Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Masina mea BMW Seria 3

Reply
 
Thread Tools
Old 27-03-16, 23:11   #1
Roli97

Stock
 
Join Date: Mar 2016
Posts: 1
Default E36 - sedan 320i AR 36 LOW

Dupa multe luni de cautari aproape zilnice am gasit un 320i e36 facelift care isi merita banii, era intr-o stare buna pentru mine si era destul de echipat de fabrica. Avea de fabrica 4 geamuri electrice, trapa electrica, interior piele bej cu scaune comfort manuale, incalzite, trim-uri mahon, clima automata pe 2 zone cu recircularea aerului, bancheta nerabatabila (este un avantaj, pentru ca bancheta rabatabila nu e la fel de comfortabila si e fara cotiera), cotiera spate cu suport de pahare, ceas analog, sistem audio Harman Kardon, C43, magazie de 6 CD-uri, oglinda interioara anti-orbire, faruri de ceata, pachet Exclusiv, vopsea individual (490 Sonderlackierung). Masina am cumparat-o cu rugina la praguri, usi, aripi, dar si in alte locuri pe caroserie. Incalzirea in scaune nu funcioneaza. Cred ca e un releu ars. Un telescop spate e mai uzat si furtunul de vacuum de la pompa servo e putin fisurat, se simte ca tragi putin mai tare de volan. Ceasurile arata 273.000km, dar masina are mai mult. Usile se inchid perfect, interiorul e in stare foarte buna, nu am ce sa bag de vina. Masina a costat 1500e si avut taxa platita. Primul lucru pe care l-am facut la masina a fost sa inlocuiesc bateria de 55Ah (parca) cu care a venit cu o Varta Silver Dynamic 100Ah noua. Am pus niste anvelope de iarna si de atunci nu am mai facut nimic la ea.
Inainte sa cumpar masina, am cumparat un set de BBS RC090 (BMW Style 5) reconditionat, cu miez vopsit in 399 Atlantis Blue Metallic si buze polishate. Dupa cum spune si numarul de inmatriculare, am vrut sa ii pun jantele si sa fac masina joasa, dupa care urmau eventualele evazari de aripi necesare, reparatul ruginii, kit exterior M si masina vopsita in 668 Schwartz II (Jet black).
BBS-urile sunt 8j ET20 si reduc performantele masinii, asa ca m-am gandit sa cumpar un set de jante Style 24 polished. Jantele au fost puse pe M3 GT (M3 3.0 GT, nu confundati cu M3 3.2) si vin in mai multe configuratii de fabrica: cu sau fara inscriptie BMW MOTORSPORT, polishate si lacuite sau vopsite. Toate modelele sunt forjate. Voi cauta 4 jante 8,5j si voi folosi anvelope 245/40/17 pe toate 4 rotile. Nu sunt adeptul configuratiei staggered, cel putin nu cand e vorba de performanta.
Acum am de ales intre cele doua variante. In functie de aceasta decizie imi aleg arcurile si telescoapele si fac celelalte modificari mecanice, care sunt:
- diferential autoblocant (LSD) carcasa medie (188mm) raport
- bucse noi peste tot, bucse M punti fata - spate
- conversie suspensii M
- cutie manuala in 6 trepte N52B30/M54B30 + cardan modificat pentru noua cutie
- volanta + ambreiaj M20
- galerie de evacuare + traseu cap - coada, finala DTM
- frane 330i/d e46
La partea de interior sunt pe lista urmatoarele lucruri de adaugat/schimbat:
- cotiera fata
- scaune electrice sport (luxury, recaro, sau cum le mai spune lumea)
- volan M5 e39 cu comenzi
- CD43
- aux in
- OBC 18 butoane
- upgrade speakere
- ski bag
- inele ceasuri de bord
- suport de pahare
Alte lucruri de facut ar mai fi:
- curatare interior (e fixul meu, desi e curata masina)
- faruri ZKW facelift (sticla cu punctele in relief in partea de sus) cu proiectoare
- voi mai cauta unca un set de faruri identice si voi face modificarile corespunzatoare pentru folosirea xenonului in siguranta atat pentru masina, cat si pentru ceilalti participanti la trafic
- stopuri M cu partea superioara smoked
- manere BMW Motorsport
- carlig tractare bara fata montat in permanenta (sper sa nu il fure, nu vreau sa il sudez )
- folii geamuri
- chedere noi
Dupa ce fac tot ce am mentionat mai sus si ce idei imi vor mai veni in timp, evazez aripile daca trebuie, cu aceeasi ocazie repar rugina si dupa aceea vopsesc masina. Intre timp voi cauta un motor, il voi desface in garaj si in timpul liber voi lucra la el. Pana il termin, va fi probabil si masina vopsita si va mai trebui doar sa il schimb cu cel care este acum pe masina. Motorul va fi reconditionat complet si va avea unele modificari, cum ar fi galerie de evacuare, galerie de admisie M50, clapeta de acceleratie mai mare, traseu de admisie, chiuloasa portata si polishata, axe cu came, etc. Unele lucruri sunt puse deja pe hartie, altele vor trebui masurate si calculate cu motorul desfacut.
Daca aleg jantele BBS, voi folosi anvelope 225/35, daca aleg style 24, voi folosi 245/40. bbs-urile au offset 20, care e mult prea mic in comparatie cu 41, cel ideal pentru e36, pe care il au style 24. bbs sunt 8j, style 24 sunt 8,5j. bbs-urile sunt probabil cele mai frumoase jante pentru e36 (depinde si de masina), dar nici style 24 nu sunt urate. bbs-urile sunt turnate si modulare din 2 piese, style 24 sunt forjate si sunt printre cele mai usoare jante facute de bmw. Voi care le-ati alege si de ce?
Revin cu poze cu masina.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	735190_155439708156724_3208921792296212647_n.jpg
Views:	58
Size:	145.8 KB
ID:	3150508  
Roli97 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -