Va salut ! In urma cu 4 ore am intrat in posesia unui urs care sper eu sa ramana la mine cat o sa mai am ocazia sa fac umbra pamantului . Vreau sa mentionez ca masina a fost luata la bani putini si ca are destul de multe probleme si rugina. insa e un proiect de viitor fiind oarecum spus mecanic la un service.
Este vorba de un bmw e30 sedan din 1985 motorul clasic de 1,8 injectie monopunct destul de viu .. ca si dotari are scaune de piele originale .. trapa .. inchiderea centralizata ,oglinzile electrice etc etc.. si spre bucuria mea stopurile late. masina este tiganita rau de tot si as vrea sa o aduc la starea initiala ..cum a iesit candva pe portile fabricii. asa ca .. am nevoie de ajutorul vostru pentru piese . piese cat mai ieftine de care voi avea nevoie. luni ma voi apuca de desfacut , si voi face o lista. piese de care stiu deja ca am nevoie ar fi : stop dreapta spate <lat> la un pret accesibil , faruri fata cu lupa/zambet/smiley originale si proiectoare originale , bara fata ,spate clasica , si o cotiera .piesele necesare ce tin de tinichigerie o sa le pun luni. sper sa ma criticati/ajutati/sfatuiti cand nu stiu. masina va fi cat se poate de CLEAN sper sa fie cat mai asemanatoare cu cea alba care e masina din visele mele, iar daca se poate sa imi spuneti ce fel de spoiler are pe fata si pe spate... enjoy si ne revedem aici cat de des pot. stima !
__________________ Primul semn de senilitate este sa crezi ca le stii pe toate…
poze de azi cu epava mea mica ..
necesar azi :
am nevoie de plasticul de sub volan care imi este crapat impreuna cu manerul de deschis capota care imi este rupt , de o tripla dreapta spate .. am una de rezerva dar pe stanga spate ) .. am gasit prin garaj si faruri fata hella originale cu zambet dar sunt de seria 5 e34.. oare se poate sa inlocuiesc doar farul de langa aripa<cel de scurta> cel cu lupa? am nevoie de spoilere fata cu sau fara proiectoare si de spoilerul spate ,torpedo, buza de plastic , usa <capota> portbagaj , usa sofer , cheder usa sofer, si cam atat, nu stiu cum sa pornesc / folosesc obc ul si nici nu stiu de care este , as mai avea o problema nu stiu de ce nu mi se aprind becurile de marsalier .. or fi arse nici nu am verificat insa vroiam sa intreb poate o fi vreo mufa pe la cutie sau volanta.. si sa stiu
Se vand spoilerele fata , farurile fata eventual , toba de esapament, cotiera, o sa mai scriu pe parcurs daca vedeti ceva intrebati pentru ca eu vreau sa o aduc la starea originala ! masina trebuie sa fie gata de vopsit in maxim 2 saptamani... astept recomandari cu ce ulei sa bag in motor, diferential, cutie de viteze, si daca sa inlocuiesc distributia... urmeaza si discurile fata impreuna cu placute si anvelopele.. dupa aceea itp-ul, asigurarea ,rovigneta... ) romania..
Usa de la sofer si acea maneta pt saltat capota le am eu , dai un pm si facem un pret.
Masarierul se cupleaza pe cutie undeva in partea de sus pe lateral dreapta deobicei cu 2 papuci care iti vin cu fir la schimbator si intra cu papuci mai departe in alt fir.
Pt a schimba uleiul in diferential vezi daca este blocant sau open ca sa sti ce sa pui in el.
Barile care le doresti sa le pui pe masina sunt de facelift , le am pe ambele la vanzare fata spate.
Sincer , si ia-o ca pe un sfat nu ca pe o rautate , scapa repede de caroseria asta si cauta alta intr-o stare buna.
Din ce vad in poze nu mai e nimic intreg pe ea , trebuie sa tai si sa sudezi cel putin jumate de masina s-o scoti la un oarecare punct de lumina.
Tre sa schimbi aripile fata , toate usile , trebuie taiate panourile de la arcadele spate , trebuie taiate si schimbate pragurile si asta e numa la suprafata.Cine stie ce gasesti cand scoti mocheta sa te mai apuci sa tai si podeaua , cine stie ce e in portbagaj sub mocheta si cum arata oalele spate.
Daca la suprafata e atat de rau , in locurile in care nu vezi e si mai rau.
Daca crezi ca o poti readuce pe linie fara sa schimbi tot ce-am zis si fara sa tai jumate de masina , te inseli.Tai aici , acolo , cureti , sudezi , ai impresia ca ai facut o treaba , vopsesti masina si intr-un an iese si dincolo si in locu in care ai curatat si te trezesti ca ai aruncat cateva luni de munca si bani ca trebuie s-o iei de la capat...
Repet , n-o lua ca pe o rautate dar arunci banii pe geam cu (,) caroseria asta.Daca tot vrei un proiect cel putin cauta o caroserie care are probleme minime si care se pot rezolva.
Usa de la sofer si acea maneta pt saltat capota le am eu , dai un pm si facem un pret.
Masarierul se cupleaza pe cutie undeva in partea de sus pe lateral dreapta deobicei cu 2 papuci care iti vin cu fir la schimbator si intra cu papuci mai departe in alt fir.
Pt a schimba uleiul in diferential vezi daca este blocant sau open ca sa sti ce sa pui in el.
Barile care le doresti sa le pui pe masina sunt de facelift , le am pe ambele la vanzare fata spate.
fami tu un pret pentru toate aici sau pe privat ms anticipat
Sincer , si ia-o ca pe un sfat nu ca pe o rautate , scapa repede de caroseria asta si cauta alta intr-o stare buna.
Din ce vad in poze nu mai e nimic intreg pe ea , trebuie sa tai si sa sudezi cel putin jumate de masina s-o scoti la un oarecare punct de lumina.
Tre sa schimbi aripile fata , toate usile , trebuie taiate panourile de la arcadele spate , trebuie taiate si schimbate pragurile si asta e numa la suprafata.Cine stie ce gasesti cand scoti mocheta sa te mai apuci sa tai si podeaua , cine stie ce e in portbagaj sub mocheta si cum arata oalele spate.
Daca la suprafata e atat de rau , in locurile in care nu vezi e si mai rau.
Daca crezi ca o poti readuce pe linie fara sa schimbi tot ce-am zis si fara sa tai jumate de masina , te inseli.Tai aici , acolo , cureti , sudezi , ai impresia ca ai facut o treaba , vopsesti masina si intr-un an iese si dincolo si in locu in care ai curatat si te trezesti ca ai aruncat cateva luni de munca si bani ca trebuie s-o iei de la capat...
Repet , n-o lua ca pe o rautate dar arunci banii pe geam cu (,) caroseria asta.Daca tot vrei un proiect cel putin cauta o caroserie care are probleme minime si care se pot rezolva.
Multumesc de sfaturi !!Apreciez ceea ce spui tu si sunt constient ! insa oalele lonjeroane etc sunt ok la masina. e mancata doar la suprafata . sunt mecanic si tinichigiu . sudurile pe masina vor fi facute doar in argon deci nu va mai rugini. tabla o sa o tratez cu solutii antirugina de la Wurth va fi suflata in grund si dupa in sprit si vopsea. tot ce vezi la masina este pentru un baiat care e expert in tabla aici la mine munca de 3 4 zile. insa anumite componente nu vreau sa le pastrez. gen usa portbagaj cu toate ca se poate salva nu vreau . pe dedesubt stiu ce este pentru ca m-am uitat... oricum masina asta e un proiect care sper sa imi manance toate zilele pe care le-oi mai avea.. deci la treaba cu caroseria o sa ma gandesc cand o sa dau de ceva comoara pe undeva. momentan sunt axat pe motor directie frane consumabile ulterior tabla.. pentru ca aia cu bani putini se face. ma duc acum sa o fac bucatele. revin mai pe seara cu detalii sanatate si multumesc inca odata de sfaturi si sustinere !!
Salutare tuturor! Astazi am lucrat putin la masinuta... pentru ca vreau sa o duc la sudat... si am luat cam tot ce am putut jos de pe ea... maine o sa ii mai dau mocheta fetele de usi si scaunul de la sofer.. care nu stiu cum se scoate !! spatarul nu se da mai in fata de 90 grade.. si pe sina nu se duce cat sa pot baga criketul sau o fixa... in principiu nu stiu cum sa il iau jos .. cel de pe dreapta fiind din piele si fiind de coupe .. s-a rabatat frumos si am putut sa il desfac. e ruginita bine masina insa pe la oale si lonjeroane e ok... restul se face.. interiorul se prezinta ok cat despre motor merge ceas.. pierde putin ulei undeva la filtru sau mama masii nu stiu.. trebuie sa ii cumpar curelele filtrele uleiul si o sa vad atunci.. in rest ce sa spun am ramas socat ce improvizatii ordinare au facut taranii de la care am luat masina tu in gat .. se poate vedea intr-o poza atasata ca pentru un tweeter lipit in spate cu super glue a tras 20 de m de cablu de 5 feluri innadit ciobaneste cu banda de hartie.. si numai ciudatenii , gen bateria prinsa cu o sarma groasa de rama torpedoului ) si cate alte tiganii.. vreau sa comand 4 anvelope noi.. astea de pe masina fiind si ele noi insa au 2 ani vechime.. sunt anvelope state , astazi am topit cat de cat unul..
intrebare. cum pot sa repar trapa sa o pot deschide de tot.. si daca iau tapiseria de pe plafon jos o sa o mai pot pune la loc?
intrebare 2 : farul de scurta cu lupa de la seria 5 se poate adapta pe seria 3? e34/e30
Ce faci tu am facut si eu cu un e30 mia mancata o gramada de bani, si nu va mai esi nici o data ca unu care e (virgin).inscriel pe asta pe numele tau si faci o recarosare si ei de 5 ori mai castigat
__________________
EX CARS
DACIA 1310 -1986; DACIA 1310 Li -2002 Deducatie;CIELO GL -2000 : BMW E36 318 SEDAN schwartz 2 -1992 :BMW E30 325i COUPE Mtechnic1
Ce faci tu am facut si eu cu un e30 mia mancata o gramada de bani, si nu va mai esi nici o data ca unu care e (virgin).inscriel pe asta pe numele tau si faci o recarosare si ei de 5 ori mai castigat
asa este insa la interior, linie ,oale si altele e virgin... si o sa incerc sa il fac cat mai perfect cu putinta pentru ca nu o sa il dau. pe numele meu nu vreau si din anumite considerente nu pot sa il trec asa ca va ramane pe firma pe veci. am reparat la viata mea masini mai distruse decat asta care inca fac umbra fascinantelor drumuri din romania cat mananca, mananca acum mama masii.. nu fumez ,nu merg la c*rve <pe bani> nu imi plac pacanelele .. de baut mai beau ..ceva o iesi. ce este salvabil vom salva ce nu cumpar si inlocuiesc. macar o fac cu mana mea incet incet si stiu ce am pe ea saptamana viitoare vreau sa am tinichigeria gata facuta pe ea. iar peste 2 saptamani sa fie tratata tabla ,grunduita si trasa in vopsea, iar dupa ma apuc de consumabile si mna.. cum o vrea dumnezeu
asa este insa la interior, linie ,oale si altele e virgin... si o sa incerc sa il fac cat mai perfect cu putinta pentru ca nu o sa il dau. pe numele meu nu vreau si din anumite considerente nu pot sa il trec asa ca va ramane pe firma pe veci. am reparat la viata mea masini mai distruse decat asta care inca fac umbra fascinantelor drumuri din romania cat mananca, mananca acum mama masii.. nu fumez ,nu merg la c*rve <pe bani> nu imi plac pacanelele .. de baut mai beau ..ceva o iesi. ce este salvabil vom salva ce nu cumpar si inlocuiesc. macar o fac cu mana mea incet incet si stiu ce am pe ea saptamana viitoare vreau sa am tinichigeria gata facuta pe ea. iar peste 2 saptamani sa fie tratata tabla ,grunduita si trasa in vopsea, iar dupa ma apuc de consumabile si mna.. cum o vrea dumnezeu
Nu fi naiv, va trece timpul te vei trezi fara multi bani in buzunar o masina care nu va fi nici o data cum trebuie ,si pe deasupra nu poti fi nici o data propietarul ei ceia ce ii scade valuarea considerabil.
Nu te incapatana si nu mio lua in nume de rau , eu si sigur tantaru am trecut deja prin asta
Oalele din fata , da , se vad a fi in stare buna dar alea din spate din poza arata nasol.Cel putin aia din stanga vad 2 gauri mari acolo si la 20cm de ele e prinderea amortizorului si cam sub gaurile alea vine arcu.
In fata iar , unde a fost nororiu ala sub aripa pe partea soferului e mancata podeaua , cand o sa dai mocheta jos o sa trebuiasca sa tai din podu pedalier pana pe colt si mai mult ca sigur la fel si pe partea dreapta.
Lonjeroanele pot fi ok dar tu trebuie sa tai si sa sudezi cam 50% din masina si restu de 50% sa le schimbi pe toate.
Repet , nu e o rautate , sunt banii tai si faci ce vrei cu ei dar banii aia i-ai putea investi intr-o caroserie care chiar merita efortu'.
In fine , masina e tiganita rau si ceva nu bate.Zici ca e 85 dar are stopuri late (care s-au pus dupa 88(sfarsitu' lu 87)).Ar fi varianta ca cineva sa fi taiat curu si sa fi pus de facelift dar dupa aia ai discuri ventilate pe 1.8carb ceea ce iar e suspect.
Lasati mai omu in pace sa faca masina, 2 praguri 2 pasaje si 3 petice nu inseamna 50% din caroserie, altii au taiat si sudat lonjeroanesau bucati mari din masina si n-a mai zis nimeni nimic... din poze botu e intreg nelovit deci piesele noi se vor alinia perfect, curu nu a fost taiat pt stopuri late, cel mai probabil a fost recarosata candva masina.....
Da il tin eu de maini?I-am zis doar ca fapt divers , ca pana la urma sunt banii si timpu' lui.Tu ai fi taiat atat din a ta?Sau ti-ai fi cautat alta?
Cat despre recarosare , in acte se trec toate datele de pe caroseria noua , inclusiv anul , mai putin motoru care teoretic trebuie sa ramana ala vechi.
Si da , stiu ce si cum pt ca eu la a mea am facut recarosare.