Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning > Exelixis Motorsport

Reply
 
Thread Tools
Old 12-04-12, 11:05   #1
Exelixis

Stage 5
 
Exelixis's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 1,113
Default Subaru Forester STI by Exelixis

De cele mai multe ori in domeniul auto exclusivitatea are un pret pe masura.

Ei bine, exista totusi si exceptii, una dintre ele fiind acest Subaru.

Desi si-a inceput existenta ca un Subaru Forester perfect normal proprietarul a ales sa il transforme in ceva unic cel putin in Europa si anume un Subaru Forester STI (excludem exemplarele originale JDM deoarece au volanul pe partea gresita).

Astfel, cu rabdare si bun gust a inceput incet, incet sa il modeleze cat mai aproape de imaginea unei masini de care mai mult ca sigur si producatorul ar fi mandru sa poarte particula STI.

Dupa ce s-a terminat bricolarea exteriorului si al interiorului mai ramanea un singur lucru de facut si anume transplantul unei inimi veritabile de STI.

In pofida verdictelor negative legate de functionalitatea ulterioara a masinii dupa acest transplant proprietarul nu a renuntat la idee si astfel acest proiect ne-a fost incredintat.

Motorul ales pentru a fi montat a fost evident un EJ25 de Impreza STI caruia proprietarul i-a schimbat pistoanele cu unele Cosworth din motive de lipsa de fiabilitate a configuratiei originale.

Si de aceasta data pentru subtilitatile de ordin electronic cat si pentru implementarea unui soft custom menit sa imbunatateasca performantele dinamice ale masinii am apelat la bunul nostru prieten si colaborator Okan Zamanoglu (ZOD Development).
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSCN8878.JPG
Views:	132
Size:	600.0 KB
ID:	2397870   Click image for larger version

Name:	DSCN8881.JPG
Views:	116
Size:	651.8 KB
ID:	2397871   Click image for larger version

Name:	DSCN8893.JPG
Views:	113
Size:	604.4 KB
ID:	2397872  

Click image for larger version

Name:	DSCN8894.JPG
Views:	86
Size:	695.7 KB
ID:	2397873   Click image for larger version

Name:	DSCN8903.JPG
Views:	82
Size:	676.4 KB
ID:	2397875   Click image for larger version

Name:	DSCN8909.JPG
Views:	97
Size:	652.0 KB
ID:	2397876  

Click image for larger version

Name:	DSCN8907.JPG
Views:	86
Size:	689.0 KB
ID:	2397877   Click image for larger version

Name:	DSCN8930.JPG
Views:	104
Size:	674.7 KB
ID:	2397878   Click image for larger version

Name:	DSCN8944.JPG
Views:	130
Size:	604.8 KB
ID:	2397879  

Click image for larger version

Name:	DSCN8962.JPG
Views:	86
Size:	685.5 KB
ID:	2397880   Click image for larger version

Name:	DSCN8986.JPG
Views:	112
Size:	618.1 KB
ID:	2397884   Click image for larger version

Name:	DSCN9002.JPG
Views:	112
Size:	573.5 KB
ID:	2397885  

Click image for larger version

Name:	DSCN9005.JPG
Views:	67
Size:	765.6 KB
ID:	2397886   Click image for larger version

Name:	DSCN9039.JPG
Views:	93
Size:	577.9 KB
ID:	2397887   Click image for larger version

Name:	DSCN9033.JPG
Views:	110
Size:	681.5 KB
ID:	2397888  

Click image for larger version

Name:	DSCN8630.JPG
Views:	109
Size:	664.2 KB
ID:	2397889   Click image for larger version

Name:	DSCN9075.JPG
Views:	181
Size:	888.9 KB
ID:	2397890   Click image for larger version

Name:	DRAGOS FORESTER.jpg
Views:	299
Size:	196.0 KB
ID:	2397891  

Exelixis is offline   Reply With Quote
Old 12-04-12, 11:30   #2
crysty.bobok

Stage 5
 
crysty.bobok's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 3,948
Default Re: Subaru Forester STI by Exelixis

Quote:
Originally Posted by Exelixis View Post
De cele mai multe ori in domeniul auto exclusivitatea are un pret pe masura.

Ei bine, exista totusi si exceptii, una dintre ele fiind acest Subaru.

Desi si-a inceput existenta ca un Subaru Forester perfect normal proprietarul a ales sa il transforme in ceva unic cel putin in Europa si anume un Subaru Forester STI (excludem exemplarele originale JDM deoarece au volanul pe partea gresita).

Astfel, cu rabdare si bun gust a inceput incet, incet sa il modeleze cat mai aproape de imaginea unei masini de care mai mult ca sigur si producatorul ar fi mandru sa poarte particula STI.

Dupa ce s-a terminat bricolarea exteriorului si al interiorului mai ramanea un singur lucru de facut si anume transplantul unei inimi veritabile de STI.

In pofida verdictelor negative legate de functionalitatea ulterioara a masinii dupa acest transplant proprietarul nu a renuntat la idee si astfel acest proiect ne-a fost incredintat.

Motorul ales pentru a fi montat a fost evident un EJ25 de Impreza STI caruia proprietarul i-a schimbat pistoanele cu unele Cosworth din motive de lipsa de fiabilitate a configuratiei originale.

Si de aceasta data pentru subtilitatile de ordin electronic cat si pentru implementarea unui soft custom menit sa imbunatateasca performantele dinamice ale masinii am apelat la bunul nostru prieten si colaborator Okan Zamanoglu (ZOD Development).
Frumos proiect, o să o vedem pe la legale?
crysty.bobok is offline   Reply With Quote
Old 12-04-12, 21:25   #3
Exelixis

Stage 5
 
Exelixis's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 1,113
Default Re: Subaru Forester STI by Exelixis

Raspunsul la aceasta intrebare il detine doar proprietarul. Oricum ideea de baza nu a fost realizarea unei masini performante special pentru cursele de drag cat mai curand al unui all-rounder fiabil, lucru vizibil si in fisa dyno ce nu afiseaza valori extreme dar totusi arhisuficiente pentru a face fata decent in orice conditii.

Last edited by Exelixis; 12-04-12 at 21:29.
Exelixis is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -