21-12-12, 20:05
|
#16
|
Stage 2
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by Sirius
O intrebare am la tine... Esti mecanic?
|
Quote:
Originally Posted by Tecnosel
Pe de alta parte,motorul de dacie este simplu si majoritatea operatiilor le pot efectua eu(chiar pe toate daca as avea masinariile necesare)!
|
Intr-adevar,asa cum spui tu...pe ideea asta as vrea si eu sa merg,chiar daca nu o sa il folosesc zilnic,dar.....de placere .
O intrebare am si eu si nu vreau sa par nesimtit, cum ai calculat rap.de compresie??Mi se pare cam mult 12+ si pe deasupra zici ca ai mers si cu benzina de 95...adica ar fi frumos sa ajung la 12:1 dar din cum am calculat,sa treci de 11:1 pistonul ar trebui sa se ridice mai sus de buza cilindrului(garnitura custom) iar ca sa mergi pe deschiderea axei de 345 ar mai trebui si o roata reglabila la distributie.Oricum,deocamdata nu am acordat prea mult timp calculelor pt ca nici macar nu am inca motorul de baza,iar cu motorul de dacie am avut putine tangente si astea inainte sa cunosc acest potential de imbunatire a performantelor.
|
|
|
21-12-12, 20:50
|
#17
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by Tecnosel
Oricum aveam de gand sa "transform" o masina in stil "racing"(inca de mic copil)
|
Da' acum cum te-ai aprecia? Un copil mai mare?
Quote:
Originally Posted by Tecnosel
De prepararea motoarelor pt curse eram scolit cu mult timp inainte
|
aditza, tu esti???
___________________
Iar pentru restul - voi chiar n-aveti treaba.
|
|
|
22-12-12, 00:11
|
#18
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by Tecnosel
Intr-adevar,asa cum spui tu...pe ideea asta as vrea si eu sa merg,chiar daca nu o sa il folosesc zilnic,dar.....de placere .
O intrebare am si eu si nu vreau sa par nesimtit, cum ai calculat rap.de compresie??Mi se pare cam mult 12+ si pe deasupra zici ca ai mers si cu benzina de 95...adica ar fi frumos sa ajung la 12:1 dar din cum am calculat,sa treci de 11:1 pistonul ar trebui sa se ridice mai sus de buza cilindrului(garnitura custom) iar ca sa mergi pe deschiderea axei de 345 ar mai trebui si o roata reglabila la distributie.Oricum,deocamdata nu am acordat prea mult timp calculelor pt ca nici macar nu am inca motorul de baza,iar cu motorul de dacie am avut putine tangente si astea inainte sa cunosc acest potential de imbunatire a performantelor.
|
"e grele" calculele acum la ora asta. sa o zic pe romaneste, motorul era 1397 cmc, iar chiuloasa de nova 1.6, din care am planat 4 mm.
totul a fost atat de impins la maxim, incat am polizat din piston putin cand am pus chiuloasa, iar dupa vreo ~500 km, de jar, am ars garnitura si cand am dat-o jos erau urme de supape (a si e) in toate pistoanele.
DAR supapele nu erau indoite si nu curgeau. cum explicati?
nu iti trebuie nici un "pinion" reglabil. nu te mai lua de pe basmele adunate dea lungul anilor.
p.s. mergeam cu reglaj la culbutori 0.10 si 0.25.
daca esti hotarat sa faci ceva, eu te ajut oricand cu orice sfat. nu cum m-au ajutat pe mine unii care au facut masini de 200+ cai mai demult.
__________________
Dacia 1310 TURBO 1.7
Volvo 480 TURBO 1.7
|
|
|
22-12-12, 07:17
|
#19
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Chiulasa - fara o ca nu trage chiulul - de 1.6 are camera de ardere mai mare, deci raportul de comprimare va fi mai mic! 4 mm e f mult, iar cu >12 nu mai poate fi utilizata masina zilnic neam. Pt 100 cp din 1.4 trebuiesc modificari extreme, abia la fosta grupa C ajungea Dacia la suma asta.
La motor aspirat e ff greu sa scoti putere, insa dpmdv prepararea unui astfel de agregat e o experienta de neinlocuit. La turbo maresti presiunea, ii dai benzina pe masura si puterea vine, asta pana crapa ceva in el.
Ia zi "dottore", cum calezi tu axa aia de 345 (?!), dupa semnele de pe pinioanele stock?
Topicul ar putea fi interesant (chiar daca e un soi de "ma insor cu Rihanna anul viitor, dar n-am avut rabdare si am deschis topic despre luna de miere"), insa daca incep sa galopeze caii putere de forum pe aici va fi doar o laba mecanica...
|
|
|
22-12-12, 12:58
|
#20
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,248
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Ti-ai dat tu seama ca 4mm e foarte mult pentru ca si tu ai facut asta la o chiulasa de dacie ?
Sau vb asa in general ca 4mm e foarte mult ? ( Adica abstract )
Era normal sa apara un cunoscator gen guru care se pricepe la toate masinile de pe forum.
__________________
E36/5
Date de contact dezmembrari skoda :
0764 616 000 / adybadguy@yahoo.com
Schimb o multitudine de piese ramase in urma dezmembrari a trei skoda octavia 2 1.9tdi cu o masina de cilindrie mica . ( Gen Fiat Seicento, Punto, Opel Corsa B ... etc.)
|
|
|
22-12-12, 15:59
|
#21
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Cand modificam eu motoare de Dacia voi nici nu erati proiectati... M-ai prins, n-am luat 4mm! Luasem 2 la un moment dat si raportul - pe care stiam macar sa-l determin, nu "era grele" calculele - era cam mare pt utilizare cotidiana. Si nici axa de 345 n-am nici acum, harca mea de curse merge cu una de 310...
Asa ca, vorba ardeleanului: meri'n Christmas!
|
|
|
22-12-12, 16:08
|
#22
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by john17
ma insor cu Rihanna anul viitor, dar n-am avut rabdare si am deschis topic despre luna de miere
|
=)))))))))))))))))))))))))))))
|
|
|
22-12-12, 16:53
|
#23
|
Stage 2
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by Muttley
Quote:
Originally Posted by Tecnosel
De prepararea motoarelor pt curse eram scolit cu mult timp inainte
aditza, tu esti???
___________________
Iar pentru restul - voi chiar n-aveti treaba.
|
Aveam 11 ani cand am dus motorul de Yamaha la 12,5:1 si axa pe 296 grade,cei drept,dupa alezarea cilindrului,am schimbat doar piesele,da` e ceva.
|
|
|
22-12-12, 16:59
|
#24
|
Stage 2
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by john17
insa daca incep sa galopeze caii putere de forum pe aici va fi doar o laba mecanica...
|
Sper sa fie un "All inclusive" cu dubla finalizare,dar intradevar banii sunt principala problema!
|
|
|
22-12-12, 17:40
|
#25
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,730
Member of: [DACIA]
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by john17
Cand modificam eu motoare de Dacia voi nici nu erati proiectati...
|
Dada, dar noi astia mai mici poate vrem sa facem ceva acum, ca atunci, dar nimeni nu mai stie nimic... am auzit si eu povesti despre axe Albert Mic, Albert Mare, nimeni nu mai stie cum arata alea, niste ridicari, grade, o diagrama ceva, de cand am Dacia tot acostez lume pe la coasta, le arat, cer sfaturi, dar nimeni nu zice ceva concret .
|
|
|
22-12-12, 19:18
|
#26
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Vezi, pe vremuri se faceau axe la UAP, INMT, la Steagu in Bv era masina de copiat axe, acu' nu mai e nik, abia daca gasesti sa echilibrezi - aproximativ - dinamic o volanta, de arbore nici poveste in Ro. Nu numai banii sunt problema, multe modificari se pot face manual sau cu operatii simple, dar nu sunt suficiente ca sa scoti 100 cp din 1.4. Si nu-mi spuneti de masini care au stock puterea asta, alea nu au camere de ardere "pana" ca batrana Dacia! Iar daca admit ca e posibil, masina aia nu va putea fi utilizata zilnic in nici un caz.
P.S. prin CP de forum inteleg aia castigati usor, din vorbe - 10 din filtru, inca 10 din toba etc. Bagi o tura in Vitan si, cu 2-300 lei, Dacia ta are minim 80 CP! De forum, normal
Last edited by john17; 22-12-12 at 19:25.
|
|
|
22-12-12, 23:27
|
#27
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by john17
Chiulasa - fara o ca nu trage chiulul - de 1.6 are camera de ardere mai mare, deci raportul de comprimare va fi mai mic! 4 mm e f mult, iar cu >12 nu mai poate fi utilizata masina zilnic neam. Pt 100 cp din 1.4 trebuiesc modificari extreme, abia la fosta grupa C ajungea Dacia la suma asta.
La motor aspirat e ff greu sa scoti putere, insa dpmdv prepararea unui astfel de agregat e o experienta de neinlocuit. La turbo maresti presiunea, ii dai benzina pe masura si puterea vine, asta pana crapa ceva in el.
Ia zi "dottore", cum calezi tu axa aia de 345 (?!), dupa semnele de pe pinioanele stock?
Topicul ar putea fi interesant (chiar daca e un soi de "ma insor cu Rihanna anul viitor, dar n-am avut rabdare si am deschis topic despre luna de miere"), insa daca incep sa galopeze caii putere de forum pe aici va fi doar o laba mecanica...
|
ca sa ma fac inteles, am folosit chilasa de 1.6 ca sa nu mai ma chinui sa montez supape de admisie mai mari in chilasa de 1.4.
am masurat volumul camerei de ardere cu eprubeta gradata/seringa, volumul cilindrului il stiam, 349.25, iar acesta l-am impartit la 27.4, volumul CA = 12.7
nu inteleg de ce imi vorbesti asa, crezi ca "mananc cacat" in ceea ce spun?
este un topic deschis " cum se masoara axa cu came" la zona tehnica dacia.
acolo poti vedea ca am masurat axa mea.
si, da am calat axa pe semnele de pe pinioanele originale. care-i faza?
|
|
|
22-12-12, 23:38
|
#28
|
Stage 3
Join Date: Jun 2011
Posts: 99
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Asta e mana lu' "aditza579" aici, a loat vacanta si o arde dubios pe net. Muttley a simtit el ceva.
Pentru amatori- evitati discutile, Tecnosel=aditza579
"Aveam 11 ani cand am dus motorul de Yamaha la 12,5:1 si axa pe 296 grade"
La 11 ani alti se jucau cu puţa in nisip, el in schimb, modifica motoare de curse.
TREZITIVA BAAA, DATIVA-N P..A MEA
Daca imi sterge-ti postu' sunteti niste fetite.
Last edited by TuRbO1; 22-12-12 at 23:42.
|
|
|
23-12-12, 08:01
|
#29
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Daca si axa ai masurat-o ca si raportul...
Formula corecta e (V+v):v unde V e vol cilindrului si v vol camerei de ardere, asa ca ar iesi 13.7, poate cu metanol sa mai mearga! La 4mm frezati insurubezi bujia in piston, nu mai zic de propagarea frontului de flacara si zone de "squish". Volumul garniturii de chiulasa unde l-ai pus in calcul? Pe langa seringa ai folosit si vreo bucata de geam sau ai turnat ca in galeata?
O axa "intepata" se caleaza musai cu comparatorul, reperele originale nu sunt suficient de precise si nici macar respectate 100% de producatorii axelur care dau numai date despre ridicare la pms.
Asta pt ca ai raspuns fara referiri la organe ca mucea de mai sus pe care il invit sa converseze pe maidan cu cei de varsta si teapa lui, acesta fiind ultimul meu post aici. Nu am nici un gand sa citesc cum ma dau niste copii in putzele lor!
Last edited by john17; 23-12-12 at 08:06.
|
|
|
23-12-12, 10:05
|
#30
|
Stage 5
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of: [DACIA]
|
Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
Quote:
Originally Posted by TuRbO1
Asta e mana lu' "aditza579" aici, a loat vacanta si o arde dubios pe net. Muttley a simtit el ceva.
Pentru amatori- evitati discutile, Tecnosel=aditza579
"Aveam 11 ani cand am dus motorul de Yamaha la 12,5:1 si axa pe 296 grade"
La 11 ani alti se jucau cu puţa in nisip, el in schimb, modifica motoare de curse.
TREZITIVA BAAA, DATIVA-N P..A MEA
Daca imi sterge-ti postu' sunteti niste fetite.
|
Prietene, tu n-ai ce face altceva decat sa agiti forumul degeaba? Nu am nicio legatura cu acel user. Nu am niciun ban si nu am luat niciodata ban. Nu am scris niciodata ce citezi tu mai sus si n-am nimic cu Muttley si el n-are nimic cu mine. Eu cred ca tie ti-ar trebui un ban pe IP pe perioada de timp nedefinita. Invidia asta e mare pe forum si esti al nu stiu cate-lea care o demonstreaza. Cei care posteaza aici ma stiu si stiu ca tu nu faci altceva decat sa aigiti spiritele din invidie.
Last edited by aditza579; 23-12-12 at 10:07.
|
|
|
|
|