Renascut din cenusa ... Red Fever
Salut,ma numesc Tiberiu am 23 de ani si va prezint BMW-ul meu.Este un e36 316i coupe din '94.Masina are ceva istorie in spate,istorie pe care sunt bucuros sa v-o detaliez.Totul a inceput la sfarsitul lui 2008 (octombrie) cand dupa multe incercari indelungate mi-am luat in sfarsit carnetul de sofer.Mereu mi-au placut bmw-urile in special "pisicutzele",drept urmare cu 2 zile inainte sa-mi ridic permisul deja butonam internetul in cautarea e36-ului meu.Dupa multe cautari am gasit un exemplar frumos rosu.Nu vroiam un e36 prea puternic pentru ca fiind incepator,riscam sa fac accident si stand pe loc
dar vroiam un bmw cu motor mai mic pentru inceput.L-am sunat pe proprietar si mi-a spus ca masina s-a dat dar ca tocmai ce adusese una similara tot rosie dar mai frumoasa, dimineata si vroia s-o duca la pranz la targ.Fiind aproape de domicilul meu,a venit cu masina sa mi-o arate.A fos dragoste la prima vedere,era superba...am fost cu ea la un mecanic si tipul a ramas mirat...a zis "e impcabila dedesubt,n-are nici o urma de accident,nu bate,nu troncane.La pranz deja faceam actele si mi-a inmanat cheia samsarul. Au urmat la inceput plimbari timide prin cartier dupa care treptat am ajuns sa capat curaj si sa ma plimb prin tot orasul.
Din pacate intr-o zi (prin noiembrie 2009) care trebuia sa insemne o plecare in provincie cu un amic s-a dovedit a fi o intamplare tragica.Trebuia sa plec la Valcea cu un amic si eu fiind incepator,el a insistat sa il las sa conduca el pana acolo.Avand incredere in capabilitatile lui ca sofer si tinand cont ca avea carnet de 5 ani de zile si el fiind cel ce mi-a mai condus masina in locurile aglomerate din bucuresti unde mie mi-era frica sa ma aventurez,l-am lasat pe el sa conduca.La 100m de iesirea la autostrada amicul acesta al meu a avut un exces de zel si fiind aglomerat,a gasit pe banda din mijloc loc sa se strecoare noi fiind pe stanga,a calcat acceleratia si s-a dus tare,vitejia incheindu-se cu un sarut pasional intre botul masinii mele si dosul unui Tico.
Bilantz:botul masinii mele era praf (radiatoare,tampoane motor,aripa dreapta,spoiler,capota) iar tico-ul era mai scurt cu 10cm.
Eram terminat,imi venea sa musc asfaltul de suparare dar mi-am jurat ca masina mea va renaste in ceva mai frumos...muult mai frumos..A urmat doua luni de zile in care masina a stat intr-un service scump si prost ca manopera..era functionala dar plina de luft-uri.Intre timp,prin recomandare am apelat la niste persoane extrem de profesioniste in tinichigerie,vopsitorie si mecanica.Asta se intampla in vara lui 2009..Atunci a inceput adevarata distractie
De la reparatie s-a ajuns la tuning...dar nu vroiam un tuning asa cum fac toti ciobanii care au un e36 si il tuneaza ca pe-o sorcova.Personal consider ca cel mai bun tuning e acela care lasa impresia ca masina asa a iesit din fabrica sau ca asa ar fi trebuit sa iasa.Aceste conceptii mi le-am deprins de cand urmaream toate aparitiile lui Chip Foose.De altfel acesta este si idolul meu in materie de masini si tuning.
Revenind la subiect,am ajuns cu masina pe mana expertilor si s-au inceput urmatoarele reparatii si modificari:
Aducerea la linie a caroseriei(eliminarea lufturilor)
Suspensie sport reglabila pe inaltime FK adusa din SUA (suspensia standard si-a dat duhul in
gropile noastre de pe plaiurile mioritice)
Interiorul a fost complet tapitat cu piele de culoare rosu-negru (bordul,consola schimbator,scaunele bancheta,fetele de usi,plafonul)
Kit ambreaj Sachs
toba finala sport cu dubla evacuare Scorpion adusa din SUA
Pedale de aluminiu M3
Electromotor Hella
bujii 4 electrozi NKG Iridium
placute de frana si tamburi FERODO
ceasuri cu plasma ,inele cromate pentru ceasuri si folie de carbon incorporata in panoul de casuri
Magnum Electric Turbo-Charger (turbina electrica ce a fost montata in locul vechii admisii.Contrar parerilor celor de pe forumuri turbina chiar isi face treaba.Eu am reglat-o sa intre la 3000rpm si se simte diferenta mult in bine fata de admisia standard).So..mith busted
Proiectoare cu lupa Dectane
Angel eyes & Clear stops erau deja pe masina atunci cand am cumparat-o dar am zis sa le mentionez in aceasta sectiune de dotari.
Pleoape pentru faruri
Vopsit si reconditionat jantele
Vopsit spoilerul,pragurile,bara din spate si capota (elemente usor afectate in timp de pietricele,pete,etc)
folie pe geamurile laterale din spate
DVD cu port USB si telecomanda
Linie audio Alpine ( 2 difuzoare de 13" a cate 35W fiecare + 2 difuzoare pe spate ovale a cate 50W fiecare + subwoofer de 250W cu plexiglass si neon albastru+ statie pentru subwoofer Magnat de 250W)
Eleron pentru luneta
Grila M3 (nas)
Dat cu terosol sub toata masina
Caroseria toata polishata
S-au inlocuit uleiurile pentru motor,cutie,diferential
Tinand cont ca am schimbat toata articulatia masinii,am reconditionat toata caroseria,urmeaza sa inlocuiesc toata mecanica.Mai exact,in foarte scurt timp 316i se va transforma in 318is cu admisie sport K&N si evacuare completa borla.Inainte de a face transplantul,motorul de 318is si cutia vor fi reconditionate complet.Va urma si o bara de rigidizare ,bara spate de M3,oglinzi M3,LCD-uri in parasolare si in tetiere,lambo-doors si jante M3 de e46 pe 18".
Sper ca mi-am indeplinit in mare parte misiunea de a face ceva frumos dintr-un simplu e36 chiar fiind el si un mic 316i.Astept cu nerabdare parerile voastre.
Cu respect,Tiberiu D.