Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > WRC - FORMULA 1 - Alte sporturi cu motor

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 23-11-13, 19:18   #1
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Lightbulb W.R.C. 2014

Tensiuni la negocierile pentru regulamentul WRC din 2014: Volkswagen s-a retras de la discuţii

Volkswagen a refuzat să voteze o propunere de regulament cu privire la schimbarea ordinii de start în etapele de WRC din sezonul 2014.
Există un puternic sentiment că nu există suficientă comunicare în probleme vitale pentru viitorul sportului nostru.
Echipele din Campionatul Mondial de Raliuri s-au reunit la Geneva la sfârşitul săptămânii trecute pentru a discuta cu oficialii FIA şi ai promoterului Red Bull o serie de modificări de regulament care să sporească interesul pentru competiţie începând din sezonul 2014.
Până în prezent, niciuna dintre părţile implicate nu a oferit detalii despre discuţii, însă surse citate de publicaţia Autosport afirmă că negocierile nu au avut niciun rezultat concret.

Cei mai nemulţumiţi au fost oficialii Volkswagen, iar şeful Jost Capito a părăsit sala în momentul în care celelalte echipe votau o schimbare radicală a regulamentului pentru 2014.

Propunerea echipelor este ca ordinea de start în primele două zile ale unui raliu să fie realizată conform clasamentului general şi să fie inversată doar pentru ultima zi a etapei. În prezent, în cadrul etapelor desfăşurate pe macadam, piloţii participă la o sesiune de calificări la finalul căreia decid singuri poziţia de pe care vor să plece, formatul fiind însă criticat pentru că avantajează piloţii de top în detrimentul piloţilor de pe poziţiile inferioare ale clasamentului general.
Întrucât Volkswagen nu a participat la vot, schimbarea sistemului ar putea fi implementata de Consiliul Mondial al FIA în luna decembrie.

De asemenea, echipele sunt nemulţumite de activitatea promoterului Red Bull, pe care îl acuză că nu a făcut nimic pentru îmbunătăţirea imaginii competiţiei, chiar dacă a preluat rolul de aproximativ un an. Cei mai mulţi oficiali insistă pentru transmisiuni în direct ale raliurilor, însă logistica necesară şi durata prea mare a etapelor complică adoptarea unei astfel de strategii.

"Este corect să spunem că nu a fost cea mai productivă întâlnire a comisiei. Există un puternic sentiment că nu există suficientă comunicare în probleme vitale pentru viitorul sportului nostru. Încă nu avem răspunsuri la întrebări cheie despre viitor", a precizat o sursă citată de Autosport.

Via Autosport




Regulamentul tehnic al WRC va rămâne neschimbat până în 2016

Constructorii din Campionatul Mondial de Raliuri au decis în unanimitate împreună cu FIA menţinerea regulamentului tehnic actual până la sfârşitul sezonului 2016.

2016 este sezonul pana in care vor putea fi utilizate actualele masini in WRC
Regulamentul tehnic al Campionatului Mondial de Raliuri prevede ca maşinile furnizate de constructori să beneficieze de o nouă generaţie o dată la trei ani, însă constructorii au ajuns anterior la un acord comun pentru a menţine actuala generaţie şi în 2014.
Decizia a fost luată la cererea celor de la Citroen şi M-Sport, ultimii riscând practic excluderea din competiţie în lipsa sprijinului celor de la Ford.

Între timp, constructorii au decis împreună cu FIA să extindă perioada de aplicare a actualului regulament pentru următoarele trei sezoane. Astfel, cu scopul de a reduce costurile în competiţie, regulamentul actual va fi păstrat până la sfârşitul sezonului 2016.

Singura excepţie va fi Hyundai, care va reveni anul viitor în WRC şi care a anunţat de la început că pregăteşte o maşină nouă pentru 2015.
În plus, echipele au posibilitatea să aducă îmbunătăţiri la unele componente care trebuie omologate până în 1 decembrie. La fel ca şi până acum, un pilot va putea utiliza doar trei motoare pe parcursul unui sezon, în timp ce alte componente esenţiale, precum transmisiile sau direcţiile, vor fi grupate în seturi şi vor putea fi utilizate pentru două, trei sau cel mult patru raliuri.

Via BestRallyLive
__________________

Powered by
" UN ANONIM CELEBRU "
Daniel_DRV is offline  
Old 30-11-13, 20:45   #2
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2014

Citroen va anunţa piloţii echipei de WRC în 16 decembrie

Citroen va anunţa în 16 decembrie programul pentru sporturile cu motor din sezonul 2014, inclusiv linia de piloţi pe care o va alinia în Campionatul Mondial de Raliuri.

5 piloti sunt pe lista celor de la Citroen pentru cele doua locuri disponibile la echipa in 2014
Citroen nu a stabilit încă numele celor doi piloţi care îl vor acompania în sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Raliuri pe Khalid Al Qassimi, care are un loc asigurat la echipă ca parte a contractului de sponsorizare cu Abu Dhabi.
Constructorul francez a anunţat însă că va organiza o conferinţă de presă la sediul central de la Versailles în 16 decembrie, atunci când va prezenta linia completă de piloţi.

"Dorim să vă informăm că vom găzdui o conferinţă de presă în 16 decembrie la centrul tehnic al Citroen Racing de la Versailles, acolo unde vom prezenta programele sportive pentru 2014 şi liniile de piloţi pentru Campionatul Mondial de Raliuri şi Campionatul Mondial de Turisme", precizează francezii într-un comunicat de presă.

"In 16 decembrie vom prezenta liniile de piloţi pentru Campionatul Mondial de Raliuri şi Campionatul Mondial de Turisme." Citroen Comunicat de presa
Citroen a nominalizat deja cinci piloţi care luptă pentru cele două locuri disponibile. Pe listă se află Mikko Hirvonen şi Dani Sordo, piloţii titulari din acest sezon care nu au impresionat însă prin rezultate, dar şi Mads Ostberg, Kriss Meeke şi Robert Kubica, ultimul proaspăt campion la clasa WRC2.
Citroen va concura anul viitor cu numai trei maşini în WRC, întrucât a decis să se concentreze pe Campionatul Mondial de Turisme, acolo unde va avea o linie formată din trei piloţi, primii doi fiind Sebastien Loeb şi Yvan Muller.

Via Citroen
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	330934l-610x390-b-2348797c.jpg
Views:	60
Size:	46.2 KB
ID:	2900291  
Daniel_DRV is offline  
Old 30-11-13, 20:59   #3
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2014

Hanninen va concura pentru Hyundai în anumite etape de WRC 2014

Hyundai a confirmat joi că Juno Hanninen va fi coechipierul lui Thierry Neuville în anumite etape din Campionatul Mondial de Raliuri din sezonul 2014, începând cu Raliul Suediei.
"Sunt onorat că am fost ales de Hyundai să fiu unul dintre piloţii care vor concura cu al doilea Hyundai i20 WRC." Juno Hanninen Pilot Hyundai
Hyundai a dezvăluit joi planurile pentru cea de-a doua maşină cu care va participa în sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Raliuri.
Aceasta va fi atribuită mai multor piloţi pe parcursul sezonului, iar primul dintre aceştia care a fost confirmat este Juno Hanninen. Finlandezul, care în acest an a îndeplinit rolul de pilot de teste al constructorului sud-coreean, va concura pentru prima oară pentru Hyundai în Raliul Suediei din luna februarie.

"Sunt onorat că am fost ales de Hyundai să fiu unul dintre piloţii care vor concura cu al doilea Hyundai i20 WRC, inclusiv în Raliul Suediei. Este o plăcere să lucrez cu echipa şi respect oportunitatea de a pilota în câteva raliuri pentru echipă în 2014", a declarat el.

"Hanninen a dovedit că este un pilot complet cu abilitaţi tehnice şi de viteză, dar şi un jucător de echipa cu feedback important pentru ingineri." Michel Nandan Sef Hyundai
Hanninen a debutat în WRC în sezonul 2006 chiar în Raliul Suecdiei, iar pe parcursul carierei a concurat în Intercontinental Rally Challenge (IRC), Campionatul European de Raliuri (ERC) şi clasa S2000 din WRC.
Michel Nandan, şeful Hyunjdai Motorsport, a explicat alegerea lui Hanninen prin evoluţiile bune din testele desfăşurate în acest an.

"Hanninen a făcut o treabă excelentă în teste în acest an. A dovedit că este un pilot complet cu abilitaţi tehnice şi de viteză, dar şi un jucător de echipa cu feedback important pentru ingineri. Aduce o vastă experienţă din WRC", a precizat el.

Hyundai nu a anunţat încă numărul de etape în care Hanninen va concura pentru echipă şi nici numele celorlalţi piloţi cu care va împărţi această maşină, însă cel mai probabil aceştia vor fi Bryan Bouffier şi Chris Atkinson, ceilalţi piloţi de teste din acest sezon.

Echipa a semnat anterior cu contract pentru un sezon complet cu Thierry Neuville, care a încheiat pe locul doi în clasamentul general sezonul 2013 din WRC, în spatele campionului Sebastien Ogier.



Neuville a efectuat primul test cu Hyundai i20 WRC


Thierry Neuville a efectuat primul test la volanul lui Hyundai i20 WRC înainte de prezentarea oficială a modelului programată pentru 10 decembrie la Frankfurt.
La numai o săptămână de la sfârşitul sezonului 2013 al Campionatului Mondial de Raliuri, Thierry Neuville a părăsit M-Sport pentru a efectua primul test cu Hyundai, noua sa echipă pentru 2014.

Belgianul a urcat la volanul unui Hyundai i20 WRC în Munţii Vosges din Franţa, acolo unde s-a pregătit pe zăpadă pentru Raliul Suediei din luna februarie.

Teoretic, Neuville este sub contract cu M-Sport până la sfârşitul anului, însă a primit permisiunea echipei de a se antrena cu Hyundai cu condiţia să poarte un combinezon complet alb, fără însemnele celor de la Hyundai. Belgianul a petrecut două zile la volanul maşinii, după ce anterior fusese evaluată şi de pilotul de teste Bryan Bouffier, numărul total de kilometri parcurşi fiind de 130.

Hyundai va prezenta oficial noul i20 WRC în cadrul unui eveniment care va avea loc la Frankfurt în 10 decembrie, atunci când va anunţa cel mai probabil şi linia completă de piloţi. În acest moment nu este cert dacă sud-coreenii vor miza pe două sau trei maşini, însă este posibil ca Bouffier să fie promovat drept coechipier al lui Neuville.

Tot în luna decembrie, Hyundai va începe testele pentru Raliul Monte Carlo, prima etapă a sezonului 2014, care va avea loc la jumătatea lunii ianuarie.
Via Best of Rally Live

https://www.youtube.com/watch?feature...&v=Ze6Ax9X1BHA
Daniel_DRV is offline  
Old 30-11-13, 21:08   #4
IULY-CLA

Stage 5
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 943
Default Re: W.R.C. 2014

La cum a mers Citroen anu asta in WRC mai bine se retragea noroc de Loeb ca a puntat in trei raliuri , poate la anu se axeaza mai mult pe wtcc cu Loeb ca ar avea mai multe sanse de castig
IULY-CLA is offline  
Old 03-12-13, 18:41   #5
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2014

Qatar va continua să sprijine financiar M-Sport şi în sezonul 2014

Nasser Al-Attiyah a confirmat că statul Qatar va sprijini M-Sport şi în sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Raliuri, în ciuda plecării lui Thierry Neuville de la echipă.
"Avem o relaţie bună cu M-Sport şi încercăm să avem un lucru similar şi anul viitor." Nasser Al-Attiyah Pilot M-Sport
Viitorul celor de la M-Sport în Campionatul Mondial de Raliuri a fost incert ca urmare a deciziei lui Thierry Neuville de a semna cu Hyundai pentru sezonul 2014.
După retragerea constructorului Ford din WRC la sfârşitul sezonului 2012, echipa a fost finanţată de statul Qatar, însă oficialii acestuia au anunţat că programul va continua şi anul viitor doar dacă Neuville va rămâne la M-Sport. Între timp, qatarienii s-au răzgândit şi au decis să finanţeze M-Sport şi în următorul sezon, potrivit lui Nasser Al-Attiyah, pilotul reprezentativ al team-ului.

"Avem o relaţie bună cu M-Sport şi încercăm să avem un lucru similar şi anul viitor. Nu este uşor să găsim un alt Thierry Neuville, dar încercăm totul pentru a face ceva asemănător şi anul viitor", a declarat el în cadrul unui interviu acordat publicaţiei MaxRally.

Până la startul următorului sezon de WRC, Al-Attiyah va participa în Raliul Dakar, acolo unde va concura alături de Mini All4 Racing.
"Nu a fost o decizie uşoară, dar a fost întotdeauna visul meu să câştig din nou Raliul Dakar. Aşa că atunci când a apărut această oportunitate, să pilotez o maşină de încredere, ar fi fost o prostie să refuz", a explicat el alegerea făcută.

M-Sport nu a anunţat încă piloţii pe care va miză în sezonul următor, însă în ultima perioadă au apărut speculaţii potrivit cărora negociază inclusiv cu Robert Kubica, aflat şi pe lista celor de la Citroen.

Via MaxRally
Daniel_DRV is offline  
Old 04-12-13, 19:12   #6
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2014

FIA modifică ordinea de start în etapele de WRC din sezonul 2014

FIA a anunţat câteva schimbări importante în regulamentul Campionatului Mondial de Raliuri, printre care şi eliminarea calificărilor şi modificarea ordinii de start.

12 etape va avea sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Raliuri
Calificările din Campionatul Mondial de Raliuri pentru etapele desfăşurate pe macadam au fost eliminate după numai doi ani.
La presiunea echipelor, FIA a anunţat miercuri o serie de schimbări în privinţa ordinii de start pentru îmbunătăţirea spectacolului.

Astfel, liderul clasamentului general va pleca primul pe traseu în prima zi, iar în următoarele două zile ale etapei piloţii vor pleca în ordinea inversă a clasamentului de etapă. Prin această strategie, piloţii poziţionaţi mai slab în clasamentul etapei vor avea mai multe şanse de a se apropia de rivali în următoarea zi, întrucât vor avea parte de un traseu mai curat.

De asemenea, FIA a impus ca ultima probă specială a raliului, denumită şi Power Stage ca urmare a faptului că primii trei clasaţi primesc puncte bonus, să aibă loc numai la ora locală 12:00 şi să se desfăşoare pe un traseu cu lungimea de cel puţin 10 kilometri. În plus, această probă specială urmează să fie transmisă în direct.

O altă modificare minoră este că un constructor poate nominaliza un pilot permanent pentru sezon chiar şi pentru numai 10 etape.

În privinţa calendarului, acesta a suferit o singură schimbare minoră comparativ cu versiunea anunţată încă din luna septembrie: Raliul Italiei a fost mutat din 1 iunie în 8 iunie.

CALENDAR WRC 2014:

Data Tara
19 ianuarie Raliul Monte Carlo
9 februarie Raliul Suediei
9 martie Raliul Mexicului
6 aprilie Raliul Portugaliei
11 mai Raliul Argentinei
8 iunie Raliul Italiei
29 iunie Raliul Poloniei
3 august Raliul Finlandei
24 august Raliul Germaniei
14 septembrie Raliul Australiei
5 octombrie Raliul Frantei
26 octombrie Raliul Spaniei
16 noiembrie Raliul Marii Britanii
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	451323l-610x390-b-2306a9eb.jpg
Views:	64
Size:	50.2 KB
ID:	2902486  
Daniel_DRV is offline  
Old 07-12-13, 13:30   #7
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2014

Hyundai a testat i20 WRC pe zăpezile din Suedia

Hyundai a efectuat în această săptămână o sesiune de teste pe zăpadă în Finlanda ca parte a pregătirilor pentru Raliul Suediei din luna februarie.

3 piloti va avea Hyundai in sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Raliuri
Hyundai se pregăteşte intens pentru participarea în sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Raliuri şi a efectuat o sesiune de teste în apropierea localităţii finlandeze Rovaniemi.
Amplasamentul a fost ales de constructorul sud-coreean pentru ca testele să poată avea loc pe zăpadă, întrucât sesiunea de evaluare a fost folosită ca parte a pregătirilor pentru Raliul Suediei, care va avea loc în luna februarie în condiţii de iarnă.

Hyundai nu a oferit însă amănunte despre numele pilotului sau piloţilor care au participat la această sesiune de teste.

Anterior, constructorul sud-coreean a confirmat că Thierry Neuville va fi pilotul principal al echipei pentru sezonul 2014, în timp ce Juno Hanninen va concura în unele etape, preponderent la cele pe macadam. Presa internaţională a relatat în această săptămână că al treilea pilot al echipei va fi Dani Sordo, iar cel mai probabil spaniolul va fi confirmat în 10 decembrie, cu ocazia prezentării oficiale a noului Hyundai i20 WRC care va avea loc la Frankfurt.

Via Hyundai
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	113530l-610x390-b-eb9bc424.jpg
Views:	59
Size:	25.6 KB
ID:	2904305   Click image for larger version

Name:	247327l-610x390-b-c8a389b3.jpg
Views:	60
Size:	45.6 KB
ID:	2904306   Click image for larger version

Name:	406856l-610x390-b-9cb19a14.jpg
Views:	60
Size:	49.6 KB
ID:	2904307  

Click image for larger version

Name:	531305l-610x390-b-4c7fad08.jpg
Views:	63
Size:	59.6 KB
ID:	2904308   Click image for larger version

Name:	777570l-610x390-b-ac42b995.jpg
Views:	57
Size:	47.3 KB
ID:	2904309  
Daniel_DRV is offline  
Old 10-12-13, 12:12   #8
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2014

Citroen mizează pe Meeke şi Ostberg în sezonul 2014 din WRC

Kris Meeke şi Mads Ostberg vor fi piloţii principali ai echipei Citroen în sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Raliuri, în timp ce Khalid Al Qassim va participa la patru etape.

10 este numarul etapelor de WRC la care a participat Kris Meeke in cariera
2006 este sezonul in care a debutat Mads Ostberg in WRC
4 este locul pe care a terminat Mads Ostberg sezonul 2013 al Campionatului Mondial de Raliuri
4 este numarul etapelor in care va lua startul Khalid Al Qassimi in sezonul 2014 pentru Citroen
Citroen a luat o decizie finală în privinţa liniei de piloţi pe care o va alinia la startul sezonului 2014 al Campionatului Mondial de Raliuri.
Echipa constructorului francez va fi alcătuită din Kris Meeke şi Mads Ostberg, doi dintre cei aflaţi pe lista scurtă de cinci nume anunţată anterior. Meeke a câştigat titlul în Intercontinental Rally Challenge în 2009, însă a participat în numai 10 etape de WRC, dintre care două pentru Citroen în 2013.

"Este o oportunitate incredibilă. Întotdeauna am fost aproape de Citroen în ultimii ani. Sunt foarte norocos să fiu capabil să lucrez cu o echipă care are atât de multă experienţă şi atât de multe titluri. Am participat în numai 10 etape de WRC. Cred că am ceva potenţial, dar trebuie să câştig experienţă", a declarat nord-irlandezul.

De cealaltă parte, Ostberg concurează în WRC din 2006, iar până acum a urcat doar la volanul lui Subaru Impreza WRC şi Ford Fiesta RS WRC. Norvegianul a ocupat locul patru în clasamentul general din 2013 şi este încrezător că se va adapta rapid la Citroen.

"Sunt foarte bucuros şi mândru să mă alătur celor de la Citroen. Am muncit din greu pentru a obţine un loc. După ce am urmărit Citroen câştigând atât de mulţi ani, este un vis devenit realitate să fac parte din această echipă. Chiar dacă nu ştiu încă echipa sau maşina, pot să recunosc valoarea băieţilor. Vreau să obţin rezultate bune şi să încerc să câştig câteva raliuri", a precizat el.

Khalid Al Qassimi va rămâne al treilea pilot al echipei ca parte a finanţării asigurate de Abu Dhabi, iar acesta va concura pentru echipă în etapele din Suedia, Portugalia, Italia şi Spania.

Citroen va prezenta oficial echipa pentru sezonul 2014 în cadrul unei conferinţe de presă care va avea loc luni, 16 decembrie la 15:30, ora României, şi care va fi transmisă în direct pe site-ul oficial al echipei.

HIRVONEN, SPRE M-SPORT

Citroen va aborda astfel sezonul 2014 fără niciunul dintre piloţii titulari din acest an. Mikko Hirvonen părăseşte astfel echipa franceză după ce a obţinut o singură victorie în doi ani şi este foarte probabil să revină la M-Sport, acolo unde ar putea face pereche cu Robert Kubica.

Între timp, Dani Sordo este creditat cu mari şanse să semneze un contract cu Hyundai, înţelegerea urmând să fie confirmată luni în cadrul unui eveniment de lansare pentru noul i20 WRC.

Via Citroen
Daniel_DRV is offline  
Old 13-12-13, 15:28   #9
26WRC

Stage 5
 
26WRC's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,159
Member of:
[Moderators]
[Opel]
[4Rally]
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Re: W.R.C. 2014

Kubica, Hirvonen şi Evans la M-Sport

Dacă până acum nu au fost cunoscute intenţiile lui Kubica în ceea ce priveşte întoarcerea sa pe circuit, sau continuarea în raliuri, astăzi M-Sport a făcut public faptul că polonezul a semnat un contract cu echipa cumbriană pentru toate cele 13 etape are Campionatului Mondial de Raliuri 2014.

Kubica nu este pentru prima oară la bordul unui Fiesta RS WRC, el testând în 2012 un astfel de model şi deşi a fost si atunci dorit ca inlocuitor al lui Soberg sau Latvala, pilotul F1 a ales să meargă cu Citroen, asta din dorinţa de a face un program mixt WRC şi ERC.

M-Sport a mai făcut astăzi un anunţ, confirmându-i pe Mikko Hirvonen şi Elfyn Evans ca piloţi pentru sezonul viitor. Hirvonen se întoarce la M-Sport după o pauză de doi ani, pauză în care a concurat pentru Citroen WRT.

"Să mă întorc la volanul lui Fiesta RS WRC este ca si cum m-aş întoarce acasă", a spus Hirvonen."Revenirea la M-Sport este pentru noi şansa de a încerca din nou un start bun într-o maşină care ştiu că poate lupta la victorie. Suntem motviaţi să câştigăm şi ne aflăm în cea mai bună situaţie să facem asta".

De cealaltă parte, Evans consideră acest contract o mare oportunitate pentru că va avea întregul sezon la dispoziţie să poată arăta de ce este în stare.

"Întregul team este alături de noi şi avem un plan de bătaie pe termen lung pentru a ajunge acolo unde cu totii vrem să fim. Este primul pas şi îi sunt recunoscator lui Malcolm Wilson şi M-Sport pentru oportunitatea de a face parte din această echipa", a declarat Evans.

Stefan B
Echipa Autorally



am impresia ca va fi anul lui Hirvonen 2014.


Last edited by 26WRC; 13-12-13 at 15:47.
26WRC is offline  
Old 16-01-14, 19:18   #10
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2014

Avancronica Raliului Monte Carlo - debut tradiţional în noul sezon de WRC

Raliul Monte Carlo marchează startul într-un nou sezon al Campionatului Mondial de Raliuri, care include revenirea Hyundai în competiţie şi numeroase schimbări în celelalte echipe.
82 este numarul de editii ale Raliului Monte Carlo de la aparitia competitiei in 1911
15 este numarul probelor speciale pe care le vor parcurge pilotii in Raliul Monte Carlo
3 este numarul zilelor pe parcursul carora se desfasoara Raliul Monte Carlo
Raliul Monte Carlo este una dintre cele mai cunoscute competiţii din lumea sporturilor cu motor, care şi-a câştigat reputaţia pe parcursul celor peste 100 de ani de existenţă datorită traseelor spectaculoase şi a dificultăţii de a ajunge la linia de sosire.
În mod tradiţional, Raliul Monte Carlo marchează debutul unui nou sezon din Campionatul Mondial de Raliuri, iar ediţia din acest an nu face nici ea excepţie. Chiar dacă traseul a suferit schimbări importante comparativ cu anul trecut, etapa inaugurală a noului sezon se anunţă la fel de palpitantă ca întotdeauna, cu atât mai mult cu cât propune numeroase noutăţi şi din punct de vedere al participanţilor.

100 de ani de istorie la Raliul Monte Carlo

Ediţia din 2014 a etapei monegasce începe în Gap, localitatea natală a campionului mondial Sebastien Ogier, iar prima zi a competiţiei presupune parcurgerea a şase probe speciale cu o lungime totală de peste 125 de kilometri. Vineri, concurenţii vor parcurge alte cinci probe speciale, iar una dintre cele mai cunoscute este Sisteron, punctul de oprire fiind situat chiar în Monte Carlo.

Cea mai dificilă zi a raliului se anunţă cea de sâmbătă, atunci când piloţii vor parcurge de două ori celebrul Col de Turini inclusiv pe timp de noapte şi vor ajunge până la o altitudine de circa 1600 de metri.

Schimbări radicale în lista participanţilor

Volkswagen este singura echipă care şi-a păstrat linia de piloţi intactă pentru sezonul 2014. După ce a dominat autoritar competiţia anul trecut, misiunea germanilor este să-şi păstreze cele două titluri mondiale, iar Sebastien Ogier consideră că acest obiectiv nu va fi deloc uşor de îndeplinit.
"Principalul meu obiectiv este, evident, să-mi păstrez titlul. Nu este niciodată uşor să câştigi un titlu, dar este şi mai dificil să-l aperi cu succes. Sunt sigur că celelalte echipe ne vor pune sub presiune, dar după succesul din 2013 sunt încrezător în noul sezon", a precizat francezul, care va face şi în acest an echipă cu Jari-Matti Latvala şi Andreas Mikkelsen.

Înaintea noului sezon este dificil de anticipat numele principalului rival al lui Ogier în lupta pentru titlu, în special prin prisma numeroaselor schimbări din echipe. De exemplu, fără sprijinul celor de la Qatar, M-Sport a reuşit să-şi asigure serviciile unor piloţi de referinţă: Mikko Hirvonen a revenit la echipa pentru care a concurat până în 2011 şi va face pereche cu tânăra speranţa Elfyn Evans, obiectivul său pentru prima etapă fiind o clasare pe podium.
"Monte Carlo este un eveniment dificil. Condiţiile pot fi schimbătoare şi trebuie să faci compromisuri cu pneurile. Nu am avut prea multă zăpadă în teste, aşa că dacă vremea rămâne aşa aş fi bucuros. Trebuie să vedem ce se întâmplă, dar cu siguranţă mă gândesc la un podium", a explicat finlandezul.

În plus, M-Sport îl sprijină şi pe Robert Kubica, care va concura de asemenea cu un Ford Fiesta RS WRC cu propria sa echipă. Polonezul va participa în premieră la Raliul Monte Carlo şi îşi propune doar să câştige experienţă.
"Începe un nou capitol în cariera mea de pilot de raliuri şi aştept cu nerăbdare Raliul Monte Carlo. Este o mare provocare care nu trebuie subestimată. Prioritatea mea este să câştig o experienţă de nepreţuit la prima mea participare aici", a precizat el.

▶ Robert Kubica - de la ratarea carierei în Formula 1 la campion în raliuri în mai puţin de trei ani

Citroen va aborda Raliul Monte Carlo cu noii săi piloţi Mads Ostberg şi Kris Meeke, însă unul dintre principalele puncte de atracţie va fi revenirea celor de la Hyundai. Sud-coreenii atacă WRC cu noul model i20 WRC şi mizează pe talentul lui Thierry Neuville, care a ocupat locul doi în clasamentul general al sezonului precedent, pe vremea când concura pentru M-Sport, dar şi pe Dani Sordo.

La Raliul Monte Carlo va participa şi Francois Delecour, dublu campion naţional de raliuri, care va lua startul la volanul unui Ford Fiesta RS WRC pregătit de M-Sport. Francezul este susţinut de EDS Rally Team. echipă pentru care concurează în CNR, şi va promova din nou ţara noastră prin mesajul "Visit România"
Daniel_DRV is offline  
Old 16-01-14, 19:24   #11
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2014

Delecour, sprijinit de România să concureze în Raliul Monte Carlo

Fracois Delecour va concura în Raliul Monte Carlo cu sprijinul Ministerului Turismului din România la volanul unui Ford Fiesta RS WRC al echipei M-Sport.

58 este locul pe care vrea sa termine francois Delecour Raliul Monte Carlo 2014
Francois Delecour, campionul naţional de raliuri din ultimele două sezoane, va reveni în Campionatul Mondial de Raliuri cu ocazia Raliului Monte Carlo de la jumătatea lunii ianuarie.
Francezul în vârstă de 51 de ani va concura cu un Ford Fiesta RS WRC al echipei M-Sport, iar participarea sa este susţinută parţial de Ministerul Turismului din România. Delecour şi-a stabilit ca obiectiv ocuparea locului cinci în clasamentul general al raliului, însă admite că va fi dificil să obţină o astfel de clasare.


"Realist vorbind, obiectivul este locul cinci, chiar dacă va fi o provocare foarte mare. Dar cel puţin îl putem scoate din ecuaţie pe Sebastien Loeb, aşa că există deja un loc câştigat pentru mine. De asemenea, cred că va fi dificil pentru Hyundai să fie competitivă la prima participare la Monte Carlo, aşa că vom şti care sunt rivalii noştri direcţi şi, dacă lucrurile decurg bine, pot fi pe cinci. Indiferent ce se întâmplă, mă voi bucura. Iubesc acest raliu şi aştept cu nerăbdare să pilotez acolo", a declarat el.
Delecour a participat la alte 16 ediţii ale Raliului Monte Carlo, ultima fiind consemnată în 2012, atunci când a ocupat locul şase în clasamentul general după ce a fost sprijinit de asemenea de Ministerul Turismului din România.

Până în prezent, Delecour nu a confirmat dacă va concura în Campionatul Naţional de Raliuri şi în sezonul 2014.
Daniel_DRV is offline  
Old 17-01-14, 01:06   #12
26WRC

Stage 5
 
26WRC's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,159
Member of:
[Moderators]
[Opel]
[4Rally]
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Re: W.R.C. 2014

intre timp a si abandonat Delecour..


General dupa prima zi

POS NO DRIVER TIME DIFF PREV DIFF 1ST
1. B. BOUFFIER 1:25:36.6
2. K. MEEKE M 1:26:15.4 +38.8 +38.8
3. R. KUBICA M 1:26:16.1 +0.7 +39.5
4. S. OGIER M 1:26:23.9 +7.8 +47.3
5. M. OSTBERG M 1:26:57.3 +33.4 +1:20.7
6. E. EVANS M 1:27:15.2 +17.9 +1:38.6
7. J. LATVALA M :27:57.4 +42.2 +2:20.8
8. M. HIRVONEN M 1:28:23.5 +26.1 +2:46.9
9. A. MIKKELSEN M 1:29:42.8 +1:19.3 +4:06.2
10. O. BURRI 1:30:24.0 +41.2 +4:47.4
26WRC is offline  
Old 18-01-14, 23:40   #13
26WRC

Stage 5
 
26WRC's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,159
Member of:
[Moderators]
[Opel]
[4Rally]
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Re: W.R.C. 2014

Overall final Monte Carlo 2014


POS DRIVER TIME DIFF 1ST
1. S. OGIER 3:55:14.4
2. B. BOUFFIER 3:56:33.3 +1:18.9
3. K. MEEKE 3:57:08.7 +1:54.3
4. M. OSTBERG 3:59:08.3 +3:53.9
5. J. LATVALA 4:01:22.7 +6:08.3
6. E. EVANS 4:03:51.8 +8:37.4
7. A. MIKKELSEN 4:06:56.7 +11:42.3
8. J. MELICHAREK 4:17:10.6 +21:56.2

M-Sport sucks....
26WRC is offline  
Old 03-02-14, 11:25   #14
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2014

Toyota ia în calcul sezonul 2017 pentru revenirea în WRC

Toyota va începe în luna martie testele cu Yaris WRC, însă va aştepta cel mai probabil până în 2017 să revină în Campionatul Mondial de Raliuri.

Toyota a anunţat în luna decembrie a anului trecut că este interesată să revină în Campionatul Mondial de Raliuri cu modelul Yaris WRC, fără însă să stabilească o dată concretă.
O decizie finală este încă departe de a fi luată, însă un purtător de cuvânt al constructorului japonez a dezvăluit că revenirea ar putea avea loc cel mai probabil în sezonul 2017, atunci când va intra în vigoare un nou regulament tehnic.

"Construim maşina pe baza actualului regulament, dar numai pentru a căpăta experienţă. În acest moment nu intenţionăm să folosim maşina în 2015, ar fi mult prea devreme. Este mult mai probabil să aşteptăm următoarea generaţie a regulamentului WRC, care cred că va apărea în 2017", a declarat el pentru publicaţia britanică Autosport.

Citroen, Volkswagen şi M-Sport au decis în luna noiembrie îngheţarea regulamentului tehnic în WRC până la sfârşitul sezonului 2016, iar Toyota consideră că ar fi dezavantajată să revină în WRC înainte de schimbarea regulilor.
"Nu prea are sens pentru noi să aducem o maşină anul viitor sau în 2016 într-un campionat în care să aibă o viaţă de unul sau doi ani şi unde va concura împotriva unor constructori care au avut mult timp la dispoziţie pentru a se mula pe acest regulament. Cred că este mai bine să aşteptăm şi să pregătim maşina pentru noul regulament", a adăugat el.

Toyota va începe în luna martie testele cu modelul Yaris WRC construit la fabrica de la Koln, iar la volanul maşinii se va afla Stephane Sarrazin, unul dintre piloţii echipei care concurează în Campionatul Mondial de Anduranţa.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	640274l-610x390-b-774b3b4f.jpg
Views:	62
Size:	54.9 KB
ID:	2934396  
Daniel_DRV is offline  
Old 10-03-14, 12:09   #15
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.R.C. 2014

Ogier a câştigat Raliul Mexicului. Neuville a obţinut primul podium pentru Hyundai

Sebastien Ogier a redevenit lider în clasamentul general după ce a câştigat Raliul Mexicului în faţa coechipierului Jari-Matti Latvala, în timp ce Hyundai a obţinut primul podium prin Thierry Neuville.
Am fost dornic să obţin această victorie după greşeala comisă în Suedia şi de accea nu ne-am asumat riscuri în ultima zi. Am vrut cu adevărat să avem această victorie, dar şi punctele din Power Stage.
Sebastien Ogier Pilot Volkswagen
Volkswagen a dominat autoritar Raliul Mexicului, a treia etapă a sezonului 2014 din cadrul Campionatului Mondial de Raliuri.
Iniţial, Mads Ostberg a profitat de faptul că Sebastien Ogier şi Jari-Matti Latvala au curăţat traseul şi a fost lider după primele probe speciale, însă campionul mondial a avut ulterior un parcurs fără greşeală şi şi-a adjudecat victoria fără emoţii.

Ogier a câştigat 14 dintre cele 22 de probe speciale ale raliului şi s-a impus cu un avans de peste un minut în faţa lui Latvala. Francezul a obţinut inclusiv cele trei puncte bonus acordate în Power Stage şi a revenit pe prima poziţie în clasamentul general cu un avans de trei puncte în faţa coechipierului său.

Performanţa lui Latvala a venit însă pe fondul numeroaselor probleme înregistrate de rivali: Ostberg a avut defecţiuni tehnice la Citroen DS3 WRC, Mikko Hirvonen a avut o problemă mecanică la Ford Fiesta RS WRC, iar Kris Meeke a avut parte de un accident cu Citroen DS3 WRC.

Toate aceste probleme, la care se adăugă şi dublul abandon suferit de Robert Kubica la volanul lui Ford Fiesta RS WRC, i-au permis să progreseze şi lui Thierry Neuville. Belgianul a reuşit să rămână pe traseu în ciuda unei scurgeri de apă pe final şi a terminat pe poziţia a treia, astfel că a obţinut primul podium pentru sud-coreenii de la Hyundai.

Numeroasele abandonuri şi probleme au permis înregistrarea unor alte rezultate surprinzătoare, astfel că Elfyn Evans (M-Sport) a terminat pe locul patru şi a obţinut cea mai bună performanţă din carieră, în faţa lui Martin Prokop şi a pilotului local Benito Guerra.

Raliul Mexicului - clasament final:

1. Sebastien Ogier VW 4h27m41.8s
2. Jari-Matti Latvala VW +1m12.6s
3. Thierry Neuville Hyundai +5m28.6s
4. Elfyn Evans M-Sport Ford +6m49.3s
5. Martin Prokop Czech Ford +9m54.4s
6. Benito Guerra M-Sport Ford +12m57.6s
7. Chris Atkinson Hyundai +15m15.4s
8. Mikko Hirvonen M-Sport Ford +17m06.8s
9. Mads Ostberg Citroen +25m41.6s
10. Yuriy Protasov Protasov Ford +28m18.2s*

* WRC2

WRC retirements:

Kris Meeke Citroen SS22
Robert Kubica M-Sport Ford SS13

Leading power stage times:

1. Sebastien Ogier VW 4m34.2s
2. Jari-Matti Latvala VW +1.8s
3. Mikko Hirvonen M-Sport Ford +4.9s
4. Thierry Neuville Hyundai +6.4s
5. Mads Ostberg Citroen +9.6s
Daniel_DRV is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -