Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Masina mea BMW Seria 3

Reply
 
Thread Tools
Old 19-11-12, 18:30   #1
Geo

Stage 5
 
Geo's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 412
Wink E36 - Prietenul meu motanu' :), coupe 2.8i

Salut, va prezint motanu’ meu, BMW E36 coupe, 328i… primul meu BMW, care imi aduce multa satisfactie, insa dupa multe peripetii si foarte multi bani investiti…
Adusa in tara in 09.2008, prima inmatriculare 05.1993, rulaj 163.000 KM
Pachet M : bara fata, lip, bara spate, praguri, bandouri, plafon negru, stopuri.
Proiectoare ceata, jante Rondell 0058, interior Vader Hurricane, faruri cu lupa, suspensie sport noua reglabila pe inaltime Tuning Art.
Dublu climatronic digital, trapa electrica, OBC 18 butoane + check functional, geamuri electrice, oglinzi carbon, airbag pasager, trusa scule completa.
Motor M52B28, admisie M50B25, serpi M3 E36 EVO + banda Termotec, soft WPP, cutie ZF 5+1, diferential autoblocant raport 3,15 , rear lower camber control arms KIT SPC Performance, articulatie fata noua Lemforder, bucsi excentrice M3.
E36 coupe mi-a placut de foarte mult timp… iar ideea tractiunii spate mereu m-a fascinat, cand am participat la VTM pe asfalt, si la macadam, am avut doar masini cu tractiune fata. Din cauze financiare nu mi-am mai permis sa merg la raliu, si am cautat o masina de strada, care sa “ma tina in priza”, si sa ma distreze mereu cand o folosesc, dar sa fie si masina de zi cu zi.
Avand in cap toate astea, am zis ca E36 e numai bun, usor, fara sisteme de control al tractiunii, fara ESP, fara electronica din zilele noastre, care rapeste din placerea de a conduce sportiv.
La inceputul lui 2012 am pornit sa caut o pisica in stare rezonabila, si fara probleme cu actele. Masina o puteam pune la punct usor cu ajutorul mecanicilor mei de la raliu, insa vroiam o baza buna, fara probleme cu caroseria, rugina, etc. si cu actele in regula. Bugetul initial era de maxim 5.000 EUR.
Usor de zis, greu de gasit… am cautat jumatate de an fara succes… si am ramas cu un gust amar… vanzatori “samsari” sau foarte neseriosi, mincinosi… multe drumuri batute prin tara degeaba, masinile erau laudate, dar cand ajungeam si le ridicam pe elevator, dezastru dedesubt… probleme cu rugina, praguri gaurite, prinderi bascule si grup distruse… mecanica slaba, masini ne-ingrijite. Ce am mai gasit cat de cat ok, aveau probleme cu actele, sau tot felul de combinatii dubioase. Nu mai vorbesc cate erau "tunate" in cel mai prost gust posibil...
Prin iunie deja ma gandeam sa renunt, sa maresc bugetul si sa caut alta marca, gen Escort MK2, Sierra, sau japoneze… ori sa iau drumul Germaniei, si sa aduc de acolo o masina in stare buna. Chiar cand eram in aranjamente pentru plecare, mecanicii mi-au spus de o pisica fainutza chiar din Brasov; am fost, am vazut-o, mi-a placut : proprietarul ok, masina relativ ok, baza buna pentru inceput, dar cu zeci de probleme minore. Pentru o masina de “prezentare” si liniute era ok, dar eu vroiam o masina de incredere, sa o folosesc zi de zi, sa ma bazez pe ea, si sa tina si la drifturi, mers sportiv pe Cheia – Babarunca, distractie pe ud si zapada, etc.
Pretul mare cerut… 6.000 EUR… destul de mare daca ma gandesc acum la rece, dupa ce am descoperit toate problemele masinii. Insa eram chiar pornit pe BMW, era ofticat si satul dupa atatea cautari, si am zis… asta este, haide s-o iau.
Proprietarul anterior a desfacut-o toata, a luat o caroserie de 325 din ‘93 pe care a pus apoi un 2.8 din ’97 parca… revopsita masina, insa doar pe exterior… interiorul, portbagajul au ramas in culoarea veche, si acum ma cam deranjeaza… dar asta este… candva o voi face masina de VTM si atunci o desfac complet, rollbar, intarita, revopsita complet.
Mecanica destul de buna, motor ok, insa multe, multe detalii neterminate… ma uitat la masina in primele saptamani… si tot oscilam… sa o tin, sa o dau… imi punea ditamai zambetul pe fata cand mergeam cu ea, dar chichitele alea imi stateau pe creieri si ma deranjau permanent.

Probleme identificate la prima vedere : filtrul sport era filtru normal, senzorii parcare erau doar in bara (lipseste cablajul lor), faruri cu lupa dar de Anglia si bat complet aiurea (invers), evacuarea dupa serpi incolo facuta din teava ordinara sudata, toba are un zornait metalic pe la 2.500 ture, discurile de frana si placutele uzate aproape complet, oglinzile carbon sunt de fapt infoliate, narile fata negre infoliate si ele, nu vopsite…
Si lista continua… anvelopele spate tocite, bec semnalizare dreapta fata ars, claxon nefunctional, indicator nivel lichid parbriz nefunctional, indicator nivel antigel nefunctional, geamurile urca greu in chedere, bandou interior prag dreapta fata desprins, centura dreapta spate desprinsa, schimbatorul agata la schimbat in treapta 2 si 5.
Cateodata frana se actioneaza foarte brusc, singura – cand ar trebui sa intre ABS-ul (martor ABS aprins).
Simeringuri rupte caseta directie, conducte caseta crapate si invechite, caseta cu probleme…

Am hotarat totusi sa tin masina, imi placea prea mult cum se conducea, ca sa o dau… si ne-am apucat de treaba… fara ajutorul mecanicilor mei, n-aveam nicio sansa…
Colac peste pupaza, chiar in ziua cand ii faceam inmatricularea, in parcarea politiei, mi-a atins-o pe bandoul din stanga fata o domnisorica… era loc de parcare pentru 2 masini, dar ea a venit oblic, si a frecat bandoul cu usa dreapta spate…
Am inceput sa ne apucam de rezolvat…
Inlocuire bec semnalizare, reglaj pe cat posibil faruri, verificare si aerisire traseu racire, schimbare pompa servofrana, schimbare lichid de frana cu ATE Blue Racing, aerisire. Din pacate problema de ABS persista, probabil va trebui schimbat modulul de ABS, senzorii sunt ok.
Am luat anvelope spate Bridgestone Potenza 215 / 40 / 17, am pus o alarma Viper cu sirena self power, modul de ridicare geamuri si pornire motor din telecomanda, senzor de perimetru, senzor de socuri.
Am reglat geamurile sa urce mai usor in chedere, insa problema tot persista, trebuie inlocuite macaralele electrice.
Schimbare pompa ambreiaj, conducta presiune lichid ambreiaj, schimbare pompa servofrana, inlocuire lichid frana, aerisire frane, din nou…
Reparatie fire stopuri frana, becuri frana, stop de frana central, schimbare potentiometru pedala frana si releu frane, fixare centuri spate (ambele centuri s-au desfacut din prinderi, am dat alte gauri mai mari, refiletate, alte suruburi).
Inlocuire conducte lichid servo catre caseta, inlocuire furtune, schimbat caseta de directie.
Am luat apoi volan ///M, manson schimbator nou ///M… s-a schimbat interiorul, arata fain acum Din pacate claxon tot nu am, trebuie umblat prin volan sa tragem fire.
Am aliniat si indreptat capota motor, am revopsit-o complet (avea niste rugina pe buza); cu ocazia asta am revopsit si bandourile, si narile, apoi am refacut ITP-ul.
Schimbare frane complet fata spate: discuri si placute frana Zimmerman Sport, ventilate si perforate.
Am cumparat jante tabla originale BMW, pus anvelope de iarna pe ele; schimbare bujii, ulei, filtre ulei, benzina, aer, polen. La bujii alta distractie, 3 erau infiletate stramb, le-am scos cu greu, filetul distrus… noroc ca exista o “scula” care mareste gaura, pune la cald un manson, se refileteaza… nici nu-ti dai seama fata de original.
I-am mai cumparat 2 jante tabla pentru joaca… distractie la maxim, gume sa fie
Am dus-o la un detailing profesional, interiorul era foarte murdar… au iesit la fatza hurricane-urile de nu le mai recunosteam
In total am bagat cam 4.000 EUR in ea… si tot mai cere…

Ce mi-a ramas de facut :
Rezolvare problema ABS, inlocuire pompa servodirectie (scheauna peste 2 mii de ture), umflaturi vopsea pe aripa stanga spate, scaun dreapta nu mai merge reglajul pe inaltime, senzor nivel lichid parbriz, senzor nivel antigel, suruburi goarna alarma, frana de mana - indicator in bord, dezaburire luneta, becuri plafoniera fata, becuri plafoniere spate, becuri arse in bord, plastice stopuri pe interior portbagaj, capac baterie in portbagaj, traseu evacuare, toba, inlocuire faruri, maneta OBC volan nu functioneaza, centurile fata se retrag foarte greu.

Ca upgrade-uri imi propun :
Bara rigidizare oale amortizor fata, bara rigidizare oale amortizor spate, X-Brace, intarire oale fata, intarire oale spate, intarire prinderi brate spate si prinderi diferential, suspensie reglabila pe inaltime si duritate KW.

Masinutza sta acum in garaj incalzit, o mai scot cand e vremea faina afara, sa ne distram
Multe poze sunt aici : https://picasaweb.google.com/1087033...WPisicaBV28PSS
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	104.JPG
Views:	643
Size:	198.8 KB
ID:	2615568   Click image for larger version

Name:	105.JPG
Views:	580
Size:	208.7 KB
ID:	2615569   Click image for larger version

Name:	108.JPG
Views:	659
Size:	202.2 KB
ID:	2615570  

Click image for larger version

Name:	109.JPG
Views:	786
Size:	204.7 KB
ID:	2615571   Click image for larger version

Name:	153.JPG
Views:	372
Size:	146.1 KB
ID:	2615572  
__________________
Drive Safe !

Last edited by Geo; 19-11-12 at 18:34.
Geo is offline   Reply With Quote
Old 19-11-12, 18:56   #2
Provenzano


Stage 5
 
Provenzano's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 4,451
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[4Tuning International]
[BMW]
[4Wheels]
Thumbs up Re: Prietenul meu motanu' :), E36 coupe 2.8i

Ma bucur ca masina aceasta a ajuns la un Pasionat,un om care dupa cate scrie aici tine la ea, si ii place sa fie cat mai ok din toate punctele de vedere.La aceasta masina s-a muncit foarte mult si s-au investit bani atat cat s-a putut din punct de vedere material.

Multa bafta cu ea.
Provenzano is offline   Reply With Quote
Old 19-11-12, 20:34   #3
rares22

Stage 5
 
rares22's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 558
Default Re: Prietenul meu motanu' :), E36 coupe 2.8i

foarte frumoasa masina asta mi-a placut mult si cum spunea si Provenzano ma bucur ca a ajuns la un pasionat in masina s-au investit destui bani si munca fara numar chiar si eu am muncit ceva la ea cate s-au putut .Sa o stapnesti fara incidente
rares22 is offline   Reply With Quote
Old 19-11-12, 21:22   #4
Geo

Stage 5
 
Geo's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 412
Default Re: Prietenul meu motanu' :), E36 coupe 2.8i

Multumesc mult pentru aprecieri, si pentru urari ! Masina asta vreau s-o pun la punct in cele mai mici detalii, si sa ramana la mine cat de mult se poate, ... imi place foarte mult
Si asa este, masina are o baza foarte buna, a fost cea mai buna optiune dupa ce am cautat luni bune... si mai ales, o masina "curata", fara brizbrizuri...
Geo is offline   Reply With Quote
Old 19-11-12, 21:59   #5
bogdan wst

Stage 3
 
bogdan wst's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 114
Default Re: Prietenul meu motanu' :), E36 coupe 2.8i

După cum arată acum, pot să spun că poate fi o mașină de colecție. Bravo.

p.s. - upgrade-urile la climă digitală/obc 18 butoane cu check control le-ai făcut tu?
bogdan wst is offline   Reply With Quote
Old 19-11-12, 22:23   #6
Darkside_89
BMW Driver

Stage 5
 
Darkside_89's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 954
Member of:
[BMW]
Default Re: Prietenul meu motanu' :), E36 coupe 2.8i

Frumoasa pisica vecine
Darkside_89 is offline   Reply With Quote
Old 20-11-12, 00:43   #7
alexone

Stage 5
 
alexone's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,690
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[Suzuki]
[BMW]
Default Re: Prietenul meu motanu' :), E36 coupe 2.8i

Foarte frumoasa pisica ... intradevar pasionat sa dai 10000 euro pe o pisica.
Sa ai bafta de ea!
alexone is offline   Reply With Quote
Old 20-11-12, 00:53   #8
aprilia_sr

Stage 5
 
aprilia_sr's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 324
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Prietenul meu motanu' :), E36 coupe 2.8i

Mi-e dor de masina asta si ma bucur ca a ramas la Brasov....restul....nu vreau sa repet ce au scris baietii...ai o masina in care pe langa partea materiala s-a investit foarte mult suflet si baietii care ti-am scris pana acum,cativa din noi am fost in mare parte prezenti la 'fabricarea ei' si eu unul tin mult la masina asta...e o mica parte din viata mea si ma bucur ca a ajuns unde trebuie! multa multa bafta si sa ai parte de ea!

O singura chestie pot sa zic: Oglinzile nu sunt infoliate,sau cel putin nu le-a infoliat fostul proprietar..asa au fost de fabrica.....eu stiam ca sunt de carbon.

Last edited by aprilia_sr; 20-11-12 at 01:03.
aprilia_sr is offline   Reply With Quote
Old 20-11-12, 01:13   #9
dani_smarandescu
BMW Driver

Stage 5
 
dani_smarandescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,913
Member of:
[BMW]
[PARTICIPANT CURSE]
[Old School Cars]
Default Re: Prietenul meu motanu' :), E36 coupe 2.8i

este o masina la care am muncit si eu foarte foarte mult si f multi bani investiti , intradevar nu am fost prea atent la detalii ca nici nu imi place sa zic drept am iubit foarte mmult masina asta si inca o mai iubesc si probabil multa vreme de acu in colo nu o sa reusesc sa mai fac una la fel din cauza situatiei materiale , sa o tii si sa o ingrijesti ca maruntisuriile se fac , si daca vreo data ai nevoie de ceva piese pt ea anuntama si te ajut cu placere , multa bafta
dani_smarandescu is offline   Reply With Quote
Old 20-11-12, 10:02   #10
Geo

Stage 5
 
Geo's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 412
Default Re: Prietenul meu motanu' :), E36 coupe 2.8i

@bogdan wst : multumesc, asa vreau sa o fac. In noianul de masini noi si comune, cum se fac acum, linia BMW-urilor "vechi" este ceva complet deosebit. OBC-ul este opera lui Dan.
@Darkside_89 : mersic tu esti cu cabrio negru ?
@alexone : multumesc, chiar sunt pasionat de pisici de mic copil mi-au placut, mi-a ramas in cap masina, abia acum la 30 de ani am avut posibilitatea financiara sa iau ceva de care chiar sa fiu mandru.
@aprilia_sr : la vara in 2013 o sa fie aranjata, si seara mai multa lumina, o sa ne vedem Cu oglinzile, sincer, nu stiu din ce material sunt facute. Este posibil ca producatorul sa le fi facut din carbon si pe fata sa fii dat stratul ala, din ratiuni estetice... Dar le rezolvam mai incolo, oricum sunt super, nu prea am vazut pe alte pisici asa.
@dani_smarandescu, te inteleg perfect... de masina asta chiar te atasezi. Iti urez bafta cu ursul, o sa vezi ca il scoti si p-ala... si o sa fie super !
Legat de piese, probabil prin decembrie - ianuarie masina va sta in garaj, nu o mai scot deloc, si atunci o sa-i dau jos pompa de servodirectie, si modulul de ABS, sa ma uit exact ce coduri au. O sa vorbim atunci, sa vedem daca le putem gasi...
Geo is offline   Reply With Quote
Old 20-11-12, 10:23   #11
Sparkle_81
BMW Driver

Stage 5
 
Sparkle_81's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of:
[BMW]
Thumbs up Re: Prietenul meu motanu' :), E36 coupe 2.8i

Quote:
Originally Posted by Geo View Post
Salut, va prezint motanu’ meu, BMW E36 coupe, 328i…
.......
Multe poze sunt aici : https://picasaweb.google.com/1087033...WPisicaBV28PSS
Cum ai urcat-o pe trotuar ?


Multa bafta !
Sparkle_81 is offline   Reply With Quote
Old 20-11-12, 10:32   #12
Darkside_89
BMW Driver

Stage 5
 
Darkside_89's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 954
Member of:
[BMW]
Default Re: Prietenul meu motanu' :), E36 coupe 2.8i

Baiatul cu cabrio negru este Andrei...eu stau mai jos la casa,la 2 case de farmacie,pisica rosie
Darkside_89 is offline   Reply With Quote
Old 20-11-12, 11:09   #13
Geo

Stage 5
 
Geo's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 412
Default Re: Prietenul meu motanu' :), E36 coupe 2.8i

@Sparkle_81 : cand mai prindeam liber trotuarul, o urcam usor fiindca vecinul de la casa are intrarea in garajul din curte, facuta cu plan inclinat, si urcam pe acolo... altfel, nicio sansa, cu suspensia reglata pentru vara, nu pot aborda nicio bordura... acum am mai saltat-o, e pe rotile de iarna, i-am dat jos buza fata... e putin mai sus, dar tot mare grija trebuie.
Asa arata acum cu rotile de iarna.
@Darkside_89 : aha, AIV, stiu... faina rau pisica ta pe la casa pe la tine, p-acolo, e crescatorie de pisici, tot misuna :P mereu vad cate ceva cand trec p-acolo.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2012-11-01 15.22.22.jpg
Views:	288
Size:	1.08 MB
ID:	2616207   Click image for larger version

Name:	2012-11-01 15.22.40.jpg
Views:	256
Size:	1.08 MB
ID:	2616208   Click image for larger version

Name:	2012-11-19 14.03.13.jpg
Views:	494
Size:	1.57 MB
ID:	2616209  

Geo is offline   Reply With Quote
Old 20-11-12, 15:08   #14
Sparkle_81
BMW Driver

Stage 5
 
Sparkle_81's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of:
[BMW]
Thumbs up Re: Prietenul meu motanu' :), E36 coupe 2.8i

Quote:
Originally Posted by Geo View Post
@Sparkle_81 : cand mai prindeam liber trotuarul, o urcam usor fiindca vecinul de la casa are intrarea in garajul din curte, facuta cu plan inclinat, si urcam pe acolo... altfel, nicio sansa, cu suspensia reglata pentru vara, nu pot aborda nicio bordura... acum am mai saltat-o, e pe rotile de iarna, i-am dat jos buza fata... e putin mai sus, dar tot mare grija trebuie.
Asa arata acum cu rotile de iarna.
........
Asa se explica cum ai ajuns cocotat acolo pe trotuar !
Nu cred ca era necesar sa dai buza jos; ea vine in fata, nu in jos. Pe a mea nu am dat-o jos deloc, dar neaparat suspensia sus.

Felicitari si multa bafta cu galbejita ! Imi place !
__________________
E38 M62B44

ex.E38 M67D40
ex.E36 M44B19
Sparkle_81 is offline   Reply With Quote
Old 20-11-12, 15:11   #15
Geo

Stage 5
 
Geo's Avatar
 
Join Date: May 2003
Posts: 412
Default Re: Prietenul meu motanu' :), E36 coupe 2.8i

Mersic Sparkle; buza am dat-o jos, ca o sa vreau sa merg cu ea pe zapada proaspata, cand va ninge... si atunci se mai fac "bolovani" de zapada, sau mai cad de pe aripile masinilor, inghetata bine... cateodata ii iei intre roti, si n-am chef s-o rup, ca e o gramada de bani plasticul ala... chiar ma gandeam sa renunt si la spoilerul de M iarna, si sa ii pun un spoiler normal... numa' ca nu mai am bani acum de cumparat unul, si de vopsit...
Geo is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -