Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > WRC - FORMULA 1 - Alte sporturi cu motor

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 15-03-14, 12:32   #16
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2014

Hamilton īl īnvinge pe Ricciardo īn lupta pentru pole position pe ploaie la Melbourne!

Lewis Hamilton va pleca din pole position īn prima cursă a sezonului din Australia după ce l-a īnvins īn extremis pe ploaie pe Daniel Ricciardo, care a obţinut cel mai bun rezultat īn calificări din carieră la debutul pentru Red Bull Racing.
0.317 secunde a fost diferenta dintre Hamilton si Ricciardo in calificari
2 este cel mai bun rezultat obtinut de Daniel Ricciardo intr-o sesiune de calificari din Formula 1
5 este locul obtinut de Fernando Alonso in calificarile de la Melbourne
12 este pozitia de pe care va pleca in cursa cvadruplul camopion mondial Sebastian Vettel
Lewis Hamilton şi-a respectat statutul de favorit īn calificările pentru Marele Premiu al Australiei, după ce a stabilit cel mai bun timp īn calificări īn ciuda condiţiilor metero dificile.
Echipat cu pneuri de ploaie ca urmare a averselor care au căzut asupra circuitului de la Melbourne īncă din prima parte a sesiunii, pilotul echipei Mercedes a fost cronometrat cu 1:44.231 şi a obţinut astfel primul pole position al noului sezon.

Britanicul l-a īnvins īnsă īn ultimele secunde pe Daniel Ricciardo, care a produs astfel marea surpriză a calificărilor, īnsă acesta a preferat pneurile intermediare la ultima ieşire pe circuit.

Australianul a obţinut īn faţa propriilor suporteri cea mai bună performanţă a carierei la volanul unui monopost Red Bull Racing afectat de numeroase defecţiuni tehnice īn teste. Aflat la debutul pentru cvadrupla campioană mondială, Ricciardo a avut un parcurs fără greşeală pe tot parcursul calificări şi l-a dominat categoric pe mult mai titratul sau coechipier Sebastian Vettel, eliminat īncă din partea a doua.

Debut spectaculos pentru doi debutanţi

Mercedes şi-a adjudecat şi locul trei prin Nico Rosberg, īn timp ce Kevin Magnussen a debutat īn Formula 1 cu un loc patru pentru McLaren, semnificativ mai bun decāt coechipierul său Jenson Button, eliminat īn Q2.

Ferrari s-a mulţumit doar cu un loc cinci prin Fernando Alonso, īn timp ce Toro Rosso a impresionat prin locurile şase şi opt obţinute de Jean-Eric Vergne şi debutantul Daniil Kvyat. Īntre cei doi s-a intercalat Nico Hulkenberg de la Force India, īn timp ce Williams nu a confirmat aşteptările pozitive şi a obţinut doar locurile noua şi 10 pe grilă prin Felipe Massa şi Valtteri Bottas. Finlandezul va pleca īnsă doar de pe locul 15 ca urmare a unei penalizări de cinci poziţii primite pentru schimbarea cutiei de viteze după ultima sesiune de antrenamente.

Ploaie de surprize: Button, Raikkonen şi Vettel, eliminaţi īn Q2

Noile monoposturi sunt mai dificil de pilotat pe ploaie şi este pentru prima oară cānd am concurat īn astfel de condiţii, dar este grozav pentru echipă să fiu īn pole position. Este grozav şi pentru Ricciardo, la primul său Mare Premiu pentru Red Bull." Lewis Hamilton Pilot Mercedes
Strategiile echipelor au fost bulversate de o ploaie scurtă apărută la finalul primei părţi, motiv pentru care a doua parte a calificărilor s-a desfăşurat pe un circuit umed. Īntr-o astfel de situaţie, surprizele au fost inevitabile, iar Jenson Button a fost primul sub linie la volanul monopostului McLaren, dar va pleca de pe 10 după penalizarea lui Bottas.
Kimi Raikkonen a stabilit doar al 12-lea timp, īnsă oricum nu ar fi putut participa īn Q3 după ce a derapat şi s-a lovit frontal de zidurile de pe marginea circuitului.

Marea surpriză a fost īnsă eliminarea prematură a campionului Sebastian Vettel (locul 13, dar promovat pe 12), care a avut probleme de stabilitate cu monopostul Red Bull şi nu s-a ridicat la īnălţimea coechipierului său. Īn spatele germanului s-au plasat Adrian Sutil (Sauber) şi Kamui Kobayashi, care a reuşit să ajungă īn Q2 cu monopostul Caterham deşi nu a parcurs niciun tur īn antrenamentele de vineri. Cel mai lent īn această secvenţă a fost Sergio Perez de la Force India.

Lotus, cei mai lenţi īn prima parte

Deloc surprinzător, Lotus a fost principala victimă īn prima parte a calificărilor. Pastor Maldonado nu a efectuat niciun tur cronometrat, īn timp ce Romain Grosjean a fost cu aproape trei secunde mai lent decāt timpul necesar pentru a progresa īnainte de a ieşi īn decor.

Primii sub linie au fost īnsă piloţii echipei Marussia, Max Chilton şi Jules Bianchi, care vor pleca de pe locurile 17 şi 18, īn timp ce Esteban Gutierrez a fost al 19-lea, dar va pleca de pe ultima poziţie a grilei după ce a primit o penalizare de cinci poziţii pentru īnlocuirea cutiei de viteze a monopostului Sauber. Pe lāngă piloţii Lotus, de aceasta retrogradare va profita şi Marcus Ericsson, care a stabilit al 20-lea timp pentru Caterham.

Australia - rezultate calificări

1. Lewis Hamilton Mercedes 1m44.231s
2. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m44.548s +0.317s
3. Nico Rosberg Mercedes 1m44.595s +0.364s
4. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m45.745s +1.514s
5. Fernando Alonso Ferrari 1m45.819s +1.588s
6. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m45.864s +1.633s
7. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m46.030s +1.799s
8. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m47.360s +3.129s
9. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m48.079s +3.848s
10. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m48.147s +3.916s
Q3 cut-off: 1m44.331s **
11. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m44.437s +2.173s
12. Kimi Raikkonen Ferrari 1m44.494s +2.230s
13. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m44.668s +2.404s
14. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m45.655s +3.391s
15. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m45.867s +3.603s
16. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m47.293s +5.029s
Q2 cut-off: 1m34.274s ***
17. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m34.293s +4.118s
18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m34.794s +4.619s
19. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m35.117s +4.942s
20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m35.157s +4.982s
21. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m36.993s +6.818s
22. Pastor Maldonado Lotus-Renault
__________________

Powered by
" UN ANONIM CELEBRU "
Daniel_DRV is offline  
Old 16-03-14, 12:32   #17
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2014

Rosberg a cāştigat cursa de debut de la Melbourne! Ricciardo şi Magnussen, primele podiumuri din carieră

Nico Rosberg a cāştigat detaşat Marele Premiu al Australiei după ce a devenit lider la start, īn timp ce Daniel Ricciardo şi Kevin Magnussen au obţinut primele podiumuri din carieră. Lewis Hamilton şi Sebastian Vettel au abandonat după primele tururi din cauza unor defecţiuni la motor.

24.525 secunde a fost avansul cu care Nico Rosberg a castigat Marele Premiu al Australiei
3 este locul obtinut de Kevin Magnussen pentru McLaren la debutul in Formula 1
9 pozitii a recuperat Valtteri Bottas fata de locul de pe grila de start, mai multe decat orice alt pilot
27 de puncte a castigat McLaren la Melbourne, cu care devine primul lider in clasamentul constructorilor in sezonul 2014
Noul sezon al Formulei 1 a īnceput duminică cu un Mare Premiu al Australiei plin de surprize şi elemente necunoscute după introducerea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri.
Mercedes şi-a respectat statutul de favorită şi şi-a adjudecat victoria, īnsă autorul succesului nu a fost Lewis Hamilton, cel care a plecat din pole position, ci coechipierul său Nico Rosberg.

Germanul a fost doar al treilea pe grila de start, īnsă i-a depăşit cu uşurinţa pe Hamilton şi Daniel Ricciardo şi a preluat conducerea cursei, pe care nu a mai cedat-o pānă la final. Rosberg şi-a construit un avantaj liniştitor atāt īn prima parte a cursei, cāt şi după intrarea Safety Car-ului pe circuit īn urma unei pene suferite de Valtteri Bottas, şi a trecut astfel primul linia de sosire cu un avans de peste 20 de secunde.

"Senzaţional! Senzaţional! Ce monopost mi-aţi dat!", au fost cuvintele sale după ce a trecut linia de sosire.

Speranţele lui Lewis Hamilton de a īncepe sezonul cu o victorie au fost năruite īncă de la start, īnsă pilotul echipei Mercedes nici măcar nu a reuşit să rămānă īn luptă. Britanicul a fost invitat la boxe de inginerul său de curse din cauza unei defecţiuni la unitatea de propulsie, element confirmat ulterior şi de fostul campion mondial. "Cred că pilotam cu cinci cilindri (n.r - noul motor turbo de 1.6 litri este īn şase cilindri). Aşa sunt cursele", preciza el la scurt timp după abandon.

Nico Rosberg a dominat categoric Marele Premiu al Australiei
Spectacolul de final, asigurat de Ricciardo şi Magnussen

Retragerea lui Hamilton i-a deschis oportunitatea lui Ricciardo să obţină o performanţă majoră īn faţa propriilor suporteri la debutul său pentru Red Bull Racing. Australianul l-a depăşit de asemenea pe Hamilton la start, iar ulterior a reuşit să-şi păstreze poziţia a doua inclusiv după intrarea Safety Car-ului, chiar dacă nu a ţinut pasul cu Rosberg.
Spre finalul cursei, pilotul echipei Red Bull a slăbit ritmul şi a fost ajuns din urmă de Kevin Magnussen, care nu a avut īnsă oportunitatea să iniţieze un atac decisiv. Chiar şi īn acest context, ambii piloţi se află la cea mai bună performanţă a carierei: Ricciardo a terminat pe locul doi la debutul pentru Red Bull, iar Magnussen a debutat īn Formula 1 cu un podium.

Performanţa danezului a fost completată de coechipierul său de la McLaren, Jenson Button. Plecat doar de pe locul al 10-lea, britanicul a profitat de intrarea maşinii de siguranţă şi a ajuns pe locul şase, iar ulterior a mai cāştigat două poziţii după ultima intrare la boxe şi a terminat pe locul patru, īn faţa unui Fernando Alonso care nu a ieşit īn evidenţă aproape deloc şi care a terminat pe acelaşi loc cinci pentru Ferrari de pe care a luat şi startul īn cursă.

Valtteri Bottas şi-a demonstrat din plin calităţile la volanul unui monopost Williams competitiv. Finlandezul a fost doar al 10-lea īn calificări din cauza prestaţiei modeste a monopostului pe ploaie, a plecat de pe 15 după īnlocuirea cutiei de viteze şi a progresat pānă pe locul al şaselea pasna īn turul 14.

El a generat intrarea Safety Car-ului pe circuit după o pană suferită la pneul dreapta-spate, īnsă după revenirea pe traseu pe locul 16 a asigurat spectacolul īn ultimele două treimi ale cursei şi a trecut succesiv de piloţii din faţa sa şi a terminat pe un impresionat loc şase.

Ultima sa victimă a fost Nico Hulkenberg (Force India), iar pe Kimi Raikkonen (locul l-a depăşit după ce conaţionalul său a ieşit uşor īn decor.

Coechipierul său Felipe Massa avea obiective mari īnaintea cursei de debut, īnsă rezultatul modest din calificări avea să joace un rol important īn evoluţia sa. Pilotul echipei Williams a ajuns doar pānă īn primul viraj al primului tur, īntr-un moment īn care a fost lovit puternic din spate de Kamui Kobayashi. Cei doi au fost nevoiţi să abandoneze, iar pilotul echipei Caterham şi-a admis eroarea īntr-un mesaj publicat cāteva minute mai tārziu pe reţeaua de socializare Twitter. "Īmi pare rău că am īncurcat borcanele. Īmi pare rău pentru Felipe şi pentru toţi membrii echipei Caterham", a precizat el.

Valtteri Bottas (locul 6) a fost revelatia cursei de la Melbourne
Vettel, abandon din motive tehnice

Sebastian Vettel a avut parte de o cursă de coşmar, iar tentativa să de a recupera teren după plasarea doar pe locul 12 al grilei de start a eşuat. Pilotul echipei Red Bull Racing s-a plāns de probleme la unitatea de propulsie Renault īncă din turul de formare şi a abandonat īn turul şapte după ce pierduse cāteva poziţii īn pluton.
Cel mai probabil, cauza abandonului a fost o defecţiune la motor, īnsă germanul este impulsionat de locul doi obţinut de coechipierul său Ricciardo. "Cel mai important lucru este că monopostul este rapid. Evident, mai este mult de muncă īn termeni de fiabilitate. Este dezamăgitor cānd ţi se īntāmplă ţie, dar ce pot face acum?", se īntreba germanul retoric la cāteva minute după ce ieşise din cockpit.

Īn schimb, sora mai mică Toro Rosso a terminat cursă īn puncte cu ambii piloţi, Jean-Eric Vergne obţinānd locul nouă īn fata debutantului Daniil Kvyat, care punctează astfel la debutul sau īn Marele Circ.

Sergio Perez (Force India) a terminat pe 11 īn faţa celor de la Sauber reprezentaţi de Adrian Sutil şi Esteban Gutierrez, īn timp ce Max Chilton şi Jules Bianchi au terminat de asemenea cursa pentru Marussia, īnsă ultimul nu a fost considerat clasat, fiind la şase tururi īn spatele lui Rosberg.

Pe lāngă cele patru abandonuri menţionate mai sus, alţi trei piloţi nu au ajuns la finalul cursei. Unul dintre ei a fost Marcus Ericsson de la Caterham, īn timp ce weekendul de coşmar al celor de la Lotus s-a īncheiat cu un dublu-abandon din motive tehnice pentru Pastor Maldonado şi Romain Grosjean.

Cel mai bun timp īn cursa a fost stabilit de Rosberg, care a fost cronometrat cu 1:32.478 īn turul 19.

Sezonul 2014 al Formulei 1 continua īn weekendul 28-30 martie cu Marele Premiu al Malaysiei de pe circuitul de la Sepang.

Australia - rezultate cursă:

1. Nico Rosberg Mercedes 1h32m58.710s
2. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +24.525s
3. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +26.777s
4. Jenson Button McLaren-Mercedes +30.027s
5. Fernando Alonso Ferrari +35.284s
6. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +47.639s
7. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +50.718s
8. Kimi Raikkonen Ferrari +57.675s
9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault +1m00.441s
10. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1m03.585s
11. Sergio Perez Force India-Mercedes +1m25.916s
12. Adrian Sutil Sauber-Ferrari +1 lap
13. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +1 lap
14. Max Chilton Marussia-Ferrari +2 laps
15. Jules Bianchi Marussia-Ferrari +8 laps*

* Not classified

Retirements:

Romain Grosjean Lotus-Renault 43 laps
Pastor Maldonado Lotus-Renault 29 laps
Marcus Ericsson Caterham-Renault 27 laps
Sebastian Vettel Red Bull-Renault 3 laps
Lewis Hamilton Mercedes 2 laps
Kamui Kobayashi Caterham-Renault 0 laps
Felipe Massa Williams-Mercedes 0 laps

Drivers' championship:

1. Nico Rosberg 25
2. Daniel Ricciardo 18
3. Kevin Magnussen 15
4. Jenson Button 12
5. Fernando Alonso 10
6. Valtteri Bottas 8
7. Nico Hulkenberg 6
8. Kimi Raikkonen 4
9. Jean-Eric Vergne 2
10. Daniil Kvyat 1

Constructors' championship:

1. McLaren/Mercedes 27
2. Mercedes 25
3. Red Bull/Renault 18
4. Ferrari 14
5. Williams/Mercedes 8
6. Force India/Mercedes 6
7. Toro Rosso/Renault 3
Daniel_DRV is offline  
Old 25-03-14, 15:24   #18
Nastase Bogdan

Stage 5
 
Nastase Bogdan's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of:
[BMW]
[DACIA]
Default Re: Formula 1 2014

Am vazut o stire cum ca Ricciardo a fost descalificat..este adevarat?
Nastase Bogdan is offline  
Old 26-03-14, 13:21   #19
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2014

Red Bull explică cum se va apăra la apelul īmpotriva excluderii lui Ricciardo

Christian Horner a dezvăluit că apărarea celor de la Red Bull īn apelul formulat īmpotriva excluderii lui Daniel Ricciardo din Australia se va baza pe faptul că debitul carburantului īnregistrat de propriul instrument de măsurare a respectat regulamentul, chiar dacă dispozitivul nu este omologat de FIA.

Daniel Ricciardo a pierdut locul doi ocupat īn Marele Premiu al Australiei după ce comisarii de cursă au susţinut că debitul carburantului īn rezervor a depăşit limita maximă de 100 de kilograme pe oră, pe baza datelor telemetrice ale monopostului observate de FIA.
Echipa a făcut īnsă apel la această decizie ca urmare a faptului că datele propriului instrument de măsurare au arătat că debitul a fost īn permanenţă īn limitele regulamentului, după ce senzorul oficial al FIA a furnizat date eronate pe tot parcursul weekendului.

▶ Povestea excluderii lui Ricciardo de la Melbourne

Argumentele Red Bull

Argumentul nostru este foarte simplu: nu am īncălcat Regulamentul Tehnic, nu am depăşit limita de curgere, iar acel senzor FIA are erori.
Christian Horner
Sef Red Bull Racing
Cu aproape trei săptămāni īnainte de judecarea apelului din 14 aprilie, şeful Christian Horner a dezvăluit că apărarea echipei sale īn acest caz se va baza tocmai pe faptul că datele propriului instrument au arătat că limita nu a fost depăşită. Britanicul susţine că regulamentul nu prevede că utilizarea senzorului omologat de FIA este obligatorie.
"Īntregul caz se bazează pe instrumentul care a furnizat datele corecte. Avem un senzor care nu citeşte corect datele şi un dispozitiv calibrat care nu a variat pe parcursul weekendului, care a fost verificat şi care nu a produs greşeli."

"Argumentul nostru este foarte simplu: nu am īncălcat Regulamentul Tehnic, nu am depăşit limita de curgere, iar acel senzor FIA are erori, ceea ce sperăm să demonstrăm la apel. Articolul 5.1.4 din Regulamentul Tehnic spune că nu trebuie să depăşeşti 100 kg/oră şi nu am făcut asta. Īn opinia noastră, nu am īncălcat regulamentul", a explicat britanicul pentru postul de televiziune SkySports.

Red Bull ezită să dezvăluie ce va face īn Malaysia şi Bahrain

Pānă la judecarea apelului din 14 aprilie, Formula 1 mai programează alte două curse, īn Malaysia şi Bahrain. Horner a evitat īnsă să dezvăluie dacă īn aceste două curse Red Bull se va baza pe senzorul FIA sau pe propriul instrument, caz īn care ar riscă o nouă excludere din curse.

"Sperăm să avem un senzor care să funcţioneze īn acelaşi fel cu dispozitivul nostru fără să creeze discrepanţe. Īn principiu, acesta este cel mai important lucru, iar dacă vor exista variaţii va trebui să discutăm cu FIA. Dar probabil nu vom fi singurii īn această situaţie", a adăugat el.

Via SkySports
Daniel_DRV is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -