCH
Permite suprimarea zgomotelor de fond nedorite ce pot aparea in absenta semnalelor de comunicare. Se regleaza rotind butonul SQ in sensul acelor de ceas. Necesita reglaj fin deoarece prin rotirea progresiva a acestui buton numai zgomotele foarte puternice vor fi redate
FUNCTIA RF GAIN
Această funcţie se foloseşte pentru ajustarea sensibilităţii, la recepţie. Pentru convorbiri pe distanţe foarte mari RF GAIN trebuie setat la maxim. Deasemenea RF GAIN se poate utiliza pentru reducerea distorsiunilor atunci când corespondentul se află aproape şi nu are funcţia de RF POWER.
Setarea normală a acestui buton este la maximum in sensul acelor de ceas.
FUNCŢIA SWR/CAL
Se foloseşte pentru calibrarea Raportului Undei Reflectate la montarea antenei. ( a se vedea “Ajustarea undei reflectate ” ANEXA)
FUNCŢIA ROGER BEEP
Când terminaţi de vorbit şi eliberaţi butonul de pe microfon PTT („apasă pentru a vorbi”) permiţându-i corespondentului să vă raspundă, un sunet (beep) se va auzi.
Emiţătoarele-receptoare de tip CB funcţionează în sistem simplex, insemnând că nu puteţi vorbi şi asculta în acelaşi timp (aşa cum se procedează la telefon de exemplu). Se obişnuia să se folosească cuvântul ROGER pentru a indica interlocutorului că aţi încheiat de vorbit şi că poate continua convorbirea. Cuvântul ROGER a fost înlocuit treptat cu un sunet (beep) cunoscut ca Roger Beep.
Cam atat pentru moment, daca imi mai aduc aminte alte detalii le voi impartasi cu voi.Sincer chiar daca am scris mult, ma bucur ca voi impartasi lucrurile astea interesante pentru mine cu niste prieteni.Sper sa va fie de folos ce v-am scris.pe curand "colegii"
|
|
|
25-10-10, 14:46
|
#34
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: May 2010
Posts: 5,265
Member of: [Colectionar Machete] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Staţii CB (tip TIR) şi antene pentru maşină [discuţii generale]
|
|
|
25-10-10, 22:56
|
#35
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: Staţii CB (tip TIR) şi antene pentru maşină [discuţii generale]
Foarte tare, cu detalii si istoric, misto
|
|
|
26-10-10, 07:03
|
#36
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: May 2010
Posts: 5,265
Member of: [Colectionar Machete] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Staţii CB (tip TIR) şi antene pentru maşină [discuţii generale]
Quote:
Originally Posted by aleks
Foarte tare, cu detalii si istoric, misto
|
mersi, chiar mi-a facut placere.o sa mai urmeze cate ceva in limita timpului disponibil
|
|
|
29-10-10, 18:32
|
#37
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 677
Member of: [DACIA] [FORD]
|
Re: Staţii CB (tip TIR) şi antene pentru maşină [discuţii generale]
Folosesc statia pe masina de aprox 5 ani, am un jopyx omega si antena megawatt 5000,de atunci nu mai stiu ce e ala radar, si in ultimul timp fac distributie pe Moldova unde e mama politiei...
|
|
|
30-10-10, 10:18
|
#38
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: May 2010
Posts: 5,265
Member of: [Colectionar Machete] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Staţii CB (tip TIR) şi antene pentru maşină [discuţii generale]
Quote:
Originally Posted by deniel
Folosesc statia pe masina de aprox 5 ani, am un jopyx omega si antena megawatt 5000,de atunci nu mai stiu ce e ala radar, si in ultimul timp fac distributie pe Moldova unde e mama politiei...
|
de cati w este statia?
|
|
|
30-10-10, 11:17
|
#39
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 478
Member of: [RENAULT]
|
măi băieţi...
La noi în ţară staţiile se vor dezvolta enorm, mulţi prieteni şi-au pus pe autoturisme aşa ceva, în curând o să pun şi eu...
Le consider extrem de utile, tot ceea ce ai spus mai sus, FED express, este corect, însă atrag şi eu atenţia la ceva, pleci de la serviciu, te sui în maşină şi întrebi cum e acelaşi traseu de mii de ori în 2 ore (de la 4 la 6), mai ascultaţi şi voi 5 minute ca doar nu e bau bau să vă mănânce!
Apoi altă chestie, dacă vedeţi un WC (radar în general, dacii mcv, etc), anunţaţi şi voi în staţie, nu tăceţi ca muţii!
Era să mi-o fur rău de tot, o limitare idioată, într-o zonă unde se poate circula lejer cu 100 km/h, (normal aveam mult peste), chiar înainte de zona respectivă, un tirist, îl văd cum se apleacă spre staţie şi zice: "ho uşor colega, după copaci sunt cu undiţa!", am scăpat ca prin urechile acului!
Încă mă uit şi dau bliţ atunci când văd o patrulă la agăţat!
Asfalt uscat!
__________________
live high, have fun.. and don't do anything stupid!
Instalatii GPL TOMASETTO fara butelie! 0764781647
|
|
|
30-10-10, 11:31
|
#40
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: May 2010
Posts: 5,265
Member of: [Colectionar Machete] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: măi băieţi...
Quote:
Originally Posted by demin2609
La noi în ţară staţiile se vor dezvolta enorm, mulţi prieteni şi-au pus pe autoturisme aşa ceva, în curând o să pun şi eu...
Le consider extrem de utile, tot ceea ce ai spus mai sus, FED express, este corect, însă atrag şi eu atenţia la ceva, pleci de la serviciu, te sui în maşină şi întrebi cum e acelaşi traseu de mii de ori în 2 ore (de la 4 la 6), mai ascultaţi şi voi 5 minute ca doar nu e bau bau să vă mănânce!
Apoi altă chestie, dacă vedeţi un WC (radar în general, dacii mcv, etc), anunţaţi şi voi în staţie, nu tăceţi ca muţii!
Era să mi-o fur rău de tot, o limitare idioată, într-o zonă unde se poate circula lejer cu 100 km/h, (normal aveam mult peste), chiar înainte de zona respectivă, un tirist, îl văd cum se apleacă spre staţie şi zice: "ho uşor colega, după copaci sunt cu undiţa!", am scăpat ca prin urechile acului!
Încă mă uit şi dau bliţ atunci când văd o patrulă la agăţat!
Asfalt uscat!
|
da, sper si eu sa se dezvolte, adica astept lucrul asta de cativa ani, defapt de cand am pasiunea asta.
ai dreptate, multi folosesc statiile dar nu sunt activi.adica asculta dar nu prea dau si ei indicatii.noroc cu unii tiristi si cu unii radioamatori de la volan.
sa speram ca lumea se va mai schimba, cel putin pana iau si eu carnetul
dar sa fim sinceri, cei cu statii pe masina au un sentiment aparte fata de cei fara, e frumos sa stii ca poti comunica cu altii si sa ai sanse sa te feresti de radare...
parerea mea este ca odata ce ti-ai luat statie si ai montat-o pe masina, ai datoria sa participi activ la trafic si sa sari in ajutorul colegilor, parerea mea, altfel nu vad de ce am mai folosi statiile, daca nu ne ajutam reciproc
asfalt uscat colega, si sa ne auzim in eter peste cativa anisori
|
|
|
30-10-10, 19:02
|
#41
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 677
Member of: [DACIA] [FORD]
|
Re: Staţii CB (tip TIR) şi antene pentru maşină [discuţii generale]
Quote:
Originally Posted by FED express
de cati w este statia?
|
Din cate stiu eu 4 watti , trebuie sa imi schimb microfonu ca sa bulit
|
|
|
30-10-10, 20:09
|
#42
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: May 2010
Posts: 5,265
Member of: [Colectionar Machete] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Staţii CB (tip TIR) şi antene pentru maşină [discuţii generale]
Quote:
Originally Posted by deniel
Din cate stiu eu 4 watti , trebuie sa imi schimb microfonu ca sa bulit
|
daca sti, spune-ne ce s-a intamplat...
eu sincer nu prea stiu cauzele de defectare a microfoanelor de la statii, adica daca ai informatii sa ne spui si noua pe aici
daca statia e de 4w, ma gandesc ca e pe scrumiera nu?
din cate stiu nu poti sa transmiti prea mult imp in continuu ca o arzi
|
|
|
30-10-10, 21:32
|
#43
|
AirRide Lover
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 6,023
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [SKODA] [4Rally] [Competitor CNCA] [STREETMANIACS] [AUDI]
|
Re: Staţii CB (tip TIR) şi antene pentru maşină [discuţii generale]
Cred ca e un document foarte folositor pentru cei care isi vor instala asa ceva in viitor :
Manual de Utilizare Statie Radio CB material imprumutat de la Statii Radio CB Euro Market.
|
|
|
31-10-10, 09:00
|
#44
|
Stage 2
Join Date: Feb 2007
Posts: 49
|
Re: Staţii CB (tip TIR) şi antene pentru maşină [discuţii generale]
La microfoane in general se intrerupe unul din firele ce fac legatura cu statia.
Pt cei pasionati va recomand un microfon cu ecou in locul unui clasic.
|
|
|
31-10-10, 09:53
|
#45
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: Staţii CB (tip TIR) şi antene pentru maşină [discuţii generale]
Chiar mă întrebam cum fac treaba aia cu ecoul
|
|
|
|
|