Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > WRC - FORMULA 1 - Alte sporturi cu motor

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 03-11-13, 17:30   #91
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Vettel a câştigat în Abu Dhabi, Webber şi Rosberg pe podium

Sebastian Vettel a obţinut în Abu Dhabi a şaptea victorie consecutivă după ce a profitat de startul ratat al lui Mark Webber, care a terminat pe doi în faţa lui Nico Rosberg.
"Adu monopostul acasă. În garaj." Rocky Inginer de cursa Vettel
Mark Webber spera să obţină în Abu Dhabi prima victorie din acest sezon, mai ales că pleca din nou de pe prima poziţie a grilei. Totuşi, aşa cum şi-a obişnuit fanii în ultimii ani, australianul a ratat startul, iar Sebastian Vettel a profitat din plin de oportunitate şi a preluat conducerea cursei.
Lasă-mă să citez: "Da, da, da, ştiu ce fac". Sebastian Vettel
Dupa ce a facut cateva "cerculete" pe linia dreapta
Pilotul echipei Red Bull Racing a avut un ritm de cursă impresionant, care a amintit de dominaţia autoritară din Singapore, fiind capabil să intre la boxe fără să piardă prima poziţie. Practic, germanul a avut de îndeplinit o simplă formalitate şi a obţinut astfel a şaptea victorie consecutivă, ocazie cu care a egalat performanţa lui Michael Schumacher din 2004.
Poţi să plăteşti tu amenda pentru asta." Christian Horner Sef Red Bull
Webber a fost depăşit la start nu numai de Vettel, ci şi de Nico Rosberg, însă australianul a reuşit să urce pe locul doi după prima serie de intrări la boxe. Astfel, Red Bull a obţinut o nouă clasare pe primele două locuri, în timp ce Rosberg a urcat pe ultima treaptă a podiumului.
Romain Grosjean a avut parte de o nouă cursă foarte bună la volanul monopostului Lotus. Plecat de pe poziţia a şasea a grilei de start, francezul i-a depăşit pe Lewis Hamilton şi Nico Hulkenberg la scurt timp după stingerea luminilor roşii, iar ulterior a fost capabil să menţină un ritm bun pentru a-şi consolida poziţia şi a ocupat la final locul patru, la câteva secunde de podiumul lui Rosberg.

ALONSO, LOCUL CINCI DUPĂ O DEPĂŞIRE CONTROVERSATĂ

7 victorii consecutive a acumulat Sebastian Vettel, egaland performanta lui Michael Schumacher din 2004
9 victorii consecutive este recordul detinut de Alberto Ascari din perioada 1952-1953
11 este numarul victorii obtinute de Vettel in primele 17 curse ale sezonului
Felipe Massa şi Fernando Alonso au oferit unul dintre cele mai dinamice dueluri de pe parcursul cursei din Abu Dhabi. Brazilianul şi-a păstrat locul şapte la start, însă în spatele său s-a poziţionat imediat coechipierul său, care a câştigat două poziţii.
Cei doi au ajuns în ipostaza de a lupta pentru poziţie până spre finalul cursei, iar a doua serie de opriri la boxe a fost decisivă. Massa a intrat primul şi a pierdut aproximativ o secundă din cauza unei mici erori la montarea pneului stânga-faţă, iar Alonso a schimbat pneurile câteva tururi mai târziu.

Spaniolul a revenit pe traseu în faţa lui Massa, dar imediat în spatele unui Jean-Eric Vergne care nu efectuase a doua oprire. Aflat la limită, Alonso a forţat depăşirea pilotului Toro Rosso pe o bandă de asfalt aflată în exteriorul circuitului, iar comisarii vor investiga incidentul după cursă. În cazul în care comisarii vor considera că spaniolul a obţinut un avantaj prin depăşirea limitelor circuitului, spaniolul va fi penalizat cu 20 de secunde în clasamentul cursei, urmând să coboare pe locul nouă.

DI RESTA, SINGURUL CU O OPRIRE LA BOXE

În spatele lui Alonso s-a poziţionat Paul di Resta, care a câştigat cinci poziţii faţă de locul 11 de pe grila datorită unei strategii cu o singură oprire la boxe. Pilotul echipei Force India a fost singurul cu o astfel de strategie, reuşind astfel să termine în faţa lui Hamilton.

Britanicul a avut o cursă mai puţin satisfăcătoare decât a coechipierului său, fiind nevoit să recupereze câteva poziţii în pluton după ce la start fusese depăşit de Grosjean. Massa şi-a trecut în cont locul opt, în timp ce McLaren a obţinut doar două puncte prin Sergio Perez, iar Adrian Sutil a adus un punct suplimentar pentru Force India.

Williams a ratat din nou prezenţa în puncte, în timp ce Button a ocupat doar locul 12 la volanul celui de-al doilea monopost McLaren.

ABANDONUL LUI RAIKKONEN, ÎNVĂLUIT ÎN CEAŢĂ

Singurul pilot care a abandonat a fost Kimi Raikkonen, care a plecat de pe ultima poziţie a grilei în urma excluderii din calificări şi a oprit monopostul pe marginea circuitului în urma unui contact cu un Caterham chiar în primul viraj.
Reluările TV au arătat că finlandezul şi-a avariat suspensia dreapta-faţă după ce s-a lovit de partea din spate a unui monopost Caterham, însă imediat au apărut speculaţii potrivit cărora finlandezul s-a retras în mod deliberat din cursă din cauza tensiunilor cu oficialii Lotus generate de neplata salariului.

De altfel, fostul campion mondial a părăsit circuitul la numai câteva zeci de minute după abandon, însă presa a anunţat că acesta a ajuns la un acord cu Lotus privind plata salariului pe sezonul în curs.

Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Alonso, care a fost cronometrat cu 1:43.434 în turul 55.

ABU DHABI - REZULTATE CURSA

1. Vettel Red Bull-Renault
2. Webber Red Bull-Renault
3. Rosberg Mercedes
4. Grosjean Lotus-Renault
5. Alonso Ferrari
6. Di Resta Force India-Mercedes
7. Hamilton Mercedes
8. Massa Ferrari
9. Perez McLaren-Mercedes
10. Sutil Force India-Mercedes
11. Maldonado Williams-Renault
12. Button McLaren-Mercedes
13. Gutierrez Sauber-Ferrari
14. Hulkenberg Sauber-Ferrari
15. Bottas Williams-Renault
16. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari
17. Vergne Toro Rosso-Ferrari
18. van der Garde Caterham-Renault
19. Pic Caterham-Renault
20. Bianchi Marussia-Cosworth
21. Chilton Marussia-Cosworth

Fastest lap: Alonso 1m43.434s.

Not classified/retirements:

Raikkonen Lotus-Renault


World Championship standings, round 17: Drivers: Constructors:
1. Vettel 347 1. Red Bull-Renault 513
2. Alonso 217 2. Mercedes 324
3. Raikkonen 183 3. Ferrari 323
4. Webber 166 4. Lotus-Renault 297
5. Hamilton 165 5. McLaren-Mercedes 95
6. Rosberg 159 6. Force India-Mercedes 77
7. Grosjean 114 7. Sauber-Ferrari 55
8. Massa 106 8. Toro Rosso-Ferrari 32
9. Button 60 9. Williams-Renault 1
10. Hulkenberg 49
11. Di Resta 48
12. Perez 35
13. Sutil 29
14. Ricciardo 19
15. Vergne 13
16. Gutierrez 6
17. Maldonado 1
__________________

Powered by
" UN ANONIM CELEBRU "
Daniel_DRV is offline  
Old 05-11-13, 09:54   #92
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Williams ar putea negocia recrutarea lui Ross Brawn

Frank Williams a sugerat că ar putea fi interesat să-l aducă la echipă pe Ross Brawn, însă considera că există multe elemente care nu recomandă un astfel de transfer.

1 este numarul punctelor obtinute de Williams in acest sezon
Ross Brawn este pe punctul de a pleca de la Mercedes ca urmare a intenţiilor echipei de a avea doi şefi începând din sezonul următor.
Următoarea destinaţie a britanicului nu este încă cunoscută, însă în Marele Premiu din Abu Dhabi a apărut o nouă ipoteză: Williams.

Echipa britanică traversează unul dintre cele mai slabe sezoane din întreaga sa istorie, iar un director tehnic de talia lui Brawn ar putea contribui la revenirea pe linia de plutire. Şeful Frank Williams a admis că Brawn ar reprezenta un avantaj pentru echipă. Cei doi au colaborat la Williams la finalul anilor '70, când Frank Williams l-a recrutat în cadrul echipei.

"Poate sunt naiv, dar nu ştiam că Brawn este disponibil. Când a fost cu noi era extraordinar de inteligent în termeni de inginerie şi sunt sigur că acum a acumulat infinit mai multe cunoştinţe. Aşa că dacă ar veni la noi ar reprezenta ceva grozav. dar nu ştiam că este disponibil, nu am făcut niciun efort să-l contactez şi nu pot spune mai mult", a declarat el.
Pe de altă parte, Williams este circumspect în privinţa aducerii sale ca urmare a faptului că nu vrea să schimbe departamentul tehnic.

"Motivul pentru care sunt ezitant este că am angajat deja oameni şi este foarte puţin probabil să ni-l permitem pe Brawn, plus că poate nu ar vrea să vină la noi. Dacă nu aş putea să-l aduc pe Brawn, ar înseamna să-i ofensez pe toţi cei care sunt deja la echipă", a adăugat el.


Susie Wolff va deveni prima femeie care concurează la Race of Champions

Susie Wolff, pilotul de rezervă al echipei Williams, va deveni în luna decembrie prima femeie care participă la competiţia Race of Champions, urmând să facă pereche cu David Coulthard.

Competiţia anuală Race of Champions va marca în acest an o premieră, ca urmare a faptului că pe lista participanţilor se va afla şi Susie Wolff.
Pilotul de teste al echipei Williams va deveni astfel prima femeie care participă la aceasta competiţie. Ea va concura pentru echipa Marii Britanii şi îl va avea drept coechipier pe fostul pilot de Formula 1 David Coulthard.
Britanica este nerăbdătoare să participe în Cursa Campionilor în special datorită formatului inedit al competiţiei.

"Orice pilot ar fi încântat să fie invitat la Race of Champions. Este un eveniment pe care l-am urmărit întotdeauna. Ce este cel mai interesant este ca maşinile concurează roată la roată şi poţi vedea cât de echilibrate sunt cursele: întotdeauna diferenţele sunt de sutimi de secundă."
"Marea provocare va fi să concurez dintr-o maşină în alta. Trebuie să te asiguri că maşina este cât mai uşor de controlat, pentru că nu ai timp să petreci suficient timp, trebuie pur şi simplu să pilotezi", a declarat ea.

Ediţia din acest an a Cursei Campionilor va avea loc pe stadionul Rajamangala din Bangkok în perioada 14-15 decembrie.


Noul acţionar Lotus solicită semnarea unui contract cu Hulkenberg

Quantum Motorsport, grupul care este foarte aproape de achiziţionarea a 35% din acţiunile Lotus, a solicitat echipei britanice să semneze un contract cu Nico Hulkenberg pentru sezonul 2014.
"Vreau ca tranziţia dintre Kimi Raikkonen şi următorul pilot, despre care credem că va fi Hulkenberg, să fie cât mai lină." Mansoor Ijaz Sef Quantum Motorsport
Şansele lui Nico Hulkenberg de a concura pentru Lotus în sezonul 2014 au crescut vertiginos cu ocazia Marelui Premiu din Abu Dhabi.
Grupul de investori Quatum Motorsport a anunţat duminică că este foarte aproape să finalizeze tranzacţia prin care va achiziţiona 35% din acţiunile echipei, iar Mansoor Ijaz, şeful grupului, a dezvăluit luni preferinţele sale în privinţa liniei de piloţi.

Deloc surprinzător, numele acestuia este Nico Hulkenberg, pilotul preferat inclusiv de oficialii echipei ca urmare a prestaţiilor bune de pe parcursul acestui an pentru Sauber.

"În calitate de noi proprietari şi acţionari am fost foarte clari în privinţa preferinţei noastre. Vreau ca tranziţia dintre Kimi Raikkonen şi următorul pilot, despre care credem că va fi Hulkenberg, să fie cât mai lină. Dar uneori în viaţă se poate întâmpla ca lucrurile să nu se întâmple atât de frumos pe cât le doreşti."
"Vă pot spune că contractul a fost pregătit şi este gata să plece mai departe (n.r - spre Hulkenberg). Ştiu că Hulkenberg este entuziasmat de asta şi cred că într-o perioadă foarte scurtă de timp totul se va finaliza", a precizat el.

Anterior, Hulkenberg anunţase că va aştepta o decizie din partea Lotus doar până la sfatsitul lunii octombrie, însă germanul a admis că accepta să aştepte mai mult timp.
"Voi mai aştepta un pic. Nu a fost neapărat un termen limită, a fost o dorinţă pentru momentul respectiv. dar acum s-a amânat un pic", a declarat el.

Via Autosport, Autosport
Daniel_DRV is offline  
Old 06-11-13, 11:34   #93
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Magnussen devine favorit să-l inloocuiască pe Perez la McLaren

Şansele danezului Kevin Magnussen de a debuta anul viitor în Formula 1 la McLaren ca înlocuitor pentru Sergio Perez au crescut semnificativ în ultimele zile, potrivit presei internaţionale.

5 victorii a obtinut Magnussen in sezonul 2013 din Formula Renulat 3.5, suficient pentru a castiga titlul
21 de ani a implinit Magnussen in luna octombrie
McLaren a anunţat pe parcursul Marelui Premiu din Abu Dhabi că va anunţa în curând linia de piloţi pentru sezonul 2014, în contextul în care doar Jenson Button are locul asigurat pentru anul viitor.
Iniţial, principală ipoteză de după declaraţiile şefului Martin Whitmarsh a fost că echipa ar fi decis să-i prelungească contractul lui Sergio Perez, însă surse multiple din presa britanică sugerează contrariul.

Daily Telegraph, SkySport şi Autosport susţin la unison că oficialii echipei sunt din ce în ce mai tentaţi să-i ofere al doilea loc în echipă lui Kevin Magnussen, unul dintre tinerii piloţi din programul de dezvoltare al britanicilor.

Danezul în vârstă de 21 de ani a câştigat titlul în competiţia Formula Renault 3.5, varianta iniţială fiind de a-l plasa pentru un sezon la Marussia. Mai mulţi oficiali din cadrul McLaren consideră însă Magnussen este suficient de rapid pentru a fi promovat direct la echipă, într-un mod asemănător cu debutul lui Lewis Hamilton în Formula 1 în 2007.

Unul dintre obstacolele promovării sale în Formula 1 în 2014 este introducerea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri, însă Magnussen crede că acest lucru reprezintă în realitate un avantaj.

"Ar putea fi un avantaj pentru debutanţi pentru că înseamnă că experienţa contează mai puţin. Niciun pilot nu va avea experienţă cu aceste monoposturi. Este o oportunitate foarte bună pentru un debutant", a declarat el.

McLaren părea tentată să-i prelungească contractul lui Perez după locul cinci obţinut în India, prin care mexicanul a egalat cel mai bun rezultat al echipei din acest an. Totuşi, echipa a admis că a fost dezamăgită de prestaţia acestuia din Abu Dhabi, acolo unde a obţinut doar două puncte aferente locului nouă.

Via GPUpdate, SkySports, Autosport
Daniel_DRV is offline  
Old 10-11-13, 17:46   #94
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Massa: "Schumacher era rapid, dar Alonso este mai inteligent"

Felipe Massa consideră că Fernando Alonso este un pilot mai bun decât Michael Schumacher, întrucât este mai inteligent din punct de vedere tactic decât germanul.
Felipe Massa a acordat un interviu pentru Ferrari cu mai puţin de o lună înainte de a părăsi echipa fără să ştie precis care este următoarea sa destinaţie în Formula 1.
Brazilianul a făcut o radiografie a performanţelor obţinute pe parcursul celor opt sezoane petrecute la echipă şi şi-a permis inclusiv să facă o comparaţie între Michael Schumacher şi Fernando Alonso, ca urmare a faptului că i-a avut pe amândoi drept coechipieri.

Întrebat care dintre cei doi este mai puternic, Massa a avut un răspuns tranşant: "Alonso. Schumacher era la fel de rapid, dar în termeni de inteligenţă Alonso este mai bun, pentru că reuşeşte să gestioneze totul perfect".

Pentru un brazilian, să câştige acasă este ca şi cum ai câştiga titlul.Felipe Massa Pilot Ferrari
Massa consideră că cel mai bun sezon al său a fost 2008, mai ales că după victoria obţinută în Marele Premiu al Braziliei a fost campion mondial pentru aproximativ 20 de secunde înainte ca Lewis Hamilton să treacă linia de sosire pe locul cinci. Totuşi, el afirmă că victoria de la Interlagos din 2006 reprezintă cel mai important moment al carierei sale.
"Cu siguranţă 2008, atunci când am fost foarte aproape de titlu, cu multe victorii şi pole-uri. Dar ziua care va rămâne mereu în amintirea mea a fost cea a primei victorii din Brazilia (n.r - 2006). Pentru un brazilian, să câştige acasă este ca şi cum ai câştiga titlul. Vă amintiţi de Senna? Când a câştigat la Interlagos era mai fericit decât atunci când a câştigat titlul. Am învăţat să concurez la Interlagos, am crescut acolo: să câştig acolo pentru Ferrari într-un combinezon verde cu galben a fost cel mai bun moment al vieţii mele", a adăugat el.

Via ESPNF1




Echipele cu motoare Mercedes folosesc deja ultima unitate permisă de regulament

Piloţii echipelor Mercedes, McLaren şi Force India folosesc deja al optulea şi ultimul motor permis de regulament pentru acest sezon, riscând să primească penalizări pe grilă în cazul unei defecţiuni.

Şansele celor de la Mercedes de a-şi păstra locul doi în clasamentul constructorilor ar putea fi afectate de fiabilitatea propriilor motoare.
Potrivit unei analize realizate de publicaţia franceză AutoHebdo, Lewis Hamilton şi Nico Rosberg au început să folosească în Abu Dhabi cel de-al optulea şi ultimul motor permis de regulament. În cazul unei defecţiuni neaşteptate în Statele Unite sau Brazilia, piloţii riscă să fie penalizaţi cu 10 poziţii pe grila de start.

Într-o situaţie similară se află însă şi celelalte două echipe motorizate de Mercedes, şi anume McLaren şi Force India. În schimb, celelalte opt echipe, care primesc motoare de la Ferrari, Renault şi Cosworth, au utilizat în Abu Dhabi doar al şaptelea motor, motiv pentru care au posibilitatea de a instala o unitate nouă în ultimele două curse.

Statisticile sugerează că fiabilitatea motoarelor furnizate de Mercedes în acest sezon este mai scăzută de cât cea a unităţilor oferite de rivalii de la ferrari, Renault şi Cosworth.

Via AutoHebdo
Daniel_DRV is offline  
Old 11-11-13, 21:16   #95
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Massa, confirmat la Williams pentru 2014: "Este un vis devenit realitate"

Williams a confirmat semnarea unui contract multianual cu Felipe Massa, care îl va înlocui pe Pastor Maldonado şi va face pereche cu Valtteri Bottas.
"Când eram puşti întotdeauna am visat să pilotez pentru Williams, Ferrari sau McLaren şi sunt fericit să semnez cu o altă legendă a sportului după timpul petrecut la Ferrari."Felipe Massa Pilot Ferrari
Williams a confirmat luni numeroasele speculaţii apărute în presa internaţională cu privire la linia de piloţi pe care o va alinia în sezonul următor.
Echipa britanică a semnat un contract multianual cu Felipe Massa, care a fost nevoit să-şi caute un alt angajament după ce Ferrari a decis să-l readucă pe Kimi Raikkonen.

Acesta susţine că visul său de a concura pentru Williams s-a îndeplinit, în condiţiile în care alţi cinci piloţi braziliani au mai colaborat cu britanicii, printre ei numărându-se şi Ayrton Senna.

"Williams este una dintre cele mai importante şi de succes echipe din întreaga istorie a Formulei 1. Când eram puşti întotdeauna am visat să pilotez pentru Williams, Ferrari sau McLaren şi sunt fericit să semnez cu o altă legendă a sportului după timpul petrecut la Ferrari. De asemenea, este plăcut să-mi aduc aminte că unii dintre cei mai buni piloţi brazilieni au concurat pentru Williams şi au închegat legătura naţională cu echipa. Având în vedere numeroasele schimbări de regulament în 2014, sper că experienţa mea va fi folositoare pentru a ajuta echipa în eforturile sale de a depăşi o perioadă dificilă", a declarat el.

La rândul său, coproprietarul Frank Williams susţine că decizia de a-l angaja pe Massa se bazează în primul rând pe vasta experienţă a acestuia.

"Suntem încântaţi să confirmăm linia noastră de piloţi pentru 2014 şi să-l primim pe Massa în rândul familiei Williams. Este un talent excepţional şi un adevărat luptător pe circuit şi aduce multă experienţă într-un nou capitol al poveştii noastre", a precizat britanicul.

MALDONADO, DRUM LIBER SPRE Lotus SAU SAUBER
35 de milioane de euro este suma cu care Maldonado contribuia anual la bugetul Williams
De asemenea, Williams a confirmat că i-a prelungit contractul lui Valtteri Bottas pentru sezonul 2014, ceea ce înseamnă implicit că Pastor Maldonado va părăsi echipa. În ultimele zile, cele două părţi au negociat rezilierea contractului şi a parteneriatului cu compania petrolieră de stat din Venezuela, PDVSA.
În urma despărţirii, Williams va pierde cele 35 de milioane de euro anual din partea PDVSA, o mică parte din această sumă urmând să fie acoperită de sponsorii personali ai lui Massa.

Destinaţia exactă a lui Maldonado nu este încă certă. Venezueleanul încearcă să obţină un loc la Lotus, care intenţionează însă să semneze un contract cu Nico Hulkenberg. Într-o astfel de situaţie, Maldonado se va orienta cel mai probabil spre Sauber, echipa care a avut de asemenea grave probleme financiare înainte de a semna un parteneriat cu un grup de investitori din Rusia.

Via Williams


Webber: "Vettel va egala fără probleme recordul de titluri al lui Schumacher"

Mark Webber anticipează că Sebastian vettel va egala recordul de şapte titluri mondiale deţinut în prezent de Michael Schumacher.
Vettel este ca Alain Prost, dar are turul de calificare la degetul său mic.
Mark Webber Pilot Red Bull
Sebastian Vettel a devenit în acest an cel mai tânăr cvadruplu campion mondial din istoria Formulei 1, la capătul unei dominaţii începute în sezonul 2010.
În vârstă de numai 26 de ani, germanul are în faţă cel puţin încă 10 ani de carieră în care poate concura pentru o echipă de top, motiv pentru care coechipierul său Mark Webber anticipează că acesta va ajunge fără emoţii la şapte titluri mondiale, urmând să-l egaleze astfel pe Michael Schumacher. În plus, el susţine că succesul lui Vettel nu se datorează doar calităţilor monopostului Red Bull.

"Vettel este fenomenal. Cred că va atinge fără probleme cele şapte titluri mondiale ale lui Schumacher. Vettel a câştigat multe curse când monopostul a fost bun, dar a câştigat multe curse şi când monopostul nu a fost atât de bun. Vettel este ca Alain Prost, dar are turul de calificare la degetul său mic. Este impresionant. În plus, cu greu comite o greşeală. Nu ţine totul de monopost", a declarat el în cadrul unui amplu interviu acordat publicaţiei britanice Daily Mail.

Pe de altă parte, Webber susţine că nu se aştepta să aibă parte de o carieră de 12 ani în Formula 1, cu atât mai mult cu cât a nu a avut parte de accidentari grave care să-l ţină departe de circuit.
"Sunt mândru că am lipsit o singură sesiune în 12 ani de curse şi teste, când am avut o coastă ruptă. Nu mi-am imaginat niciodată că voi fi aici atât de mult timp, dar este în natura omului să-şi dorească mai mult. Vreau încă o victorie din aceste ultime două curse în Formula 1", a adăugat el.

Via Daily Mail
Daniel_DRV is offline  
Old 14-11-13, 15:53   #96
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Avancronica Marelui Premiu al Statelor Unite - pregătiri pentru finalul sezonului

Activitatea intensă de pe piaţa transferurilor pune în umbră un Mare Premiu al Statelor Unite care şi-a câştigat o bună reputaţie în urma cursei inaugurale de la Austin de anul trecut.

5513 metri este lungimea unui tur de circuit la Austin
56 de tururi vor parcurge pilotii in cursa de duminica
29 de grade Celsius va fi temperatura maxima a aerului de la Austin in ziua cursei
24 de opriri la boxe au avut loc la Austin anul trecut, cele mai putine de pe parcursul sezonului 2012
Formula 1 părăseşte Asia şi Orientul Mijlociu şi ajunge la sfârşitul acestei săptămâni în Statele Unite ale Americii pe circuitul de la Austin, care s-a bucurat de un real succes în rândul fanilor locali şi internaţionali la ediţia inaugurală din sezonul 2012.
Entuziasmul pentru acest Mare Premiu rămâne la cote ridicate, însă interesul echipelor este într-o oarecare măsură mai scăzut. Pe lângă adjudecarea titlurilor mondiale de către Sebastian Vettel şi Red Bull Racing, cele mai multe echipe se gândesc în primul rând la linia de piloţi pentru sezonul următor.

De departe, cea mai afectată echipă pe finalul acestei campanii este Lotus, care s-a văzut nevoită să caute un înlocuitor pentru Kimi Raikkonen după ce finlandezul a decis să absenteze pentru a se opera la spate. Cel mai probabil, locul său în cockpit va fi luat de Heikki Kovalainen, care va avea misiunea de a ajuta echipa să lupte pentru locul trei în clasamentul constructorilor.

În plus, McLaren a confirmat oficial despărţirea de Sergio Perez la finalul acestui sezon, locul său fiind rezervat, aparent, danezului Kevin Magnussen.

Nici cei de la Ferrari nu au fost scutiţi de emoţii, ca urmare a faptului că Fernando Alonso a acuzat dureri de spate după cursa de la Abu Dhabi. Spaniolul este însă determinat să aibă o prestaţie convingătoare pentru a surclasa Mercedes în lupta pentru locul trei în clasamentul constructorilor. Cele mai multe echipe vor aborda această etapă fără update-uri semnificative pentru monoposturi.

CIRCUITUL DE LA AUSTIN

Circuitul de la Austin şi-a făcut prima apariţie în calendarul Formulei 1 în sezonul precedent. Construit de acelaşi Hermann Tilke, circuitul împrumută o serie de de viraje celebre din calendarul Formulei 1, precum virajul opt de la Istanbul, Becketts de la Silverstone sau Esses de la Suzuka.

Cel mai important rămâne însă chiar primul viraj, în primul rând datorită diferenţei de nivel comparativ cu linia de start-sosire. Primul sector include o succesiune rapidă de viraje, urmate în sectorul doi de un ac de păr şi o linie dreaptă lungă de aproape un kilometru. Finalul unui tur de circuit include de asemenea o porţiune tehnică şi, în acelaşi timp, solicitantă, cu schimbări dese ale traiectoriei. În plus, Austin este unul dintre puţinele circuite unde piloţii concurează în sens invers al acelor de ceasornic.

Cele mai bune oportunităţi de depăşire se află pe cele două zone DRS. prima dintre ele, similară cu cea de anul trecut, este situată între virajele 11 şi 12, cu punctul de detecţie situat înainte de intrarea în virajul 11. A doua zonă DRS, introduse în acest an, este poziţionată pe linia de start-sosire, cu punctul de detecţie înainte de intrarea în virajul 19.

DATE GENERALE CIRCUIT

Lungime tur 5.513 m
Numar tururi 56
Distanta totala 308.405 km
STRATEGII PENTRU PNEURI

La fel ca anul trecut, Pirelli va furniza în Marele Premiu al Statelor Unite pneuri medium şi hard, cele mai dure compoziţii din gamă. Decizia a fost luată ca urmare a faptului că circuitul de la Austin este relativ solicitant pentru pneuri, iar producătorul italian se aşteaptă la strategii cu câte două opriri la boxe pentru cei mai mulţi piloţi.

INFORMAŢII METEO

Vremea de la Austin este foarte capricioasă în acest moment. În această noapte s-au înregistrat temperaturi negative, însă vremea se va încălzi accelerat în cursul weekendului. De exemplu, joi se vor atinge maxim 17 grade, pentru ca vineri temperatura să urce până la 23 de grade. Sâmbătă, când există inclusiv unele şanse de ploaie pe parcursul zilei, vor fi maxim 26 de grade, iar duminică vremea va fi una tipică pentru vară, cu maxim 29 de grade.

REZULTATE ÎN EDIŢIA ANTERIOARĂ

Lewis Hamilton a câştigat prima cursă desfăşurată pe circuitul de la Austin, în timp ce Sebastian vettel este pilotul care a plecat din pole position. Tort pilotul echipei red Bull Racing a stabilit şi cel mai bun timp în cursă.

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL STATELOR UNITE

Austin este unul dintre cele numai cinci circuite în care piloţii concurează în sens anti-orar; cursa de anul trecut de la Austin a avut numai 24 de opriri la boxe, cele mai puţin din sezonul 2012; Safety Car-ul nu a intrat deloc pe circuit în cursa precedentă de la Austin.

PROGRAM

Marele Premiu al Statelor Unite se va desfăşura după următorul program, conform fusului orar al României:

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 15 noiembrie 17:00 DigiSport 2
Antrenamente 2 vineri, 15 noiembrie 21:00 DigiSport 2
Antrenamente 3 sambata, 16 noiembrie 17:00 DigiSport 2
Calificari sambata, 16 noiembrie 20:00 DigiSport 2
Cursa duminica, 17 noiembrie 21:00 DigiSport 1
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	592641l.jpg
Views:	38
Size:	61.9 KB
ID:	2891319   Click image for larger version

Name:	910351l.jpg
Views:	41
Size:	27.8 KB
ID:	2891320  
Daniel_DRV is offline  
Old 14-11-13, 15:57   #97
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Schumacher a refuzat o ofertă de la Lotus de a concura în ultimele două curse ale anului

Michael Schumacher a dezvăluit că a primit o ofertă concretă din partea celor de la Lotus pentru a deveni înlocuitorul lui Kimi Raikkonen în ultimele două curse ale sezonului.
"Este adevărat că am fost solicitaţi şi pot să înţeleg motivele, dar este fericit cu viaţa pe care o are acum."Sabine Kehm Purtator de cuvant Michael Schumacher
Presa internaţională a dezvăluit miercuri că Lotus îl va anunţa pe Heikki Kovalainen drept înlocuitorul lui Kimi Raikkonen în cursele din Statele Unite şi Brazilia, după ce finlandezul a decis să se opereze la spate.
Informaţia a venit la scurt timp după ce Lotus i-a făcut o ofertă concretă lui Nico Hulkenberg, însă marea surpriză a venit din partea lui Michael Schumacher.

Prin vocea purtătorului său de cuvânt, germanul a dezvăluit că a primit la rândul său o propunere din partea Lotus, pe care a decis să o respingă. "Este adevărat că am fost solicitaţi şi pot să înţeleg motivele. Toată lumea poate vedea că Schumacher este încă apt. Cred că este corect să presupunem că Schumacher ar fi puternic, dar este fericit cu viaţa pe care o are acum", a declarat Sabine Kehm, purtătorul de cuvânt al septuplului campion mondial, pentru postul britanic de televiziune BBC.

Presa internaţională anticipează că Lotus va oficializa numirea lui Kovalainen drept coechipier pentru Romain Grosjean în ultimele două curse în dimineaţa zilei de joi.

Via BBC Sport
Daniel_DRV is offline  
Old 15-11-13, 13:13   #98
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Todt a rămas unicul candidat pentru funcţia de preşedinte al FIA

David Ward şi-a retras candidatura de la funcţia de preşedinte al FIA, astfel că Jean Todt are de îndeplinit o simplă formalitate pentru a obţine un nou mandat.
Lupta pentru funcţia de preşedinte al Federaţiei Internaţionale de Automobilism (FIA) era animată în acest an de Dacid Ward, fostul preşedinte al Fundaţiei FIA.
Acesta a promis o restructurare majoră a forului mondial care să răspundă mai bine necesitaţilor din lumea sporturilor cu motor, însă britanicul a anunţat joi că se retrage din cursă pentru acest post. Ward şi-a justificat decizia prin faptul că nu a reuşit să-şi alcătuiască echipa de vicepreşedinţi regionali necesară pentru a putea participa la alegeri.

"Nu s-a dovedit posibil pentru mine să-mi asigur numărul necesar de viceresedinti regionali pentru a asigura legitimitatea listei mele. Prin urmare, doresc să-l felicit pe Todt, care îşi va asigura al doilea mandat fără să fie contestat, chiar dacă nu va avea opoziţie", a declarat el.

În plus, Ward a solicitat o reformare a sistemului de alegeri, în condiţiile în care un candidat are nevoie de şapte vicepreşedinţi şi o echipă totală de 37 de persoane. Alegerile pentru funcţia de preşedinte al FIA sunt programate în 9 decembrie.

Via Reuters


McLaren confirmă că Magnussen va fi coechipierul lui Button în 2014

McLaren a confirmat joi recrutarea lui Kevin Magnussen în calitate de coechipier pentru Jenson Button după îndepărtarea de la echipă a lui Sergio Perez.

La numai o zi după ce a confirmat că Sergio Perez va părăsi echipa la sfârşitul acestui an, McLaren a anunţat oficial că locul său va fi luat de Kevin Magnussen.
Informaţia nu constituie în niciun caz o surpriză, întrucât presa internaţională speculează de mai multe săptămâni că McLaren îi va oferi danezului în vârstă de 21 de ani oportunitatea de a face pasul cel mare spre Formula 1.

Magnussen, care în acest sezon a câştigat titlul în Formula Renault 3.5, este entuziasmat de şansa de a debuta în Formula 1 la una dintre cele mai importante echipe.

"Sunt absolut entuziasmat să debutez în Formula 1 cu McLaren. Această echipă este cea mai bună." Kevin Magnussen Pilot McLaren
"Sunt absolut entuziasmat să debutez în Formula 1 cu McLaren. Această echipă este cea mai bună. A fost visul meu să pilotez pentru McLaren de când eram mic copil şi nu exagerez când spun că mi-am dedicat aproape fiecare zi din viaţă pentru a-mi atinge obiectivul de a devenit pilot McLaren. Am un respect enorm pentru cei de la McLaren şi vreau să spun un mare mulţumesc tuturor", a declarat danezul într-un comunicat de presă.
Şeful Martin Whitmarsh este încrezător că Magnussen va obţine rezultate bune în sezonul 2014, în ciuda faptului că regulamentul tehnic va suferi modificări semnificative prin introducerea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri.

"Magnussen este foarte talentat şi determinat şi, prin urmare, avem mari speranţe. De fiecare dată când a testat monopostul nostru de Formula 1 a fost foarte rapid şi metodic, iar feedback-ul său a fost de clasa mondială. În plus, maniera în care a câştigat acest sezon din Formula Renault 3.5 a fost impresionantă, demonstrând nu numai că are un ritm natural impresionant, ci şi o maturitate şi abilitate pentru a gestiona o campanie pentru campionat", a precizat britanicul.

Via McLaren



Kovalainen a semnat cu Lotus pentru ultimele două curse ale sezonului

Heikki Kovalainen a confirmat joi semnarea unui contract cu Lotus pentru ultimele două curse ale sezonului ca înlocuitor pentru Kimi Raikkonen.

Lotus a confirmat joi că Heikki Kovalainen va urca în monopostul lăsat liber de Kimi Raikkonen pentru ultimele două Mari Premii ale sezonului.
Deşi a reprezentat a treia opţiune pentru Lotus după refuzurile primite din partea lui Nico Hulkenberg şi Michael Schumacher, finlandezul este încântat de oportunitatea primită, mai ales că în acest sezon a fost doar pilot de rezervă la Caterham după şase sezoane consecutive petrecute în Marele Circ.

"Este o oportunitate fantastică pentru mine să mă alătur celor de la Lotus pentru ultimele două curse din 2013. Am văzut în acest an că E21 este un monopost care poate câştiga curse şi termina pe podium, aşa că voi forţa pentru cele mai bune rezultate. Va fi o provocare să urc în monopost atât de târziu când nu am concurat tot sezonul, dar cunosc bine echipă de la Enstone şi nu am nicio îndoială că voi intra în ritm", a declarat el, referindu-se la faptul că în 2007 a concurat pentru Renault, vechiul nume al celor de la Lotus.

Cea mai simplă variantă pentru Lotus era să-l promoveze pe pilotul de rezervă Davide Valsecchi, însă şeful Eric Boullier l-a ales pe finlandez pentru experienţa în contextul în care echipa luptă pentru locul trei în clasamentul constructorilor.

"Avem toată încrederea în abilităţile lui Valsecchi, dar suntem implicaţi într-o luptă echilibrată în campionat, aşa că am decis că experienţa pe care o poate aduce Kovalainen era nepreţuită, pentru că vrem să terminăm anul în cea mai bună poziţie posibilă", a adăugat el.

Via Lotus
Daniel_DRV is offline  
Old 15-11-13, 13:16   #99
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Operaţia la spate a lui Raikkonen s-a încheiat cu succes

Kimi Raikkonen s-a operat cu succes la spate şi va avea nevoie de o perioadă de recuperare de până la şase săptămâni, potrivit presei finlandeze.

Kimi Raikkonen a efectuat joi operaţia la spate necesară ca urmare a durerilor puternice resimţite în această zonă a corpului în a doua parte a sezonului.
Potrivit postului de televiziune MTV, operaţia a descurs bine, iar pilotul finlandez va avea nevoie de o perioadă de recuperare cuprinsă între patru şi şase săptămâni.

Practic, programul de recuperare al fostului campion mondial, care va include efectuarea a numeroase exerciţii, va începe undeva la începutul anului viitor, în condiţiile în care prima sesiune de teste premergătoare sezonului 2014 va avea loc la sfârşitul lunii ianuarie.

Prin urmare, decizia să de a se opera înainte de finalul acestui sezon este una corectă, întrucât dacă ar fi urmat procedura după 25 noiembrie ar fi riscat să nu fie 100% apt pentru primele teste.

Raikkonen va concura în sezonul următor pentru Ferrari, acolo unde îl va avea drept coechipier pe Fernando Alonso, în timp ce locul său la Lotus pentru ultimele două curse ale anului a fost luat de Heikki Kovalainen.
Via MTV3


Massa dezvăluie că a negociat un contract cu McLaren

Felipe Massa a purtat negocieri pentru sezonul 2014 inclusiv cu McLaren, însă brazilianul a ales Williams după ce britanicii s-au reorientat spre Kevin Magnussen.
Felipe Massa a avut mai multe opţiuni pentru sezonul 2014 al Formulei 1 după ce a fost îndepărtat de la Ferrari, cele mai populare fiind Lotus şi Williams.
Brazilianul a dezvăluit însă că a fost aproape de a ajunge la un acord final cu McLaren, fapt care confirmă că britanicii intenţionau oricum să renunţe la serviciile lui Sergio Perez înainte de a-l promova pe Kevin Magnussen.

"Am vorbit cu Lotus, dar nu numai cu Lotus. Am vorbit cu Lotus, Williams, Force India şi McLaren. Sincer să fiu, având în vedere tot ce s-a întâmplat, sunt din ce în ce mai convins că Williams a fost alegerea potrivită. Poate că o alegere bune era McLaren, dar ei au ales o altă direcţie. Aşa că Williams a fost cea mai constructiva echipă pentru viitor şi cred că alegerea este bună", a declarat el în paddock-ul circuitul de la Austin.

Williams traversează în prezent cel mai modest sezon din întreaga sa istorie după ce a obţinut un singur punct în 17 curse, însă Massa priveşte cu încredere datorită facilităţilor de la fabrica echipei şi a experienţei celor din departamentul tehnic.
"Am fost foarte surprins de ceea ce am văzut în interiorul companiei. Cred că au toate posibilităţile şi infrastructura de a face o treabă bună. Întotdeauna este important să pui piesele la un loc, aşa că mă bucur că piesele se schimbă pentru o schimbare de viitor care să permită celor de la Williams să revină acolo unde au fost. O echipă competitivă, cu un monopost competitiv şi cu o parte din istoria F1", a adăugat el.
Via ESPNF1
Daniel_DRV is offline  
Old 16-11-13, 12:18   #100
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Kovalainen: "Sunt aproape de o înţelegere cu Caterham pentru 2014"

Heikko Kovalainen a dezvăluit că este aproape să ajungă la un acord cu Caterham pentru sezonul 2014 şi exclude semnarea unui contract cu Lotus.
Lotus l-a ales pe Heikki Kovalainen drept înlocuitor pentru Kimi Raikkonen în ultimele două curse ale sezonului după refuzurile primite din partea lui Nico Hulkenberg şi Michael Schumacher, însă cele două părţi nu au discutat despre posibilitatea prelungirii acordului pentru 2014.
De altfel, finlandezul a dezvăluit că este în negocieri avansate cu Caterham şi că semnarea unui contract cu fosta sa echipă este destul de aproape.

"Singura echipă cu care am vorbit serios despre 2014 este Caterham. Ne apropiem de punctul în care începem să ajungem la o înţelegere." Heikki Kovalainen Pilot Lotus
"Sigur că dacă aş obţine un rezultat bun ar fi un bonus. În orice caz, nu am vorbit deloc cu Lotus pentru anul viitor. Singura echipă cu care am vorbit serios despre asta este Caterham. Ne apropiem de punctul în care începem să ajungem la o înţelegere în privinţa termenilor. Cred că este cea mai probabilă opţiune pentru mine, iar acest weekend şi cel din Brazilia nu cred că vor avea o influenţă prea mare", a declarat el.
Kovalainen a mai concurat pentru Lotus în primele trei sezoane ale echipei în Formula 1, însă a fost îndepărtat în 2013 pentru a face loc unor piloţi sprijiniţi puternic din punct de vedere financiar. Ulterior, el a revenit la echipă în calitate de pilot de rezervă şi a participat la câteva sesiuni de antrenamente pentru a contribui la dezvoltarea monopostului.

Via ESPNF1


Statele Unite, antrenamente 1: Alonso, cel mai rapid într-o sesiune scurtată din cauza ceţii

Statele Unite, antrenamente 1: Alonso, cel mai rapid într-o sesiune scurtată din cauza ceţii - Poza 1
Fernando Alonso a fost cel mai rapid în prima sesiune de antrenamente din Statele Unite, care a fost bulversată de ceaţă şi de defecţiunile elicopterului medical.

Marele Premiu al Statelor Unite a început cu o primă sesiune de antrenamente libere în care piloţii au fost bulversaţi de evenimente petrecute în afara circuitului.
Mai întâi, sesiunea a început cu o întârziere de 40 de minute din cauza ceţii, care ar fi împiedicat elicopterul medical să decoleze în cazul unei urgenţe. Ulterior, acelaşi elicopter medical a avut o defecţiune tehnică şi a trebuit înlocuit, motiv pentru care sesiunea a fost întreruptă din nou prin steag roşu.

În cele din urmă, comisarii de cursă au alterat timpul rămas până la final pentru ca sesiunea să se încheie la ora 19:00, ora României, pentru a păstra cele minim două ore regulamentare până la startul următoarei sesiuni.

În acest context, surprizele s-au ţinut lanţ pe circuit, iar Fernando Alonso a stabilit cel mai bun timp al sesiunii după ce a fost cronometrat cu 1:38.343.

Pilotul Scuderiei Ferrari, care a acuzat dureri de spate înaintea Marelui Premiu, a fost urmat de Jenson Button (McLaren) şi Valtteri Bottas (Williams), în timp ce Esteban Gutierrez (Sauber) a încheiat sesiunea pe locul patru în faţa celor doi piloţi de la Mercedes, Nico Rosberg şi Lewis Hamilton.
Felipe Massa a fost al şaptelea la volanul celui de-al doilea monopost Ferrari, urmat de Mark Webber (Red Bull) şi Nico Hulkenberg (Sauber), în timp ce Pastor Maldonado a completat topul primilor 10 piloţi.

STATELE UNITE - REZULTATE ANTRENAMENTE 1:

1. Fernando Alonso Ferrari 1m38.343s 16
2. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m38.371s +0.028s 25
3. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m38.388s +0.045s 17
4. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m38.532s +0.189s 18
5. Nico Rosberg Mercedes 1m38.657s +0.314s 21
6. Lewis Hamilton Mercedes 1m38.979s +0.636s 21
7. Felipe Massa Ferrari 1m39.005s +0.662s 17
8. Mark Webber Red Bull-Renault 1m39.083s +0.740s 17
9. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m39.158s +0.815s 17
10. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m39.200s +0.857s 15
11. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m39.238s +0.895s 13
12. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m39.256s +0.913s 17
13. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m39.487s +1.144s 18
14. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m39.699s +1.356s 15
15. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m39.836s +1.493s 15
16. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m39.863s +1.520s 19
17. Daniil Kvyat Toro Rosso-Ferrari 1m40.065s +1.722s 20
18. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m40.662s +2.319s 21
19. Alexander Rossi Caterham-Renault 1m41.399s +3.056s 21
20. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m41.605s +3.262s 19
21. Charles Pic Caterham-Renault 1m42.054s +3.711s 19
22. Rodolfo Gonzalez Marussia-Cosworth 1m43.716s +5.373s
Daniel_DRV is offline  
Old 16-11-13, 12:20   #101
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Statele Unite, antrenamente 2: Vettel, cronometrat cu cel mai bun timp

Sebastian Vettel şi Mark Webber au ocupat primele poziţii în a doua sesiune de antrenamente din Statele Unite, iar piloţii Red Bull au fost urmaţi de cei de la Mercedes.

Piloţii au avut parte de 90 de minute de antrenamente corespunzătoare în Statele Unite după numeroasele întreruperi din prima sesiune care au condus la bulversarea completă a programelor.
Deloc surprinzător, primele două poziţii au fost monopolizate de Red Bull Racing prin Sebastian Vettel şi Mark Webber, care au fost despărţiţi de numai 0.115 secunde. Mercedes s-a evidenţiat din nou ca principala rivală după ce Nico Rosberg şi Lewis Hamilton au ocupat locurile trei şi patru.

Surpriza plăcută a sesiunii a fost Heikki Kovalainen, care a obţinut locul cinci în prima zi la volanul monopostului Lotus ca înlocuitor pentru Kimi Raikkonen.

Finlandezul a fost urmat în clasament de cei doi piloţi ai echipei Sauber, Esteban Gutierrez şi Nico Hulkenberg, în timp ce Romain Grosjean a fost de asemenea mai lent şi a terminat pe opt. Ultimele două poziţii din top 10 au fost ocupate de Jenson Button (McLaren) şi Fernando Alonso (Ferrari).

Singurul incident al sesiunii s-a petrecut aproape de finalul celor 90 de minute, când Max Chilton a ieşit în decor în ultimul viraj, iar comisarii au nevoie nevoie de timp pentru a elibera pista de monopostul Marussia.

Ultima sesiune de antrenamente libere din cadrul Marelui Premiu al Statelor Unite va avea loc sâmbătă cu începere de la ora 17:00, ora României.

STATELE UNITE - REZULTATE ANTRENAMENTE 2:

1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m37.305s 35
2. Mark Webber Red Bull-Renault 1m37.420s +0.115s 37
3. Nico Rosberg Mercedes 1m37.785s +0.480s 38
4. Lewis Hamilton Mercedes 1m37.958s +0.653s 38
5. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m38.073s +0.768s 41
6. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m38.229s +0.924s 40
7. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m38.254s +0.949s 40
8. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m38.255s +0.950s 33
9. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m38.269s +0.964s 34
10. Fernando Alonso Ferrari 1m38.461s +1.156s 33
11. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m38.719s +1.414s 31
12. Felipe Massa Ferrari 1m38.938s +1.633s 37
13. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m38.941s +1.636s 31
14. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m39.246s +1.941s 28
15. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m39.410s +2.105s 34
16. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m39.512s +2.207s 37
17. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m39.579s +2.274s 36
18. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m39.784s +2.479s 33
19. Charles Pic Caterham-Renault 1m40.376s +3.071s 39
20. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m40.563s +3.258s 35
21. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m46.226s +8.921s 31
22. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m47.009s +9.704s
Daniel_DRV is offline  
Old 16-11-13, 12:22   #102
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Button: "McLaren şi-a asumat un risc semnificativ prin promovarea lui Magnussen"

Jenson Button consideră că McLaren şi-a asumat un risc major când a decis să semneze un contract cu debutantul Kevin Magnussen pentru sezonul 2014.
"Este un risc major pentru un pilot să ajungă la o echipă care ar trebui să lupte în frunte." Jenson Button Pilot McLaren
Decizia celor de la McLaren de a-l promova pe Kevin Magnussen din Formula Renault 3.5 Series direct în Formula 1 l-a luat prin surprindere inclusiv pe viitorul său coechipier, Jenson Button.
În condiţiile în care britanicii au avut opţiunea de a-l păstra pe Segio Perez şi au negociat inclusiv cu experimentatul Felipe Massa, campionul mondial din sezonul 2009 crede că McLaren şi-a asumat un risc major prin această decizie, întrucât există pericolul ca danezul să nu confirme.

"Este o situaţie care îţi poate propulsa cariera sau care ţi-o poate termina rapid dacă nu decurge bine. Este un risc major pentru un pilot să ajungă la o echipă care ar trebui să lupte în frunte", a declarat el pentru postul britanic de televiziune BBC.

2007 este ultimul sezon in care McLaren a promovat un debutant (Lewis Hamilton)
Cu toate acestea, Button a avut cuvinte de laudă la adresa lui Magnussen, în special datorită curajului de a debuta în Formula 1 la o echipă de top, mai ales în contextul în care britanicii traversează o perioadă mai puţin prolifică din punct de vedere al rezultatelor.
"Dacă un pilot este dornic să-şi asume un astfel de risc, înseamnă că este foarte încrezător în el însuşi şi în abilităţile sale. Asta este bine. Lucrurile pot decurge într-un fel sau altul. Sper să decurgă într-o manieră pozitivă pentru că vreau să lucrez cu el pe parcursul anului şi trebuie să fie într-o stare mentală potrivită", a adăugat el.

Via BBC Sport
Daniel_DRV is offline  
Old 20-11-13, 17:35   #103
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Despărţirile sezonului 2013 al Formulei 1 - adio, motoare V8 de 2.4 litri!

Marele Premiu al Braziliei marchează despărţirea de motoarele V8 de 2.4 litri, retragerea lui Mark Webber din Formula 1, dar şi plecarea lui Felipe Massa de la Ferrari după opt ani.
Sezonul 2013 al Formulei 1 se încheie la sfârşitul acestei săptămâni cu Marele Premiu al Braziliei, desfăşurat pe circuitul de la Interlagos.

Chiar dacă Sebastian Vettel şi Red Bull Racing şi-au adjudecat deja titlurile mondiale, etapa braziliană are o semnificaţie aparte pentru Formula 1, prin prisma numeroaselor despărţiri şi schimbări planificate pentru anul viitor.

Unul dintre cele mai importante evenimente ale finalului de sezon ar fi trebuit să fie despărţirea oficială a lui Kimi Raikkonen de Lotus, însă finlandezul a ales să părăsească echipa cu două curse înainte de final pentru a se opera la spate, cu scopul de a fi complet pregătit pentru a doua carieră la Ferrari. Chiar şi aşa, rămân suficient de multe evenimente care merită menţionate la acest capitol în finalul sezonului.

Cursa din Brazilia programeaza numeroase despartiri
MOTOARELE V8 DE 2.4 LITRI PĂRĂSESC F1 DUPĂ NUMAI OPT ANI

V8 este configuratia motoarelor utilizate in ultimii opt ani in Formula 1
2.4 litri este capacitatea motoarelor utilizate in Formula 1 pana la sfarsitul sezonului 2013
18.000 de rotatii pe minut este rotatia maxima a motoarelor actuale din Formula 1
Fără îndoială, cea mai importantă schimbare în Formula 1 în perspectiva sezonului următor este trecerea la unităţi turbo V6 de 1.6 litri. Astfel, motoarele aspirate V8 de 2.4 litri vor părăsi competiţia după o "carieră" de numai opt ani pentru a face locul unor unităţi mai prietenoase cu mediul înconjurător şi cu cerinţele din industria auto.
Introduse în premieră în sezonul 2006, motoarele nu au putut fi dezvoltate corespunzător pe parcursul anilor ca urmare a politicii de "îngheţare" a acestora din considerente de costuri. Introdusă iniţial în 2007 până la finalul anului 2008, regula a fost ulterior extinsă în contextul izbucnirii crizei financiare, care a condus şi la retragerea a numeroşi constructori din Marele Circ.

În acest context, schimbările legate de performanţele motoarelor au fost reduse: în 2007, turaţia maximă a motoarelor a fost limitată la 19.000 de rotaţii pe minut, iar în 2010 a scăzut la 18.000 de rotaţii pe minut, ca urmare a creşterii numărului de curse din calendar şi a menţinerii numărului maxim de unităţi admise pe sezon (opt). În rest, nu au existat niciun fel de limite cu privire la consumul de carburant (estimat la aproximativ 160 kg pe cursă) sau rata de curgere a combustibilului.

In ultimii opt ani, Formula 1 a utilizat motoare V8 de 2.4 litri
Totuşi, au existat două schimbări majore de regulament care au influenţat motoarele. În primul rând, Formula 1 a introdus tehnologia KERS în sezonul 2009, care a permis o creştere de 80 CP. Utilizată de numai câteva echipe, tehnologia a fost abandonată în 2010, însă a revenit în 2011, atunci când a început să fie folosită de toate echipele de pe grila de start. În al doilea rând, realimentarea cu carburant a fost interzisă începând din sezonul 2010, iar acest lucru a avut ca efect o dublare a capacităţii rezervoarelor şi a modificare a strategiilor.

Numărul producătorilor de motoare prezenţi în Formula 1 s-a redus dramatic pe parcursul "carierei" unităţilor V8 de 2.4 litri. De exemplu, în anul de debut (2006) au existat şapte furnizori de motoare, aceştia fiind Renault, Mercedes, Toyota, Ferrari, Cosworth, Honda şi BMW. Britanicii de la Cosworth s-au retras însă la finalul lui 2006, o decizie copiată ulterior de japonezii de la Honda (200, japonezii de la Toyota şi germanii de la BMW (ambii la sfârşitul lui 2009). Cosworth a revenit în 2010 ca furnizor de motoare pentru trei noi echipe, astfel că în ultimii patru ani au existat patru constructori în Formula 1, însă anul viitor vor rămâne doar trei: Ferrari, Renault şi Mercedes.

RETRAGEREA LUI MARK WEBBER

"Nu am multe regrete. Cine ar fi putut să prevadă ce se va întâmpla la Red Bull? Când m-am alăturat era o echipă de vacanţă şi nimeni nu putea prevede succesul de care ne vom bucura. După Williams, a părut dificil, dar s-a dovedit a fi o decizie bună, chiar dacă la vremea respectivă toată lumea a spus că este o decizie proastă. Dar a devenit o senzaţională poveste de succes." Mark Webber Pilot Red Bull Racing
Marele Premiu al Braziliei marchează şi retragerea lui Mark Webber din Formula 1 la capătul unei cariere de 12 ani. Australianul a avut un debut fulminant prin locul cinci obţinut cu Minardi în Marele Premiu al Australiei, însă primele sale şapte sezoane au fost lipsite de performanţe majore.
În acest interval de timp, Webber şi-a trecut în cont un singur podium, obţinut pentru Williams în Marele Premiu al statului Monaco din 2005. Contractul semnat cu Red Bull Racing pentru sezonul 2007 nu părea să aducă schimbări majore, însă noul regulament tehnic introdus în 2009 l-a propulsat pe australian în lupta pentru victorii. Chiar dacă şi-a trecut în cont nouă victorii, 11 pole positionuri şi 41 de podiumuri, el a rămas permanent în umbra coechipierului său Sebastian Vettel, care a obţinut patru titluri mondiale consecutive.

De altfel, relaţia dintre cei doi a fost deseori tensionată, cele mai importante incidente fiind semnale la Marele Premiu al Turciei din sezonul 2010, când cei doi s-au acroşat în lupta pentru victorie, şi la Marele Premiu al Malaysiei din 2013, când germanul a ignorat ordinele de echipă şi l-a depăşit pe Webber pentru a câştiga cursa.

În plus, Webber a avut aproape întotdeauna dificultăţi la startul curselor, inclusiv atunci când a plecat din pole position, iar consecvenţa în rezultate nu a fost chiar cea aşteptată din partea unui potenţial candidat la titlul mondial. Acest ultim aspect a avut însă drept cauză şi frecventele defecţiuni la monopost, în special la sistemul KERS, care l-au ocolit aproape de fiecare dată pe Vettel. De anul viitor, australianul va putea fi urmărit în Campionatul Mondial de Anduranţă alături de Porsche, obiectivul pe termen lung fiind câştigarea Cursei de 24 de ore de la Le Mans.

Va fi foarte emoţionant să concurez pentru Ferrari la Interlagos pentru ultima oară. Să concurezi în Marele Premiu al Braziliei este un vis pentru orice pilot brazilian. Este un sentiment greu de descris. Să câştig aici în 2006, în primul meu an cu Ferrari, a fost cu siguranţă cea mai incredibilă cursă din viaţa mea." Felipe Massa Pilot Ferrari
Cariera lui Felipe Massa la Ferrari se va încheia la sfârşitul Marelui Premiu al Braziliei. Sprijinit de Ferrari încă din 2003, când a fost pilotul de rezervă al echipei, brazilianul a debutat în combinezonul roşu în 2006, când a obţinut şi două victorii care l-au ajutat să termine pe locul trei în clasamentul general.
2008 rămâne însă sezonul său de referinţă la Ferrari, atunci când brazilianul a oferit împreună cu Lewis Hamilton cea mai echilibrată luptă pentru titlul mondial din ultimii ani. El a trecut primul linia de sosire a cursei finale de la Interlagos, însă a fost campion pentru numai 20 de secunde, înainte de Hamilton să-l depăşească în ultimul viraj pe Timo Glock pentru a-şi adjudeca trofeul.

Accidentul suferit în calificările din Marele Premiu al Ungariei din 2009 a reprezentat punctul de cumpănă al carierei sale, după ce a fost lovit în cască de o componentă a monopostului Brawn GP pilotat de conaţionalul său Rubens Barrichello. Incapabil să revină pe circuit în restul anului din cauza rănilor de la nivelul capului, Massa nu a reuşit niciodată să se apropie de nivelul de dinaintea accidentului.

Felipe massa a acceptat cu demnitate infrangerea in lupta pentru titlu din 2008. În plus, brazilianul nu a reuşit să se ridice la înălţimea coechipierului Fernando Alonso şi a devenit rapid secundul său, iar ordinul de echipă de la Marele Premiu al Germaniei din 2010 reprezintă punctul culminant al relaţiei dintre cei doi într-un moment în care astfel de practici erau interzise. După ce i-a acordat o nouă şansă în 2013, Ferrari a decis ca de anul viitor să mizeze pe serviciile lui Kimi Raikkonen, în timp ce brazilianul s-a reorientat spre Williams.

În rest, finalul sezonului 2013 este plin de incertitudini pe piaţa transferurilor. Nico Hulkenberg aşteaptă în continuare un răspuns din partea celor de la Lotus, loc râvnit şi de Pastor Maldonado, în timp ce Paul di Resta şi Adrian Sutil nu au aflat încă dacă vor rămâne la Force India. De asemenea, Sergio Perez speră să-şi găsească o altă echipă după despărţirea de McLaren, în timp ce viitorul lui Esteban Gutierrez la Sauber este de asemenea incert.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	408116l.jpg
Views:	44
Size:	34.7 KB
ID:	2894856   Click image for larger version

Name:	913793l.jpg
Views:	35
Size:	27.9 KB
ID:	2894857  
Daniel_DRV is offline  
Old 22-11-13, 15:51   #104
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Avancronica Marelui Premiu al Braziliei - emoţii de final de sezon

Marele Premiu al Braziliei marchează finalul sezonului 2013 al Formulei 1, iar Sebastian Vettel şi Mark Webber sunt principalii favoriţi la victorie.
1972 este anul in care Interlagos a gazduit primul Mare Premiu al Braziliei
8 victorii consecutive are Vettel in palmares inaintea cursei din Brazilia
15 puncte este avansul celor de la Mercedes in fata Scuderiei Ferrari in clasamentul constructorilor
Circuitul de la Interlagos găzduieşte în mod tradiţional ultima cursă de Formula 1 a sezonului, iar 2013 nu face excepţie de la această regulă.
În mijlocul fanaticilor fani brazilieni, Formula 1 îşi va lua rămas bun cu numai o lună înainte de sărbătorile de Crăciun. În ciuda faptului că Sebastian Vettel şi Red Bull Racing şi-au adjudecat deja titlurile mondiale pentru a patra oară consecutiv, interesul pentru Marele Premiu al Braziliei este unul ridicat, în special prin prisma numeroaselor despărţiri.

De exemplu, aceasta va fi ultima cursă de Formula 1 pentru motoarele V8 de 2.4 litri înainte de trecerea la unităţile turbo V6 de 1.6 litri, iar Mark Webber se va retrage din activitate înainte de participarea în Campionatul Mondial de Anduranţă cu Porsche. De asemenea, în faţa propriilor suporteri, Felipe Massa va pune punct carierei de opt ani petrecută alături de Ferrari.

▶ Despărţirile sezonului 2013 al Formulei 1 - adio, motoare V8 de 2.4 litri!

Pe lângă aceste despărţiri, Marele Premiu al Braziliei propune şi lupte interesante pe circuit. Red Bull Racing este principala favorită la victorie, însă duelul dintre Vettel şi Webber se anunţă unul echilibrat: germanul vrea să egaleze recordul de nouă victorii consecutive deţinut de Alberto Ascari din 1952-1953, în timp ce Webber speră să se retragă în glorie din Formula 1 printr-o victorie.

În plus, Mercedes, Ferrari şi Lotus luptă în continuare pentru locul doi în clasamentul constructorilor. Germanii au prima şansă datorită avansului de 15 puncte în faţa Scuderiei, în timp ce Lotus speră să urce pe locul trei, de care o despart 18 puncte. McLaren are locul cinci asigurat, însă speră să obţină un podium pentru a salva o parte din impresia proastă din acest sezon mediocru.

CIRCUITUL DE LA INTERLAGOS

Departe de a fi un circuit presărat cu numeroase oportunităţi de depăşire, Interlagos reprezintă totuşi locul unde acestea nu sunt tocmai imposibile. Unul dintre punctele de referinţă este primul viraj, acolo unde denivelarea este foarte mare, iar startul tinde să producă deseori incidente.

Piloţii vor avea la dispoziţie două zone în care vor putea folosi sistemul DRS în cazul în care se află la mai puţin de o secundă în spatele unui rival. Prima zonă de activare este situată pe linia dreaptă dintre virajele trei şi patru, cu punctul de detecţie amplasat în virajul doi. A doua zonă DRS este cea care începe înainte de intrarea în ultimul viraj şi continuă pe tot parcursul liniei de start sosire, în acest caz punctul de detecţie fiind situat la scurt timp după ieşirea din virajul 13.

DATE GENERALE DESPRE CIRCUIT

Lungime tur 4.309 km
Numar tururi 71
Distanta totala 305.909
STRATEGII PENTRU PNEURI

Pirelli va furniza în Brazilia pneuri medium şi hard, cele mai dure compoziţii din gama producătorului italian. Decizia a fost luată ca urmare a solicitărilor la care sunt supuse cauciucurile pe circuitul variat de la Interlagos.
În plus, Pirelli va oferi fiecărui pilot două seturi de pneuri medium experimentale pentru sezonul 2014, cu scopul de a obţine date despre comportamentul acestora pe monoposturi. Aceste seturi vor putea fi utilizate pe parcursul celor două sesiuni de antrenamente de vineri.

INFORMAŢII METEO

Piloţii au toate şansele să folosească pneurile intermediare şi de ploaie pe parcursul Marelui Premiu al Braziliei. Prognoza meteo indică faptul că vor exista averse de ploaie în fiecare dintre cele trei zile ale evenimentului, însă în acest moment nu este cert dacă ploile vor afecta desfăşurarea antrenamentelor, calificărilor şi cursei. Temperatura maximă va fi de 20-22 de grade Celsius în fiecare dintre cele trei zile.


REZULTATE ÎN ULTIMII CINCI ANI

Sezon Castigator
2012 Jenson Button (McLaren)
2011 Mark Webber (Red Bull)
2010 Sebastian Vettel (Red Bull)
2009 Mark Webber (Red Bull)
2008 Felipe Massa (Ferrari)
Red Bull Racing a câştigat trei dintre ultimele cinci curse din Brazilia, în timp ce McLaren şi-a trecut în cont aici anul trecut ultima victorie obţinută în Formula 1.

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL BRAZILIEI

▶ Vettel poate egala recordul de nouă victorii consecutive deţinut de Alberto Ascari din 1952-1953;

▶ Vettel poate egala recordul de 13 victorii într-un singur sezon deţinut de Michael Schumacher din 2004;

▶ Ultimul pilot care a câştigat la Interlagos după ce a plecat din pole position a fost Massa în sezonul 2008.

PROGRAM

Marele Premiu al Braziliei va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 22 noiembrie 14:00 DigiSport 1
Antrenamente 2 vineri, 22 noiembrie 18:00 DigiSport 2
Antrenamente 3 sambata, 23 noiembrie 15:00 DigiSport 1
Calificari sambata, 23 noiembrie 18:00 DigiSport 2
Cursa duminica, 24 noiembrie 18:00 DigiSport 2
Daniel_DRV is offline  
Old 23-11-13, 19:11   #105
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Brawn negociază revenirea la Ferrari în locul lui Domenicali

Ross Brawn a discutat cu Ferrari posibilitatea de a reveni la echipă în locul lui Stefano Domenicali, informaţie care nu a fost negată de actualul şef al Scuderiei.

2008 este anul in care Domenicali a devenit seful Ferrari, castigand un singur titlu la constructori pana in prezent (200
6 titluri la constructori a obtinut Ferrari in perioada 1997-2006 cu Ross Brawn la conducere
10 ani a lucrat Ross Brawn la Ferrari alaturi de Michael Schumacher
Presa internaţională speculează de la sfârşitul lunii octombrie că Ross Brawn a decis să părăsească Mercedes la sfârşitul acestui sezon, în ciuda faptului că oficialii germani insistă că nu a fost luată încă o decizie finală.
Britanicul pare însă determinat să renunţe la postul de la Mercedes după ce vineri a fost văzut de postul de televiziune SkySports în timp ce ieşea din sediul Scuderiei Ferrari de la Interlagos, acolo unde a avut o întâlnire cu Stefano Domenicali, şeful echipei italiene.

Principala ipoteză este că Brawn negociază o revenire la Ferrari în funcţia ocupată în prezent de Domenicali, iar italianul afirmă că nu ar fi deranjat dacă ar trebui să plece de la echipă.

"Dacă văd că aceasta este cea mai bună soluţie, o voi face chiar mâine. În plus, am şefi care pot lua o astfel de decizie, dar nu va fi nicio problemă, pentru că până la urmă cel mai important lucru este ca Ferrari să redevină standardul Formulei 1", a precizat el.

În plus, Domenicali a refuzat să comenteze dacă ar accepta să lucreze împreună cu Brawn la Ferrari în sezonul următor, un nou indiciu că există într-adevăr negocieri între cele două părţi.

"Nu pot răspunde la această întrebare, pentru că indiferent de răspuns vor exista multe titluri în ziare. Îl respect foarte mult pe Brawn, în primul rând ca prieten, dar şi ca profesionist. Vom vedea", a adăugat el.

Brawn a mai lucrat la Ferrari în perioada 1997-2006 alături de Michael Schumacher, atunci când Scuderia a obţinut şase titluri la constructori şi cinci titluri la piloţi.
Daniel_DRV is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -