Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Old School Cars > Masina mea Old School

Reply
 
Thread Tools
Old 09-01-13, 08:46   #121
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Se pare ca proprietarul motorului de care ziceam pagina anterioara si-a dat seama de valoarea lui si nu-l mai instraineaza. Imi pare rau pentru doritori, imi pare bine pentru el.
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 09-01-13, 09:14   #122
Vioar

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,150
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

In concediu de iarna am hotarat sa dau jos motorul de pe nova si sa il aduc acasa unde stau acum,a fost desfacut deoarece am gresit chiulasa prima oara si nu pot monta orizontale.
Masina se caseaza deja am radiat-o,urmeaza inlocuire chiulasa si asamblarea motorului care asa va ramane pana se va cumpara carb sau carburi si o coaja de 1300.
Oricum piesele nu se vor vinde de la mine asa am decis,eu am primit piesele de la un prieten bun doar pe prietenia cu el si daca voi renunta la ele vor reveni la cel de la care eu le am.
Mai jos vreo doua poze cu ce este in motor.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	194_88_148_41.jpg
Views:	74
Size:	259.6 KB
ID:	2654931   Click image for larger version

Name:	image366.jpg
Views:	111
Size:	34.9 KB
ID:	2654932  
Vioar is offline   Reply With Quote
Old 09-01-13, 09:31   #123
ment

Stage 3
 
ment's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 107
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by cheluakame View Post
Ce va certati atat pe o axa cu came, nu stiu ...
pentru ca e o axa cu deschidere mare dar si grade multe, deci came ascutite.
Pe cand cu una cu mai putine grade si aceeasi deschidere (came patrate)..
am bolduit un nou motiv de "cearta", gandeste-te la ce ai scris sau ce ai vrut sa scrii si poate-l sarim .

Vioar, misto pistoanele (desi din poza pare sa aiba multe "muchii ascutite" in zona degajarilor pentru supape - discutabil), pentru ce cilindree erau ?
__________________
1984 Mk2 Golf GTI - daily
1989 Dracia 1310 - rabla

Last edited by ment; 09-01-13 at 09:36.
ment is offline   Reply With Quote
Old 09-01-13, 12:36   #124
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

1. grade multe lift mare
2. grade putine lift mare
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	axa grade multe lift mare.jpg
Views:	52
Size:	32.3 KB
ID:	2655071   Click image for larger version

Name:	axa grade putine lift mare.jpg
Views:	62
Size:	320.2 KB
ID:	2655072  
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 09-01-13, 17:23   #125
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by cheluakame View Post
1. grade multe lift mare
2. grade putine lift mare
Axa din poza a doua este intradevar una cu adevarat "agresiva"!Nu neaparat ridicarea este mai mare ci durata cat supapa sta deschisa "la maxim" este mai mare,deci in nici un caz nu va avea grade mai putine decat cea din prima poza.Ideea e buna,dar nu ai formulat-o prea corect.Problema in cazul axelor de Dacie este ca majoritatea dintre ele sunt "modificate" din cele stock,iar profilul camei patrat se poate obtine doar dintr-o axa bruta modificata in urma calculelor de rigoare!
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 09-01-13, 17:28   #126
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by cheluakame View Post
Astia cum puteau face axe de 340 ...
https://forum.4tuning.ro/attachment.p...7&d=1120295640
Quote:
Originally Posted by Tecnosel View Post
profilul camei patrat se poate obtine doar dintr-o axa bruta modificata in urma calculelor de rigoare!
Axa care o vindea odata SGM,tot 340*RAC era una facuta de INMT,de la zero si asa cum spui tu avea diagrama diferita fata de cea a lui Iulian!Cama era "patrata"
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 09-01-13, 17:42   #127
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by Sirius View Post
Avand in vedere ca o cursa din PMS in PMI a unui piston roteste vilbrochenul 180* si un ciclu motor complet are 720* + metoda ta de masurare si detaliile care le-ai dat acolo,totul pare sa fie corect.Probabil ca ralantiul relativ mic si limitarea in ture mari pare sa adevereasca ce s-a spus mai sus.
Ps:Care a fost turatia maxima care ai facut-o cu el,daca iti mai amintesti?
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 09-01-13, 19:04   #128
Sirius
Dacia Driver

Stage 5
 
Sirius's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by Vioar View Post
In concediu de iarna am hotarat sa dau jos motorul de pe nova si sa il aduc acasa unde stau acum,a fost desfacut deoarece am gresit chiulasa prima oara si nu pot monta orizontale.
Masina se caseaza deja am radiat-o,urmeaza inlocuire chiulasa si asamblarea motorului care asa va ramane pana se va cumpara carb sau carburi si o coaja de 1300.
Oricum piesele nu se vor vinde de la mine asa am decis,eu am primit piesele de la un prieten bun doar pe prietenia cu el si daca voi renunta la ele vor reveni la cel de la care eu le am.
Mai jos vreo doua poze cu ce este in motor.
nuy ai mai scris nimic ce ai facut cu motorul...
cate grade avea axa ta si ce rc iai facut?
Sirius is offline   Reply With Quote
Old 09-01-13, 19:10   #129
Sirius
Dacia Driver

Stage 5
 
Sirius's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by Tecnosel View Post
Avand in vedere ca o cursa din PMS in PMI a unui piston roteste vilbrochenul 180* si un ciclu motor complet are 720* + metoda ta de masurare si detaliile care le-ai dat acolo,totul pare sa fie corect.Probabil ca ralantiul relativ mic si limitarea in ture mari pare sa adevereasca ce s-a spus mai sus.
Ps:Care a fost turatia maxima care ai facut-o cu el,daca iti mai amintesti?
7400 . posibil sa il fi scapat si un pic peste cateodata cand ma mai lua dracii.
asta in sarcina, nu pe liber.
Sirius is offline   Reply With Quote
Old 09-01-13, 19:56   #130
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by Vioar View Post
eu am primit piesele de la un prieten bun...
Mai jos vreo doua poze cu ce este in motor.
Foarte interesanta poza pistonului.Ori nu e de Dacie si are distanta de la centrul gaurii boltului mai mare,surplusul de material fiind prelucrat in vederea obtinerii cocoasei,ori pistonul fiind de dacie biela e mai lunga -II-.Ce detalii ti-a dat prietenul tau?

Last edited by Tecnosel; 09-01-13 at 19:58.
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 09-01-13, 21:27   #131
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Ce prostii poti sa scrii...
Cum sa prelucrezi mai din capul pistonului? Si segmentul de foc ce faci cu el, il muti in locul celui de ungere? Si grosimea materialului in cap de cat va fi?

Nu mai bine ceri tu inchiderea topicului si apoi redeschiderea sa cand ai o masina???
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 09-01-13, 21:40   #132
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by Tecnosel View Post
Ori nu e de Dacie si are distanta de la centrul gaurii boltului mai mare,surplusul de material fiind prelucrat in vederea obtinerii cocoasei,ori pistonul fiind de dacie biela e mai lunga -II-.Ce detalii ti-a dat prietenul tau?
Ori planand chiulasa suficient de mult o aduci mai aproape de pistoane si atunci trebuie sa le modifici forma....
Oricum e ciudata frezarea aia ,o fi un castig mare ca ai camera de ardere foarte mica,insa forma nu stiu daca este cea mai potrivita.
Se vede cat de mult s-a subtiat capul pistonului,canalul primului segment fiind la(cred,ca n-am cum sa masor poza) cel mult 2 mm in partea cea mai subtire a pistonului,caci din poza cam asa pare,jumatate din cap e ceva mai mult prelucrat...
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 10-01-13, 00:17   #133
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

https://forum.4tuning.ro/134-dacia-tu...-nova-vtm.html
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 10-01-13, 10:03   #134
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by Muttley View Post
Ce prostii poti sa scrii...
Cum sa prelucrezi mai din capul pistonului? Si segmentul de foc ce faci cu el, il muti in locul celui de ungere? Si grosimea materialului in cap de cat va fi?

Nu mai bine ceri tu inchiderea topicului si apoi redeschiderea sa cand ai o masina???
M-am uitat mai atent si distanta de la segment la capul pistonului nu prea permite modificari!Nu m-ar mira insa,sa fie camasi+pistoane 1.4 pe arbore cotit 1.6!Asa s-ar obtine,in teorie,un 1.5 puternic comprimat!As fi curios ce alezaj au camasile.In poza de jos pist.de 1.4 au clar distanta mai mare de la segmentul de foc la capul pistonului,decat cele "cocosate".

Ps:Am gresit ca am deschis topic,inainte sa realizez ceva concret,asta e...ardeti-ma pe rug!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	b16201b0174b1031296027b7b9f44237-6591876-700_700.jpg
Views:	101
Size:	80.7 KB
ID:	2655728  
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 10-01-13, 10:06   #135
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Alta!
Cum naiba sa pui pistoane de 1.4 pe arbore de 1.6??? Iti ies pistoanele din bloc fix 3,75mm!!!

Pistoanele din motorul lui Vioar sunt de 1.6 si gata!
Muttley is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -