Quote:
Originally Posted by B-99-SAA
Am injectoare cu supapa schimbata si atat, facute de 3 ani si merg impecabil, nu s-a generat nici un cod, si nu am nici cea mai mica problema.
PS: Bosch CR reparati? La ce bani ajunge pretul de injector pt Sprinter (cod 190) si cel de Sprinter nou (piezo)??
|
Stimate Domn,
Cu siguranță motorul dumneavoastră nu funcționează în parametrii optimi.
O reparație empirică ce presupune schimb de duze și supape de retur nu este deloc recomandată de Delphi. Este destul de ciudat faptul că dumneavoastră susțineți că motorul merge bine acum, după o astfel de reparație. Vorbind pur tehnic, atunci când se generează codul C2I, calculatorul mașinii va știi exact ce semnale trebuie să transmită injectorului pentru a asigura o funcționare în parametrii normali.
Pentru a se genera codul C2I sunt executate 165 de teste la diferite presiuni și temperaturi, simulând astfel funcționarea injectorului pe motor. Toată informația înmagazinată în codul C2I este transmisă motorului în timpul funcționării.
Dacă nu aveți generate coduri C2I, puteți avea o grămadă de probleme. În primul rând niciodată nu vor ieși gazele la tester, curba de injecție diferă de cea optimă și se produc multe gaze la evacuare. Arderea nu se realizează în timpii optimi, diferă avansul la aprindere, post injecția și se produce multă calamină care înfundă EGR-ul.
Mai grav este că pot apărea probleme mecanice: se poate topi pistonul pentru că inițierea aprinderii se produce în alte puncte decât cele normale în care pistonul este făcut să reziste. Și ca urmare apar zgomote anormale la motor: zăngăneli, țăcăneli care sunt o dovadă a unei funcționări haotice: motorul nu "merge rotund".
Dacă arderea este incompletă, atunci se produce calamină. Această calamină înfundă EGR-ul, care nu va mai funcționa în parametrii optimi: valva rămâne deschisă și determina intrarea mai multor gaze de evacuare, astfel amestecul este alterat (cantitatea de oxigen este mai mică) și arderea este din nou incompletă, deci se continua în același ciclu dăunător motorului.
Nu știm dacă ați avut astfel de probleme până acum, dar cu siguranță vor apărea destul de curând. În orice caz, motorul este deja uzat prematur.
Pentru reparațiile de injectoare common-rail Bosch, în funcție de gradul de uzură, prețul pentru reparația unui injector poate varia astfel:
- 150 RON - Verificare și calibrare pe standul de centicubat pentru injector care nu are uzură la supapa de retur,
- 300 RON - Reparație capitală injector common-rail Bosch. Reparația presupune schimb de duză, curățare interioară, rectificare, reglare jocuri actuator, calibrare pe standul de centicubat,
- 390 RON - Reparație capitală injector common-rail Bosch cu schimb de duză (Reparația presupune schimb de duză, curățare interioară, rectificare, reglare jocuri actuator, calibrare pe standul de centicubat),
- 490 RON - Reparație capitală injector common-rail Bosch cu schimb de supapă de retur (Reparația presupune schimb de supapă de retur, curățare interioară, rectificare, reglare jocuri actuator, calibrare pe standul de centicubat).
În majoritatea cazurilor, nu este nevoie schimbul de duză sau supapă de retur, iar prețurile reparației pot fi 150 sau 300 RON.
Cu respect,
Echipa Endor Diesel
www.endordiesel.ro