Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Old School Cars > Masina mea Old School

Reply
 
Thread Tools
Old 06-01-13, 16:27   #106
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

era o scurta remarca la faptul ca la aceeasi turatie prin diverse artificii poti obtine putere mai mare :P
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 06-01-13, 16:42   #107
popasan

Stage 5
 
popasan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,730
Member of:
[DACIA]
Default Dacia 1300 aka "Gordina"

Pun su eu niste poze cu axele ce am avut ocazia sa le invart, prima normala, a doua de aprox. 300, iar a treia de 316-320grade si cama lata...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	263171_181160711941909_100001439446996_498160_7082213_n.jpg
Views:	58
Size:	53.8 KB
ID:	2652417   Click image for larger version

Name:	DSC05950.JPG
Views:	75
Size:	2.03 MB
ID:	2652418  
__________________
Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos ca plasticele de ultima generatie !
Dacia 1410 Sport Old School

Last edited by popasan; 06-01-13 at 16:45.
popasan is offline   Reply With Quote
Old 06-01-13, 16:47   #108
dj05fmx

Stage 5
 
dj05fmx's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 968
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[RENAULT]
[Opel]
[AirBrush]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

pistoanele "custom" sunt/erau facute de un nene din Slatina, care facea si pentrui Oltcit/Dacia diviziile de competitii./.. lucreaza si acuma daca mai e cineva interesat sunt convins ca poate sa faca pistoane pt dacia, a facut destul de multe...

vorbiti de ture f mari, eu am avut 14t si nu prea scapau tiele impingatoare intregi dupa 8000rpm...cu atat mai putin cele de dacia, care sunt mai groase si mai moi.
__________________

Tractari & asistenta rutiera non stop!!
0767108516

1986 Renault 5 GT Turbo 116HP+
1990 Opel Vectra 4x4 C20Let 204 HP+

2001 Opel Vectra B 20DTI 16V 101HP
1993 VW Transporter 19 Turbo Diesel 75 HP

2011 Opel Astra J 17 CDTI 125 HP

İME: MY RENAULT 5GTT AND MY VECTRA TURBO WERE STATUS SYMBOLS, THEY WERE SYMBOLIZING ME
dj05fmx is offline   Reply With Quote
Old 06-01-13, 17:45   #109
Sirius
Dacia Driver

Stage 5
 
Sirius's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by Tecnosel View Post
Arcurile de supapa necesita o deosebita atentie in momentul modificarii "caracteristicilor" distributiei si aici ma refer in special la ridicarea camei.Din ce am studiat eu nu neaparat "taria" in sine a arcului este daunatoare suprafetelor in contact,ci modul cum aceasta este repartizata pe parcursul cursei de comprimare a arcului.
In alta ordine de idei,avem un arc de 70kgf si mai avem doua arcuri care combinate fac 70kgf.(in ambele cazuri,aceiasi lungime,acelasi numar de spire,diferita fiind doar raza circumferintei "sarmei" din care arcurile sunt construite).
In cazul arcului singur avem o cursa maxima permisa de 30mm iar in cazul arcurilor combinate una de 33mm.In primul caz,pe pozitia inchis a supapei arcul va opune o rezistenta mai mica in comparatie cu cele doua combinate(rezulta o inchidere mai "proasta" a supapei) iar in cazul al doilea pe pozitia deschis a supapei,arcurile combinate nu vor opune o rezistenta asa mare in comparatie cu arcul singur(o mai buna menajare a suprafetelor aflate in contact)
Am dat doar un exemplu,sper ca s-a inteles ideea si nu m-am referit la o a treia posibilitate,cand arcurile de supapa sunt alese necorespunzator iar inainte de "varful" ridicarii camei,ele deja au atins cursa maxima de comprimare,ca aici deja e viol


In NASCAR V8-urile si in ziua de azi merg cu tije impingatoare si in plaja maxima de turatie (8300+ture) pe mai bine de 70% din distanta cursei.



Inca odata spun ca nici turatia si nici puterea nu este limitata de REZISTENTA pieselor!Luam exemplu motorul tau,CIH-ul care a "macinat" internele.Daca turatia era limitata de rezistenta pieselor,inainte sa le macine,ele "strigau" in gura mare la aprindere si injectie sa limiteze turatia,ca mai mult nu pot duce si mergeai cu ele si in ziua de astazi!Ce vreau sa spun este ca se poate trece peste rezistenta pieselor insa cu efectele secundare de rigoare.Cazul ideal ar fi sa se gaseasca compromisul,adica sa duci puterea exact pana la limita la care rezista piesele.In cazul asta putem spune ca datorita rezistentei pieselor,limitam turatia si respectiv puterea la o anumita valoare!


Pune-i morisca la 12:1,desfasurare 300+ si eventual,"ineaca-l" si din start cu vreo 20,25psi!Sa vezi ce "castig" o sa ai!(Nu o lua nici tu in nume de rau,ca am inteles ce vrei sa spui da` aici era vorba de N\A..)

problema aia am intampinat-o si eu, cand am montat arcuri de supapa de R5 GTT, erau mai inalte decat astea de dacie, si atingeau spira in spira cand era supapa deschisa complet.
la unele supape a trebuit sa scot seibile acelea de sub arcuri ca sa nu mai indoaie tijele.

masinile de nascar au alt sistem de tije din ce am vazut, la care nu necesita arcuri.
__________________
Dacia 1310 TURBO 1.7

Volvo 480 TURBO 1.7
Sirius is offline   Reply With Quote
Old 06-01-13, 18:46   #110
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

CIH-ul meu n-a crapat de la ture, l-am dat exemplu pt piese de serie solicitate peste puterile lor! Probleme apar de la viteze relative mari intre piese - fus vs lagar, piston vs cilindru (nici n-am luat in calcul sa pun pistoane stock de 2.4, ala e un motor cu puterea max la 5200 rpm - cam cat Dacia! - sigur se fac fustele jumari la viteza pe care ar atinge-o la 7500) si mai e nertia pieselor care induce alte solicitari.
Exemplul cu arcurile nu sta in picioare - la aceeasi forta 2 arcuri vor fi din sarma mai subtire decat ala unic! Problemele sunt: sa ramana suficient spatiu intre spire la deschiderea maxima, sa nu omoare prea rau axa, tachetii si ce mai e pe-acolo - unii "perversi" folosesc tacheti cu rola - si frecventa de rezonanta din cauza careia sunt mai bune 2 arcuri.
La ce injectie si aprindere sa fi "strigat"?! L Jetronic n-are nici limitare rpm si nici senzor de detonatie... Iar daca isi incipuie careva ca auzi "pingul" la turatia aia intr-o tabla goala cu evacuare directa, ala nu stie ce vorbe

Last edited by john17; 06-01-13 at 18:53.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 07-01-13, 11:57   #111
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
CIH-ul meu n-a crapat de la ture, Probleme apar de la viteze relative mari intre piese ...
Iar turatia "relativ" mare,nu este cauza vitezelor relative mari......


Quote:
Originally Posted by john17 View Post
La ce injectie si aprindere sa fi "strigat"?!
Era o situatie dusa la absurd,pentru a demonstra contrariul.
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 07-01-13, 14:00   #112
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Exemplul cu arcurile nu sta in picioare - la aceeasi forta 2 arcuri vor fi din sarma mai subtire decat ala unic!
Quote:
Originally Posted by Tecnosel View Post
(in ambele cazuri,aceiasi lungime,acelasi numar de spire,diferita fiind doar raza circumferintei "sarmei" din care arcurile sunt construite).
diferita = mai mica
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 07-01-13, 15:31   #113
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by Tecnosel View Post
Iar turatia "relativ" mare,nu este cauza vitezelor relative mari.....
Viteza relativa = viteza intre 2 repere, unul fata de celalalt! Adica viteza pistonului fata de cilindru sau a suprafetei fusurilor arborelui cotit fata de cuzineti. O fi ea la fel la 8000 rpm ca la 5250 aia la care face Dacia "puterea" din fabrica?! Aflu lucruri noi! Materialele rezista sau dupa 50 de curse 1/2 din fusta pistonului e musuroi in baie, asezonata cu zeama de cuzineti? Pistonul lu' nea caisa turnat in forma de lut sau alte repere "performance" made pe la ceva cooperative?! Ii mai "dai in cap" si cu ceva bari in plus de la ardere, cateva grade acolo si se fac instant "angry pistons" ca alea de vi le-am aratat mai inainte! Nu mai zic de 10000 din motor cu tije, jur ca la turatia aia culbutorii si tachetii joaca hora ca baietii... In scut! Al meu a scapat o fractiune de secunda la ~9000 si ete: https://youtu.be/bYZViTrEwKc#t=3m33s
Mai vine si @julaikos cu morisca lui, parca n-am zis clar ca nu se poate mari puterea unui motor ASPIRAT fara sa maresti turatia! R'ar ale draq de ventilatoare, numa' turbine aveti in cap
Bonus/in compensatie aveti caracteristicile axei de pe cotetzul meu, vizionare placuta.
Deja sunt plictisit - rau - sper sa ma pot abtine de la a mai posta pe-aci, oricum topicul a pornit de la o fantasma si am dat-o in alte alea.
P.S. am luat in we niste cataloage de la Pipercams, Kent si Shrick si jur ca n-am gasit nici o axa cu desfasurare de 345, nici macar pt circuit! O fi fost 245 si ati mai pus voi 100...
Iar ref la masurat - ca tot am fost rautacios - sunt curios cati detinatori de comparator + disc gradat - sa-l aiba acolo, chiar daca nu stiu cum se foloseste - sunt pe topicul asta, cati useri stiu cate grade RAC are ciclul motor la Dacia si ce inseamna desfasurarea aia de tzashpe sute de grade! De aia am si pus caracteristicile axei - mai bine o puneam pe Rihanna dezbracata, era pe-ntelesul tuturor!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	OP264.JPG
Views:	71
Size:	69.0 KB
ID:	2653597  

