Am avut posibilitatea anul acesta sa fac ceea ce doream de ceva vreme si nu am reusit, anume sa retapitez fetele de usi.
Am profitat cat fetele erau date jos si am facut alt lucru pe care-l aveam in plan de ceva timp, sa insonorizez portierele.
M-am documentat putin ca sa vad ce optiuni am si am ramas la varianta Standardplast "StP" Silver.
Singurul motiv pentru care am facut acest pas a fost pentru confortul personal si nu neaparat pentru muzica.
Stim toti (posesori de e36 si nu numai) ca acest model nu sta foarte bine la capitolul insonorizare datorita tehnologiei folosite in anii '90.
Prea multe poze n-am facut dar pentru cei care vor sa faca acest pas am zis sa postez si eventual sa va ajut daca e cazul cu sfaturi sau pareri.
Usa dreapta fata dupa ce am dat jos panoul interior si protectia din burete (cea care este lipita cu adezivul acela negru lipicios si enervant).
Dupa ce am spalat si degresat.
Initial vroiam sa aplic doar pe panoul dinspre exterior pentru absorbtia vibratiilor si insonorizare pentru transferul termic dar am ajuns sa pun pe alocuri si pe scheletul portierei.
Usa fata dreapta.
Usa spate dreapta.
Acelasi proces l-au primit si celelalte doua portiere de pe partea stanga cat si capota de la portbagaj (toata suprafata care este acoperita cu materialul textil). Din pacate aici n-am mai apucat sa fac poze din lipsa de timp.
Dupa ce am terminat cu materialul insonorizant am pus inapoi protectia din burete (cea de culoare gri care acopera scheletul usii) si am montat fetele de usi cu cleme noi si garniturile din cauciuc aferente clemelor.
A trecut putin timp de cand am facut aceasta "imbunatatire" si pot spune ca a meritat fiecare banut, timp si zgarieturi investite.
Aspecte pozitive:
- portierele se inchid mult mai usor datorita greutatii aditionale
- sunetul cand se inchide portiera este unul mult mai "premium" in comparatie cu acel sunet cartonat de fabrica
- deabia ca se mai aud motorasele de la macaralele geamurilor
- insonorizarea fonica de mediul exterior este excelenta (daca ai toata articulatia noua sau in stare buna) iti da senzatia ca te afli intr-o masina cu cel putin o clasa peste cea in care te afli
- tine foarte bine aerul rece inauntru (pentru cei cu AC) sau vice-versa (in functie de anotimp)
Partea cu batutul degetului in usa cred ca o stiti toti care au si cea mai vaga idee despre insonorizare. Tabla suna a plin, nu mai rezoneaza a gol si per-ansamblu da senzatia ca ai o masina mai bine inchegata.
Aspecte negative:
- greutatea aditionala
Am ingreunat masina cu aproximativ 6kg din aceasta cauza insa masina mea nu a fost si nu va fi niciodata o masina care a fost cumparata expres pentru liniute, drifturi sau mai stiu eu ce alt "sport" de acest gen.
Fiecare se bucura de masina lui asa cum ii place insa cu trecerea timpului am incercat sa o aduc intr-o stare cat mai buna si sa o prezerv in acest sens.