Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > WRC - FORMULA 1 - Alte sporturi cu motor

Reply
 
Thread Tools
Old 07-12-14, 10:44   #1
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Formula 1, sezonul din 2015

Calendar Formula 1 2015: Coreea de Sud revine. Număr record de 21 de curse

Coreea de Sud a fost inclusă cu titlu provizoriu în calendarul Formulei 1 pentru sezonul 2015, care va avea astfel un număr record de 21 de curse.

Comparativ cu versiunea precedentă dată publicităţii în luna septembrie, calendarul include revenirea surprinzătoare a Marelui Premiu al Coreei de Sud, care a fost prezent în Formula 1 şi în perioada 2010-2013.

Totuşi, evenimentul nu este încă confirmat, iar forul mondial nu a oferit informaţii cu privire la circuitul care ar putea găzdui cursa Anterior, Marele Premiu al Coreei de Sud a fost găzduit de circuitul Yeongam din apropierea localităţii Mokpo, însă numărul scăzut de fani a determinat organizatorii să renunţe la cursă. În prezent, există un proiect pentru o cursă stradală în capitala Seul, însă nu este clar dacă acesta va fi implementat.

Etapa coreeană a fost inclusă în calendar în 3 mai, element care a generat câteva schimbări în structura programului. Aceasta ar urma să aibă loc cu numai o săptămână înainte de Marele Premiu al Spaniei, ceea ce ar putea genera unele probleme de logistică pentru echipe. În plus, etapele din Bahrain şi China au fost inversate şi vor avea loc la un interval de numai o săptămână.

Număr record de 21 de curse

De asemenea, revenirea Coreei de Sud va duce la creşterea numărului de curse de la 20 la 21, ceea ce ar reprezenta un record pentru întreaga istorie a Formulei 1. În schimb, contractele semnate de echipe cu Bernie Ecclestone prevăd existenţa a cel mult 20 de curse în calendarul competiţional.

Cealaltă noutate comparativ cu sezonul 2014 este revenirea Marelui Premiu al Mexicului, cu o cursă care va avea loc în prima zi a lunii noiembrie pe circuitul Herman Rodriguez.

Calendarul Formulei 1 pentru sezonul 2015:

Data Tara
15 martie Australia
29 martie Malaysia
12 aprilie China
19 aprilie Bahrain
3 mai Coreea de Sud*
10 mai Spania
24 mai Monaco
7 iunie Canada
21 iunie Austria
5 iulie Marea Britanie
19 iulie Germania
26 iulie Ungaria
23 august Belgia
6 septembrie Italia
20 septembrie Singapore
27 septembrie Japonia
11 octombrie Rusia
25 octombrie Statele Unite
1 noiembrie Mexic
15 noiembrie Brazilia
29 noiembrie Abu Dhabi
Via FIA
__________________

Powered by
" UN ANONIM CELEBRU "
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
Old 07-12-14, 10:45   #2
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1, sezonul din 2015

Piloţii care nu au împlinit 18 ani nu vor mai avea dreptul să concureze în Formula 1

FIA va înăspri regulile pentru acordarea superlicenţei de pilot necesară pentru a concura în Formula 1: piloţii trebuie să aibă cel puţin 18 ani şi o experienţă de cel puţin doi ani în cursele de monoposturi pentru a putea concura în Marele Circ din 2016.

Consiliul Mondial al FIA a decis să limiteze accesul tinerilor piloţi în Formula 1 începând din sezonul 2016 prin înăsprirea semnificativă a criteriilor pentru acordarea superlicenţei de pilot.
Astfel, începând din sezonul 2016, superlicenţa de pilot va fi acordată numai piloţilor care au cel puţin 18 ani şi cel puţin doi ani de experienţă în competiţiile inferioare de monoposturi. În plus, va exista şi un sistem de evaluare a performanţelor piloţilor în competiţiile inferioare, iar pilotul va trebui să treacă şi un test de cunoştinţe în privinţa regulamentului sportiv al Formulei 1.

Regula care prevede efectuarea a cel puţin 300 de kilometri la volanul unui monopost actual sau vechi de Formula 1 rămâne în continuare valabilă.

Schimbarea regulilor pentru acordarea superlicenţei de pilot a fost determinată de decizia celor de la Red Bull de a-l promova pe Max Verstappen în Formula 1 la Toro Rosso. În martie 2015, olandezul va deveni la 17 ani şi cinci luni cel mai tânăr pilot din istoria Formulei 1 după un singur sezon petrecut în competiţiile de monoposturi (Formula 3 Europa). Decizia a fost criticată de unii şefi de echipe şi de unii piloţi din cauza lipsei de experienţă a lui Verstappen pentru o competiţie complexă precum Formula 1.

▶ Ascensiunea lui Max Verstappen din karting în Formula 1 în numai doi ani

Via FIA
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
Old 07-12-14, 10:48   #3
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1, sezonul din 2015

Presă: Ferrari îl va concedia şi pe designerul şef Tombazis

Ferrari nu a încheiat încă perioada de restructurări din cadrul echipei pentru sezonul 2015, iar următorul obiectiv este renunţarea la designerul şef Nikolas Tombazis.
Potrivit unor informaţii dezvăluite de reputatul jurnalist italian Leo Turrini, Ferrari a decis deja să se despartă de Tombazis, iar în prezent se stabilesc ultimele detalii contractuale în această privinţă.

În cazul în care se va confirma, decizia va reprezenta o continuare a politicii de schimbare survenită după plecările succesive ale lui Stefano Domenicali, Luca Marmorini, Luca di Montezemolo, Fernando Alonso şi Marco Mattiacci. De asemenea, se speculează că inclusiv directorul tehnic Pat Fry a fost marginalizat în cadrul echipei, întrucât o bună parte dintre atribuţiile sale au fost preluate de James Allison.

Kimi Raikkonen este încrezător că numeroasele schimbări vor duce Ferrari pe o cale potrivită în sezonul 2015, atunci când va face pereche cu Sebastian Vettel.

"Nu este uşor să schimbi lucruri, dar avem un plan clar legat de lucrurile pe care trebuie să le îmbunătăţim. Simt că lucrurile care s-au schimbat în cadrul echipei vor aduce o mare, mare îmbunatăţire", a explicat finlandezul.

Via Motorsport


Volkswagen analizează posibilitatea de a concura în Formula 1 cu propria echipă

Volkswagen realizează un studiu de fezabilitate pentru a afla dacă este justificată o participare în Formula 1 cu propria echipă.
Unii dintre membrii consiliului de administraţie al Volkswagen consideră că germanii ar beneficia de mai multe avantaje din punct de vedere al marketingului dacă ar concura în Formula 1.

Volkswagen a iniţiat recent un amplu proiect prin care încearcă să afle avantajele şi dezavantajele unei participări în Formula 1 cu propria echipă.
Potrivit unor informaţii dezvăluite de postul de televiziune BBC, constructorul german l-a mandatat pe Stefano Domenicali, fostul şef al Scuderiei Ferrari, să realizează un studiu de fezabilitate cu privire la un astfel de proiect. Italianul a fost numit recent în funcţia de director de dezvoltare pentru afaceri la Audi, unul dintre brandurile deţinute de grupul Volkswagen, însă experienţa acumulată la Ferrari îl recomandă pentru o astfel de analiză.

Studiul de fezabilitate a fost solicitat de unii dintre membrii consiliului de administraţie al Volkswagen, care consideră că germanii ar beneficia de mai multe avantaje din punct de vedere al marketingului dacă ar concura în Formula 1 cu propria echipă, după modelul rivalilor de la Mercedes.

Ecclestone, o piedică serioasă în calea proiectului

Pentru ce să concurăm în Formula 1? Nu ne-ar folosi la nimic. Este prea scumpă pentru ceea ce oferă. Apoi mai există problema unui anumit om.
Director executiv VW
Indiferent de rezultatele studiului de fezabilitate, şansele ca Volkswagen să participe în Formula 1 vor fi influenţate şi de relaţia dificilă existentă în prezent între Ferdinand Piech, preşedintele consiliului de administraţie al grupului Volkswagen, şi Bernie Ecclestone, reprezentantul deţinătorului drepturilor comerciale ale Formulei 1.
Un purtător de cuvânt al Volkswagen nu a negat informaţiile publicate de BBC, însă un director executiv al grupului, care a preferat să-şi păstreze anonimitatea, a declarat pentru publicaţia Autosport că Formula 1 ar fi o competiţie prea scumpă pentru Volkswagen.

"Pentru ce (n.r - să concurăm în Formula 1)? Nu ne-ar folosi la nimic. Este prea scumpă pentru ceea ce oferă, audienţele TV sunt în scădere, baza de fani se micşorează, iar politica Formulei 1 este ridicolă. Ce am câştiga? Apoi mai există problema unui anumit om", a declarat directorul executiv cu referire indirectă la Ecclestone.

Declaraţiile directorului executiv sugerează că în cadrul grupului Volkswagen există păreri împărţite cu privire la eficienţa unui program în Formula 1.

Programul de motorsport al Volkswagen: WEC, WRC şi DTM

În prezent, grupul Volkswagen este implicat în trei competiţii majore din sporturile cu motor: Campionatul Mondial de Anduranţă (WEC) cu brandurile Audi şi Porsche, Campionatul German de Turisme (DTM) cu Audi şi Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) cu Volkswagen.

Potrivit unor informaţii neoficiale, bugetul anual alocat de Volkswagen pentru toate competiţiile de motorsport în care participă în prezent este de aproximativ 750 de milioane de euro, în timp ce pentru Formula 1 ar avea nevoie de circa 300 de milioane de euro anual.

Studiul de fezabilitate comandat de Volkswagen nu conţine nicio referire la brandul care ar putea reprezenta grupul în Formula 1, în condiţiile în care germanii deţin Audi, Porsche, Lamborghini, Bugatti, Bentley, Skoda şi Seat.

Mercedes invită Audi şi BMW în Formula 1

Informaţiile despre interesul manifestat de Volkswagen vin la numai câteva zile după ce Mercedes a făcut un apel către rivalii tradiţionali de la Audi şi BMW să concureze în Formula 1.

"În segmentul premium, avem 80% din cotă de piaţă împreună cu Audi şi BMW. Desigur, admirăm Red Bull Racing, Ferrari şi celelalte echipe, dar alte echipe sprijinite de constructori ar fi binevenite", a explicat Dieter Zetsche, CEO-ul Daimler.

Via BBC Sport, Autosport
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
Old 11-02-15, 09:38   #4
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1, sezonul din 2015

Qatar, foarte aproape să găzduiască curse de Formula 1 din 2016 sau 2017

2016 este anul in care Qatar ar putea gazdui prima cursa de Formula 1
Qatar şi-a anunţat în luna noiembrie a anului trecut intenţia de a găzdui curse de Formula 1, însă planurile iniţiale păreau să fie blocate de Bahrain, care are permisiunea lui Bernie Ecclestone de a se opune unei alte curse în Orientul Mijlociu.
Cu toate acestea, Nasser bin Khalifa al-Attiyah, preşedintele Federaţiei de Motorsport din Qatar, a anunţat că ţara pe care o reprezintă este foarte aproape de semnarea unui contract valabil din 2016 sau 2017, semn că nemulţumirea celor din Bahrain fost rezolvată, cel mai probabil prin compensaţii financiare.

"Suntem pe punctul de a semna contractele pentru a organiza o cursă de Formula 1. Am parcurs toţi paşii şi mai sunt doar câteva detalii de pus la punct înainte de semnătura oficială", a declarat el pentru agenţia de presă AFP.

Anterior, Qatar a anunţat că vrea să construiască un circuit stradal în viitorul oraş care va găzdui şi Cupa Mondială de fotbal din 2022, însă există şi opţiunea circuitului Lusail care beneficiază de nocturnă şi care face parte din calendarul Moto GP.

Informaţiile despre Qatar vin în aceeaşi perioadă în care situaţia Marelui Premiu al Germaniei este încă incertă, existând şanse mari ca această ţară să părăsească Formula 1 pentru prima oară după 1960.
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
Old 22-02-15, 11:34   #5
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1, sezonul din 2015

Renault ar putea cumpăra o echipă pentru a concura cu propriul brand în Formula 1

Renault analizează posibilitatea de a cumpăra o echipă pentru a concura cu propriul brand în Formula 1, întrucât a devenit dependentă de colaborarea cu Red Bull.

Renault a renunţat la propria echipă de Formula 1 la sfârşitul sezonului 2009, în urma scandalului Crashgate şi a crizei economice, iar începând din 2015 furnizează motoare doar pentru Red Bull Racing şi Toro Rosso, echipe care au acelaşi proprietar.
Situaţia este una eficientă din punct de vedere al costurilor, însă dependenţa de Red Bull Racing poate deveni nefastă pe termen lung. Tocmai de aceea, constructorul francez analizează oportunitatea de a cumpăra o echipă de pe grila de start pentru a concura cu propriul brand. Acest lucru ar implica costuri suplimentare, însă în acelaşi timp ar aduce mai multe beneficii de marketing.


Suntem complet dependenţi de Red Bull. Este ceva durabil pentru Renault? Acesta este un semn de întrebare.
Cyril Abiteboul
Director executiv Renault
"Suntem aici pentru marketing. Dacă din perspectiva de marketing trebuie să facem lucrurile diferit, suntem deschişi. Prioritatea este să transmitem mesajele de marketing în cea mai eficientă manieră din punct de vedere al costurilor. Suntem complet dependenţi de Red Bull. Este ceva durabil pentru Renault? Acesta este un semn de întrebare. Nu spun nici da, nici nu, dar acum trebuie să avem o relaţie bună cu ei", a declarat Cyril Abiteboul, directorul executiv al Renault Sport.
Renault ar putea aştepta chiar şi câţiva ani până la o astfel de decizie, însă contractul cu Red Bull Racing pentru furnizarea motoarelor urmează să expire în 2018.

Potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia Autosport, Renault l-ar putea recruta pe Bob Bell pentru a investiga posibilitatea de a cumpăra o echipă. Bell a lucrat pentru Renault ca director tehnic până în 2009, iar la finalul anului trecut a părăsit Mercedes dintr-o funcţie similară.

Revenirea celor de la Renault cu o echipă de uzină ar reprezenta o gură de oxigen pentru Formula 1, care se confruntă cu numeroase probleme de natura financiară care au dus la retragerea cel puţin temporară a echipelor Marussia şi Caterham.
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
Old 09-04-15, 17:20   #6
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1, sezonul din 2015

Mercedes şi-a luat măsuri speciale de precauţie pentru a împiedica o nouă victorie a Scuderiei Ferrari în China, în timp ce Red Bull susţine că este pregătită să lanseze un atac la adresa rivalilor de la Williams.

Lupta pentru cele două titluri mondiale s-a animat brusc la finalul unui Mare Premiu al Malaysiei câştigat de Ferrari datorită unei strategii mai bune la opririle la boxe şi a temperaturilor ridicate. Acest lucru a generat entuziasmul echipei de la Maranello, dar şi o reacţie promptă din partea celor de la Mercedes în perspectiva Marelui Premiu al Chinei de la sfârşitul acestei săptămâni.
Pe parcursul ultimelor zile, Mercedes a anunţat introducerea timpurie a unor îmbunătăţiri pentru monopostul W06, în timp ce Lewis Hamilton şi Nico Rosberg au participat în premieră la o şedinţă comună cu scopul de a identifica metode prin care să învingă Ferrari. "Este mai clar decât oricând că există o concurenţă serioasă pentru acest campionat, aşa că vom continua să muncim din greu pentru a obţine un spor de performanţă", spune Paddy Lowe, directorul tehnic executiv al Mercedes.

Ferrari a încercat de mai multe ori să minimalizeze succesul de la Sepang care, în opinia echipei, se datorează în special temperaturilor neobişnuit de ridicate chiar şi pentru Malaysia. Chiar şi aşa, Sebastian Vettel este impulsionat de succesul înregistrat cu două săptămâni în urmă, iar victoria este una care îi ridica moralul pentru tot restul sezonului, în ciuda precauţilor afişate înainte de etapa de la Shanghai. "Suntem realişti în privinţa rezultatelor pe care le putem obţine. Vrem să confirmăm că avem un pachet puternic, un monopost puternic, dar ştim că Mercedes este într-o poziţie puternică", spune germanul.

Între timp, Williams a anunţat câteva update-uri menite să îmbunătăţească performanţele, însă statutul de a treia forţă a Formulei 1 este ameninţat puternic de Red Bull Racing. După numeroasele contre verbale din presă cu partenerii de la Renault, cele două părţi s-au mai calmat, iar constructorul francez susţine că lucrurile sunt din ce în ce mai bune. Potrivit oficialilor francezi, Red Bull va remedia deficienţele tehnice ale monopostului, iar Renault va utiliza setări mai agresive pentru motor, element care ar trebui să permită cvadruplei campioane mondiale să lupte cu Williams.

Perspectivele nu sunt însă la fel de bune pentru McLaren: Honda are de recuperat peste 100 de cai putere comparativ cu Mercedes şi trebuie să remedieze defecţiunile tehnice, în special la nivelul sistemului MGU-K. În plus, temperaturile scăzute din China nu vor favoriza obţinerea unor rezultate pozitive, conform anticipărilor piloţilor. "Nu cred că pachetul nostru se va potrivi la fel de bine ca în Malaysia, în special dacă vremea este atât de rece ca de obicei pe timp de primăvară în Shanghai", spune Fernando Alonso.

Circuitul de la Shanghai şi regulamentul DRS

Circuitul din China beneficiază de cea mai lungă linie dreaptă din calendar, de 1397 de metri, ceea ce reprezintă peste 21% din distanţa totală a unui tur de pistă. O altă linie dreaptă lungă este cea de start-sosire, însă în general şansele de depăşire sunt destul de limitate, mai ales că primul viraj este abordat în treapta a şaptea de viteză cu acceleraţia la maxim, înainte de o serie de viraje lente. Circuitul beneficiază de şapte viraje de dreapta şi şapte viraje de stânga şi necesită niveluri mici spre medii ale forţei de apăsare aerodinamice.



Regulamentul sistemului DRS a rămas identic cu cel de anul trecut şi include două zone de depăşire. Primul punct de detecţie este situat în virajul 12, cu activarea sistemului permisă pe ultimii 752 de metri înainte de intrarea în virajul 14. Al doilea punct de detecţie pentru diferenţa de o secundă între doi piloţi a fost amplasat în virajul înainte de intrarea în virajul 16, iar activarea se poate face pe aproape toată lungimea liniei drepte de start-sosire.

Cifrele circuitului

Lungime tur 5451 metri
Cea mai lunga linie dreapta 1397 metri
Viteza de top 327 km/h
Consum de carburant 1.71 km/tur
Cifrele cursei

Numar de tururi 56
Distanta cursei 305 km
Strategie tipica 2 opriri
Lungime pitlane 420 metri
Timp pierdut in pitlane 24 secunde
Strategiile schimburilor de pneuri

Pirelli va furniza în Marele Premiu al Chinei pneuri de compoziţie soft şi medium, iar diferenţa dintre acestea este estimată la 1.2 - 1.4 secunde. Temperaturile scăzute vor determina o degradare destul de accelerată a cauciucurilor din cadrul ambelor tipuri de compoziţii. Chiar şi în acest context, producătorul italian consideră că strategia cea mai probabilă pentru cursa de duminică este una cu două opriri la boxe. "Din punct de vedere al strategiei, în mod normal ne aşteptam la o cursă cu două opriri", a precizat Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli.



Informaţii meteo: posibile ploi la cursă

În mod tradiţional, vremea la Shanghai în această perioadă a anului este răcoroasă. Cerul va fi predominant noros în fiecare dintre cele trei zile, iar vineri temperatura maximă va fi de 16 grade, înainte de a creşte la 18 grade în ziua de sâmbătă. Duminică sunt aşteptate până la 19 grade, însă la ora cursei temperatura ambientală va oscila între 11 şi 15 grade. În plus, există şanse ca o ploaie slabă să-şi facă apariţia în cursul dupa-miezii, posibil chiar în timpul cursei, element care va bulversa strategiile piloţilor.



Statistici China

▶ China a debutat în calendarul Formulei 1 în sezonul 2004;
▶ 6 dintre cele 11 curse de până acum de la Shanghai au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
▶ Fernando Alonso şi Jenson Button sunt singurii piloţi care au terminat fiecare Mare Premiu al Chinei de până acum;
▶ Shanghai este circuitul pe care Nico Rosberg a obţinut primul pole position şi prima victorie din carieră (2012);
▶ Ferrari este echipa cu cel mai mare succes în China, cu 4 victorii în palmares.

Sezon Castigator
2014 Lewis Hamilton (Mercedes)
2013 Fernando Alonso (Ferrari)
2012 Nico Rosberg (Mercedes)
2011 Lewis Hamilton (McLaren)
2010 Jenson Button (McLaren)
Marele Premiu al Chinei la TV

Din cauza diferenţei de fus orar, Marele Premiu al Chinei se desfăşoară la primele ore ale dimineţii. La fel ca anul trecut, drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV. Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL (limba germană) sau Duna (limba maghiară).

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV Internet
Antrenamente 1 vineri, 10 aprilie 05:00 -
Antrenamente 2 vineri, 10 aprilie 09:00 -
Antrenamente 3 sambata, 11 aprilie 07:00 -
Calificari sambata, 11 aprilie 10:00 DolceSport, RTL, Duna Telekom TV
Cursa duminica, 12 aprilie 09:00 DolceSport, RTL, Duna Telekom TV
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
Old 11-04-15, 16:58   #7
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1, sezonul din 2015

Lewis Hamilton va pleca din pole position în Marele Premiu al Chinei după ce l-a învins cu numai 0.042 secunde pe coechipierul său de la Mercedes, Nico Rosberg. Sebastian Vettel va pleca de pe locul trei.

Calificările pentru Marele Premiu al Chinei au oferit un nou duel palpitant pentru pole position între cei doi piloţi ai echipei Mercedes. La fel ca şi în Australia şi Malaysia, Lewis Hamilton a reuşit să se impună în faţa coechipierului său Nico Rosberg, însă de data această diferenţa a fost semnificativ mai mică.
Hamilton a obţinut al treilea pole position consecutiv al sezonului după ce a fost cronometrat cu 1:35.782 la finalul primului tur rapid din ultima parte a calificărilor, însă germanul s-a apropiat la numai 0.042 secunde la a doua ieşire pe circuit.

Ferrari a câştigat duelul cu Williams prin Sebastian Vettel, care s-a poziţionat pe locul trei la aproape o secundă în spatele lui Hamilton. Germanul va fi urmat pe grila de start de cei doi piloţi de la Williams, Felipe Massa şi Valtteri Bottas, în timp ce coechipierul său Kimi Raikkonen va pleca de pe poziţia a şasea.

În acest context, şansele la victorie ale celor de la Ferrari sunt relativ scăzute, în special din cauza avantajului pe care Mercedes îl are la rularea cu pneuri de compoziţie soft.

▶ Analiză: Ferrari, şanse mici să lupte cu Mercedes pentru victorie în China

Red Bull Racing spera să lupte cu Williams pentru statutul de a treia forţă a Formulei 1, însă nu a reuşit să obţină decât un loc şapte prin Daniel Ricciardo, la circa trei zecimi de secundă în spatele lui Raikkonen. Singurul pilot Lotus prezent în top 10 este Romain Grosjean, în timp ce Sauber a ajuns cu ambii piloţi în ultima parte a calificărilor, însă Felipe Nasr şi Marcus Ericsson au fost cei mai lenţi.

▶ Avancronică China - Mercedes şi Ferrari ascut armele, Red Bull promite revanşa

Q2: Un Red Bull şi două Toro Rosso, eliminate

Pastor Maldonado a fost primul pilot eliminat în a doua parte a calificărilor şi va lua startul doar de pe locul 11 pentru Lotus, în timp ce Daniil Kvyat a ratat de asemenea accesul în ultima parte şi va pleca de pe locul 12 pentru Red Bull Racing. În spatele rusului s-au plasat cei doi piloţi ai Scuderiei Toro Rosso, Max Verstappen şi Carlos Sainz Jr.

În aşteptarea upgrade-ului semnificativ care va apărea abia în Austria, Sergio Perez şi Nico Hulkenberg vor pleca de pe locurile 15 şi 16 pentru Force India.

Q1: McLaren, eliminată din nou cu ambii piloţi

McLaren anticipa că accesul în a doua parte a calificărilor va reprezenta o simplă formalitate ca urmare a progreselor demonstrate în antrenamente, însă acest lucru nu s-a văzut şi în practică. Jenson Button şi Fernando Alonso au ocupat doar locurile 17 şi 18 pe penultima linie a grilei de start, iar singura consolare este că cei doi piloţi au fost la numai două zecimi de secundă de promovarea în Q2. Ultima linie a grilei de start este ocupată de Manor prin Will Stevens şi Roberto Merhi.

Reacţii după calificări:

▶ Rosberg, "enervat" de diferenţa infimă pentru care a pierdut pole position-ul;
▶ Vettel, surprins de viteza demonstrată de Mercedes;
▶ Alonso remarcă progresele McLaren şi speră să termine cursă din China

Marele Premiu al Chinei va avea loc duminică cu începere de la ora 09:00, ora României.

▶ China, antrenamente 1: Mercedes a spulberat concurenţa
▶ China, antrenamente 2: Hamilton rămâne pe primul loc
▶ China, antrenamente 3: Hamilton, cel mai rapid

China - Rezultate calificări:

Loc Pilot Echipa Timp Diferenta
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m35.782s -
2 Nico Rosberg Mercedes 1m35.824s 0.042s
3 Sebastian Vettel Ferrari 1m36.687s 0.905s
4 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m36.954s 1.172s
5 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m37.143s 1.361s
6 Kimi Raikkonen Ferrari 1m37.232s 1.450s
7 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m37.540s 1.758s
8 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1m37.905s 2.123s
9 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m38.067s 2.285s
10 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m38.158s 2.376s
11 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m38.134s 2.352s
12 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1m38.209s 2.427s
13 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m38.393s 2.611s
14 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1m38.538s 2.756s
15 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m39.290s 3.508s
16 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m39.216s 3.434s
17 Jenson Button McLaren/Honda 1m39.276s 3.494s
18 Fernando Alonso McLaren/Honda 1m39.280s 3.498s
19 Will Stevens Marussia/Ferrari 1m42.091s 6.309s
20 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 1m42.842s 7.060s
Marele Premiu al Chinei la TV

Din cauza diferenţei de fus orar, Marele Premiu al Chinei se desfăşoară la primele ore ale dimineţii. La fel ca anul trecut, drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV. Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL (limba germană) sau Duna (limba maghiară).

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV Internet
Antrenamente 1 vineri, 10 aprilie 05:00 -
Antrenamente 2 vineri, 10 aprilie 09:00 -
Antrenamente 3 sambata, 11 aprilie 07:00 -
Calificari sambata, 11 aprilie 10:00 DolceSport, RTL, Duna Telekom TV
Cursa duminica, 12 aprilie 09:00 DolceSport, RTL, Duna Telekom TV
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
Old 12-04-15, 15:10   #8
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1, sezonul din 2015

Lewis Hamilton a obţinut victoria în Marele Premiu al Chinei în faţa coechipierului său de la Mercedes, Nico Rosberg, şi a rivalului său de la Ferrari, Sebastian Vettel, la capătul unei curse tactice decisă de strategiile identice pentru schimbarea pneurilor.


Circuitul de la Shanghai este considerat unul destul de prietenos cu depăşirile, însă Marele Premiu al Chinei nu a oferit practic niciun duel între primii patru clasaţi, întrucât startul şi strategiile opririlor la boxe au jucat un riol esenţial.
Lewis Hamilton şi-a păstrat prima poziţie la start în faţa lui Nico Rosberg şi a lui Sebastian Vettel, parţial datorită plasării monopostului pe grilă cu partea frontală spre interiorul pistei.

Valtteri Bottas l-a depăşit iniţial pe Felipe Massa, însă protagonistul startului a fost Kimi Raikkonen, care a trecut de ambii piloţi de la Williams şi a urcat astfel pe locul patru. A fost momentul în care Massa a profitat şi a trecut la rândul său de Bottas, iar cursa s-a transformat într-o luptă tactică decisă la boxe.

Două serii identice de opriri la boxe

În primul stint, Hamilton a păstrat un avans de 2 secunde în faţa lui Rosberg, aflat la rândul său la circa 1.6 secunde în faţa lui Vettel, cu Raikkonen în spate. Înainte de prima intrare la boxe şi aflat sub o uşoară presiune din partea lui Vettel, Rosberg a insistat că nu se poate aproapia mai mult de coechipierul său fără să degradeze pneurile, motiv pentru care Mercedes i-a solicitat lui Hamilton să-şi îmbunătăţească ritmul.

Prima serie de intrări la boxe din tururile 14-17 nu a produs însă nicio schimbare majoră: toţi cei patru piloţi din frunte au înlocuit pneurile soft cu un set nou de aceeaşi specificaţie şi au petrecut la standuri între 2.3-2.8 secunde. A urmat un stint lipsit de sare de piper şi o a doua serie de intrări la boxe în tururile 31-35. De data aceasta, toţi cei patru piloţi au înlocuit pneurile soft cu cauciucurile medium în 2.5-2.9 secunde şi au revenit pe circuit în aceeaşi configuraţie.

Diferenţele dintre piloţi au crescut însă considerabil, iar Raikkonen a încercat să se apropie de Vettel pentru a iniţia un atac asupra lui Vettel pentru ultimul loc pe podium, însă un abandon suferit de Max Verstappen pe linia de start-sosire cu două tururi înainte de final a necesitat intervenţia Safety Car-ului, astfel că Hamilton a văzut la pas steagul cu pătraţele în faţa lui Rosberg, Vettel şi Raikkonen.

Hamilton a obţinut astfel a doua victorie a sezonului, care îi permite să-şi consolideze prima poziţie în clasamentul general. Prin locul doi obţinut, Rosberg reduce diferenţa care îl separă pe Vettel la numai patru puncte, însă acum are de recuperat 17 puncte faţă de Hamilton.


Strategii diferite şi câteva dueluri în pluton

Romain Grosjean a obţinut primele puncte pentru Lotus după ce a ocupat locul şapte.

În spatele plutonului fruntaş, următorii şase piloţi au optat pentru pentru o strategie diferită de cea a primilor patru piloţi şi au utilizat seturi noi de cauciucuri medium inclusiv pentru al doilea stint. Prin prisma acestei strategii, piloţii echipei Williams nu au avut nicio şansă să lupte cu Ferrari, însă Massa şi Bottas au concurat fără emoţii pe locurile cinci şi, respectiv, şase.
Romain Grosjean a obţinut primele puncte pentru Lotus după ce a ocupat locul şapte, însă francezul a avut emoţii inclusiv cu coechipierul său Pastor Maldonado. Venezueleanul a avut un start bun în care i-a depăşit pe ambii piloţi de la Sauber, iar la primul pitstop a trecut de coechipierul său, însă o greşeală la intrarea în pitlane pentru al doilea schimb şi un acroşaj cu Jenson Button spre finalul cursei l-au forţat să abandoneze.

În spatele lui Grosjean, Max Verstappen a făcut o nouă cursă excelentă şi se îndrepta spre ocuparea locului opt în momentul în care a fost nevoit să abandoneze pe linia dreaptă de start-sosire din cauza unei defecţiuni la motor. Sauber şi Red Bull Racing au luptat pentru ultimele puncte puse în joc.


Daniel Ricciardo a ratat complet startul şi a coborât până pe poziţia a 17-a, însă a progresat constant şi a ajuns la un moment dat chiar în spatele coechipierului său, Daniil Kvyat. Întrucât rusul era pe o strategie diferită cu pneuri medium, echipa i-a sugerat să-l lase pe australian să-l depăşească, însă a cedat destul de greu după ce au fost la un pas de acroşaj.

Daniel Ricciardo a ratat complet startul şi a coborât până pe poziţia a 17-a.

Ricciardo a reuşit ulterior să câştige cu dificultate un duel cu Marcus Ericsson, însă a terminat pe locul nouă în spatele celuilalt pilot Sauber, Felipe Nasr. Sergio Perez a ocupat locul 11 pentru Force India, în faţa celor doi piloţi ai echipei McLaren, Fernando Alonso şi Jenson Button.
Aceştia din urmă au fost implicaţi în mai multe dueluri pe parcursul cursei, iar Alonso a terminat în faţa coechipierului său după incidentul acestuia din urmă cu Maldonado, care va fi analizat de comisari după cursă.

Update: Button a fost penalizat cu 5 secunde pentru incident şi a coborât de pe locul 13 pe locul 14 în clasamentul cursei.

Carlos Sainz Jr, a terminat pe 14 după o ieşire largă în decor în primul tur, iar ultimele două locuri au fost ocupate de Manor prin Will Stevens şi Roberto Merhi.

Pe lângă Maldonado şi Verstappen, Kvyat a abandonat de asemenea cu probleme la motor, în timp ce Nico Hulkenberg s-a retras prematur cu o defecţiune la cutia de viteze.


China - Rezultate cursa:

Loc Pilot Echipa Diferenta
1 Lewis Hamilton Mercedes 1h39m42.008s
2 Nico Rosberg Mercedes 0.714s
3 Sebastian Vettel Ferrari 2.988s
4 Kimi Raikkonen Ferrari 3.835s
5 Felipe Massa Williams/Mercedes 8.544s
6 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 9.885s
7 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 19.008s
8 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 22.625s
9 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 32.117s
10 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1 tur
11 Sergio Perez Force India/Mercedes 1 tur
12 Fernando Alonso McLaren/Honda 1 tur
13 Jenson Button McLaren/Honda 1 tur
14 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1 tur
15 Will Stevens Marussia/Ferrari 2 tururi
16 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 2 tururi
17 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 4 tururi
- Pastor Maldonado Lotus/Mercedes abandon
- Daniil Kvyat Red Bull/Renault abandon
- Nico Hulkenberg Force India/Mercedes abandon
Clasament piloti:

Loc Pilot Puncte
1 Lewis Hamilton 68
2 Sebastian Vettel 55
3 Nico Rosberg 51
4 Felipe Massa 30
5 Kimi Raikkonen 24
6 Valtteri Bottas 18
7 Felipe Nasr 14
8 Daniel Ricciardo 11
9 Romain Grosjean 6
10 Nico Hulkenberg 6
11 Max Verstappen 6
12 Carlos Sainz 6
13 Marcus Ericsson 5
14 Daniil Kvyat 2
15 Sergio Perez 1
16 Jenson Button 0
17 Fernando Alonso 0
18 Roberto Merhi 0
19 Will Stevens 0
Clasament constructori:

Loc Echipa Puncte
1 Mercedes 119
2 Ferrari 79
3 Williams/Mercedes 48
4 Sauber/Ferrari 19
5 Red Bull/Renault 13
6 Toro Rosso/Renault 12
7 Force India/Mercedes 7
8 Lotus/Mercedes 6
9 McLaren/Honda 0
10 Marussia/Ferrari 0
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
Old 22-06-15, 11:27   #9
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1, sezonul din 2015

Nico Rosberg a obţinut victoria în Marele Premiu al Austriei după ce l-a depăşit în primul viraj pe Lewis Hamilton, în timp ce Felipe Massa şi-a trecut în cont ultimul loc pe podium după ce a profitat de o eroare comisă de Ferrari la prima oprire la boxe a lui Sebastian Vettel.

Lewis Hamilton a plecat din pole position în Marele Premiu al Austriei, însă coechipierul său Nico Rosberg a avut parte de un start mai bun şi l-a depăşit în primul viraj.
Germanul şi-a consolidat rapid prima poziţie, iar victoria a fost decisă ulterior de decizia comisarilor FIA de a-l penaliza pe Hamilton cu 5 secunde în clasamentul final al cursei pentru depăşirea liniei albe de demarcaţie la ieşirea de la boxe. Totuşi, britanicul a avut unele speranţe în momentul în care Rosberg a întâmpinat vibrtatii puternice în pneuri, însă germanul a reuşit să se menţină pe prima poziţie şi să obţină astfel o victorie care îl apropie la 10 puncte de primul loc în clasamentul general.

Felipe Massa a obţinut ultimul loc pe podiumul de premiere după ce a profitat de o eroare comisă de mecanicii Scuderiei Ferrari la intrarea la boxe a lui Sebastian Vettel. Aceştia au montat cu greu unul dintre pneuri, iar pilotul echipei Williams a fost capabil să treacă în faţă.

Valtteri Bottas s-a mulţumit cu locul cinci la volanul celui de-al doilea monopost Williams după ce l-a depăşit de două ori pe Nico Hulkenberg, întrucât a pierdut poziţia la fiecare intrare la boxe. Pastor Maldonado a asigurat suspansul în finalul cursei după ce l-a depăşit pe Max Verstappen (Toro Rosso) în lupta pentru locul opt, nu înainte de a fi aproape să piardă controlul volanului monopostului Lotus. Ultimele puncte au fost trecute în contul lui Sergio perez (Force India) şi Daniel Ricciardo (Red Bull).

Primul tur al cursei a fost bulversat de un accident straniu. Kimi Raikkonen a pierdut controlul volanului la ieşirea din virajul 2, iar Fernando Alonso, aflat în imediata sa apropiere, nu a avut unde să se ducă, astfel că monopostul sau a "zburat" pe monopostul Ferrari. Niciunul dintre cei doi piloţi nu a suferit răni în urma accidentului, însă cursă a fost neutralizată temporar prin Safety Car.

Câteva tururi mai târziu, Jenson Button a abandonat din motive tehnice, astfel că McLaren a ajuns la două curse consecutive în care niciunul dintre piloţi nu ajunge la linia de sosire.

Austria - Rezultate cursa:

Loc Pilot Echipa Diferenta
1 Nico Rosberg Mercedes 1h30m16.930s
2 Lewis Hamilton Mercedes 8.800s
3 Felipe Massa Williams/Mercedes 17.573s
4 Sebastian Vettel Ferrari 18.181s
5 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 53.604s
6 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m04.075s
7 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1 tur
8 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1 tur
9 Sergio Perez Force India/Mercedes 1 tur
10 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1 tur
11 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1 tur
12 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1 tur
13 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 2 tururi
14 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 3 tururi
- Romain Grosjean Lotus/Mercedes cutie de viteze
- Carlos Sainz Toro Rosso/Renault motor
- Jenson Button McLaren/Honda electric
- Will Stevens Marussia/Ferrari scurgere de ulei
- Kimi Raikkonen Ferrari coliziune
- Fernando Alonso McLaren/Honda coliziune
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -