Festival de tuning oferit de SKN cu ocazia 4TuningDays
La 4TuningDays de anul acesta, în standul tunerilor de la SKN, era aproape imposibil să nu remarci un Nissan GT-R alb, alb, un BMW M5 şi un Mitsubishi Lancer Evo9, aceasta din urmă având în portofoliu premiul Best Demo Car.
În cele ce urmează o să vorbim despre primele două maşini.
Nissan-ul GTR-R35 prezent la 4TuningDays a fost prima maşină din România de acest fel, fiind adusă special cu avionul, deoarece clientul se grăbea foarte, foarte tare. Cred şi eu din moment ce era vorba despre un bolid de 480CP cu un cuplu de 580Nm.
Deşi performanţele erau impresionante la cele 1.800 de kilograme ale maşinii, cei de la SKN şi-au pus ambiţia şi au reuşit, printr-un soft, actuatori wastegate HKS, boost controller HKS, o evacuare completă cu downpipe şi prin montarea kit-ului HKS GT 570,
să ridice puterea autovehiculului la 625CP şi 700Nm.
Planuri de viitor există, SKN-ul dorind pe mai departe să ridice puterea motorului GT-R-ului la 800CP, să pună ceva carbon veritabil în locul tablei şi să scadă astfel greutatea totală a maşinii, totul pentru ca sfertul de milă să se poată face în 10,x secunde.
În ceea ce priveşte M5-ul, acesta a primit un sistem complet de evacuare MasteirShaft din titan, admisie K&N Typhoon cu admisii directe şi filtre conice, resoftare cu scoaterea limitării de viteză (acum are 550CP de la 507CP şi poate 330km/h), capotă şi eleron din carbon de la Vorsteiner şi jante Hamann Race Edition pe 20 de inch. Suficient?
Cu 23 de ani de tradiţie de la apariţia ideii de tuning la motor în mintea întemeietorilor SKN şi 18 de la înfiinţare,
SKN Gmbh a ajuns să fie cunoscut în special pentru creşterile de putere oferite maşinilor prin modificarea unităţii electronice de control a acestora (ECU), într-un cuvânt chiptuning.
În 1986, trei pasionaţi de motoare din Germania,
fondatorul Ralf Nissel, împreună
cu partenerii Hans Joachim Korbes şi Peter Sorge au început dezasamblarea autovehiculelor, modificarea şi reasamblarea lor. Cinci ani mai târziu,
în 1991 mai precis,
a luat oficial naştere SKN Tuning Gmbh (
numele companiei reprezentând iniţialele numelor de familie ale celor trei oameni de mai sus).
Compania a pregătit iniţial maşini de performanţă, pentru ca odată cu începerea erei chiptuning-ului, acelaşi SKN să se reorienteze eficient pe piaţă şi să treacă de la modificările aduse carburatoarelor şi distribuitoarelor la setarea electronicii motoarelor.
În România SKN-ul a venit în 2007 şi în prezent face chiptuning, remapări motorsport şi configuraţii complete,
cu rezultate şi locuri pe podium la FIA GT 2008, raliul Covasnei 2009, Câmpulung 2009.
Iar istoria continuă...