Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,497
Member of: [INSANE RACERS]
|
Re: Fotografiile mele - MZ Photography
Tinand cont de faptul ca vrei si pareri , nu numai laude ... imi permit sa-si scriu si eu ceva referitor la pozele facute de tine .
1. la primul set , asa cum a observat toata lumea , majoritatea sunt sub-expuse , prea inchise , ai pierdut multe detalii sau ai fost prea egoist sa ni le inparti si noua . Nu inteleg de ce nu folosesti si blitul ... adica majoritatea , cu un trepied si blitul on-board ieseau mai spectaculoase , mai ales pozele acelei masini noaptea .
Daca ai fi lasat pur si simplu pe night-shot pozitia rotitei si lasai blitul pe auto , sunt sigur ca ieseau mai bine .
Ti-e frica de supra-expunere si de pierderea culorilor , dar nu stii sa te folosesti de lumina .
2. in al doilea set , doar a doua poza , cea in care masina este cu spatele se vede mai decent expusa , celelalte 2 fiind in bezna . Poza cu turometrul este draguta , multi au avut "fantezia" asta , dar trebuia incercata pe o plaja mai mare de turatii , genul 1500 - 5000 , in rest culorile calde imi plac .
3. in al 3-lea set in afara de poza cu fantana care este placuta din punct de vedere al culorilor , desi fundalul este putin compromis , alta sincer nu ma atrage .
4. in pozele cu masinile din concurs nu pot spune ca ti-ai ales cel mai fericit unghi , cel putin nu din privinta fundalului , ba este acea zapada murdara , ba spectatorii in culori pale ... in afara ca nu au iesit masinile miscate , altceva nu ma atrage , si cred ca , daca ai sta pe protuar in orice trafic ai obtine niste poze mai interesante . Poate ca si acele masini au partea lor de vina , ca nu sunt Subaru , Mitsubishi ... si sa aiba si ele ceva lumini sau grafice mai capabiel pe ele astfel incat sa te atraga .
- din ultimele 2-3 buchete de poze am observat ca nu prea stii sa pui in valoare obiectul principal , adica ce te intereseaza ce urmaresti de fapt intr-o poza , fie si in natura . Citeste teoria treimilor si ai sa mai inveti ceva si poate pe viitor vom observa in pozele tale cum asezi cerul , copacii , chiar si masinile fata de fundal .
5. pozele cu sticla de whiskey sunt subexpuse , singura care imi place ca idee fiind cea cu trandafirul rosu , cea din mijloc . La restul nu se vede cam deloc ceasul in interior , lipsesc cu desavarsire luciul auriu al ceasului si culoarea pala a trandafirului din a 3-a poza .
Cu blitul on-board si un puffer obtineai niste poze mult mai bune ...
6. in pozele cu Golful :
- in prima poza , daca avea geamurile fumurii si scoteai/acopereai numarul cu ceva negru , sa stii ca iesea ceva . Acea culoare a geamurilor nu are ce sa caute in acel decor , iar farurile aprinse asa ... nu dau bine . Nu inteleg blurr-ul din dreapta , cat timp in stanga nu exista ... ai incercat sa le aditezi sau ce s-a intamplat ? Eu as fi incercat sa creez o imagine de zapada "virgina" langa masina ... acele urme nu dau bine .
- in a doua ar fi trebuit lasate doar angel-urile aprinse , restul muta atentia catre faruri , lupa aprinsa cu cea mai puternica nuanta de alb din toata poza ...
- a 3-a poza - daca scoteai numarul si foloseai in fultru cu polarizare circulara ... iti dadeam premiu un ceai cald ! La fel trebuia putin umblat la zapada cu un mop / matura / sau altceva care sa stearga urmele , indiferent ca ar fi iesit zapada batatorita .
- a 4-a ... iar lupa prea aprinsa , numarul si se vede urat parasolarul culoare neagra , apoi se vede cam multa prelucrare .
-pozele 5-6 nu au nimic deosebit , a 7-a este mult prea sub-expusa si cu toate lupele si xenoanele ... nu este nici un pic de LUMINA pe zapada , iar in poza 8 in afara de lumina si fundalul gen periferie - fabrica parasita , nu este nimic ok la masina , adica poate-i trebuiau jante , poate-i trebuiau geamuri fumurii , ... altceva care sa o scoata in evidenta , pentru ca iar arata mult mai bine fundalul decat obiectul vizat .
Cred ca mai bine ar fi sa inveti sa folosesti niste filtre UV , de polarizare , warm , skylight , chiar si Cokin mai tarziu si sa lasi photoshop-ul in pace ca nu ala face pozele !
Bafta in continuare !
|