Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Old School Cars > Masina mea Old School

Reply
 
Thread Tools
Old 24-12-12, 10:33   #46
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by TheEnZo View Post
Acum pistoane custom poti face aproape peste tot, am cum se pune chiulasa pe banc si se calculeaza flow'ul valabil si pentru galeri, regrid la axe se poate face, axe custom se pot face, se pot turna galeri din abs (pt admisie) , eu cred ca se pot face mult mult mai multe ca atunci, se poate pune injectie de benzina multipunct pe orice, se pot face aprinderi programabile electronic complet cu modificare harti in timp real cu x setari accesibile printr-un simplu buton.
Serios ? Eu zic sa te mai documentezi un pic...
Pistoane custom ? In Romania ? INEXISTENT
Masina de copiat axe ? Date toate la remat, UNA nu mai gasesti
Meseriasi care sa calculeze profile pt axe cu came ca pe vremuri? Eu zic ca pot sa le numar pe degetele unei singure maini.
Care calculare de flow ? Nu gasesti o firma care sa se ocupe cu modificarea de chiulase, daca iti trebuie, e o treaba DIY.
Cineva sa toarne ceva in aluminiu sau sa le matriteze ? " E imposibil dom'le/Noi nu facem asa ceva" sau iti dau un scor de vorbesti singur
Sa toarne cineva ceva din ABS ? Ca in reclama aia, "Unde te crezi dom'le, in razboiul stelelor ?"
Sa echilibrezi/usurezi ceva ? Imposibil, te trimit in strainatate.
Aprindere ? Sunt 2-3 persoane care fac asa ceva, binenteles incomparabil cu un megajolt sau orice altceva...
Harti pt injectii ? Numai cateva persoane fac asta, majoritatea firmelor de "chiptuning" trimit softul in tara X, primesc softul, si il scriu pe chip....
Da, injectii se pot incropii din bucatele, e incontestabil, dar ceva custom e aproape imposibil de realizat.

Morala ? La noi toate au fost topite. E simplu sa vorbesti sau sa cumperi toate piesele de pe ebay, si sa trimiti la asamblare puzzle-ul la cineva. Mai greu, aproape imposibil sa faci.
__________________
Lada 1500- under construction
Powered by 2xWeber DCOE 40 - Classic Power for Classic cars
Lada Club Romania

Last edited by k.lada; 24-12-12 at 10:36.
k.lada is offline   Reply With Quote
Old 24-12-12, 10:45   #47
popasan

Stage 5
 
popasan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,730
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Teoria ca teoria, da' practica ne omoara
popasan is offline   Reply With Quote
Old 24-12-12, 11:40   #48
TheEnZo

Stage 5
 
TheEnZo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,248
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
4 mm e f mult, iar cu >12 nu mai poate fi utilizata masina zilnic neam. Pt 100 cp din 1.4 trebuiesc modificari extreme
Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Cati mai stiu sa "pileasca" astazi internele unui motor? Acum performanta e direct proportionala cu bugetul, iar spre deosebire de vremurile alea - de care nu-mi pare deloc rau - au disparut meseriasi, utilaje, posibilitati. Drept ca au aparut alte chestii, tehnologia a evoluat, numai ca pentru o Dacie tot la pila ajungi, in schim piesele alea de care ai avea nevoie nu le mai gasesti.
I
Quote:
Originally Posted by john17 View Post
OK, uite cum facem: iti dau un vilbrochen + volanta aferenta, ambele usurate, sa mi le echilibrezi dinamic! Fara trimis peste mari si tari si sa coste lucrarea cat 2 dacii!
Mie nu imi plac oamenii care se sucesc pe parcurs, 4 mm e foarte mult nu se poate merge , si in realitate se poate merge zi de zi , practica ce pana mea sa ii facem ... in prima faza din relatarile tale ne dai de inteles ca e aprope imposibil de facut un motor de dacie de min 100cp din x motive care le enumeri, nu se mai gasesc piese , lipsa meseriasilor pilitori , au disparut utilaje si apoi imi dai mie faza cu vibrochenul ... pai acuma gata se poate ? Peste noapte asa se poate sau cum ? Eu zic sa ai big cohones si sa sustii de la aia 4mm pana la raportul de comprimare si meseriasi tot pana la capat nu sa te intorci la jumatatea drumului.
Volanta se echilibreaza si la craiova, arbore nu cred , desi eu am copiat un pinion la o freza melc-modul aicea in oras ... o sa intreb si de arbore ca nu ma doare gura.

Te intreb si pe tine si pe k.lada cine ma opreste sa pun motorul in portbagaj sa ma duc la unguri ? Securitatea ?

Si acum sa mai revin odata la intrebarea mea care clarifica cat de mult se facea atunci si cat se poate acum : ai vazut tu personal pe vremea lu Ceausescu disc de dacie cu pucuri din sinter ?
__________________
E36/5

Date de contact dezmembrari skoda :
0764 616 000 / adybadguy@yahoo.com

Schimb o multitudine de piese ramase in urma dezmembrari a trei skoda octavia 2 1.9tdi cu o masina de cilindrie mica . ( Gen Fiat Seicento, Punto, Opel Corsa B ... etc.)

Last edited by TheEnZo; 24-12-12 at 11:43.
TheEnZo is offline   Reply With Quote
Old 24-12-12, 13:56   #49
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Nu stiu unde m-am sucit eu... Am avut chiulasa frezata 2mm la Dacie, supape mari, admisie si evacuare portate, axa de 12ts, volanta usurata, carb weber dublu, aprindere capacitiva cu delco mecanic dar "aranjat" pe un anume banc care permitea vizualizarea curbei de avans etc. Nu stiu cati cp, undeva la 75 estimez, dar era un chin sa merg cu ea in oras. N-am avut disc "cu papuci", probabil mi-ar mai fi dat ~10 cai... Volanta stiu ca se face, iti fac cadou exemplarul care mi-a zburat la Ranca in 2010! Acum merg cu volanta stoc din motive de siguranta. Arborele am unde sa-l usurez, dar de echilibrat e buba! Pinionul e cu totul alceva, acolo pe langa prelucrare intervine tratamentul, sunt alte prelucrari si alte utilaje necesare.
Nu-i mai slaviti pe unguri, sunt mult peste noi la diverse capitole - inclusiv tepele!
Eu imi mentin toate afirmatiile, le si argumentez., dar daca mie mi-ar trebui inca 2-3000 € sa fac ceva din motorul meu in conditiile in care pistoane si biele gasesc "on the shelf" la minim 2 producatori si am axa cu came, arcuri si talere, supape, deci la chiulasa mai intra doar munca, cam cat zici ca ar trebui sa investeasca omu' in motorul de Dacie? Ca la 2000 € iti iei un Bmw si oricum mergi mai tare.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 24-12-12, 16:00   #50
TheEnZo

Stage 5
 
TheEnZo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,248
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Altceva cand aduci in discutie detali concrete , oricum tu nu erai departe de un 12ts, citeste topicul lui Sirius sa vezi ca la el era mult mai mult ca la tine daca tu zici in jur de 75 si noi zicem ~100 ceea ce se aproprie de adevar.

Tocmai din motivul costurilor eu ii sugerasem sa nu se acseze pe motorul de dacie , e o gama variata de motoare ce se pot pune pe dacie.

Raspuns la intrebare: daca te accesezi pe blocul de dacie eu unul cu 2000 de euro as scoate peste 120 caluti din el, si sa aiba fiabilitate . Daca se merita ? Nu stiu , nu sunt impatimit dacia.

Acum Sarbatori Fericite Tuturor.

Ne ciondanim daca este cazum dupa sarbatori.
TheEnZo is offline   Reply With Quote
Old 24-12-12, 18:49   #51
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Raport de comprimare, chiulasa lucrata si volanta n-aveau treaba cu ts-ul, doa axa si carbul.
120 cp nu stiu daca ii poti scoate din 1.4 de dacia, mai degraba din 1.6. Dar in nici un caz cu 2000€ si nici s-o faci masina de zi cu zi. Numai axa, pistoane si biele si cam asta e bugetul, si cum n-am vz deloc in cataloage s-ar putea sa fie nevoie de custom, deci trebe proiect, macar pistoanele, sa zicem ca axa ar copia-o vreunii si ar pune un profil "rau" pe un brut - desi greu de gasit si brut + am observat ca sunt cam capcauni, prefera sa faca fiecare axele lor lor si nu-i prea scoti din cataloage, iar daca accepta iti dau scoruri de pici jos... Nu cred ca un regrind ar iesi, trebuie lobi mari (ca durata)...

Last edited by john17; 24-12-12 at 18:55.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 24-12-12, 19:24   #52
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Ca la 2000 € iti iei un Bmw si oricum mergi mai tare.
Bmw am,stiu cum se comporta un motor stock de 120+ cai,in mintile lui si nu ma astept ca din motorul de Dacie (oricat de modificat) cel putin,sa se simta, la fel puterea!Si totusi continui sa sper ca voi putea sa il modific(1.4-le) fara sa ajung la aceasta suma impresionanta!

Quote:
Originally Posted by TheEnZo View Post

Tocmai din motivul costurilor eu ii sugerasem sa nu se acseze pe motorul de dacie , e o gama variata de motoare ce se pot pune pe dacie.
Tocmai asta incerc sa spun si am mai spus,ca nu vreau o dacie cu motor mai puternic,ci vreau sa o trec prin acele modificari,prima data la motor dupa aia mai vedem!

Ps: Eu vad(sau cel putin asa imi place) cam asa lucrurile:

-100e carburile
-100e axa
-200e o aprindere
-200e alte piese
-500e manopera masinistilor( fir-ar ei sanatosi,asa putini ce sunt)
-alte constructii,gen galerie evacuare,vin gratis!
_______
1200e sa fie cu ~!
Si nu totul odata...pe rand!
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 24-12-12, 20:19   #53
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

In afara de axa pe care eu unul nu stiu de unde ai putea s-o iei - nu zic ca e imposibil - poti sa faci o modificare care sa fie un proiect fain mai ales ca experienta. Dar cu pistoane, biele, arbore stock nu cred ca vei putea ajunge la 100 cp, as estima 80-90 maxim. Dpmdv insa e mult mai pasionant decat +50 cp copy-paste, doar ca s-ar putea sa nu iti ofere cine stie ce satisfactii si totusi e o suma deloc neglijabila pt investitia in Dacie. Tu decizi!
john17 is offline   Reply With Quote
Old 25-12-12, 00:35   #54
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by Tecnosel View Post
Bmw am,stiu cum se comporta un motor stock de 120+ cai,in mintile lui si nu ma astept ca din motorul de Dacie (oricat de modificat) cel putin,sa se simta, la fel puterea!Si totusi continui sa sper ca voi putea sa il modific(1.4-le) fara sa ajung la aceasta suma impresionanta!



Tocmai asta incerc sa spun si am mai spus,ca nu vreau o dacie cu motor mai puternic,ci vreau sa o trec prin acele modificari,prima data la motor dupa aia mai vedem!

Ps: Eu vad(sau cel putin asa imi place) cam asa lucrurile:

-100e carburile
-100e axa
-200e o aprindere
-200e alte piese
-500e manopera masinistilor( fir-ar ei sanatosi,asa putini ce sunt)
-alte constructii,gen galerie evacuare,vin gratis!
_______
1200e sa fie cu ~!
Si nu totul odata...pe rand!
100e carbul nu urile x 2 -> 200 euro si asta, la SH, noi 40 dcoe te ajung la vreo 500e
100e axa , depinde ce axa, una buna o gasesti si la 200e
200e aprinderea, aici ai nimerit-o, daca vrei ceva cu distribuitor + harta electronica + ceva senzor detonatie, daca vrei deja cu bobine separate ajunge mai mult, pe la 400 euro.
200e alte piese, cum ar fi? cuzineti palier si manetoane + garnitura chiulasa, capac si eventual baie?
500e manopera masinistilor, o fi, dar sa iti faca o chiulasa STAS, te cam usureaza de 200e (ghiduri, supape, scaune supape, rabotat, portat)

Insa din lista lipsesc :
-camasi+pistoane+segmenti+bolturi (vreo 400 ron, produs de asam, 300e set renault)
-biele (cam 300 ron de uzina, si 250 de asam)
-arbore (250 ron prems sau asam, 350e, unul renault)
-pompa ulei capabila (~100e)
-pompa apa capabila (~80e)
-radiator (intre 100 si 200 e)
-pompa benzina (~80e)
-distributie (100 ron pe la noi, 80e una buna in afara)
si lista poate continua. Si ca sa faci porcii aia sa mearga bine, mai cheltuiesti ceva sute de euro pe jigloare si reglaje pe dyno.

Insa priveste partea buna, oricand poti renunta la plan si treci pe un 1.6 comprimat si dublucorp (eventual x2) sau carburi moto si cuplul motor v-a compensa puterea, plus ca va fi si mai usor de condus in oras. Unde mai pui ca iesi si mai ieftin (motor 1.6 ~400 ron in stare buna, carburi moto 400 ron, modificat chiulasa 200-300 ron, aprindere renix de pe renault 1.6, 100-150 ron, galeriile spuneai ca le faci gratis, dar pune totusi 200e pentru inox).
__________________
A four dimension person trapped in a three dimension world
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 25-12-12, 07:49   #55
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Pretul corect pt carburi de 40 sh e 100 € perechea! Iar varianta cu moto e f buna, galeriile insa sunt destul de complicate in ambele variante pt motoarele astea cu conducte de admisie alaturate (eu dadusem >200€ pe ale mele, la saracia asta de CIH sunt si patrate intrarile in chiulasa, o belea in plus). La chiulasa mea de Dacie "evo2" (facuta de cineva care lucra la competitii in uzina) conductele de admisie aveau intrarile in forma de D, practic copiau forma galeriei si aveau un perete doar intre cilindrii alaturati.
Daca incepem cu teste pe dyno deja o dam in alte alea. Restul nu comentez, nu sunt la curent cu preturile, mi se par scumpe rau pompele insa.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 25-12-12, 11:07   #56
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Pretul corect pt carburi de 40 sh e 100 € perechea! Iar varianta cu moto e f buna, galeriile insa sunt destul de complicate in ambele variante pt motoarele astea cu conducte de admisie alaturate (eu dadusem >200€ pe ale mele, la saracia asta de CIH sunt si patrate intrarile in chiulasa, o belea in plus). La chiulasa mea de Dacie "evo2" (facuta de cineva care lucra la competitii in uzina) conductele de admisie aveau intrarile in forma de D, practic copiau forma galeriei si aveau un perete doar intre cilindrii alaturati.
Daca incepem cu teste pe dyno deja o dam in alte alea. Restul nu comentez, nu sunt la curent cu preturile, mi se par scumpe rau pompele insa.
Vorbesc de pompe noi de GTT, cu pinioane normale de 30 mm (debit marit). Daca vorbim de una cu lobi, doar pinioanele sunt 70e fara carcasa.
Pentru "corectitudinea" preturilor viziteaza mecaparts.
Si tinand cont ca un weber 40 nou e undeva la 350 dolari, nu ar fi o surpriza sa ceara lumea 100e pe bucata.
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 25-12-12, 11:47   #57
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Acuma sa nu exageram, cei de la mecaparts au niste preturi la unele piese de nu-i adevarat...
k.lada is offline   Reply With Quote
Old 25-12-12, 11:53   #58
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Dar cu pistoane, biele, arbore stock nu cred ca vei putea ajunge la 100 cp,
De cand e direct proportionala calitatea materialelor(Banuiesc ca la asta te referi) cu puterea motorului?
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 25-12-12, 12:11   #59
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

De cand e lumea si pamantul...
Vezi tu, ca sa scoti cp, pe langa multe chestii in primul rand ai nevoie de axa, care are nevoie de RC sa functioneze in parametrii, asta inseamna ca soliciti pistoanele dpdv termic si mecanic, ai detonatii, presiunea in cilindrii e mai mare, temperatura idem. Pe scurt le soliciti un pic mai mult decat au fost ele calculate, si daca sunt din materiale proaste, risti sa se topeasca (in special de la detonatii), de la solicitarile termomecanice + material slab sa aiba dilatare termica mai mare decat e prevazut si pur si simplu sa gripezi motorul. Iar aici e vorba numai de pistoane...
Eu zic ca se pot atinge 100cp, cu un motor de genul cum avea Sirius (axa, orizontale) cu interne stock, insa e cam riscanta treaba.

Edit: gandeste-te ca toate componentele sunt proiectate pt 62 cp in cazul motorului de 1.4...

Last edited by k.lada; 25-12-12 at 12:30.
k.lada is offline   Reply With Quote
Old 25-12-12, 13:23   #60
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by k.lada View Post
De cand e lumea si pamantul...
Da,durata de viata a motorului...asta e de stiut,dar si cu un piston turnat,cat si cu unul forjat,ai tot acelasi RC,tot aceleasi viteze de curgere a gazelor,etc!
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -