Am descoperit, poate tarziu, atelierul unde va fi montat motorul meu. Numele lui spune totul: "Furia Turbo". E atelierul de preparare al echipei de Drag cu acelasi nume.
In atelier statea, prea cuminte, o broscuta de 477 Cp/720 Kg! O ghiulea a strazilor...
In preparare mai erau cateva broscute, una care am remarcat-o in mod special, un model 1300 cu motor 1800 CC turbo injectie in doua etape cu opt injectoare, frane disc ventilate pe toate 4 rotile, suspensie reglabila fata/spate, etc...
O sa pun si poznele de la atelier -> interzise puritanilor.
Am vorbit cu mecanicul lor.
Multe din miturile auzite si povestite au cazut. Omul asta face motoare tunate zilnic si el e cea mai buna solutie pentru mine.
A propus ca sa echilibram arborele, volantul (dupa ce il usuram), discul de ambreiaj si placa de presiune impreuna. Numai asa garanteaza o echilibrare corecta. Omul spune ca nu avantajaza mult puterea, echilibrarea doar garanteaza rotatii inalte si functionarea normala a motorului care devine mai durabil, in principiu se dubleaza viata lui.
De marirea supapelor; nici vorba, chiar cu axa de came la 280 grade. A spus ca nu are efect decat la cresterea consumului in cazul meu cu set de 1600.
Alta treaba a fost alezarea si polisharea admisiei chiuloaselor pentru a creste compresia si a ajuta intrarea conbustibilului in camera de ardere.
Pentru setul motor a propus pistoane Mhale cu camasi KN. Asta deoarece Mhale are camasile cam dure si afecteaza anduranta. O sa usureeze si bielele pentru cresterea puterii.
La alimentare am stabilit sa iau galerii de admisie de aluminiu si sa le polisheze (o sa merg pe carburatoare). Injectia care da putere e prea scumpa (cu modul de reglaj in timp real), iar cea originala nu e asa de performanta -> numai dupa modificarea setarilor epromului, ceea ce da dureri de cap si necesita ajustari repetate.
Cam asta e in mare si repejor solutia ori reteta pentru un tuning ieftin si bun.
Acum, pentru ca am acasa la Bucuresti discul cu placute ceramice si placa de presiune aferenta, o sa trebuiasca sa le vand. O sa cumpar de aici altele pentru a putea echilibra motorul. Cei interesati sa ma contacteze pentru a stabilii detalii. E de stiut, din spusele mecanicului; acest Kit (Drag&Street), de ambreiaj e recomandat motoarelor de minim 1600 CC. E dur si poate cauza trepidatii la pornire daca duce lipsa de putere.