Last edited by john17; 07-01-13 at 15:44.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 07-01-13, 16:21   #114
ment

Stage 3
 
ment's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 107
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

De ce zici ca nu mai postezi aici ? Daca citesti din nou "discutia" de pe threadul asta, nimeni nu a zis ca esentialul la ce ai zis tu ar fi fals, dimpotriva. Nu stiu de ce te-ai aprins asa de la threadul asta .

Sunt de acord ca legat de axe "vorbim povesti" dar macar discutam niste lucruri, ne dam cu parerea, mai invatam o chestie. E vorba de multe alte lucruri decat durata totala si ridicare, cine a studiat numai cum se calculeaza o cama si la ce ecuatii se ajunge stie despre ce vb, cum pentru aceeasi durata si ridicare profilele pot fi foarte diferite intre axe, si fara grafice le comparam asa ca sa avem ce face (mi s-ar parea normal ca cel putin la achizitionare sa-ti dea si graficul dar asta e alta chestie).

Aia de la care ai luat tu axa o masoara diferit fata de metoda de masurare folosita aici. E logic ca o sa iasa cu o durata mai mare asa cum a masurat-o Sirius . Ei masoara durata axei intre anumite ridicari, gen cum se masoara la ridicarea de 5thou de inchi la americani toate axele.
__________________
1984 Mk2 Golf GTI - daily
1989 Dracia 1310 - rabla

Last edited by ment; 07-01-13 at 16:26.
ment is offline   Reply With Quote
Old 07-01-13, 18:38   #115
Sirius
Dacia Driver

Stage 5
 
Sirius's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Viteza relativa = viteza intre 2 repere, unul fata de celalalt! Adica viteza pistonului fata de cilindru sau a suprafetei fusurilor arborelui cotit fata de cuzineti. O fi ea la fel la 8000 rpm ca la 5250 aia la care face Dacia "puterea" din fabrica?! Aflu lucruri noi! Materialele rezista sau dupa 50 de curse 1/2 din fusta pistonului e musuroi in baie, asezonata cu zeama de cuzineti? Pistonul lu' nea caisa turnat in forma de lut sau alte repere "performance" made pe la ceva cooperative?! Ii mai "dai in cap" si cu ceva bari in plus de la ardere, cateva grade acolo si se fac instant "angry pistons" ca alea de vi le-am aratat mai inainte! Nu mai zic de 10000 din motor cu tije, jur ca la turatia aia culbutorii si tachetii joaca hora ca baietii... In scut! Al meu a scapat o fractiune de secunda la ~9000 si ete: https://youtu.be/bYZViTrEwKc#t=3m33s
Mai vine si @julaikos cu morisca lui, parca n-am zis clar ca nu se poate mari puterea unui motor ASPIRAT fara sa maresti turatia! R'ar ale draq de ventilatoare, numa' turbine aveti in cap
Bonus/in compensatie aveti caracteristicile axei de pe cotetzul meu, vizionare placuta.
Deja sunt plictisit - rau - sper sa ma pot abtine de la a mai posta pe-aci, oricum topicul a pornit de la o fantasma si am dat-o in alte alea.
P.S. am luat in we niste cataloage de la Pipercams, Kent si Shrick si jur ca n-am gasit nici o axa cu desfasurare de 345, nici macar pt circuit! O fi fost 245 si ati mai pus voi 100...
Iar ref la masurat - ca tot am fost rautacios - sunt curios cati detinatori de comparator + disc gradat - sa-l aiba acolo, chiar daca nu stiu cum se foloseste - sunt pe topicul asta, cati useri stiu cate grade RAC are ciclul motor la Dacia si ce inseamna desfasurarea aia de tzashpe sute de grade! De aia am si pus caracteristicile axei - mai bine o puneam pe Rihanna dezbracata, era pe-ntelesul tuturor!

incep sa imi pierd respectul fata de tine, in loc sa ma ajuti sa deslusim problema cu axa mea, tu vorbesti la misto.
ce nu ti sa parut corect la masuratorile mele?
axa am luat-o de la cineva care a alergat sau inca mai alearga la cnvc... vezi cine e...
Sirius is offline   Reply With Quote
Old 07-01-13, 20:10   #116
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
O fi ea la fel la 8000 rpm ca la 5250 aia la care face Dacia "puterea" din fabrica?!
Quote:
Originally Posted by Tecnosel View Post
Iar turatia "relativ" mare,nu este cauza vitezelor relative mari......
Eu nu am spus treaba asta!Este o afirmatie falsa si doar am subliniat-o pentru ca reiese din afirmatia ta: "CIH-ul meu n-a crapat de la ture, Probleme apar de la viteze relative mari intre piese.."

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Viteza relativa = viteza intre 2 repere, unul fata de celalalt! Adica viteza pistonului fata de cilindru sau a suprafetei fusurilor arborelui cotit fata de cuzineti.
Viteza relativa = viteza intre doua repere aflate in miscare(amandoua)!
In cazul pistonului fata de cilindru avem miscare respectiv viteza absoluta.

Last edited by Tecnosel; 07-01-13 at 20:13.
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 08-01-13, 19:46   #117
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by Sirius View Post
ce nu ti sa parut corect la masuratorile mele?
Tu ai verificat linkul ala de l-ai pus? Merge?
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 08-01-13, 20:56   #118
Sirius
Dacia Driver

Stage 5
 
Sirius's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by Muttley View Post
Tu ai verificat linkul ala de l-ai pus? Merge?
Ar trebui sa mearga...

https://forum.4tuning.ro/306-zona-teh...-axa-came.html
Sirius is offline   Reply With Quote
Old 08-01-13, 21:41   #119
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Ce va certati atat pe o axa cu came, nu stiu ...
John nu ia in considerare 2 lucruri, este o axa facuta, nu cumparata si cel care a facut-o a fost limitat de camele anterioare (ma indoiesc sa fi avut axa bruta).

Si un alt lucru de luat in considerare, cu axa lui Sirius se putea merge pe strada si motorul era cat de cat fiabil, pentru ca e o axa cu deschidere mare dar si grade multe, deci came ascutite.
Pe cand cu una cu mai putine grade si aceeasi deschidere (came patrate) nu cred ca un motor de dacie ar functiona mai mult de 5.000 km.

Astia cum puteau face axe de 340 ...
https://forum.4tuning.ro/attachment.p...7&d=1120295640
__________________
A four dimension person trapped in a three dimension world
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 08-01-13, 21:45   #120
Sirius
Dacia Driver

Stage 5
 
Sirius's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by cheluakame View Post
Ce va certati atat pe o axa cu came, nu stiu ...
John nu ia in considerare 2 lucruri, este o axa facuta, nu cumparata si cel care a facut-o a fost limitat de camele anterioare (ma indoiesc sa fi avut axa bruta).

Si un alt lucru de luat in considerare, cu axa lui Sirius se putea merge pe strada si motorul era cat de cat fiabil, pentru ca e o axa cu deschidere mare dar si grade multe, deci came ascutite.
Pe cand cu una cu mai putine grade si aceeasi deschidere (came patrate) nu cred ca un motor de dacie ar functiona mai mult de 5.000 km.

Astia cum puteau face axe de 340 ...
https://forum.4tuning.ro/attachment.p...7&d=1120295640
thank you!
Sirius is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -