21-07-09, 08:59
|
#211
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 820
|
Re: E30-///M-Power-320is coupe
Quote:
Originally Posted by dan_m3
mi se pare un pic exagerata replica: " cel mai reusit motor de la bmw ",...
vb. de un motor s14 castrat,...
|
este exagerata intr-adevar replica citata de Dan...pe de alta parte insa, multi si-ar dori "castratu" asta de aproape 100CP/litru...si avand in vedere greutatea redusa a masinii, este o "mica bombita" pe roti...si ce roti
__________________
My dreamcars: ///M-ul E30 de 2.0l si E36-le Cabrio de 2.5l (192CP-fiecare)
|
|
|
21-07-09, 09:13
|
#212
|
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 541
|
Re: E30-///M-Power-320is coupe
Quote:
Originally Posted by dan_m3
mi se pare un pic exagerata replica: " cel mai reusit motor de la bmw ",...
vb. de un motor s14 castrat,...
|
mai bine sa ai s14 castrat si sa mergi cu el, sa te bucuri de el, decat sa ai s38 si sa-i faci poze in timp ce te deplasezi cu o ghena chinezeasca.
|
|
|
21-07-09, 09:17
|
#213
|
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 541
|
Re: E30-///M-Power-320is coupe
Quote:
Originally Posted by Simpaticutzu'
este exagerata intr-adevar replica citata de Dan...pe de alta parte insa, multi si-ar dori "castratu" asta de aproape 100CP/litru...si avand in vedere greutatea redusa a masinii, este o "mica bombita" pe roti...si ce roti
|
este exagerata replica citata de el, ca si replica lui dealtfel.
nu e cel mai reusit motor de la bmw dar nici castrat nu e sigur.
|
|
|
21-07-09, 11:31
|
#214
|
Stage 5
Join Date: Jan 2009
Posts: 9,826
|
Re: E30-///M-Power-320is coupe
eu va spun punctul meu de vedere si atunci nu va mai fi nimica exagerat in afirmatia mea. Are 192 cai cu 210 nm la o capacitate de 1991 cm , toate astea la anul 1987. Acuma daca venim in prezent cu motorul 320sI din 2005 care in 2009 este acelasi , deci la o diferenta de 22 de ani de la aparitia micului M , motorul are 174 cai si doar 200 nm. Dupa 22 ani, ma repet. Deci inca nu s-a ajuns la ce au scos atunci dupa atata timp, iar performanta lui din 87 la acest motor "perfect" este inca neechivalata dupa 22 de ani, din potriva, chiar se tine aproape la cativa sutimi de modelele din 2008 cu motoare 2.5 de 218 cai. Sunt 3 motive pentru care eu personal in consider perfect :
1.performantele lui nu au mai fost atinse de motorul din categoria sa,chiar se tine aproape de cele mai mari.
2.consider ca e cel mai scump si valoros motor ,dat fiind ca e fabricat intr-o editie limitata de nici 3900 exemplare ,ceea ce din start il face foarte rar.
3. Primul model motor M3 avea 200 cai in 86' iar al 2-lea avea 195 cai in 88.As vrea sa vad si acuma o performanta de genu la un motor de 2.0, 2.5 sau chiar 3.0 care sa se apropie de un M3 actual. Chiar fata de 2.5 un m3 are dublu cai aproape.
Aste sunt criteriile dupa care am facut afirmatia, acuma va las sa comentati si voi.
|
|
|
21-07-09, 13:15
|
#215
|
Stage 3
Join Date: Feb 2009
Posts: 96
|
Re: E30-///M-Power-320is coupe
Quote:
Originally Posted by BMnWA
eu va spun punctul meu de vedere si atunci nu va mai fi nimica exagerat in afirmatia mea. Are 192 cai cu 210 nm la o capacitate de 1991 cm , toate astea la anul 1987. Acuma daca venim in prezent cu motorul 320sI din 2005 care in 2009 este acelasi , deci la o diferenta de 22 de ani de la aparitia micului M , motorul are 174 cai si doar 200 nm. Dupa 22 ani, ma repet. Deci inca nu s-a ajuns la ce au scos atunci dupa atata timp, iar performanta lui din 87 la acest motor "perfect" este inca neechivalata dupa 22 de ani, din potriva, chiar se tine aproape la cativa sutimi de modelele din 2008 cu motoare 2.5 de 218 cai. Sunt 3 motive pentru care eu personal in consider perfect :
1.performantele lui nu au mai fost atinse de motorul din categoria sa,chiar se tine aproape de cele mai mari.
2.consider ca e cel mai scump si valoros motor ,dat fiind ca e fabricat intr-o editie limitata de nici 3900 exemplare ,ceea ce din start il face foarte rar.
3. Primul model motor M3 avea 200 cai in 86' iar al 2-lea avea 195 cai in 88.As vrea sa vad si acuma o performanta de genu la un motor de 2.0, 2.5 sau chiar 3.0 care sa se apropie de un M3 actual. Chiar fata de 2.5 un m3 are dublu cai aproape.
Aste sunt criteriile dupa care am facut afirmatia, acuma va las sa comentati si voi.
|
In mare ai dreptate, e un motor f reusit si destul de rar, cu multi cai/litru dar nu compara motoarele `standard` de acum cu M-ul de atunci, chiar daca au trecut atatia ani.
Ii spune lumea M-ul mic, dar este un M pur sange, este s14-le cu cilindreea redusa.
Bmw nu scrie pe motoare `M Power` la misto.
Toate M-urile mai noi decat E30 au avut si au motoare cu peste 100cp/L.(vb de seria 3)
Daca o luam pe alta parte E30 este singurul M3 care nu a atins 100cp/l cu nici o versiune.
In orice caz, M-u` e M si ursu` e urs daca ne apucam sa vb in clisee.
Oricum frumoasa masina, felicitari.
|
|
|
23-07-09, 02:29
|
#216
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 744
|
Re: E30-///M-Power-320is coupe
hai ca comparam:
2000 cm3 si 195 CP face = 97,5 CP/1 L
2431 cm3 si 245 CP face = 100,8 CP/1L
iar din SPORT EVO sau facut numai 600 de bucatzi,..
si acuma stau si ma intreb de ce un 320is costa vreo 5000 de euro toata masina, in timp ce numai motorul de EVO 11000 de euro costa ??
deci hai sa lasam originalul original,...
ps: in cabrio am scos 275 CP din acesti 2,5 L, nu uitati ca in DTM scoteau 315-330 CP la 10000 de ture, dar hai sa nu mai comparam mere cu pere,...
__________________
......... go hard or go home .........
!!! m3e30.com the one & only real M !!!
--- M3E30 CLUB MUNICH 4 REAL ---
............ www.m3e30.com............
|
|
|
23-07-09, 09:16
|
#217
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 820
|
Re: E30-///M-Power-320is coupe
de acord in principu, dar cu o completare mica...un 320is costa intre 5.000EUR si in jur de 10.000EUR(vedeti autoscout24.it sau mobile.de)...chiar mai mult uneori...in functie de de nr. de km rulati, de starea masinii(tehnica, estetica si caroserie)...si de echipare(roti BBS RS etc)...ca sa nu amintim faptul ca, acum sa inscrii unul in Romania, mai platesti in plus 8.400EUR taxa auto in vigoare.
http://www.autoscout24.it/List.aspx?...1641&mmvve0=is
|
|
|
23-07-09, 11:48
|
#218
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 744
|
Re: E30-///M-Power-320is coupe
avantajul unui 320iS este faptul ca nimeni nu vede cei 200 de CP si sa nu uitam ca vb. de masini facute acum 20 de ani !!
oricum, cine are una, sa o stapineasca sanatos, este intradevar o bijuterie rara!
dar daca taxa este atit de mare, cit ar fi la un M3 cu 2300 cm3 euro I ?
|
|
|
23-07-09, 12:53
|
#219
|
Stage 3
Join Date: Feb 2009
Posts: 96
|
Re: E30-///M-Power-320is coupe
Quote:
Originally Posted by dan_m3
avantajul unui 320iS este faptul ca nimeni nu vede cei 200 de CP si sa nu uitam ca vb. de masini facute acum 20 de ani !!
oricum, cine are una, sa o stapineasca sanatos, este intradevar o bijuterie rara!
dar daca taxa este atit de mare, cit ar fi la un M3 cu 2300 cm3 euro I ?
|
daca e euro 1 taxa e 4600Eur
dar daca RAR-ul il trece non-euro (asta aproape sigur) platesti 13.800 !!!
|
|
|
23-07-09, 14:21
|
#220
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 820
|
Re: E30-///M-Power-320is coupe
Quote:
Originally Posted by Razvan_MFV
daca e euro 1 taxa e 4600Eur
dar daca RAR-ul il trece non-euro (asta aproape sigur) platesti 13.800 !!!
|
calcul corect...trist, dar corect...
|
|
|
23-07-09, 18:31
|
#221
|
Stage 5
Join Date: Jan 2009
Posts: 9,826
|
Re: E30-///M-Power-320is coupe
Corect si ideea in care vrei sa compari motoarele , dar stai sa te ajut eu cu datele apoi cu calculul putin ca le-ai cam eronat :
1990 BMW M3 Sports Evolution (Evo III) 2 doors FR 4 cylinder 2467 cc 238.0 bhp/241.3 PS 1200 kg - asta e cel despre care vorbesti tu
si nu are nici cm precizati de tine nici caii , ceea ce face calculul sa fie asa :
2467 cm si 241.3 cai = 10.22 CP/1 L
iar micutul 320is : cylinder 1991 cc 189.0 bhp/191.6 PS 1218 kg
1991 cc cu 191.6 PS =10.39 CP/1 L
Deci la sutime e diferenta dar totusi nu e ce ziceai tu. Corect ca sunt mai scumpe evo , dar totusi asta a fost o masina de serie limitata, nu o masina de raliuri . Conteaza si asta totusi..Si pana una alta aici este comparatie intre un best time bmw cu un bmw de serie edtie limitata facut pentru Italia , si cu toate astea rezultatul e in favoarea IS-ului.
|
|
|
24-07-09, 00:11
|
#222
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 744
|
Re: E30-///M-Power-320is coupe
Quote:
Originally Posted by BMnWA
Corect si ideea in care vrei sa compari motoarele , dar stai sa te ajut eu cu datele apoi cu calculul putin ca le-ai cam eronat :
1990 BMW M3 Sports Evolution (Evo III) 2 doors FR 4 cylinder 2467 cc 238.0 bhp/241.3 PS 1200 kg - asta e cel despre care vorbesti tu
si nu are nici cm precizati de tine nici caii , ceea ce face calculul sa fie asa :
2467 cm si 241.3 cai = 10.22 CP/1 L
iar micutul 320is : cylinder 1991 cc 189.0 bhp/191.6 PS 1218 kg
1991 cc cu 191.6 PS =10.39 CP/1 L
Deci la sutime e diferenta dar totusi nu e ce ziceai tu. Corect ca sunt mai scumpe evo , dar totusi asta a fost o masina de serie limitata, nu o masina de raliuri . Conteaza si asta totusi..Si pana una alta aici este comparatie intre un best time bmw cu un bmw de serie edtie limitata facut pentru Italia , si cu toate astea rezultatul e in favoarea IS-ului.
|
frate , stau si ma intreb daca ai facut cel putzin 4 clase primare:
(191,6x1000):1991= 96,23 CP/1L
iar in actele mele de EVO III S scrie 2431 cc si 245 CP = 100,78 CP/ 1 L
|
|
|
24-07-09, 07:55
|
#223
|
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 541
|
Re: E30-///M-Power-320is coupe
Quote:
Originally Posted by BMnWA
2467 cm si 241.3 cai = 10.22 CP/1 L
1991 cc cu 191.6 PS =10.39 CP/1 L
|
Calculele astea sunt de referinta.
O sa intre in analele matematicii.
Si mai terminati cu ghenele voastre de masini, v-a demonstrat omu` ca au 10cp/l
|
|
|
26-07-09, 21:21
|
#224
|
Stage 3
Join Date: Nov 2007
Posts: 96
|
Re: E30-///M-Power-320is coupe
Frumos 320is, si bine intretinut spre clasic, bafta.
|
|
|
23-10-09, 13:12
|
#225
|
Stage 5
Join Date: Aug 2009
Posts: 422
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club] [2 Roti] [BMW]
|
Re: E30-///M-Power-320is coupe
salut vinzi cabrio? lasa un post aici da sau nu si in functie de raspuns vbim prin pm. ms.
|
|
|
|
|