Raul, lasa jantele ca masina e mult mai importanta.
Am vazut prea multe masini cu jante "misto" si trantite la pamant care sunt ridicate in slavi cand defapt restul masinii e o coaja. Ba sta sa-i cada semnalizatorul afara, ba toata e stramba, ba deabia se mai tine pe roti sau motorul e varza s.a.m.d.
Masina e facuta ca sa ma pot folosi de ea zi de zi, nu o scot doar in week-end-uri si in rest umblu cu
loganu'. Motiv pentru care am si investit destul de mult pe partea tehnica si i-am schimbat cam tot ce tine de suspensie/directie, buna functionare a motorului cat si a tuturor celorlalte sisteme de confort si siguranta.
Daca tot suntem la capitolul investitii, actualizez cu ce s-a mai
innoit la masina.
In postul
#256 si
#261 am pus cateva poze si spus cateva cuvinte cu ce piese s-au schimbat/reconditionat la masina, printre care am schimbat sabotii si accesoriile care tin de saboti insa acum a mai ramas si partea de actionare, anume cablurile de la maneta, ca sa fie tot sistemul "nou".
Adevarul este ca mai toate e36-le in care am stat/condus au frana de mana mai mult sai mai putin slaba spre foarte slaba. Ba nu prinde cum trebuie (sau deloc), ba prinde doar pe o parte, ba nu este bun sistemul de actionare (levierul, cablurile, accesoriile) sau alte probleme care afecteaza buna functionare.
Nu a fost niciodata un punct forte frana de mana la e36, mai ales cand il compari cu alte modele care blocheaza instant rotile la cea mai mica cursa a manerului.
Ziceam in postul cu #261 ca am reconditionat etrierii pe spate. Inevitabil a venit si randul partii din fata, insa, din pacate, pe partea stanga fata nu s-a mai putut face nimic din cauza ca era prea corodat pistonul, asa ca am cumparat un etrier nou.
Furtun de frana la etrier.
Odata cu schimbarea etrierului si a furtunului aferent am schimbat discurile de frana si placutele.
Dupa schimbare am aerisit franele si am completat cu lichid de frana Ate SL Dot 4 de care am si de vanzare
aici. Am cumparat ca sa fie si a fost prea mult pana la urma.
S-a schimbat la transmisie intinzatorul de la AC (INA), rola transmisie de la AC (INA), cureaua transmisie de la AC (Contitech) si capacele de protectie OE pentru rola si surubul de la intinzator, insa din pacate am reusit sa fac o poza rapida cu telefonul doar la intinzator.
Dupa interventia aceasta s-a facut revizia si la sistemul de climatizare ca sa nu stau in sauna pe timpul verii.
Ultimul lucru ce tine mai mult sau mai putin de mecanica pe care l-am schimbat sunt amortizoarele de la capota motor.
Cele originale ale masinii au inceput sa dea semne de oboseala in aceasta iarna. La temperaturi scazute trebuia sa le incalzesc putin ca sa sustina capota asa ca am facut pasul si le-am schimbat ca sa nu mai am treaba in iarna care urmeaza.
In imagine mai sunt capacele de la
noul capac de motor cat si bandouri noi m-technik pentru aripile fata.
Acum cand deschid capota trebuie sa tin contra ca sa nu sara prea tare in sus.
Diferenta este de la cer la pamant.
Incet trecem pe partea de estetica si detalii, asa ca am inceput prin achizitionarea plasticelor care acopera sinele
noilor scaune care le-am achizitionat. Plasticele cu care am luat scaunele erau cam zgariate iar investitia a fost insignifianta.
Ornamentele de la manerele usilor din fata cu garniturile aferente (defapt de garnituri am avut nevoie insa nu vin separat) si bandoul m-technik de la carlig/cui la bara fata.
Aici se vede mai bine garnitura care crapa in timp de la intemperii.
Cred ca majoritatea posesorilor de e36 sunt familiari cu problema aceasta avand in vedere varsta modelului.
Bandoul central m-technik "japan version" pentru a completa linia noua de bandouri la bara fata.
Capace proiectoare noi vopsite in culoarea masinii (proiectoarele n-au nimic insa am vrut o mica schimbare).
Si daca tot suntem la capitolul vopsea, am revopsit si cateva elemente de la masina care erau lovite de pietre sau care aveau zgarieturi iremediabile prin polish-are. Pe langa asta s-a curatat dedesubtul masinii si dat cu autovapant dupa care pragurile au fost si ele curatate, date cu autovapant si pe urma vopsea + lac peste care am pus pragurile din plastic si ele proaspat revopsite. Toata treaba cu tinichigeria si revopsirea a costat 500€.
Rezultatul dupa ce am decontaminat, degresat, curatat si protejat masina s-au putut vedea in postarile anterioare
aici,
aici sau
aici.
Inca mai este de lucru la masina si atunci cand nu o sa mai fie tot o sa gasesc eu ceva.