Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Old School Cars > Masina mea Old School

Reply
 
Thread Tools
Old 27-12-12, 11:37   #76
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by ment View Post
Si asa ma indoiesc ca o sa se concretizeze ceva, nici macar nu ai masina luata, nu cred ca ai arunca cu sute de euro intr-o rabla doar ca sa ajungi sa faci loganuri stock,golf 1.4, chevrolet 1.2, renault symbol 1.2, peugeot 1.4 .
Daca nu ma insel parca zicea si ceva de $ lipsa....
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 27-12-12, 13:43   #77
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by ment View Post
Vad ca toata cearta de pe topicul asta s-a iscat de la RC-ul dat de Sirius.
13 probabil e un RC static ideal pentru un motor cu o axa ca a lui.

De ce? Pentru ca RC dinamic o sa fie mult mai mic, explicatie mai detaliata.

In rest, john17 are dreptate si.. experienta care e mai buna decat toate la lucrurile astea.
Pentru initiatorul topicului, e destula informatie pe interneti despre modificarea motorului ala obosit de Dacie.
Si asa ma indoiesc ca o sa se concretizeze ceva, nici macar nu ai masina luata, nu cred ca ai arunca cu sute de euro intr-o rabla doar ca sa ajungi sa faci loganuri stock.
Aici nu se pune problema, "care ar fi raportul optim?" ,pt ca acel raport nu se poate atinge in cazul axei de 340,datorita camerei de ardere si modul in care este amplasata bujia!Si inca nu vad legatura loganurilor stock!
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 27-12-12, 20:16   #78
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

M-am uitat, in fuga ce-i drept, pe la Pipercams si kent cams (astia cu litere mici, de la ei am avut "high performance cam followers" care au crapat in ~50 km de proba, si mai sunt si cu 10 g/buc mai grei decat aia stock din 1960!) si n-am vz axe cu desfasurare atat de mare... 310 grade a fost a' mai rea axa de la kent pt CIH-ul asta obosit al meu (axa e OK, n-am obiectii), similar dpdv al formei camerei de ardere cu Dacia.
RC se calculeaza dupa volume si basta, aia de-i ziceti voi "RC dinamic" e alta poveste, cu totul alta. Si acolo unde duce linkul, vreo 2 posturi mai la vale, zice ceva de 1 mm (un milimetru, unul) frezat din chiulasa de Opel, de detonatii, de cifra octanica...
Off topic: pt "low cost Gordini" recomand o Dacie obosita culoarea albastru-cratitza la care se adauga traditionalele dungi - din autocolant, cu pensula sau trafaletul, dupa gust

Last edited by john17; 27-12-12 at 20:29.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 29-12-12, 19:29   #79
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Am fost astazi pana acolo si i-am facut niste poze!Asta-i Gordina...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Imagine379.jpg
Views:	157
Size:	563.3 KB
ID:	2646482   Click image for larger version

Name:	Imagine380.jpg
Views:	111
Size:	573.5 KB
ID:	2646483   Click image for larger version

Name:	Imagine381.jpg
Views:	131
Size:	447.8 KB
ID:	2646484  

Click image for larger version

Name:	Imagine382.jpg
Views:	96
Size:	336.6 KB
ID:	2646485   Click image for larger version

Name:	Imagine383.jpg
Views:	95
Size:	507.1 KB
ID:	2646486  
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 30-12-12, 02:18   #80
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by ment View Post
13 probabil e un RC static...pentru un motor cu o axa ca a lui.
De ce? Pentru ca RC dinamic o sa fie mult mai mic...
1) ma bucur sa vad ca mai activezi in topicuri cu Dacii, fie ele imaginare...

2) facand apel la logica, da, dinamicul va fi scazut la mers normal, dar la un anumit regim de turatie, corespunzator randamentului de umplere maxim, rc-ul dinamic ar trebui sa se apropie mult de cel calculat. Altfel, ce rost ar mai avea?
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 01-01-13, 01:19   #81
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

La Multi Ani baietilor!Inclusiv lui Muttley care inca nu are incredere in mine pe deplin!
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 01-01-13, 13:24   #82
Silencer Power

Stage 5
 
Silencer Power's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by k.lada View Post
Serios ? Eu zic sa te mai documentezi un pic...
Pistoane custom ? In Romania ? INEXISTENT
Masina de copiat axe ? Date toate la remat, UNA nu mai gasesti
Meseriasi care sa calculeze profile pt axe cu came ca pe vremuri? Eu zic ca pot sa le numar pe degetele unei singure maini.
Care calculare de flow ? Nu gasesti o firma care sa se ocupe cu modificarea de chiulase, daca iti trebuie, e o treaba DIY.
Cineva sa toarne ceva in aluminiu sau sa le matriteze ? " E imposibil dom'le/Noi nu facem asa ceva" sau iti dau un scor de vorbesti singur
Sa toarne cineva ceva din ABS ? Ca in reclama aia, "Unde te crezi dom'le, in razboiul stelelor ?"
Sa echilibrezi/usurezi ceva ? Imposibil, te trimit in strainatate.
Aprindere ? Sunt 2-3 persoane care fac asa ceva, binenteles incomparabil cu un megajolt sau orice altceva...
Harti pt injectii ? Numai cateva persoane fac asta, majoritatea firmelor de "chiptuning" trimit softul in tara X, primesc softul, si il scriu pe chip....
Da, injectii se pot incropii din bucatele, e incontestabil, dar ceva custom e aproape imposibil de realizat.

Morala ? La noi toate au fost topite. E simplu sa vorbesti sau sa cumperi toate piesele de pe ebay, si sa trimiti la asamblare puzzle-ul la cineva. Mai greu, aproape imposibil sa faci.
De ce? Pentru ca nu exista cerere!

Cei mai multi isi pun abtibilduri, prize de aer false, jante mai mari si, eventual, un mic chip tuning.

Restul sunt avioane, dar nu pentru ca nu ar vrea mai mult, ci pentru ca nu-si permit. O masina modificata ca la carte pentru o crestere semnificativa a performantelor (si nu ma refer doar la motor) costa foarte mult. Concret, daca nu ai 8-10k euro nici n-are sens sa te apuci de treaba.

E bine totusi ca sunt si pasionati care sunt dispusi sa petreaca sute, poate chiar mii de ore, cautand piese cat mai ieftine si cat mai bune, documentandu-se, mesterind si reconditionand, pentru un proiect low cost de efect.

Parerea mea este ca acestia pun bazele in Romania, pentru ceea ce la englezi, americani si nemti este doar o simpla formalitate.
Silencer Power is offline   Reply With Quote
Old 03-01-13, 12:21   #83
ment

Stage 3
 
ment's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 107
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by Muttley View Post
1) ma bucur sa vad ca mai activezi in topicuri cu Dacii, fie ele imaginare...

2) facand apel la logica, da, dinamicul va fi scazut la mers normal, dar la un anumit regim de turatie, corespunzator randamentului de umplere maxim, rc-ul dinamic ar trebui sa se apropie mult de cel calculat. Altfel, ce rost ar mai avea?
Topicurile cu Dacii sunt ză best !

Am cam zis eu gresit RC dinamic, dinamic ducand cu gandul la unul variabil.
RC-ul "efectiv" la care ma gandeam eu nu se schimba cu turatia, ramane constant depinzand de RC-ul static si de intarzierea la inchidere a supapei de admisie, si va fi intotdeuna mai mic ca RC-ul static. Stiu ca il calculasem si pentru Dashia mea candva pentru axa stock, dar nu mai stiu cat venea, oricum undeva la 7.5-8 pentru RC-ul de 9.5.. Sunt calculatoare si pe net.

Deci indiferent de regimul de mers, RC-ul efectiv va fi constant si mai mic ca cel static. Asa ca atunci bunul simt zice sa marim RC efectiv pana la valoarea RC static initial, si o sa se ajunga des si la niste valori ale RC-ului static de 12-13:1.

Numai ca intervine si factorul "dinamic", dat de presiunea realizata in cilindru, care va depinde de turatie si axa, si va duce la diverse valori de umplere.
Si se complica treaba, care parea simpla la inceput ..
Adica din ce am citit pe ici colo, din cauza ca intr-un anumit regim de turatie cum zici tu o axa o sa duca la o umplere maxima - presiune atmosferica sau peste (fie din inertia gazelor, ram effect blabla, baleiajul gazelor in perioada de incrucisare) se recomanda ca si RC-ul efectiv dorit sa fie putin mai mic decat cel static initial.. Cu cat mai mic? Greu de zis, se experimenteaza.

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
310 grade a fost a' mai rea axa de la kent pt CIH-ul asta obosit al meu
Venise cu vreo recomandare de RC? Daca nu, ar fi interesant sa le adresezi o intrebare de genu .
Oricum, eu am zis la modul grosolan de motorul lui Sirius ca suna bine 12.7:1 cu 345 de grade, normal ca tot ce am zis mai sus se aplica si teoretic ar trebui calculate toate prostiile astea, dar ideea de baza ramane - axa cu cat e mai agresiva merge cu RC mai mare, si ca nu ma mir ca asa sa fi mers "bine" motorul lui (stim totii ca a merge bine e o chestie relativa cand vine vorba de un motor de genul asta ).
__________________
1984 Mk2 Golf GTI - daily
1989 Dracia 1310 - rabla

Last edited by ment; 03-01-13 at 12:35.
ment is offline   Reply With Quote
Old 03-01-13, 14:19   #84
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Eu insist in prostia mea ca axa nu era de 345 grade...
kent nu da "sfaturi" ref la raport de comprimare, oricum nu numai axa dicteaza, "prostiile" astea depind de multi factori, se calculeaza, se incearca, e nitel mai greu decat cip-cirip tuningul copy-paste facut in spatele blocului in ~20 min. Si castigul de putere e mai mic, deci sunt activitati perverse si fara prea mult rost, iti iei un tdi si ii bagi cai pe cablu pana il crapi. Consuma si mai putin, ramane de-o punga de popcorn si, poate, chiar de o cola langa ea.
Eu am cam obosit sa ma contrazic cu lumea pe aici, daca voi avea vreodata timp de prisos si chef poate o sa fac si pe 4t un topic despre cotetzul meu, insa tare mi-e ca o sa se buluceasca specialistii si acolo... Asa ca mai bine stau linistit in banca mea.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 03-01-13, 17:12   #85
ment

Stage 3
 
ment's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 107
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Adevarat ca suna mult "345" grade (prea mult pentru motorul ala si mai ales pentru distributia aia .. 8000+ RPM ), dar poate sa fie.
Nu m-as mira deloc sa o masoare cineva si sa vada ca de atat e. In rest sunt total de acord cu ce zici, nu prea se merita..
ment is offline   Reply With Quote
Old 03-01-13, 17:48   #86
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Eu m-as mira 1. sa stie sa o masoare si 2. sa fie de >300. Nu de alta, dar nu am vz prin cataloage >310-315...
john17 is offline   Reply With Quote
Old 03-01-13, 21:29   #87
Sirius
Dacia Driver

Stage 5
 
Sirius's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Eu m-as mira 1. sa stie sa o masoare si 2. sa fie de >300. Nu de alta, dar nu am vz prin cataloage >310-315...
https://forum.4tuning.ro/306-zona-teh...r-axa-came.htm
Sirius is offline   Reply With Quote
Old 03-01-13, 22:19   #88
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Eu m-as mira sa stie sa o masoare si ...
Aici esti rautacios. Gratuit.
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 04-01-13, 18:54   #89
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Eu insist in prostia mea ca axa nu era de 345 grade...
kent nu da "sfaturi" ref la raport de comprimare, oricum nu numai axa dicteaza, "prostiile" astea depind de multi factori, se calculeaza, se incearca, e nitel mai greu decat cip-cirip tuningul copy-paste facut in spatele blocului in ~20 min. Si castigul de putere e mai mic, deci sunt activitati perverse si fara prea mult rost, iti iei un tdi si ii bagi cai pe cablu pana il crapi. Consuma si mai putin, ramane de-o punga de popcorn si, poate, chiar de o cola langa ea.
Eu am cam obosit sa ma contrazic cu lumea pe aici, daca voi avea vreodata timp de prisos si chef poate o sa fac si pe 4t un topic despre cotetzul meu, insa tare mi-e ca o sa se buluceasca specialistii si acolo... Asa ca mai bine stau linistit in banca mea.
Sincer,am urmarit atent cateva video cu motorul lui Iulian (dupa axa) si ralanti-ul a fost prima suspiciune "impotriva" desfasurarii axei!Nu vreau sa vorbesc prostii si datorita faptului ca nu stiu in ce masura au fost usurate piesele din motor(Iulian nu prea a dat detalii de acest gen) nu pot sa ma contrazic,avand in vedere faptul ca el a masurat-o si i-a dat ~ bine valoarea.
Pe de alta parte m-am informat din unele surse ca motorul “de familie” a lui Necula cu axa,profil,345 si usurari avea ralantiul la 3500 t.(Aici iarasi intervenind doua ipoteze:
1.Asta era turatia minima la care motorul functiona!
2.Asta era turatia de la care motorul raspundea cel mai bine la acceleratie!)
Daca Iulian a gresit cumva masurarea,atunci axa ar putea sa fie de 320,din cate am vazut,populara pe Nove si mi se pare ca si axa lui provenea de pe o Nova.

In ceea ce priveste chip-urile tuning si sistemele de softare(la care nu ma pricep),ele nu tin locul modificarilor de baza cum ar fi (RC,lucrarea chiulasei,arborele cu came,etc) ci doar al surubelnitei,insa cu sistemele moderne de alimentare si aprindere,ai intradevar o gramada de avantaje si optiuni fata de cele clasice!
PsOfftopic) O gramada dintre "fragmentele" tale, gen : "o sa se buluceasca specialistii si acolo"......mi-au facut zilele bune!!!
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 05-01-13, 00:22   #90
Sirius
Dacia Driver

Stage 5
 
Sirius's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by Tecnosel View Post
Sincer,am urmarit atent cateva video cu motorul lui Iulian (dupa axa) si ralanti-ul a fost prima suspiciune "impotriva" desfasurarii axei!Nu vreau sa vorbesc prostii si datorita faptului ca nu stiu in ce masura au fost usurate piesele din motor(Iulian nu prea a dat detalii de acest gen) nu pot sa ma contrazic,avand in vedere faptul ca el a masurat-o si i-a dat ~ bine valoarea.
Pe de alta parte m-am informat din unele surse ca motorul “de familie” a lui Necula cu axa,profil,345 si usurari avea ralantiul la 3500 t.(Aici iarasi intervenind doua ipoteze:
1.Asta era turatia minima la care motorul functiona!
2.Asta era turatia de la care motorul raspundea cel mai bine la acceleratie!)
Daca Iulian a gresit cumva masurarea,atunci axa ar putea sa fie de 320,din cate am vazut,populara pe Nove si mi se pare ca si axa lui provenea de pe o Nova.

In ceea ce priveste chip-urile tuning si sistemele de softare(la care nu ma pricep),ele nu tin locul modificarilor de baza cum ar fi (RC,lucrarea chiulasei,arborele cu came,etc) ci doar al surubelnitei,insa cu sistemele moderne de alimentare si aprindere,ai intradevar o gramada de avantaje si optiuni fata de cele clasice!
PsOfftopic) O gramada dintre "fragmentele" tale, gen : "o sa se buluceasca specialistii si acolo"......mi-au facut zilele bune!!!
https://www.youtube.com/watch?v=og3Uxy9B_Zg
https://www.youtube.com/watch?v=3M3f5...RBjWw&index=39
https://www.youtube.com/watch?v=HS1xd56m0ok
https://www.youtube.com/watch?v=rgaxISQ_6F0

eu aveam la motorul acela un relanti DECENT la ~1300 rpm. rotund mergea la ~2000.
referitor la motorul lui necula, din ce am vazut si din ce am auzit multe chestii s-au inflorit cu trecerea timpului.
relanti de 3500... hmm nu stiu ce sa zic...

la mine motorul incepea sa traga de la ~4000 - 4500 rpm si schimbam treptele la 7200 7400.

sub 4000 era slab motorul, plecarile la linii le faceam din 3500 - 4000 de ture.

acum, nu te supara ca te intreb, dar o axa de 320 cum se comporta daca tu crezi ca a mea ar fi de 320?
populara pe nove era axa de 340.

p.s. in braila, se mai afla o axa grava, de 320.
__________________
Dacia 1310 TURBO 1.7

Volvo 480 TURBO 1.7
Sirius is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -