Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Old School Cars > Masina mea Old School

Reply
 
Thread Tools
Old 05-12-08, 17:11   #16
Dihorul

Stage 4
 
Dihorul's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 213
Default Re: Masina mea - Super Beetle 1302 LS - 1970

Am descoperit, poate tarziu, atelierul unde va fi montat motorul meu. Numele lui spune totul: "Furia Turbo". E atelierul de preparare al echipei de Drag cu acelasi nume.
In atelier statea, prea cuminte, o broscuta de 477 Cp/720 Kg! O ghiulea a strazilor...
In preparare mai erau cateva broscute, una care am remarcat-o in mod special, un model 1300 cu motor 1800 CC turbo injectie in doua etape cu opt injectoare, frane disc ventilate pe toate 4 rotile, suspensie reglabila fata/spate, etc...
O sa pun si poznele de la atelier -> interzise puritanilor.
Am vorbit cu mecanicul lor.
Multe din miturile auzite si povestite au cazut. Omul asta face motoare tunate zilnic si el e cea mai buna solutie pentru mine.
A propus ca sa echilibram arborele, volantul (dupa ce il usuram), discul de ambreiaj si placa de presiune impreuna. Numai asa garanteaza o echilibrare corecta. Omul spune ca nu avantajaza mult puterea, echilibrarea doar garanteaza rotatii inalte si functionarea normala a motorului care devine mai durabil, in principiu se dubleaza viata lui.
De marirea supapelor; nici vorba, chiar cu axa de came la 280 grade. A spus ca nu are efect decat la cresterea consumului in cazul meu cu set de 1600.
Alta treaba a fost alezarea si polisharea admisiei chiuloaselor pentru a creste compresia si a ajuta intrarea conbustibilului in camera de ardere.
Pentru setul motor a propus pistoane Mhale cu camasi KN. Asta deoarece Mhale are camasile cam dure si afecteaza anduranta. O sa usureeze si bielele pentru cresterea puterii.
La alimentare am stabilit sa iau galerii de admisie de aluminiu si sa le polisheze (o sa merg pe carburatoare). Injectia care da putere e prea scumpa (cu modul de reglaj in timp real), iar cea originala nu e asa de performanta -> numai dupa modificarea setarilor epromului, ceea ce da dureri de cap si necesita ajustari repetate.
Cam asta e in mare si repejor solutia ori reteta pentru un tuning ieftin si bun.

Acum, pentru ca am acasa la Bucuresti discul cu placute ceramice si placa de presiune aferenta, o sa trebuiasca sa le vand. O sa cumpar de aici altele pentru a putea echilibra motorul. Cei interesati sa ma contacteze pentru a stabilii detalii. E de stiut, din spusele mecanicului; acest Kit (Drag&Street), de ambreiaj e recomandat motoarelor de minim 1600 CC. E dur si poate cauza trepidatii la pornire daca duce lipsa de putere.
__________________
MARCH OR DIE

https://forum.4tuning.ro/album.php?albumid=849
Dihorul is offline   Reply With Quote
Old 05-12-08, 17:46   #17
Angel 5

Stage 5
 
Angel 5's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 878
Member of:
[Old School Cars]
[Echipa de sprijin]
Default Re: Masina mea - Super Beetle 1302 LS - 1970

Imi poti spune unde este mai exact acest atelier? As vrea sa aduc si eu niste modificari unui motor de VW de 1100. Imi poti da un PM? Mersi mult!
__________________

Driving the Trabant like it's supposed to be driven!
Angel 5 is offline   Reply With Quote
Old 06-12-08, 09:26   #18
no limits design


Stage 5
 
no limits design's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,037
Member of:
[Design Team]
[Virtual Tuning]
[Freehand Design Usergroup]
[4Tuning International]
[AirBrush]
[4Rally]
Default Re: Masina mea - Super Beetle 1302 LS - 1970

frumos proiect....felicitari pentru el ,succes in continuare
no limits design is offline   Reply With Quote
Old 06-12-08, 19:06   #19
Evoluzione
Saab Pilot


Stage 5
 
Evoluzione's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 2,635
Member of:
[Moderators]
[Freehand Design Usergroup]
[4Tuning International]
[FOTO]
[PEUGEOT]
Default Re: Masina mea - Super Beetle 1302 LS - 1970

Foarte frumos proiectul, bafta!
Evoluzione is offline   Reply With Quote
Old 08-12-08, 13:39   #20
Dihorul

Stage 4
 
Dihorul's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 213
Default Re: Masina mea - Super Beetle 1302 LS - 1970

Multumesc mult de incurajari, am nevoie...
Sotia e disperata cu banii bagati in masina cand mai avem si alte prioritati, vecinii se uita superiori din A4 ori MB - Ce dracu face tampitul asta pe sub rabla cand mai are un plastic bunicel in parcare? Cam prin asta cred ca trecem toti cei care nu preferam un plastic la care umbli la eprom, pui un spoiler si un led colorat si... gata (asta cred eu ca fac marea majoritate a proprietarilor de plastice). Masinile Old School necesita ore prelungite de munca si sacrificii pe care multi nu le inteleg, si nici nu au cum. Imi place sa cred, fara sa supar, ca noi suntem mai legati de lighianele noastre de rugina...
Dihorul is offline   Reply With Quote
Old 08-12-08, 14:59   #21
robert_zed2112

Stage 5
 
robert_zed2112's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,660
Member of:
[Old School Cars]
[Opel]
Default Re: Masina mea - Super Beetle 1302 LS - 1970

) ASTA CU VECINI CAM ASA E..MULTI VENEAU LA MINE SI ZICEAU ...AI BAGAT ATATIA BANII ITI LUAI MASINA NOUA...DAR .. NU TOTI STIU CE I AIA PASIUNE....SA FACI O MASINA....
robert_zed2112 is offline   Reply With Quote
Old 08-12-08, 21:19   #22
Evoluzione
Saab Pilot


Stage 5
 
Evoluzione's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 2,635
Member of:
[Moderators]
[Freehand Design Usergroup]
[4Tuning International]
[FOTO]
[PEUGEOT]
Default Re: Masina mea - Super Beetle 1302 LS - 1970

Quote:
Originally Posted by Dihorul View Post
Multumesc mult de incurajari, am nevoie...
Sotia e disperata cu banii bagati in masina cand mai avem si alte prioritati, vecinii se uita superiori din A4 ori MB - Ce dracu face tampitul asta pe sub rabla cand mai are un plastic bunicel in parcare? Cam prin asta cred ca trecem toti cei care nu preferam un plastic la care umbli la eprom, pui un spoiler si un led colorat si... gata (asta cred eu ca fac marea majoritate a proprietarilor de plastice). Masinile Old School necesita ore prelungite de munca si sacrificii pe care multi nu le inteleg, si nici nu au cum. Imi place sa cred, fara sa supar, ca noi suntem mai legati de lighianele noastre de rugina...
Frumos vorbit... Si adevar grait!
Problema e ca, cum toti imi spun nebun... ii cred! Puna ce vad o masina old school gen Delta HF... (zic asta ca si-a luat una un vecin)

Pasiuna nu se discuta!
__________________
JET GALORE

˙qɐɐs ʇɐ op ǝʍ sɐ ʇsnɾ `ǝʌıʇɔǝdsɹǝd ʇuǝɹǝɟɟıp ɐ ɯoɹɟ sƃuıɥʇ ǝǝs noʎ uǝɥʍ sʞoo| ʇı ʍoɥ sı sıɥʇ
Evoluzione is offline   Reply With Quote
Old 09-12-08, 13:24   #23
Dihorul

Stage 4
 
Dihorul's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 213
Default Re: Masina mea - Super Beetle 1302 LS - 1970

Tipul asta are cam aceiasi reteta la motor si rezultatul e FFFFF bun.
Singurele diferente sunt la capacitatea cilindica: eu 1600 el 1641 si la axa cu came: eu W 110 el W 120.
Dar nu e bai. Diferenta de cilindrada e mica iar axa cu came W 120 e de peste 280 grade; o axa cu came pentru Drag care nu prea se impaca cu mersul la turatii joase, adica nu e recomandata pentru strada fata de W 110.
Filmul asta imi da curaj, sper sa ajung la 90-100 Cp daca el ajunge la 125 Cp...

https://www.youtube.com/watch?v=11d57...eature=related

Ce e minunat la aceste motoare boxer concepute de Ferdinand Porsche in anii `30: La baza sunt motoare de avion sugrumate pentru fiabilitate si economie. Daca folosesti partile componente corecte poti scoate mult, foarte mult cu eforturi minime.
Sa dublezi puterea unui motor e lucru complicat si implica costuri mari, nu si in cazul motoarelor VW boxer (ori type I), cu 1/4 din ce faci la alt motor reusesti sa obti performante remarcabile.
Unde mai pui ca pe acelasi bloc poti pune set motor incepand cu 1300 CC si terminand cu 1941 FARA MODIFICARI. Daca ai un strung ca sa deschizi putin blocul, poti pune set de 2900-3200 CC! Asta da versatilitate...

Ce poti obtine daca investesti 50% din banii dati pe un plastic "sport"?

https://www.youtube.com/watch?v=6l-rQ...eature=related
https://www.youtube.com/watch?v=4fAEc...eature=related
https://www.youtube.com/watch?v=QCCUH...eature=related
https://www.youtube.com/watch?v=o3Mpn...eature=related
https://www.youtube.com/watch?v=yTUGw...eature=related
https://www.youtube.com/watch?v=AjFrj...eature=related
Dihorul is offline   Reply With Quote
Old 09-12-08, 17:28   #24
robert_zed2112

Stage 5
 
robert_zed2112's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,660
Member of:
[Old School Cars]
[Opel]
Default Re: Masina mea - Super Beetle 1302 LS - 1970

uite inca un motiv ...opel manta vs r8 ..si ii da fum ) https://www.youtube.com/watch?v=89kh-6QT-ds
robert_zed2112 is offline   Reply With Quote
Old 10-12-08, 23:40   #25
Dihorul

Stage 4
 
Dihorul's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 213
Default Re: Masina mea - Super Beetle 1302 LS - 1970

Da, un exemplu clasic. unu care ia bani de la taticu si isi cumpara un R8, Ferrari, etc. Masina arata super din fabrica si atrage atentia la intalnirile de tuning chiar daca e standard.
Acum el se crede zeul volanului. Merge pe pista de 402 metri unde isi ia o rusine meritata de la un harb de 20+ ani in care se baga 10% din pretul platit pentru acel plastic frumusel.
Pun pariu ca nici nu stiau (in cazul cu Broscuta contra Ferrari si in cazul prezentat de tine), de unde se decupleaza ESP-ul....

Eu am experienta asta cu un amic ce conduce un MB C 220, modelul cu axa cu came variabila, o minune tehnica. Ii dadeam rusine cu brotacul cu motor 1,6 de fabrica... Unul era motivul, nu putea decupla controlul tractiunii...
Dihorul is offline   Reply With Quote
Old 11-12-08, 22:48   #26
Dihorul

Stage 4
 
Dihorul's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 213
Default Re: Masina mea - Super Beetle 1302 LS - 1970

Am dus azi motorul la service.
Treaba sta asa:
Echilibrarea dinamica arbore/volant se face pe un aprat digital care "vede" sutimi de gram.
Ce mai a zis mecanicul? Daca alezeza chiuloasele si pun set motor cu pistoane bombate o sa am taxa de compresie prea mare (peste 10:1). A intrebat si ce benzina folosesc, la 95 a zis ca voi avea probleme cu compresia asa de mare, adica tacanit la avans (si la volan ). O sa merg pe set motor normal.
O alta idee data de el a fost sa schimb culbutorii traditionali cu unii mai scurti de la Bugpack, asa supapele vor deschide mai mult imbunatatind admisia/evacuarea. Asta ramane pe mai tarziu... Tot la admisie voi folosi arcuri noi de Fiat. Se zice ca sunt mai bune, dimensiuni identice si doar o idee mai tari.
O alta idee data de el e sa schimb placa de presiune si discul cu unul de la Volskvagen Passat, modelul vechi echipat cu motor de 2000 pe benzina. Pentru asta va trebui sa "sape" in volant deschizand, ca sa faca loc placii cu diametru mai mare. Avantajele sunt ca voi avea un ambreiaj mai puternic si cat de cat confortabil ca sa nu apara trepidatii. In acelasi timp se va pierde din volant cam 1,5 Kg (ceea ce nu considera a fi o problema, pot pierde si mai mult deoarece am arbore motor mai greu fata de modelele mai noi; si mai e si un avantaj, ar fi mai rezistent, asa ca: jos cu greutatea de pe volant!!!). Normal ca se poate utiliza si o placa originala si sa usureze apoi volantul, dar parca suna mai bine cu placa de Passat.
Din experienta lui, motorul in varianta propusa de el nu va depasi 90 Cp, dar sigur va fi undeva pe la 80 Cp. Tinand cont ca plecam de la 47 Cp, e aproape dublu...
Tot insista sa imi monteze si un esapament marit si cromat tip 4 in 1 cu "stinger"... Suna SUPERB, tremura podeaua cand a accelerat motorul turbo cu 8 injectoare pe care tocmai il terminase si era in probe... Urma sa mearga la dinamometru si sa vada cati caluti a scos.
Costul total al lucrarii, fara set si ambreiaj e de 500 USD. Nu e un capat de tara. Va tin la curent cu evolutia lucrurilor, poate ca la sfarsitul lui ianuarie aud cum suna motorasul.... Acum e decembrie, cheltuieli mari, sa lasam iubita fara cadou de Mos nu e de bine.....
Dihorul is offline   Reply With Quote
Old 17-12-08, 16:11   #27
Dihorul

Stage 4
 
Dihorul's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 213
Default Re: Masina mea Old School - Super Beetle 1302 LS - 1970

Cateva poze din atelier.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Atelier Furia turbo B negru.JPG
Views:	713
Size:	656.3 KB
ID:	730037   Click image for larger version

Name:	At. Furia turbo brot proprietar.JPG
Views:	689
Size:	561.2 KB
ID:	730038   Click image for larger version

Name:	At furia turbo gen.JPG
Views:	688
Size:	541.2 KB
ID:	730039  

Click image for larger version

Name:	At furia turbo drag 2.JPG
Views:	664
Size:	483.8 KB
ID:	730040   Click image for larger version

Name:	At furia turbo turbo brotac.JPG
Views:	572
Size:	699.1 KB
ID:	730041   Click image for larger version

Name:	At furia turbo alimentare.JPG
Views:	568
Size:	588.6 KB
ID:	730042  


Last edited by Dihorul; 17-12-08 at 16:24.
Dihorul is offline   Reply With Quote
Old 21-12-08, 21:43   #28
tekno

Stage 5
 
tekno's Avatar
 
Join Date: Jun 2003
Posts: 4,482
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Masina mea Old School - Super Beetle 1302 LS - 1970

frumos sproiect, cum evolueaza? in ce tara e atelierul?
tekno is offline   Reply With Quote
Old 24-12-08, 00:42   #29
Dihorul

Stage 4
 
Dihorul's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 213
Default Re: Masina mea Old School - Super Beetle 1302 LS - 1970

Atelierul e in Brazilia, ca tot primesc intrebari despre el. Sunt aici cu munca (detasat) si daca tot am gargauni in cap o sa ma intorc cu motorul in bagaj (prin DHL).
Acum nu prea evolueaza.... Am reusit sa fac doar chiuloasele (alezat si polishat adm+ev), care oricum erau "perfo"-> tip 044. Urmeaza sa iau un volant, poate un s/h (nu e nevoie de unul nou) si sa il prelucreze strungarul pentru a putea monta un ambreiaj de Passat 2,0; asa voi pierde si din greutatea volantului rezultatul? Un ambreiaj mai puternic si un motor care urca mai repede in ture. Mai trebuie echilibrat dinamic impreuna cu arborele ca sa tina motorul mai mult timp.
Dar astea sunt in asteptare pentru luna ianuarie, sa treaca sarbatorile.
Craciun Fericit pentru toti pasionatii de rable costisitoare!!!

Last edited by Dihorul; 24-12-08 at 00:43. Reason: uituc
Dihorul is offline   Reply With Quote
Old 24-12-08, 12:15   #30
kirin
Old School Cars

Stage 5
 
kirin's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 661
Member of:
[Opel]
[Old School Cars]
Default Re: Masina mea Old School - Super Beetle 1302 LS - 1970

Quote:
Originally Posted by Dihorul View Post
Craciun Fericit pentru toti pasionatii de rable costisitoare!!!
Multumim,La fel !
kirin is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -