Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Masina mea BMW Seria 3

Reply
 
Thread Tools
Old 30-01-12, 14:16   #1
Eddyd

Stock
 
Eddyd's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 4
Default E30 318IS Swap to M52B28

Salutari si va prezint un pic proiectu la care lucrez de vreo citeva luni.

Este vorba de un 318IS ce am cumparat acum jumate de an... un pic cam distrusa masina prin interior dar sasiul era ft intreg si inca conserva vopseaua originala asha ca mi sa parut o baza buna pt a incepe modificarile...
La scurt timp dupa ce am cumparat masina in timp ce cautam un motor... unu din prietenii mei proprietar a unui e39 528i a avut un micutz accident asha ca am facut rost si de motor+ cutie + electronica necesara pt a incepe swapu.

Pana acum am instalat, motoru, am schimbat galeria de admisie cu cea a unui m50... si in sfirsit am primit Unitatea electronica ( sau cum o numitzi voi ca sincer habar nu am ) cu inmovilizatorul anulat... Pana aici toate bune si frumoase...
Dilema care o am acum este conectarea partii electronice la instalatia electrica din E30.
Am un plan de cum ar coincide cablurile dar planul este de la un M50 e36 cea ce nu coincinde cu m52 din seria e39.

Daca are cineva vreo ideee ar fi ft bine venita.

Urc niste poze sa vedetzi cam pe unde am ajuns.

Salutari din Spania.
Eddyd is offline   Reply With Quote
Old 30-01-12, 14:22   #2
CS87LEX

Stock
 
CS87LEX's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1
Smile Re: E30 318IS Swap to M52B28

Hai cu pozele.....
CS87LEX is offline   Reply With Quote
Old 30-01-12, 14:41   #3
Eddyd

Stock
 
Eddyd's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 4
Default Re: E30 318IS Swap to M52B28

Quote:
Originally Posted by Eddyd View Post
Salutari si va prezint un pic proiectu la care lucrez de vreo citeva luni.

Este vorba de un 318IS ce am cumparat acum jumate de an... un pic cam distrusa masina prin interior dar sasiul era ft intreg si inca conserva vopseaua originala asha ca mi sa parut o baza buna pt a incepe modificarile...
La scurt timp dupa ce am cumparat masina in timp ce cautam un motor... unu din prietenii mei proprietar a unui e39 528i a avut un micutz accident asha ca am facut rost si de motor+ cutie + electronica necesara pt a incepe swapu.

Pana acum am instalat, motoru, am schimbat galeria de admisie cu cea a unui m50... si in sfirsit am primit Unitatea electronica ( sau cum o numitzi voi ca sincer habar nu am ) cu inmovilizatorul anulat... Pana aici toate bune si frumoase...
Dilema care o am acum este conectarea partii electronice la instalatia electrica din E30.
Am un plan de cum ar coincide cablurile dar planul este de la un M50 e36 cea ce nu coincinde cu m52 din seria e39.

Daca are cineva vreo ideee ar fi ft bine venita.

Urc niste poze sa vedetzi cam pe unde am ajuns.

Salutari din Spania.

De moment sunt ceva probleme cu pagina unde am facut Upload la poze si nu le pot atasha pe forum... Pana rezolvam incidentu va las Linku de la celalat forum unde puteti vedea progresu.

http://www.bmwfaq.com/f148/swap-e30-...m52b28-648294/
Eddyd is offline   Reply With Quote
Old 30-01-12, 16:09   #4
SiloS@1300

Stage 5
 
SiloS@1300's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 727
Default Re: E30 318IS Swap to M52B28

Baia de ulei si cu sorbul sunt de M50 de E34 ?
Cutia de unde provine ?
Masina va avea A/C ?
SiloS@1300 is offline   Reply With Quote
Old 30-01-12, 17:01   #5
Eddyd

Stock
 
Eddyd's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 4
Default Re: E30 318IS Swap to M52B28

Quote:
Originally Posted by SiloS@1300 View Post
Baia de ulei si cu sorbul sunt de M50 de E34 ?
Cutia de unde provine ?
Masina va avea A/C ?
Dap baia si cu sorbu sunt de la un e34 m50... Bucsele de la motor sau cum le numiti voi sunt tot de la un e34... sunt un pic mai inalte si mult mai inguste...
Suporti motor de la e36 m50...
Cutia am pastrato pe cea de la e39 intra perfect.. doar ca trebuie sa scurtez cardanu 6cm si tijele de la schimbatoru de viteze.
De moment o sa pastres diferentialu de la IS pana gasesc un autoblocant bun si ieftin... am auzit ca e destul de rezistent si fiind scurt o sa am o aceleratie brutala, desi nu voi putea prinde mai mult de 210km/h dar sincer nici numi trebuie mai mult.
Deocamdata nu am loc si pentru radiatoru de A/C desi am toata instalatia plus compresor... sper sa fac loc si pentru el ca aici o sa fie moarte totala fara A/C. 6 luni de vara intensa +30 grade.

Colectoru de admisie e de la un m50 un pic modificat ca sa intre dar a ramas ok... Sistemu de cruze control e anulat si a 2a ''intake butterfly'' ( care iar nu stiu cum ai spune in romaneste ) la fel... asha sper sa obtin un raspuns mai bun fara tipicul delay.

Cer scuze pentru denumirile ciudate la piese dar sincer nu stiu cum le zice in romaneste.
Eddyd is offline   Reply With Quote
Old 30-01-12, 18:10   #6
SiloS@1300

Stage 5
 
SiloS@1300's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 727
Default Re: E30 318IS Swap to M52B28

Tu iti ceri scuze pentru ca nu cunosti denumirile in romana iar altii cauta sa foloseasca numai "englezisme"... in fine..

In alta ordine de idei, tulumba de servo-frana inteleg ca a ramas cea originala a E30-ului si ca galeria de admisie de M50 a fost polizata pentru a nu atinge in servo. Nu ai montat nici o saiba sub bucsa motorului de partea stanga, nu ?

Racirea o sa ramana pe vasco-cuplaj? E loc pentru vasc intre motor si radiator? Sau montezi electroventilator?
__________________
Calitatea esentiala nu consta in a conduce incet , ci in a conduce bine !
O masina performanta nu te face sofer bun.

1988 E30 325i Coupe M20 Europe Left hand drive Manual
19** BMW E30 3** UNDER CONSTRUCTION
SiloS@1300 is offline   Reply With Quote
Old 30-01-12, 19:56   #7
Eddyd

Stock
 
Eddyd's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 4
Default Re: E30 318IS Swap to M52B28

Quote:
Originally Posted by SiloS@1300 View Post
Tu iti ceri scuze pentru ca nu cunosti denumirile in romana iar altii cauta sa foloseasca numai "englezisme"... in fine..

In alta ordine de idei, tulumba de servo-frana inteleg ca a ramas cea originala a E30-ului si ca galeria de admisie de M50 a fost polizata pentru a nu atinge in servo. Nu ai montat nici o saiba sub bucsa motorului de partea stanga, nu ?

Racirea o sa ramana pe vasco-cuplaj? E loc pentru vasc intre motor si radiator? Sau montezi electroventilator?


Cum zici tu in fine... hahaha

Dap tulumba e cea originala, si galeria a fost mai mult decit polizata.. am taiat o mica parte din ea ca sa intre... Am preferat sa o tai si nu am adaugat shaibe .. dar stiu persoane care au adaugat saibe si numa au polizat un pic admisia dar cu timpu atinge atit motoru in capota cat si admisia in tulumba.

Racirea inca nu mam decis. Daca pun radiatorul de serie cu vas de expansiune nu o sa pot monta vasco, paleti vor sta foarte aproape si la o frinare mai brusca sa o schimbare brusca de directie ( schimb de unghi la drift ) risc sa atinga. Am vazut ca, cu un radiator de 325 e30 ramine un pic mai mult spatiu. de moment o sa probez cu radiatoru de serie si un electro sa vedem cum se comporta si daca vad ca se incalzeste va trebui sa schimb.. ramane de vazut.

Chiar si cu radiator de 325 ramane doar un cm si ceva de distanta intre viscos.

Sunt un pic in ceatza cu tema... chiar vreau sa pun si radiatoru de aer si cel de ulei si cel de lichid hidraulic si nu prea e loc... O sa va tin la curent cu improvizatiile facute pe parcurs.
Eddyd is offline   Reply With Quote
Old 02-02-12, 23:30   #8
gigcutzu

Stage 5
 
gigcutzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 602
Default Re: E30 318IS Swap to M52B28

Daca imi permiti iti voi da un sfat pentru sistemul de racire: Radiator de bmw e30 324 d, electroventilator de e34 de aer conditionat, termostat de m20 care deschide la 80 grade, termocupla pe radiator care cupleaza la 80 si 88 pe viteza 2(se gaseste pe 318I, IS, IC de la e30 la e46). La termocupla legi pinul de 80 de grade la electroventilator pe viteza a doua. Cu configuratia asta orice i-ai face nu sare apa de jumate...se opreste un milimetru sub jumate si acolo ramane.
Eu cu configuratia asta merg de doi ani fara nici o problema.
Succes si numai bine!!
__________________
BMW E30 2,5 24v
Honda Civic ej2 1.5 16v
Reparatii laptopuri Constanta, vanzari orice piese laptopuri - www.sysprorom.ro
gigcutzu is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -