09-01-13, 08:46
|
#121
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Se pare ca proprietarul motorului de care ziceam pagina anterioara si-a dat seama de valoarea lui si nu-l mai instraineaza. Imi pare rau pentru doritori, imi pare bine pentru el.
|
|
|
09-01-13, 09:14
|
#122
|
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,150
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
In concediu de iarna am hotarat sa dau jos motorul de pe nova si sa il aduc acasa unde stau acum,a fost desfacut deoarece am gresit chiulasa prima oara si nu pot monta orizontale.
Masina se caseaza deja am radiat-o,urmeaza inlocuire chiulasa si asamblarea motorului care asa va ramane pana se va cumpara carb sau carburi si o coaja de 1300.
Oricum piesele nu se vor vinde de la mine asa am decis,eu am primit piesele de la un prieten bun doar pe prietenia cu el si daca voi renunta la ele vor reveni la cel de la care eu le am.
Mai jos vreo doua poze cu ce este in motor.
|
|
|
09-01-13, 09:31
|
#123
|
Stage 3
Join Date: May 2009
Posts: 107
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by cheluakame
Ce va certati atat pe o axa cu came, nu stiu ...
pentru ca e o axa cu deschidere mare dar si grade multe, deci came ascutite.
Pe cand cu una cu mai putine grade si aceeasi deschidere (came patrate)..
|
am bolduit un nou motiv de "cearta", gandeste-te la ce ai scris sau ce ai vrut sa scrii si poate-l sarim .
Vioar, misto pistoanele (desi din poza pare sa aiba multe "muchii ascutite" in zona degajarilor pentru supape - discutabil), pentru ce cilindree erau ?
__________________
1984 Mk2 Golf GTI - daily
1989 Dracia 1310 - rabla
Last edited by ment; 09-01-13 at 09:36.
|
|
|
09-01-13, 12:36
|
#124
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
1. grade multe lift mare
2. grade putine lift mare
|
|
|
09-01-13, 17:23
|
#125
|
Stage 2
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by cheluakame
1. grade multe lift mare
2. grade putine lift mare
|
Axa din poza a doua este intradevar una cu adevarat "agresiva"!Nu neaparat ridicarea este mai mare ci durata cat supapa sta deschisa "la maxim" este mai mare,deci in nici un caz nu va avea grade mai putine decat cea din prima poza.Ideea e buna,dar nu ai formulat-o prea corect.Problema in cazul axelor de Dacie este ca majoritatea dintre ele sunt "modificate" din cele stock,iar profilul camei patrat se poate obtine doar dintr-o axa bruta modificata in urma calculelor de rigoare!
|
|
|
09-01-13, 17:28
|
#126
|
Stage 2
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by cheluakame
|
Quote:
Originally Posted by Tecnosel
profilul camei patrat se poate obtine doar dintr-o axa bruta modificata in urma calculelor de rigoare!
|
Axa care o vindea odata SGM,tot 340*RAC era una facuta de INMT,de la zero si asa cum spui tu avea diagrama diferita fata de cea a lui Iulian!Cama era "patrata"
|
|
|
09-01-13, 17:42
|
#127
|
Stage 2
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by Sirius
|
Avand in vedere ca o cursa din PMS in PMI a unui piston roteste vilbrochenul 180* si un ciclu motor complet are 720* + metoda ta de masurare si detaliile care le-ai dat acolo,totul pare sa fie corect.Probabil ca ralantiul relativ mic si limitarea in ture mari pare sa adevereasca ce s-a spus mai sus.
Ps:Care a fost turatia maxima care ai facut-o cu el,daca iti mai amintesti?
|
|
|
09-01-13, 19:04
|
#128
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by Vioar
In concediu de iarna am hotarat sa dau jos motorul de pe nova si sa il aduc acasa unde stau acum,a fost desfacut deoarece am gresit chiulasa prima oara si nu pot monta orizontale.
Masina se caseaza deja am radiat-o,urmeaza inlocuire chiulasa si asamblarea motorului care asa va ramane pana se va cumpara carb sau carburi si o coaja de 1300.
Oricum piesele nu se vor vinde de la mine asa am decis,eu am primit piesele de la un prieten bun doar pe prietenia cu el si daca voi renunta la ele vor reveni la cel de la care eu le am.
Mai jos vreo doua poze cu ce este in motor.
|
nuy ai mai scris nimic ce ai facut cu motorul...
cate grade avea axa ta si ce rc iai facut?
|
|
|
09-01-13, 19:10
|
#129
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by Tecnosel
Avand in vedere ca o cursa din PMS in PMI a unui piston roteste vilbrochenul 180* si un ciclu motor complet are 720* + metoda ta de masurare si detaliile care le-ai dat acolo,totul pare sa fie corect.Probabil ca ralantiul relativ mic si limitarea in ture mari pare sa adevereasca ce s-a spus mai sus.
Ps:Care a fost turatia maxima care ai facut-o cu el,daca iti mai amintesti?
|
7400 . posibil sa il fi scapat si un pic peste cateodata cand ma mai lua dracii.
asta in sarcina, nu pe liber.
|
|
|
09-01-13, 19:56
|
#130
|
Stage 2
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by Vioar
eu am primit piesele de la un prieten bun...
Mai jos vreo doua poze cu ce este in motor.
|
Foarte interesanta poza pistonului.Ori nu e de Dacie si are distanta de la centrul gaurii boltului mai mare,surplusul de material fiind prelucrat in vederea obtinerii cocoasei,ori pistonul fiind de dacie biela e mai lunga -II-.Ce detalii ti-a dat prietenul tau?
Last edited by Tecnosel; 09-01-13 at 19:58.
|
|
|
09-01-13, 21:27
|
#131
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Ce prostii poti sa scrii...
Cum sa prelucrezi mai din capul pistonului? Si segmentul de foc ce faci cu el, il muti in locul celui de ungere? Si grosimea materialului in cap de cat va fi?
Nu mai bine ceri tu inchiderea topicului si apoi redeschiderea sa cand ai o masina???
|
|
|
09-01-13, 21:40
|
#132
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by Tecnosel
Ori nu e de Dacie si are distanta de la centrul gaurii boltului mai mare,surplusul de material fiind prelucrat in vederea obtinerii cocoasei,ori pistonul fiind de dacie biela e mai lunga -II-.Ce detalii ti-a dat prietenul tau?
|
Ori planand chiulasa suficient de mult o aduci mai aproape de pistoane si atunci trebuie sa le modifici forma....
Oricum e ciudata frezarea aia ,o fi un castig mare ca ai camera de ardere foarte mica,insa forma nu stiu daca este cea mai potrivita.
Se vede cat de mult s-a subtiat capul pistonului,canalul primului segment fiind la(cred,ca n-am cum sa masor poza) cel mult 2 mm in partea cea mai subtire a pistonului,caci din poza cam asa pare,jumatate din cap e ceva mai mult prelucrat...
|
|
|
10-01-13, 00:17
|
#133
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
|
|
|
10-01-13, 10:03
|
#134
|
Stage 2
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by Muttley
Ce prostii poti sa scrii...
Cum sa prelucrezi mai din capul pistonului? Si segmentul de foc ce faci cu el, il muti in locul celui de ungere? Si grosimea materialului in cap de cat va fi?
Nu mai bine ceri tu inchiderea topicului si apoi redeschiderea sa cand ai o masina???
|
M-am uitat mai atent si distanta de la segment la capul pistonului nu prea permite modificari!Nu m-ar mira insa,sa fie camasi+pistoane 1.4 pe arbore cotit 1.6!Asa s-ar obtine,in teorie,un 1.5 puternic comprimat!As fi curios ce alezaj au camasile.In poza de jos pist.de 1.4 au clar distanta mai mare de la segmentul de foc la capul pistonului,decat cele "cocosate".
Ps:Am gresit ca am deschis topic,inainte sa realizez ceva concret,asta e...ardeti-ma pe rug!
|
|
|
10-01-13, 10:06
|
#135
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Alta!
Cum naiba sa pui pistoane de 1.4 pe arbore de 1.6??? Iti ies pistoanele din bloc fix 3,75mm!!!
Pistoanele din motorul lui Vioar sunt de 1.6 si gata!
|
|
|
|
|