Prin efectuarea testului de compresie, iti poti da seama cata viata are motorul in el, deci este foarte relevant. Eu zic ca sunt doua cauze, pt care iti merge in 3 dupa o vreme, compresia scazuta si consumul de ulei. Scenariul cel mai probabil e sa nu ai compresie pe acel cilindru, din cauza uzurilor mari, sau din scoaterea din uz a segmentului. Acest lucru se produce usor, iti sunt gata simeringurile de supape, iti patrunde ulei in camera de ardere intre coada supapei si ghid, se formeaza calamina, plus amestecul de ulei/benzina patrunde intre segmenti si ii blocheaza. Astfel nu iti lucreaza acel segment, nu etanseaza, iti merge prost, si dupa o vreme iti scuipa bujia, astfel incepe sa mearga in 3. Bujia de la cilindrul respectiv este neagra, si de cele mai multe ori balteste in ulei+benzina.
Remedierea e sa dai jos motorul, desfaci chiulasa, verifici ghidurile de supape, schimbi simeringurile (asta daca ai, sunt unele motoare care nu au asa ceva, etansarea o face jocul intre coada supapei si ghidaj, de ex Dacia1300), daca supapele nu sunt uzate si etanseaza bine+ghidurile nu prezinta uzura, le pui la loc (asta verifici inainte sa desfaci chiulasa, cu supapa neactionata, torni benzina in canalizatie, si te uiti daca picura sau se umezeste). Daca sunt uzate la talere, eventual se pot rectifica.
Sa faci o chiulasa pt 4cilindrii costa ~100-150 lei + piesele aferente.
Dupa ce chiulasa e in regula te apuci sa vezi in ce stare sunt cilindrii, si eventual daca este cazul pui alti segmenti, sau ii deblochezi pe astia (trebuie sa se miste liber, sa nu stranga sau sa fie intepeniti -asta cu pistonul demontat si segmentii pe el).
Daca schimbi segmentii si nu faci chiulasa, risti sa ii scoti din uz iara, de la uleiul care intra in camera de ardere pe la supape...
Daca iti scoate fum, iti consuma ulei, fi sigur ca ai probleme si cu chiulasa, la simeringurile de supape, sau daca nu ai, cu ghidurile/supapele !