04-01-13, 23:39
|
#91
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by Sirius
|
si poze...
prima e axa de 320 in comparatie cu axa stoc.
iar a 2a e axa mea.
|
|
|
05-01-13, 15:56
|
#92
|
Stage 2
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by Sirius
si poze...
prima e axa de 320 in comparatie cu axa stoc.
iar a 2a e axa mea.
|
Nu am zis ca e de 320,doar ca nu am exclus nici o posibilitate!Concluzia ca 320 era populara pe Nove am tras-o din faptul ca toate axele care le-am gasit de vanzare erau de 320 si proprietarii spuneau ca sunt de pe Nove.Singura axa de 345 care am vazut-o de vanzare era cea demult,credca a lui Robert si care avea profilul camei ingust,lucru care ma facut sa cred ca nu era din generatia Novelor,deci putea fi ori modificata din una stock,ori facuta de ccsita in vremea raliurilor!..A...si Robert mai afirma ca a atins 10000+ ture cu axa 345.
|
|
|
05-01-13, 16:50
|
#93
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by Tecnosel
Nu am zis ca e de 320,doar ca nu am exclus nici o posibilitate!Concluzia ca 320 era populara pe Nove am tras-o din faptul ca toate axele care le-am gasit de vanzare erau de 320 si proprietarii spuneau ca sunt de pe Nove.Singura axa de 345 care am vazut-o de vanzare era cea demult,credca a lui Robert si care avea profilul camei ingust,lucru care ma facut sa cred ca nu era din generatia Novelor,deci putea fi ori modificata din una stock,ori facuta de ccsita in vremea raliurilor!.. A...si Robert mai afirma ca a atins 10000+ ture cu axa 345.
|
Bravo lui.
|
|
|
05-01-13, 17:18
|
#94
|
Stage 2
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by Sirius
Bravo lui.
|
)))))) Nu o lua in nume de rau caci nu asta a fost intentia!
|
|
|
05-01-13, 21:52
|
#95
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by Tecnosel
)))))) Nu o lua in nume de rau caci nu asta a fost intentia!
|
Nu, nu o iau in nume de rau.
e posibil sa ajunga acolo, nu am vrut sa testez.
si eu cand am luat axa de la acea persoana din bucuresti, mia zis, ca a facut cineva un motor de dacie care facea 10000 de ture cu axa deasta, dar nu ma tentat sa ajung la performanta aia.
in fine...
__________________
Dacia 1310 TURBO 1.7
Volvo 480 TURBO 1.7
|
|
|
05-01-13, 22:01
|
#96
|
Stage 2
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by Sirius
Nu, nu o iau in nume de rau.
e posibil sa ajunga acolo, a facut cineva un motor de dacie care facea 10000 de ture cu axa deasta, dar nu ma tentat sa ajung la performanta aia.
|
OK! Asta era ideea
|
|
|
05-01-13, 23:34
|
#97
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Dupa ce ai pe ce sa-l pui, sa anunti daca doresti un motor 1.6, aproape 300*RAC, pistoane cocosate.
|
|
|
05-01-13, 23:53
|
#98
|
Stage 2
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by Muttley
Dupa ce ai pe ce sa-l pui, sa anunti daca doresti un motor 1.6, aproape 300*RAC, pistoane cocosate.
|
Ce raport de comprimare?Sincer,planuiesc proiectul de mult timp si 1.6 era primul pe lista modificarilor,pana cand am aflat ca fata de 1.4,arborele are manetoane mai lungi,iar de pistoanele cocosate nu am stiut pana acum!Probabil ca o sa iti gasesti un client cu mult inainte ca eu sa il pot cumpara(daca aveam bani,nu era nevoie sa am si pe ce il pune),totusi,la ce scor
|
|
|
06-01-13, 00:07
|
#99
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Raport de comprimare mare, nu-mi amintesc detaliile, se dorea o masina de VTM. Pistoanele sunt facute artizanal de un mare specialist. Tot el a proiectat si executat si axa. Au existat 2 astfel de axe, una se balbaie in rabla mea.
Pretul nu-l cunosc, am sa-ntreb.
Da, 1.6-le de Dacie e un motor suprapatrat, de cuplu, nu se omoara dupa ture multe. Personal insa prefer 100 de cai la 5500rpm decat un polizor la 7500. Iar fiabilitatea, parerea mea, nu se compara, dau un singur exemplu, arcurile de supapa, care odata schimbate cu altele mai tari uzeaza tot ce inseamna distributie, inclusiv lagarele blocului motor.
Si oricum, motor cu tije impingatoare de turatie mare?!? Ca n-aveau oamenii aia inainte de revolutie altceva la indemana, e una, insa sa urmaresti asa ceva acum e autoflagelare cred eu.
Fiecare face cum stie.
Last edited by Muttley; 06-01-13 at 00:14.
|
|
|
06-01-13, 08:01
|
#100
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Turatia e limitata de rezistenta altor piese si mai putin de axa - bine, posibil sa iesi din plaja de randament maxim. E treaba de cuzineti, biele, pistoane, tije de comanda a supapelor si chiar volant, cele de fonta >8000 incep sa fie riscante, mai ales usurate. Totusi la aspirat NU POTI mari puterea fara sa urci in ture.
Suprapatrat = cu alezajul mai mare decat cursa! Manetoane lungi = cursa lunga, esti sigur ca e corect ce ai spus?
Last edited by john17; 06-01-13 at 08:04.
|
|
|
06-01-13, 08:18
|
#101
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Da, ai dreptate, subpatrat.
In fine, cursa semnificativ mai mare decat alezajul are 1.6-le de tigaie.
Culmea, ca la Dacie POTI mari puterea fara sa urci in ture.
P=M x n.
Maresti M-ul prin cresterea cilindreii
|
|
|
06-01-13, 10:03
|
#102
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
There's no replacement for displacement!
Cred ca ai inteles la ce m-am referit, e vb de a mari puterea la o anumita capacitate, niciodata 100 cp dintr-un anume motor nu vor iesi la turatia la care acel motor scoate, sa zicem, 70cp.
|
|
|
06-01-13, 12:47
|
#103
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Si daca ii pui o morisca?
|
|
|
06-01-13, 15:07
|
#104
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 707
Member of: [DACIA]
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by Muttley
Raport de comprimare mare, nu-mi amintesc detaliile, se dorea o masina de VTM. Pistoanele sunt facute artizanal de un mare specialist. Tot el a proiectat si executat si axa. Au existat 2 astfel de axe, una se balbaie in rabla mea.
Pretul nu-l cunosc, am sa-ntreb.
...
|
Sunt si eu interesat.
|
|
|
06-01-13, 16:05
|
#105
|
Stage 2
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by Muttley
dau un singur exemplu, arcurile de supapa, care odata schimbate cu altele mai tari uzeaza tot ce inseamna distributie, inclusiv lagarele blocului motor.
|
Arcurile de supapa necesita o deosebita atentie in momentul modificarii "caracteristicilor" distributiei si aici ma refer in special la ridicarea camei.Din ce am studiat eu nu neaparat "taria" in sine a arcului este daunatoare suprafetelor in contact,ci modul cum aceasta este repartizata pe parcursul cursei de comprimare a arcului.
In alta ordine de idei,avem un arc de 70kgf si mai avem doua arcuri care combinate fac 70kgf.(in ambele cazuri,aceiasi lungime,acelasi numar de spire,diferita fiind doar raza circumferintei "sarmei" din care arcurile sunt construite).
In cazul arcului singur avem o cursa maxima permisa de 30mm iar in cazul arcurilor combinate una de 33mm.In primul caz,pe pozitia inchis a supapei arcul va opune o rezistenta mai mica in comparatie cu cele doua combinate(rezulta o inchidere mai "proasta" a supapei) iar in cazul al doilea pe pozitia deschis a supapei,arcurile combinate nu vor opune o rezistenta asa mare in comparatie cu arcul singur(o mai buna menajare a suprafetelor aflate in contact)
Am dat doar un exemplu,sper ca s-a inteles ideea si nu m-am referit la o a treia posibilitate,cand arcurile de supapa sunt alese necorespunzator iar inainte de "varful" ridicarii camei,ele deja au atins cursa maxima de comprimare,ca aici deja e viol
Quote:
Originally Posted by Muttley
Si oricum, motor cu tije impingatoare de turatie mare?!?
|
In NASCAR V8-urile si in ziua de azi merg cu tije impingatoare si in plaja maxima de turatie (8300+ture) pe mai bine de 70% din distanta cursei.
Quote:
Originally Posted by john17
Turatia e limitata de rezistenta altor piese si mai putin de axa
|
Inca odata spun ca nici turatia si nici puterea nu este limitata de REZISTENTA pieselor!Luam exemplu motorul tau,CIH-ul care a "macinat" internele.Daca turatia era limitata de rezistenta pieselor,inainte sa le macine,ele "strigau" in gura mare la aprindere si injectie sa limiteze turatia,ca mai mult nu pot duce si mergeai cu ele si in ziua de astazi!Ce vreau sa spun este ca se poate trece peste rezistenta pieselor insa cu efectele secundare de rigoare.Cazul ideal ar fi sa se gaseasca compromisul,adica sa duci puterea exact pana la limita la care rezista piesele.In cazul asta putem spune ca datorita rezistentei pieselor,limitam turatia si respectiv puterea la o anumita valoare!
Quote:
Originally Posted by julaikos
Si daca ii pui o morisca?
|
Pune-i morisca la 12:1,desfasurare 300+ si eventual,"ineaca-l" si din start cu vreo 20,25psi!Sa vezi ce "castig" o sa ai!(Nu o lua nici tu in nume de rau,ca am inteles ce vrei sa spui da` aici era vorba de N\A..)
|
|
|
|
|