Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > WRC - FORMULA 1 - Alte sporturi cu motor

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 30-11-13, 20:51   #1
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Formula 1 2014

Noi transferuri de ingineri intre Williams, Ferrari şi Toro Rosso

Noi transferuri de ingineri intre Williams, Ferrari şi Toro Rosso - Poza 1
Rob Smedley va deveni şef al inginerilor de la Williams şi îl va înlocui pe Xevi Pujolar, care va pleca la Toro Rosso, potrivit presei britanice.

Mai multe echipe din Formula 1 sunt implicate într-o serie de transferuri la nivelul inginerilor de cursă, iar cel care va da tonul va fi Rob Smedley
Fostul inginer de cursă al lui Felipe Massa de la Ferrari este pe punctul de a semna o înţelegere cu Williams, acolo unde va îndeplini rolul de inginer-şef. Acesta îl va înlocui în funcţie pe Xevi Pujolar, care a decis deja să plece la Scuderia Toro Rosso, însă rolul exact al acestui nu este cunoscut.

Pujolar a fost inginerul de cursă al lui Pastor Maldonado în sezonul 2012 şi a fost promovat ca inginer-şef în sezonul 2013.

Pe de altă parte, Tom McCullough, şeful inginerilor de cursă de la Sauber, urmează să părăsească echipa elveţiană pentru a reveni în Marea Britanie la o echipă locală din alta competiţie. În acest sezon a avut o strânsă colaborare cu Nico Hulkenberg, după ce până în 2012 inclusiv a lucrat pentru Williams ca inginer de cursă pentru Rubens Barrichello şi Bruno Senna.


Ferrari: "Trebuie să-i oferim lui Alonso un monopost mai bun decât Red Bull"

Luca di Montezemolo admite că Ferrari trebuie să-i ofere lui Fernando Alonso un monopost mai bun decât rivalii de la Red Bull Racing pentru a putea câştiga titlul.
5 titluri mondiale consecutive a obtinut Schumacher pentru Ferrari in perioada 2000-2004
Ferrari este optimistă că poate opri dominaţia lui Sebastian Vettel în Formula 1 după introducerea noului regulament tehnic.
Preşedintele Luca di Montezemolo oferă ca exemplu dominaţia Scuderiei din prima jumătate a deceniului trecut, când Michael Schumacher şi-a adjudecat cinci titluri mondiale consecutive.

"Pentru anul viitor mi-ar plăcea să-i ofer lui Alonso un monopost mai bun decât Red Bull. Să nu uităm că ştim să facem asta, dacă ne gândim la perioada de cinci ani dintre 2000 şi 2004 şi la victoriile din 2007 şi 2008. Îi mulţumesc lui Alonso pentru eforturile şi determinarea pe care le-a arătat în acest an si pentru faptul că era pregătit să-l lase pe Felipe Massa pe podium în cursa din Brazilia, ceea ce demonstrează atmosfera frumoasă din echipa noastră", a precizat el.

Declaraţiile sale pot fi interpretate ca o recunoaştere a valorii monopostului Red Bull dezvoltat de reputatul director tehnic Adrian Newey, însă Montezemolo consideră că adevăratul rival al lui Alonso este Vettel.
"Newey nu este oponentul lui Alonso. Oponenţii lui sunt piloţii, începând cu Vettel, apoi Lewis Hamilton şi Nico Rosberg, care a progresat foarte mult. Iar apoi este Kimi Raikkonen, care va încerca să câştige, ceea ce ne va oferi un avantaj şi ar trebui să ne aducă punctele de care am dus lipsă în acest an", a adăugat el, referindu-se la faptul că Ferrari nu a putut lupta cu Red Bull nici în clasamentul constructorilor.


Piloţii ar putea avea acelaşi număr pe monopost pe parcursul întregii cariere

FIA analizează posibilitatea ca piloţii din Formula 1 să primească un număr unic pe parcursul întregii cariere, iar acesta ar putea fi afişat proeminent pe monopost.
1 este numarul care ar urma sa fie acordat in continuare pilotului care castiga titlul mondial in sezonul precedent
Echipele din Formula 1 sunt determinate să facă o schimbare radicală în privinţa modului în care piloţii primesc numere individuale pe parcursul unui sezon.
Ideea este ca Formula 1 să împrumute sistemul din motociclism şi să acorde fiecărui pilot un număr unic pe care să-l folosească pe tot parcursul carierei.

Motivaţiile din spatele unei asemenea strategii sunt multiple, dar au un puternic substrat de marketing, care ar ajuta echipele să obţină mai mulţi bani din contractele de sponsorizare.

Totuşi, echipele nu au decis încă modalitatea în care piloţii vor primi numere unice, dacă aceştia vor avea posibilitatea să-şi aleagă numerele sau dacă numărul ar trebui menţionat pe superlicenţa de pilot. În plus, acordarea efectivă a numerelor ar putea fi realizată în cadrul unui eveniment special de marketing.

NUMERE MAI MARI PE MONOPOSTURI

O altă propunere este ca numerele piloţilor să fie afişate proeminent pe monoposturi, pentru ca aceştia să fie identificaţi mai uşor de fanii din tribune şi de cei aflaţi în faţa televizoarelor.
Totuşi, echipele nu au ajuns încă la un acord în această privinţă, în primul rând din cauza faptului că un număr mai mare pe monopost ar reduce spaţiul destinat sponsorilor şi, implicit, veniturile echipelor.

PROCEDURA INTRODUCERII TROFEULUI ÎN REGULAMENT

Propunerile privind numerele piloţilor vor fi discutate de echipe în 9 decembrie în cadrul Strategy Group. În cazul în care schimbările vor fi aprobate, acestea vor trebui aprobate şi de Comisia F1, iar ulterior trebuie ratificate de Consiliul Mondial al FIA printr-un vot realizat prin fax.

În plus, FIA analizează şi posibilitatea de a acorda un trofeu pentru pilotul care obţine cele mai multe pole position-uri într-un sezon.
__________________

Powered by
" UN ANONIM CELEBRU "
Daniel_DRV is offline  
Old 30-11-13, 20:55   #2
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2014

Bahrain va deveni a doua cursă pe timp de noapte din calendarul

Bahrain a decis ca ediţia de anul viitor a Marelui Premiu de Formula 1 să aibă loc pe timp de noapte, la fel ca etapă din Singapore.
Bahrain a confirmat la sfârşitul acestei săptămâni că va pune în aplicare planurile de a găzdui Marele Premiu de Formula 1 din sezonul 2014 pe timp de noapte.

Organizatorii şi-au anunţat intenţiile în acest sens încă din luna septembrie şi au obţinut chiar amânarea etapei cu câteva săptămâni, aceasta urmând să aibă loc în 6 aprilie ca a treia cursă a sezonului. Cel mai probabil, cursa va începe la ora locală 18:00, aceeaşi ca şi în România, potrivit planurilor iniţiale, însă cifrele exacte urmează să fie stabilite ulterior.

Sistemul de nocturnă al circuitului Sakhir a fost deja amenajat şi este testat în premieră în acest weekend cu ocazia ultimei etape din cadrul Campionatului Mondial de Anduranţă.

Bahrain a decis să găzduiască cursa în nocturnă pentru a sărbători cu fast 10 de ani de prezenţă în Formula 1, în ciuda numeroaselor probleme pe care le-a avut în trecut. Ediţia din 2011 a fost anulată în ultimul moment din cauza unor manifestaţii de amploare în ţară, iar cea din 2012 a vut loc în mijlocul unor numeroase controverse legate de proteste.

Până în acest an, Singapore a fost singura etapă desfăşurată în nocturnă din calendarul competiţional, în timp ce Abu Dhabi găzduieşte o cursă care începe pe timp de zi şi se termină pe timp de noapte.
Via BBC Sport


Şeful inginerilor de cursă de la Force India pleacă la Williams

Jakob Andreasen, şeful inginerilor de cursă de la Force India, va lucra pentru Williams începând din sezonul 2014.
Inginerii de cursă continuă să-şi schimbe echipele înaintea sezonului 2014 al Formulei 1, iar Williams se numără printre cele mai active echipe de pe piaţa transferurilor.
Echipa britanică a reuşit să-l recruteze recent pe Jakob Andreasen, care a îndeplinit în acest an funcţia de şef al inginerilor de cursă de la Force India. Danezul, considerat unul dintre angajaţii cheie ai echipei lui Vijay Mallya, şi-a pregătit plecarea de câteva luni, însă aceasta nu putea fi oficializată înainte de finalul sezonului.

Potrivit primelor informaţii, Andreasen va avea un rol diferit la noua sa echipă, urmând să lucreze preponderent la fabrica din Marea Britanie şi mai puţin în paddock.
Williams îl va aduce la echipă şi pe Rob Smedley, fostul inginer de cursa al lui Felipe Massa, care va îndeplini cel mai probabil funcţia de şef al inginerilor.


Maldonado, confirmat la Lotus pentru sezonul 2014 alături de Grosjean

Lotus a confirmat vineri semnarea unui contract cu Pastor Maldonado pentru sezonul 2014 şi prelungirea acordului cu Romain Grosjean.
35 de milioane de euro este suma cu care va contribui anual Maldonado la bugetul Williams
Speculaţiile din presa internaţională cu privire la un anunţ iminent din partea celor de la Lotus în privinţa liniei de piloţi pentru sezonul 2014 s-au adeverit.
Echipa britanică a anunţat vineri seară semnarea unui contract cu Pastor Maldonado pe o durată care nu a fost dezvăluită. Venezueleanul va veni la echipă cu un pachet financiar estimat la 35 de milioane de euro anual prin intermediul PDVSA, compania petrolieră de stat din Venezuela.

Maldonado afirmă că a ales Lotus în dauna celor de la Williams datorită faptului că are oportunitatea de a obţine performanţe mai bune.

"Este o oportunitate fantastică pentru mine să mă alătur celor de la Lotus în 2014. Nu este niciun secret că am vrut o schimbare care să mă ajute în carieră, iar Lotus mi-a oferit cea mai bună oportunitate pentru a fi competitiv în sezonul următor", a declarat el.

În contextul transferului lui Maldonado, este foarte posibil ca parteneriatul celor de la Lotus cu grupul de investitori Quantum Motorsport care viza preluarea de către aceştia a 35% din acţiuni să nu mai fie finalizat.Pe lângă anunţul lui Maldonado, Lotus a confirmat că Romain Grosjean va rămâne la echipă pentru cel puţin încă un sezon, ca urmare a performanţelor obţinute în 2013, când a urcat de şase ori pe podiumul de premiere.

"Sunt foarte bucuros să am confirmarea oficială că voi continua să fiu pilot Lotus şi în sezonul următor. Ultimul an a fost incredibil de satisfăcător pentru mine. Sunt foarte entuziasmat de monopostul de anul viitor şi abia aştept testele premergătoare sezonului înainte de a mă deplasa în Australia pentru prima cursă a sezonului", a precizat el.

în urma finalizării liniei de piloţi la Lotus, este foarte posibil ca Force India să anunţe în următoarele zile semnarea unui contract cu Nico Hulkenberg.

Via Lotus
Daniel_DRV is offline  
Old 04-12-13, 19:16   #3
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2014

FIA a publicat calendarul final al Formulei 1 pentru sezonul 2014

Consiliul Mondial al FIA a ratificat miercuri versiunea finală a calendarului Formulei 1 pentru sezonul 2014, care va avea 19 curse şi se va desfăşura între 16 martie şi 23 noiembrie.

Consiliul Mondial al FIA s-a reunit în această săptămână pentru a ratifica o serie de calendare pentru cele mai importante competiţii desfăşurate sub egida forului mondial.
Conform aşteptărilor, sezonul 2014 al Formulei 1 va avea numai 19 curse după eliminarea curselor din Coreea de Sud, Mexic şi New Jersey, despre care presa internaţională a relatat de mai multe săptămâni. Astfel, Coreea de Sud părăseşte Formula 1 după o prezenţă de numai patru sezoane ca urmare a dificultăţilor financiare, în timp ce New Jersey şi Mexic ar putea pătrunde în calendar în 2015.

Ca urmare a eliminării celor trei curse, FIA a efectuat câteva modificări minore în privinţa curselor de la finalul sezonului. Principala noutate este că Abu Dhabi va găzdui ultima cursă a sezonului 23 noiembrie în locul Braziliei, care a fost mutată la numai o săptămână după etapa programată pe circuitul de la Austin din Statele Unite.

CALENDAR FORMULA 1 2014:

Data Tara
16 martie Australia
23 martie Malaysia
6 aprilie Bahrain
20 aprilie China
11 mai Spania
25 mai Monaco
8 iunie Canada
22 iunie Austria
6 iulie Marea Britanie
20 iulie Germania
27 iulie Ungaria
24 august Belgia
7 septembrie Italia
21 septembrie Singapore
5 octombrie Japonia
12 octombrie Rusia
2 noiembrie Statele Unite
9 noiembrie Brazilia
23 noiembrie Abu Dhabi
Daniel_DRV is offline  
Old 10-12-13, 12:05   #4
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2014

FIA a aprobat introducerea punctelor duble pentru ultima cursă a sezonului şi alte schimbări de regulament

Formula 1 va acorda puncte duble pentru ultima cursă a unui sezon, iar piloţii vor avea numere permanente, în timp ce bugetul echipelor va fi limitat începând din sezonul 2015.

50 de puncte va primi castigatorul ultimei curse de Formula 1 a sezonului incepand din 2014
99 este numarul maxim pe care un pilot il va putea alege pe parcursul carierei in Formula 1
5 secunde este valoarea unei noi penalizari care va fi introdusa in timpul curselor incepand din sezonul 2014
2015 este sezonul in care va fi implementat din nou bugetul maxim anual in Formula 1
Formula 1 a aprobat luni seară numeroase schimbări de regulament care vor intra în vigoare începând din sezonul 2014. Cea mai controversată schimbare este acordarea de puncte duble pentru ultima cursă a unui sezon cu scopul de a prelungi suspansul pentru stabilirea campionului mondial.
Noua regulă se aplică atât pentru piloţi, cât şi pentru echipe în clasamentul constructorilor, astfel că victoria va fi recompensată cu 50 de puncte în loc de 25, în timp ce ocupantul locului doi va primi 36 de puncte în loc de 18, ultimul ocupant al podiumului urmând să primească 30 de puncte în loc de 15.

Propunerea de a acorda mai multe puncte pentru o anumită cursă a venit iniţial din partea lui Bernie Ecclestone, însă introducerea efectivă în regulament a fost aprobată de F1 Strategy Group şi Comisia Formulei 1, din care fac parte inclusiv echipele din competiţie.

NUMERE PERMANENTE PENTRU PILOŢI

O altă noutate de regulament este că piloţii vor avea un număr permanent pe parcursul carierei începând din sezonul 2014. Ca şi până în prezent, numărul 1 va fi rezervat campionului mondial, în timp ce restul piloţilor îşi vor putea alege orice număr permanent cuprins între 2 şi 99.

Piloţii îşi vor alege numerele în funcţie de clasamentul general de la sfârşitul sezonului 2013, însă FIA nu a publicat deocamdată detalii despre data la care va avea loc efectiv selecţia numerelor.

PENALIZĂRI DE CINCI SECUNDE

De asemenea, FIA aprobat introducerea unei noi penalizări de cinci secunde pe parcursul unei curse. Aceasta va fi aplicată în cazul infracţiunilor minore, în cazul în care penalizarea de tip drive-through, cea mai modestă de până acum, este considerată prea dură.

Totuşi, forul mondial nu a stabilit încă dacă penalizarea va fi dictată în timpul cursei sau cele cinci secunde se vor adăuga la clasamentul final al cursei, o decizie urmând să fie luată ulterior de către echipe.

BUGET MAXIM ÎN FORMULA 1 DIN 2015

Nu în ultimul rând, FIA a aprobat introducerea unui buget maxim anual pentru fiecare echipă începând din sezonul 2015. Totuşi, forul mondial nu a stabilit încă limita de buget, excepţiile de la această regulă (de exemplu, salariile piloţilor) sau modul în care vor fi supravegheate cheltuielile echipelor.
O decizie urmează să fie luată până în iunie 2014 de un grup din care fac parte reprezentanţi ai echipelor, forului mondial şi deţinătorului drepturilor comerciale.

NOILE REGULI SE APLICĂ IMEDIAT

Toate schimbările de regulament de mai sus au fost aprobate luni în cadrul unei întâlniri comune care a avut loc între F1 Strategy Group şi Comisia Formulei 1. În mod obişnuit, deciziile celor două grupuri trebuie ratificate de Consiliul Mondial al FIA.

Întrucât ultima şedinţă din acest an a Consiliului Mondial a avut loc săptămâna trecută, FIA a stabilit ca deciziile luate de luni de F1 Strategy Group şi Comisia Formulei 1 să intre în vigoare cu efect imediat, fără un acord suplimentar din partea Consiliului Mondial.

Via SkySports
Daniel_DRV is offline  
Old 29-12-13, 23:00   #5
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2014

Presă: Kobayashi negociază cu Caterham pentru sezonul 2014

Kamui Kobayashi a efectuat o vizită la sediul echipei Caterham ca parte a negocierilor pentru semnarea unui contract pentru sezonul 2014, potrivit presei franceze.

3 este numarul echipelor care nu si-au definitivat liniile de piloti pentru 2013: Caterhma, Marussia si Sauber
Caterham este singura echipă care nu a anunţat încă numele niciunuia dintre piloţii pentru sezonul 2014 al Formulei 1. Presa internaţională speculează de mai mult timp că britanicii analizează posibilitatea semnării unui contract cu Heikki Kovalainnen, care a mai concurat pentru echipă în perioada 2010-2012.
Totuşi, publicaţia franceză AutoHebdo a dezvăluit că japonezul Kamui Kobayashi a fost văzut la fabrica celor de la Caterham, ceea ce sugerează că cele două părţi negociază un contract pentru anul viitor.

Kobayashi a debutat în Formula 1 pentru Toyota în finalul sezonului 2009 şi a concurat pentru Sauber în următorii trei ani, însă şi-a pierdut locul pentru 2013 din cauza lipsei de finanţare.
Un alt posibil candidat pentru un loc la Caterham este Giedo van der Garde. Olandezul a debutat în Formula 1 în acest sezon pentru echipa britanică fără să impresioneze, însă are posibilitatea de a contribui financiar la bugetul echipei.

El a confirmat prin intermediul managerului său că negociază şi cu Marussia şi Sauber, celelalte echipe care nu şi-au confirmat încă liniile complete de piloţi. "Încă lucrăm, suntem foarte ocupaţi cu negocierile. Vorbim cu toate echipele care au un loc disponibil", a precizat Jan Paul ten Hoopen, managerul său.


Fanii vor decide pe internet numele noului monopost Ferrari pentru 2014

Ferrari a anunţat vineri că numele noului monopost pentru sezonul 2014 va fi ales de către fanii Scuderiei prin intermediul internetului.

F138 este numele monopostului Ferrari din sezonul recent incheiat, care simbolizeaza anul 2013 si ultimul sezon al motoarelor V8
Ferrari a ales o modalitate inedită pentru desemnarea numelui noului monopost cu care va concura în sezonul 2014 al Formulei 1.
Potrivit unui anunţ făcut de preşedintele Luca di Montezemolo, fanii Scuderiei vor avea posibilitatea de a alege numele monopostului prin intermediul internetului.

Ferrari nu a oferit însă informaţii suplimentare despre modul în care se va desfăşura alegerea, dacă vor exista anumite opţiuni predefinite de echipă sau dacă fanii vor avea libertate deplină în a face propuneri.

Între timp, şeful Stefano Domenicali este mulţumit de modul în care a decurs sesiunea de teste de pe circuitul din Bahrain de la jumătatea acestei săptămâni. Acesta susţine că producătorul italian a înregistrat progrese în special în ceea ce priveşte deteriorarea pneurilor.
"Pirelli a lucrat în Bahrain, unul dintre cele mai dificile circuite pe care mergem. De aceea a fost important să mergem să testăm acolo în februarie. Pneurile de anul viitor nu vor fi definite de acest test, ci după a doua sesiune din Bahrain, iar anoi ne adaptăm la noile pneuri. Dar până acum am văzut că, chiar dacă au fost numai patru monoposturi care au concurat, degradarea pneurilor s-a îmbunătăţit", a precizat el.



Gutierrez rămâne la Sauber şi în sezonul 2014


Sauber a confirmat vineri noapte prelungirea contractului lui Esteban Gutierrez pentru sezonul 2014, în timp ce Sergey Sirotkin va fi pilotul de teste al echipei.

7 este cea mai buna clasare a lui Gutierrez in Formula 1 (Japonia, 2013)
8 este cea mai buna clasare a lui Esteban Gutierrez pe grila de start (Coreea de Sud, 2013)
1 este numarul curselor in care Esteban Gutierrez a stabilit cel mai bun timp intr-un Mare Premiu (Spania, 2013)
Sauber a ales noaptea de vineri spre sâmbătă pentru a-şi finaliza linia de piloţi cu care va aborda sezonului 2014 al Formulei 1.
Conform speculaţiilor apărute în presa internaţională la sfârşitul acestei săptămâni, Esteban Gutierrez şi-a prelungit contractul cu Sauber pentru următorul sezon, chiar dacă în acest an a obţinut o singură clasare în puncte.

"Sunt fericit să pot continua ca pilot al echipei Sauber. În sezonul trecut am fost nevoit să învăţ rapid, dar am lucrat îndeaproape cu echipa şi am fost capabil să-mi îmbunătăţesc constant performanţele. Va fi al patrulea an al meu la echipă, al doilea ca pilot titular şi mă simt confortabil să fac pasul următor", a declarat mexicanul.

Gutierrez şi-a păstrat locul la echipă şi datorită continuării parteneriatului dintre Sauber şi compania de telecomunicaţii Telmex. Anterior, s-a vehiculat că mexicanul va fi înlocuit de Sergey Sirotkin datorită unei investiţii realizate de un grup de investitori din Rusia. În schimb, rusul va fi doar pilotul de teste al echipei pentru sezonul următor, cu perspectiva de a fi promovat ca titular în 2015.

"Este o mare şansă pentru mine să devin pilotul de teste al celor de la Sauber. Voi munci din greu pentru a-mi îmbunătăţi prestaţiile şi pentru a extrage tot ce pot din această oportunitate. Formula 1 este foarte complexă, aşa că este important să obţin o astfel de oportunitate", a explicat el.

Sirotkin va concura anul viitor în competiţia World Series by Renault.

După confirmarea lui Gutierrez, mai există doar trei locuri libere pe grila de start a Formulei 1 pentru 2014, unul la Marussia şi două la Caterham.
Daniel_DRV is offline  
Old 08-01-14, 10:56   #6
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2014

Lotus nu va participa la prima sesiune de teste de la Jerez

Lotus a anunţat că nu va fi prezentă la prima sesiune de teste de la Jerez de la sfârşitul lunii ianuarie, însă insistă că dezvoltarea noului monopost decurge conform planului.
Am decis că nu este ideal pentru programul nostru de dezvoltare să participăm la testele de la Jerez.
Nick Chester Director tehnic Lotus
Introducerea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri necesită teste intensive din partea echipelor pentru a analiza performanţele şi fiabilitatea acestora, motiv pentru care prima sesiune de teste a fost stabilită pentru perioada 28-31 ianuarie pe circuitul de la Jerez.
Cu toate acestea, Lotus a anunţat luni seară că nu va participa la această sesiune, însă va fi prezentă la a doua sesiune, care va avea loc pe circuitul din Bahrain începând din 19 februarie.

"Vom ţine monopostul sub prelată mai mult timp decât alte echipe. Am decis că nu este ideal pentru programul nostru de dezvoltare să participăm la testele de la Jerez. Este posibil să dezvelim monopostul înainte de a participa la testele din Bahrain, iar în Bahrain ar trebui să fim capabili să utilizăm monopostul în condiţii reprezentative", a declarat Nick Chester, directorul tehnic al celor de la Lotus.

2 este numarul sesiunilor de teste la care va participa Lotus inaintea sezonului 2014, ambele desfasurate in Bahrain
Presa internaţională a speculat recent că Lotus continuă să aibă dificultăţi financiare, în ciuda semnării unui contract cu Pastor Maldonado, care va aduce aproximativ 35 de milioane de euro pe an la echipă. Totuşi, Chester insistă că refuzul de a participa la testele de la Jerez este o decizie strategică, şi nu una influenţată de lipsa banilor.
"Cifrele arată promiţător, iar dezvoltarea a fost pozitivă. Avem foarte puţine idei despre ce fac celelalte echipe. Este primul an al unor regulamente radical diferite, ceea ce înseamnă că toate echipele îşi dezvoltă monoposturile în moduri diferite. Cred că avem o soluţie foarte bună pentru această provocare şi sperăm să vedem asta când noul monopost E22 va porni", a adăugat el.

Anunţul vine după ce în urmă cu o lună echipa a solicitat oficial amânarea sesiunii de teste de la Jerez cu o săptămână, sub pretextul că nu are timp să finalizeze noul monopost.

Pe de altă parte, Patrick Louis , considerat al doilea om în structura de conducere a celor de la Lotus, şi-a dat demisia din funcţia de CEO pentru a prelua o funcţie de conducere la Genii Automotive, compania care deţine echipa.

Între timp, cei de la Mercedes au dezvăluit pe reţeaua de socializare Twitter că vor participa la testele de la Jerez, acolo unde vor lansa şi noul monopost W05. "Monopostul va fi prezent în 28 ianuarie la Jerez, prima zi a testelor", a precizat echipa.



McLaren lansează noul monopost pe internet în 24 ianuarie

McLaren va prezenta noul monopost MP4-29 pentru sezonul 2014 în cadrul unui eveniment transmis exclusiv pe internet în 24 ianuarie.

2 este numarul echipelor care au anuntat programul pentru lansarea noilor monoposturi
McLaren a devenit marţi a doua echipă care anunţă detalii despre lansarea noului monopost pentru sezonul 2014. În mod surprinzător, pentru prima oară în ultimii ani, echipa britanică a renunţat la organizarea unui eveniment cu public şi va prezenta noul monopost MP4-29 pe site-ul său oficial de internet.
Lansarea va avea loc în 24 ianuarie la ora 14:00 (ora României), cu numai patru zile înainte de startul primei sesiuni de teste din această iarnă de la Jerez.

Presa internaţională speculează că McLaren ar putea adopta o culoare preponderent portocalie pentru noul monopost, ca parte a semnării unui contract de publicitate cu producătorul de electronice Sony.

Totuşi, se anticipează că cele mai multe echipe vor preferă să-şi lanseze noile monoposturi chiar pe circuitul de la Jerez, cu o zi înainte sau chiar în ziua startului sesiunii. Mercedes a anunţat deja că va prezenta monopostul în 28 ianuarie la Jerez,
Daniel_DRV is offline  
Old 11-01-14, 12:04   #7
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2014

Alonso evidenţiază dificultatea de a pilota la consum în sezonul 2014

Fernando Alonso consideră că dificultatea de a pilota la capacitate maximă concomitent cu atenţia acordată consumului de carburant va reprezenta principala provocare pentru piloţi în sezonul 2014.

100 Litri este cantitatea maxima de carburant pe care o va putea utiliza un pilot intr-o cursa in sezonul 2014
Fernando Alonso a efectuat primele teste în simulatorul Ferrari cu monopostul pentru sezonul 2014 al Formulei 1 şi a obţinut astfel primele informaţii despre comportamentul acestuia în contextul noului regulament tehnic.
Potrivit directorului tehnic James Allison, informaţiile obţinute de pilotul spaniol în simulator sunt esenţiale pentru înţelegerea unor aspecte ale pilotajului înaintea primei sesiuni de teste care va avea loc la sfârşitul acestei luni pe circuitul de la Jerez.

"Alonso a folosit simulatorul şi a fost interesant pentru noi. Fernando ne-a oferit un feedback important şi detalii importante pentru echipă în privinţa lucrurilor pe care le putem gestiona pe parcursul antrenamentelor şi a cursei", a declarat el.

Astfel, în opinia lui Alonso, cea mai mare provocare pentru piloţi va fi gestionarea consumului de carburant, în contextul în care un monopost va putea utiliza maxim 100 de kilograme de combustibil în cursă. Provocarea este dată însă de faptul că acest consum de carburant va varia semnificativ în funcţie de configuraţia circuitului, astfel că piloţii vor fi nevoiţi să aibă mai multe stiluri de pilotaj.
"În antrenamente, monopostul va avea mai multă putere electrică disponibilă, iar monopostul poate rula la limită. În cursa va fi diferit. În unele curse, 100 de kilograme de carburant sunt mai mult decât suficiente, dar pentru alte curse va trebui să fii foarte atent să gestionezi combustibilul în fiecare tur. Acest mod diferit de pilotaj necesită antrenament, pentru că trebuie să fii rapid fără să utilizezi prea mult combustibil", a adăugat Allison.


Ferrari a testat din nou un LaFerrari cu noul motor turbo V6 de 1.6 litri pentru Formula 1

Ferrari a efectuat un nou test cu supercarul LaFerrari echipat cu un motor turbo V6 de 1.6 litri, care va fi folosit în Formula 1 din acest an. Evenimentul poate constitui însă şi o pregătire pentru un asalt la clasa LMP1 a Cursei de 24 de ore de la Le Mans.

6.26 litri este capacitatea motorului V12 disponibil in mod obisnuit pe LaFerrari
1.6 litri este capacitatea noului motor turbo V6 care va fi utilizat in Formula 1 din 2014
Publicaţia germană Auto Motor und Sport a spionat un supercar LaFerrari pe circuitul de la Fiorano aflat în proprietatea Ferrari. Potrivit sursei citate, Ferrari a utilizat un LaFerrari puternic camuflat ca platformă de test pentru noul motor turbo V6 de 1.6 litri care va fi folosit în Formula 1 începând din acest an.
Ipoteza este confirmată în primul rând de sunetul motorului supercarului, care seamănă cu demonstraţiile audio făcute anterior de constructorii din Formula 1 pentru noua unitate de propulsie, dar şi de sistemul de evacuare asemănător cu specificaţiile noului regulament tehnic şi de aripa spate de mari dimensiuni.

Pe de altă parte, este posibil ca testul să fie folosit şi ca pregătire pentru o eventuală participare la clasa LMP1 în Campionatul Mondial de Anduranţă şi, implicit, în Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Competiţia de anduranţă utilizează tot motoare turbo V6 de 1.6 litri, iar Ferrari a admis anterior că analizează oportunitatea de a participa la clasa LMP1 în viitorul mai mult sau mai puţin apropiat.

Ferrari a mai fost spionată în timpul unui test asemănător şi la începutul lunii decembrie a anului trecut.


Eddie Irvine a fost condamnat la şase luni de închisoare, însă pedeapsa poate fi suspendată

Fostul pilot de Formula 1 Eddie Irvine a fost condamnat la şase luni de închisoare pentru că s-a bătut într-un club cu fiul unui fost primar din Milano, însă pedeapsa ar putea fi suspendată.

2 victorii a obtinut Eddie Irvine pe parcursul carierei sale in Formula 1
Eddie Irvine şi-a câştigat o reputaţie nefastă în Formula 1 pe parcursul carierei derulate în perioada 1993-2002 ca urmare a numeroaselor conflicte pe care le-a avut în paddock, dar şi în afara acestuia.
Acum în vârstă de 48 de ani, irlandezul şi-a păstrat personalitatea şi după retragerea din Formula 1 şi a fost implicat recent într-o bătaie într-un club de noapte cu Gabriele Moratti, fiul unui fost primat al oraşului italian Milano.

Cei doi s-au acuzat reciproc de folosirea unor pahare în timpul confruntării şi au fost condamnaţi la şase luni de închisoare, însă cel mai probabil niciunul nu va ajunge la închisoare, întrucât pedeapsa ar putea fi suspendată.
Motivul oficial al încăierării nu a fost făcut public, însă presa internaţională speculează că cei doi au intrat în conflict din cauza unei femei.

Pe parcursul carierei sale în Formula 1, Irvine a obţinut două victorii şi a ocupat locul doi în clasamentul general al sezonului 1999, atunci când concura pentru Ferrari.
Daniel_DRV is offline  
Old 18-01-14, 10:13   #8
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2014

O echipă din România vrea să concureze în Formula 1 începând din sezonul 2015

O echipă din România în care este implicat şi Colin Kolles este interesată să concureze în Formula 1 începând din sezonul 2015, dar luptă cu alte două proiecte din Statele Unite şi Serbia.

2015 este sezonul din care Romania ar putea avea o echipa in Formula 1
6 este numarul sezoanelor in care Colin Kolles a fost sef de echipa in Formula 1
România ar putea avea o echipă în cea mai importantă competiţie din lumea sporturilor cu motor începând din sezonul 2015, după ce Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) a deschis un nou proces de selecţie pentru Formula 1 la finalul anului trecut.
Potrivit unor surse multiple citate de publicaţiile Autosport şi Auto Motor und Sport, una dintre echipele care şi-a depus candidatura la locul disponibil pentru sezonul 2015 al Formulei 1 provine din România.

În cadrul proiectului este implicat şi Colin Kolles, germanul de origine româna care a fost şeful actualei echipe Force India în perioada 2005-2008, dar şi al defunctei HRT în perioada 2010-2011.

Reputatul jurnalist britanic Adam Cooper, care lucrează în Formula din 1988, oferă însă câteva informaţii suplimentare. Potrivit acestuia, în spatele echipei se află câteva companii de stat din România care iniţial au dorit să se implice la una dintre actualele echipe de pe grila de start. În plus, acesta afirmă că românul Colin Kolles ar urma să fie doar un furnizor de echipament pentru echipă, fără să se implice în conducerea acesteia.

Rivali din Statele Unite şi Serbia

FIA va anunţa în 28 februarie dacă va accepta o nouă echipă în Formula 1 pentru sezonul 2015, însă team-ul românesc nu este singurul care a depus o cerere oficială de interes.
Americanul Gene Haas, care deţine parţial şi o echipă în NASCAR, este de asemenea interesat să participe în Formula 1 prin intermediul echipei Haas Racing Developments. Haas are de partea sa sprijinul lui Gunther Steiner, fost director tehnic al echipelor Red Bull şi Jaguar, dar şi avantajul unui tunel de vânt în localitatea britanică Windshear care este folosit cu regularitate de echipele din Marele Circ. Planurile sale prevăd ca sediul să fie la o fabrică pe care Haas o deţine la Bruxelles (Belgia), în timp ce constructorul italian Dallara ar putea construi şasiul echipei.

O altă echipă interesată este şi Stefan GP, care aparţine omului de afaceri Zoran Stefanovich din Serbia şi care a încercat fără succes să ajungă în Formula 1 în 2010 şi 2011.
Daniel_DRV is offline  
Old 25-01-14, 10:38   #9
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2014

McLaren a publicat vineri primele imagini cu noul monopost MP4-29 cu care va concura în sezonul 2014 al Formulei 1.

MP4-29 este numele noului monopost McLaren pentru sezonul 2014 al Formulei 1
McLaren a devenit vineri a treia echipă care prezintă imagini cu noul monopost pentru sezonul 2014. Conform tradiţiei, noul monopost poartă numele MP4-29, iar principala caracteristică remarcată la fotografiile publicate este forma nasului.
Acesta are o formă alungită în partea frontală pentru a respecta noul regulament tehnic care prevede scăderea înălţimii extremităţii frontale pentru sporirea siguranţei în timpul curselor. Chiar dacă are un aspect inestetic, soluţia va fi adoptată probabil de cele mai multe echipe din considerente de performanţă, deşi există şi varianta de a coborî înălţimea întregului şasiu.

McLaren a publicat doar imagini din partea frontală şi de la înălţime cu noul monopost, însă a prezentat o vedere la 360 de grade a noului monopost în cadrul unui scurt clip video:


Conform unui anunţ anterior, noul monopost a fost prezentat în tradiţionala culoare argintire folosită în ultimii ani, iar pe aripa spate a fost inscripţionat acronimul MP4-29 în locul numelui unui sponsor principal. De altfel, echipa nu a reuşit încă să găsească un sponsor principal după retragerea celor de la Vodafone din Formula 1 la sfârşitul anului trecut.

2014 va fi ultimul sezon în care McLaren va utiliza motoare Mercedes înainte de revenirea la unităţile Honda. În plus, echipa traversează o perioadă de schimbări radicale în structura de conducere după ce anul trecut nu a reuşit să obţină nici măcar un podium. Ron Dennis a revenit recent în funcţia de CEO al McLaren Group şi va anunţa în luna februarie o amplă serie de schimbări în conducerea tehnică.

Principala ipoteză este că şeful Martin Whitmarsh va fi demis din funcţie, informaţie care a luat amploare după ce Lotus a anunţat vineri plecarea şefului Eric Boullier din cadrul echipei. De altfel, Whitmarsh nu a făcut niciun fel de declaraţie cu ocazia lansării noului monopost şi nu a fost prezent la fabrica de la Woking la evenimentul de lansare găzduit special pentru angajaţii echipei. În plus, McLaren a operat şi o schimbare în linie de piloţi, noul coechipier al lui Jenson Button fiind debutantul danez Kevin Magnussen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	283626l.jpg
Views:	80
Size:	159.0 KB
ID:	2930351   Click image for larger version

Name:	294328l-610x390-b-ba0dafe8.jpg
Views:	84
Size:	57.0 KB
ID:	2930352   Click image for larger version

Name:	430742l.jpg
Views:	83
Size:	163.9 KB
ID:	2930353  

Click image for larger version

Name:	512859l.jpg
Views:	84
Size:	147.8 KB
ID:	2930354   Click image for larger version

Name:	903883l.jpg
Views:	76
Size:	120.0 KB
ID:	2930355  
Daniel_DRV is offline  
Old 25-01-14, 10:41   #10
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2014

Ferrari F14 T este varianta care a întrunit cele mai multe voturi din partea fanilor pentru numele noului monopost al Scuderiei pentru sezonul 2014 al Formulei 1.

F14 T este numele noului monopost al Scuderiei Ferrari pentru sezonul 2014 al Formulei 1
1.123.741 este numarul total de fani care au participat la votarea numelui monopostului
Ferrari a anunţat vineri numele noului monopost cu care va concura în Formula 1 în sezonul 2014, care a fost ales pe baza voturilor exprimate de fanii echipei pe site-ul oficial şi pe reţelele de socializare Facebook şi Twitter.
Astfel, numele noului monopost este F14 T şi simbolizează atât sezonul 2014, cât şi revenirea la motoare turbo. Această variantă a atras 32.9% dintre cele peste un milion de voturi exprimate, însă a învins cu emoţii varianta F166 Turbo, care identifică inclusiv faptul că motoarele turbo vor fi de tip V6 de 1.6 litri şi care a adunat 31.2% dintre voturi.

"Este frumos să ştim că numele monopostului a fost ales de fanii noştri. Numărul incredibil de mare de voturi demonstrează cât de populară a fost şi va fi întotdeauna Ferrari, un imbold suplimentar să ne descurcăm bine în acest an", a declarat Stefano Domenicali, şeful Scuderiei Ferrari.

În total, 1.123.741 de fani din 208 ţări au participat la vot, iar rezultatele complete pot fi vizualizate în tabelul de mai jos:

Nume Voturi Procent
F14 T 369.711 32.9
F166 Turbo 350.607 31.2
F14 Scuderia 211.263 18.8
F14 Maranello 138.220 12.3
F616 53.940 4.8
Total 1.123.741 100
Ferrari va prezenta primele imagini cu noul monopost F14 T sâmbătă, 25 ianuarie, la ora 15:30, ora României.

Via Ferrari
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	616431l.jpg
Views:	79
Size:	104.2 KB
ID:	2930356  
Daniel_DRV is offline  
Old 10-03-14, 12:04   #11
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2014

Avancronică F1 2014: Red Bull Racing - pe buza prăpastiei

Red Bull Racing are în faţă unul dintre cele mai dificile sezoane din scurta sa istorie ca urmare a unui monopost prea puţin competitiv din cauza deciziilor de design ale lui Adrian Newey şi a performanţelor mediocre ale motoarelor Renault.

4 titluri mondiale la piloti si alte patru la constructori a castigat Red Bull Racing incepand din 2010
Red Bull Racing a fost principala beneficiară a schimbărilor de regulament tehnic survenite în 2009, moment din care echipa patronată de Dietrich Mateschitz a devenit invincibilă şi a cucerit patru titluri mondiale la constructori şi alte patru trofee consecutive la piloţi care l-au transformat pe Sebastian Vettel într-un star al Formulei 1.
Echipa a încheiat într-o manieră impresionantă epoca motoarelor V8 de 2.4 litri după ce Vettel şi-a adjucat victoria în fiecare dintre ultimele nouă curse ale sezonului precedent.

Noul regulament tehnic introdus pentru 2014, dominat de prezenţa motoarelor turbo V6 de 1.6 litri, a generat însă o scădere dramatică de performanţe pentru Red Bull Racing şi o reajustare a obiectivelor.

Obiective pentru 2014 - greu de prezis

Pentru o echipă de talia Red Bull care a dominat autoritar ultimele patru sezoane, nu este greu de anticipat care erau obiectivele la începutul anului: păstrarea celor două titluri mondiale. Totuşi, ceea ce s-a petrecut în cele 12 zile de teste de la Jerez şi din Bahrain au răsturnat complet calculele hârtiei, motiv pentru care nimeni din tabăra austriacă nu îndrăzneşte să mai pomenească despre aceste ţinte.
Deloc surprinzător, echipa îşi propune să abordeze situaţia cursă de cursă şi să spere că va câştiga suficient de multe puncte în primele Mari Premii pentru ca ulterior, după ce remediază defecţiunile monopostului, să aibă posibilitatea de a reveni în lupte pentru trofee.

"În acest moment, este imposibil să am anumite aşteptări. Începi cu aşteptări puţine pentru că nu ştii cât eşti de competitiv, iar după ce înţelegi cât eşti de competitiv începi să câştigi. Trebuie să te uiţi pas cu pas la lucruri. Nu are niciun sens să spunem că vrem să câştigăm campionatul. În primul rând trebuie să ne asigurăm că putem face cea mai bună treabă, să încercăm să terminăm prima cursă", explică Vettel situaţia.

Red Bull are de rezolvat numeroase probleme inainte de startul sezonului
Monopostul RB 10 - potenţial ridicat, dar lipsit de fiabilitate

Monopostul Red Bull Racing are un design elegant şi o parte frontală estetică comparativ cu cele ale altor echipe, însă este afectat de grave probleme de fiabilitate.
Directorul tehnic Adrian Newey a ales o împachetare agresivă a unităţii de propulsie Renault, motiv pentru care unele componente din jurul sistemului de evacuare se supraîncălzesc. Aceasta este însă doar una dintre probleme, întrucât unitatea de propulsie în sine are numeroase defecţiuni la sistemul ERS pentru recuperarea energiei, iar motorul propriu-zis suferă de celebrul "turbo-lag" explicat de consultantul Helmut Marko.

"Ne chinuim cu răspunsul întârziat al turbinei motorului (n.r - turbo lag). Apeşi pe acceleraţie, dar puterea nu vine. Vine dintr-o dată, iar pneurile se rotesc, monopostul derapează şi pierzi din viteză. Lucrăm zi şi noapte cu Renault pe bancul de probă pentru a îmbunătăţi situaţia pentru Melbourne", spune Marko.

În plus, se vehiculează că motorul Renault are un deficit de aproximativ 75 CP comparativ cu unitatea Mercedes, un alt element care ar putea afecta performanţele pe termen scurt şi mediu ale echipei austriece.


Vettel rămâne stăpân pe moşie

Decizia lui Mark Webber de a urma o carieră în Campionatul Mondial de Anduranţă alături de Porsche a generat numeroase controverse cu privire la pilotul potrivit pentru a deveni coechipierul lui Vettel. Planurile iniţiale de a-l recruta pe Kimi Raikkonen s-au lovit, cel mai probabil, de obiecţiile lui Vettel, care şi-ar fi văzut ameninţată poziţia de pilotul numărul 1 în cadrul echipei.
Prin urmare, echipa s-a reorientat spre Daniel Ricciardo, care a căpătat experienţă pe parcursul a două sezoane petrecute la sora mai mică Toro Rosso şi care a fost crescut în cadrul programului Red Bull Junior. Este greu de crezut că australianul va putea aduce echipei la fel de multe puncte ca Webber, element crucial în lupta pentru titlul mondial, însă Red Bull a preferat să aibă parte de linişte în privinţa relaţiilor dintre cei doi piloţi.

"Sunt cu o echipă campioană, fără îndoială cea mai bună echipă, şi se aşteaptă să furnizez rezultate. Sunt pregătit pentru asta. Nu sunt aici pentru a concura în jurul locul 10, vreau să obţin cele mai bune rezultate pentru mine şi pentru echipă”, spunea australianul în momentul în care a fost anunţat că pilot oficial.

Chiar dacă nu va avea un coechipier de talia lui Raikkonen, Vettel va trebui să facă faţă presiunii de a concura, cel puţin în prima parte a anului, cu un monopost mai puţin competitiv. Va fi pentru prima oară după 2008 când germanul se va confrunta cu o astfel de problemă, astfel că modul în care va gestiona acest aspect şi modul în care va reacţiona pe circuit vor ţine probabil capul de afiş.


Puncte forte:

▶ experienţa acumulată după patru titlu mondiale consecutive;

▶ parcursul aproape fără greşeală al lui Sebastian Vettel;

▶ capacitatea de a înregistra progrese într-un timp scurt;

▶ stabilitate financiară.

Puncte slabe:

▶ monopost cu deficienţe de design;

▶ motor Renault cu numeroase probleme de fiabilitate.
Daniel_DRV is offline  
Old 12-03-14, 08:27   #12
Nastase Bogdan

Stage 5
 
Nastase Bogdan's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of:
[BMW]
[DACIA]
Default Re: Formula 1 2014

Poate e doar un artificiu de marketing, sau cine stie..poate chiar li se va incheia dominatia, ceea ce pe mine unul ma bucura.

Acum sa-l vedem pe Vettel cat de pilot mai este.
Eu unul sunt fan Alonso, mi se pare cel mai bataios.
Nastase Bogdan is offline  
Old 13-03-14, 11:44   #13
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2014

as merge anul acesta pe Raikonen dar cred ca Ferrari se va bate pentru titlu la constructori cu Mercedes
Daniel_DRV is offline  
Old 13-03-14, 16:46   #14
Nastase Bogdan

Stage 5
 
Nastase Bogdan's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of:
[BMW]
[DACIA]
Default Re: Formula 1 2014

Da, va fi un duel ff interesant intre Alonso si Kimi..se vor ambitiona reciproc, iar daca masina va fi buna cred ca nu vor avea rivali anul acesta
Nastase Bogdan is offline  
Old 14-03-14, 13:40   #15
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2014

Avancronica Marelui Premiu de Formula 1 al Australiei - start într-o nouă eră

Marele Premiu al Australiei marchează debutul unei noi ere în Formula 1 prin introducerea celor mai mari schimbări în regulamentul tehnic din ultimii ani, care au potenţialul de a modifica raportul de forţe şi de a creşte nivelul spectacolului.

1996 este sezonul in care a debutat circuitul de la Melbourne in calendarul Formulei 1
8 este numarul de curse in care pilotul care a plecat din pole position a castigat cursa de la Melbourne
3 este numarul victoriilor obtinute de Jenson Button la Melbourne
După 12 zile de teste care s-au dovedit a fi insuficiente pentru numeroasele provocări generate de noul regulament tehnic, cele 11 echipe participante în Formula 1 au lăsat deoparte frigul din sudul Spaniei şi deşertul din Orientul Mijlociu şi s-au regrupat în însoritul Melbourne, gazda uneia dintre cele mai apreciate curse din calendarul Marelui Circ.
Piloţii, inginerii, managerii şi fanii aşteaptă cu sufletul la gură să afle dacă ipotezele apărute în teste în privinţa performanţelor sunt reale. Adevărul este însă că Melbourne nu este nici pe departe locul potrivit pentru a trage concluzii definitive cu privire la potenţialul echipelor.

Caracterul semi-permanent al circuitului şi configuraţia acestuia sunt relativ atipice pentru celelalte 18 piste din calendarul competiţional. Aceasta va fi însă prima ocazie de a vedea la lucru în ritm de cursă noile motoare turbo V6 de 1.6 litri şi, mai ales, de a afla caracteristicile sunetului acestora. Noile unităţi de propulsie sunt integrate în noile monoposturi care, în cea mai mare parte, sunt inestetice, dar acest aspect este prea puţin relevant pentru performanţa.


În plus, Australia marchează debutul numeroaselor schimbări din cadrul echipelor, cea mai importantă noutate fiind revenirea lui Kimi Raikkonen la Ferrari, dar şi transferul lui Felipe Massa la Williams.

Cuvântul de ordine este "precauţie"

Sigur că este bine şi satisfăcător să fim în frunte în teste, dar nu înseamnă că vom fi în frunte sâmbătă sau duminică.
Toto Wolff
Director Mercedes Motorsport
Înaintea noului sezon există doar câteva certitudini: Mercedes este considerată principala favorită la victorie, pe baza timpilor înregistraţi în teste şi, mai ales, a fiabilităţii noului monopost. În plus, germanii formează singura echipă care a efectuat simulări de cursă în fiecare dintre cele trei sesiuni de teste.
Totuşi, directorul de motorsport Toto Wolff preferă să fie precaut înaintea cursei de debut a noului sezon. "Sigur că este bine şi satisfăcător să fim în frunte în teste, dar nu înseamnă că vom fi în frunte sâmbătă sau duminică. De aceea, trebuie să ne temperăm optimismul în acest stadiu şi să vedem cum vor decurge lucrurile aici şi în Malaysia", explică el.

Williams este văzută de specialişti drept a doua favorită la victorie, iar decizia de a utiliza motoare Mercedes se dovedeşte a fi una plină de oportunităţi. Felipe Massa anticipează un start bun de sezon, însă, deloc surprinzător, preferă să rămână şi el precaut. "Este un pic dificil să spunem unde suntem, este important să rămânem cu picioarele pe pământ. Sigur, sunt entuziasmat că lucrurile pot merge bine pentru noi şi că putem avea un start bun. Ştim că unul dintre cele mai importante lucruri pentru prima cursă este să fim competitivi, dar şi să avem o fiabilitate bună", spune el.

Cei de la Ferrari sunt probabil singurii care au avut curajul să-şi dezvăluie obiectivele pentru prima cursă de la Melbourne. Considerată a treia forţă după Mercedes şi Williams, Ferrari îşi propune o dublă clasare pe podium prin Kimi Raikkonen şi Fernando Alonso.

"Este dificil de spus dacă Ferrari poate câştiga. Cu siguranţă acesta este obiectivul, dar sunt multe necunoscute în acest weekend. Trebuie să vedem cum începem, să încercăm să dăm tot ce avem mai bun, să terminăm cursa şi sper să fim cel puţin pe podium", spune finlandezul, înainte de a fi completat de coechipierul său: "Dacă facem totul corect, atunci punctele şi chiar podiumul reprezintă o posibilitate. Dacă facem o greşeală foarte mică, poate cursa pentru acest an se încheie, trebuie să ne concentrăm 100%".
De departe, Red Bull Racing se află în cea mai ingrată poziţie. După patru titluri mondiale consecutive la piloţi şi constructori, echipa austriacă a avut numeroase defecţiuni tehnice în teste, atât în cazul monopostului, cât mai ales a motorului Renault. Speranţele pentru un rezultat pozitiv în Australia sunt minime, însă Sebastian Vettel anunţă update-uri majore pentru monopostul RB 10. "Va fi un monopost foarte diferit. Am avut o mulţime de probleme pe parcursul testelor, aşa că nu am apucat să testăm prea multe lucruri, dar sperăm să concurăm mai mult aici şi să echipăm monopostul cu componentele despre care credem că sunt mai bune pentru performanta", afirmă germanul.

Circuitul de la Melbourne are un caracter semi-permanent şi este relativ rapid, cu nouă zone în care piloţii au oportunitate de a apăsa la maxim pedala de acceleraţie. Cu 10 viraje de dreapta şi alte şase viraje de stânga, Melbourne este un circuit cu câteva zone de frânare violentă, însă în general este lipsit de aderenţa specifică circuitelor tradiţionale.

Prin urmare, echipele sunt nevoite să folosească setări pentru monoposturi care să asigure o forţă de apăsare aerodinamică cât mai mare. Prin prisma configuraţiei sale, Melbourne este un circuit solicitant pentru monoposturi, în special în privinţa consumului de carburant, limitat acum la numai 100 de kilograme pe cursă, dar şi a motorului cu combustie internă şi a sistemelor de recuperare a energiei.

Regulamentul sistemului DRS a rămas cu cel de anul trecut: există un singur punct de detecţie pentru diferenţa de o secundă între doi piloţi, situat cu 13 metri înainte de virajul 14, şi două zone de activare. Prima dintre ele începe cu 762 de metri înainte de primul viraj, în timp ce a doua este amplasată cu 510 metri înainte de intrarea în virajul trei.

Cifrele circuitului

Lungime tur 5.303 km
Numar de tururi 58
Distanta totala 307.574 km
Provocările pentru unitatea de propulsie

Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul de la Melbourne pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:

Motorul cu combustie interna 4
MGU-K 3
MGU-H 3
Unitatea de stocare a energiei 3
Recuperarea energiei 4
Consum de carburant 5

Strategiile schimburilor de pneuri

Pirelli va furniza în Marele Premiu al Australiei pneuri de compoziţie medium (cu dungă albă) şi soft (cu dungă galbenă), care vor fi supuse unor presiuni semnificative: aderenţa scăzută şi zonele de frânare violenta pot genera derapaje pentru piloţi, iar pneurile de pe puntea spate vor fi afectate şi de nouă unitate de propulsie cu două sisteme de recuperare a energiei.

Cauciucurile acestui sezon sunt mai durabile decât cele de anul trecut, însă Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli, anticipează pentru început două-trei opriri la boxe pe parcursul cursei de duminică. "Ne aşteptam la două sau trei opriri la boxe pentru fiecare monopost, însă vom putea face predicţii mai corecte după ce vedem monoposturile în antrenamentele libere. Prima cursă a sezonului este întotdeauna imprevizibilă, iar acest lucru este mai adevărat ca niciodată în 2014", explică el.


Informaţii meteo: posibile ploi în calificări şi cursă

Pe lângă noile motoare şi regulamente, piloţii vor avea de înfruntat şi o vreme potrivnică. Dacă în timpul antrenamentelor de vineri cerul va fi parţial senin, iar temperaturile vor ajunge până aproape de 30 de grade Celsius, un front de aer rece îşi va face apariţia sâmbătă după-amiază.

Prin urmare, o aversă de ploaie sau chiar o furtună este posibilă în timpul sesiunii de calificări, atunci când temperaturile vor rămâne însă ridicate, până spre 29 de grade Celsius. Ploaia se va intensifica în noaptea de sâmbătă, iar vremea se va răci semnificativ duminică, astfel că la ora cursei nu vor fi mai mult de 19 grade Celsius. Tot atunci este posibil să-şi facă apariţia una sau două averse de ploaie mai slabe cantitativ decât cele din calificări.



Statistici pentru Australia

▶ Jenson Button (McLaren) a câştigat trei dintre ultimele cinci curse desfăşurate la Melbourne (2009, 2010, 2012);

▶ recordul pentru cel mai mare număr de victorii la Melbourne este deţinut de Michael Schumacher cu patru victorii;

▶ de la debutul în calendar în 1996, cursa de la Melbourne s-a desfăşurat de 18 ori şi a fost câştigată de opt ori de pilotul care a plecat din pole position;

▶ începând din 2002, s-a întâmplat de şapte ori că învingătorul cursei din Australia să cucerească titlul mondial;

▶ Kimi Raikkonen (Ferrari) a câştigat ediţia de anul trecut pentru Lotus după ce a plecat de pe locul al şaptelea al grilei de start.

Sezon Castigator
2013 Kimi Raikkonen (Lotus)
2012 Jenson Button (McLaren)
2011 Sebastian Vettel (Red Bull)
2010 Jenson Button (McLaren)
2009 Jenson Button (Brawn GP)
Marele Premiu al Australiei la TV

Din cauza diferenţei de fus orar, Marele Premiu al Australiei se desfăşoară la primele ore ale dimineţii. Începând din acest sezon, drepturile TV ale Formulei 1 pentru România au fost preluate de Dolce Sport, însă calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL, M1 sau RAI Uno.

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 14 martie 03:30 -
Antrenamente 2 vineri, 14 martie 07:30 -
Antrenamente 3 sambata, 15 martie 05:00 -
Calificari sambata, 15 martie 08:00 Dolce Sport, RTL, M1, RAI Uno
Cursa duminica, 16 martie 08:00 Dolce Sport, RTL, M1, RAI Uno
Daniel_DRV is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -