Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > WRC - FORMULA 1 - Alte sporturi cu motor

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 12-06-13, 09:36   #76
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Vettel și-a prelungit contractul cu Red Bull

Triplul campion mondial al Formulei 1, germanul Sebastian Vettel, şi-a prelungit contractul cu Red Bull până la finalul sezonului 2015, a anunţat, marţi, team-ul Red Bull Racing, citat de AFP.
Vettel, 25 de ani, triplu campion mondial (2010, 2011, 2012), a venit la Red Bull în 2009 de la Toro Rosso şi avea contract până în 2014.
"Echipa Red Bull anunţă cu bucurie că Sebastian Vettel, triplu campion mondial, şi-a prelungit contractul până la finalul sezonului 2015", a anunţat Red Bull într-un comunicat.
Vettel a obţinut al 29-lea succes în Formula 1, duminică, pe circuitul du Gilles-Villeneuve din Montréal (Canada). El a urcat de 51 de ori pe podium şi are în palmares 39 de pole position.

Clasament Piloti:

1 Sebastian Vettel Infiniti Red Bull Racing 132
2 Fernando Alonso Scuderia Ferrari 96
3 Kimi Räikkönen Lotus Racing 88
4 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas 77
5 Mark Webber Infiniti Red Bull Racing 69
6 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas 57
7 Felipe Massa Scuderia Ferrari 49
8 Paul Di Resta Sahara Force India F1 Team 34
9 Romain Grosjean Lotus Racing 26
10 Jenson Button Vodafone McLaren Mercedes 25
11 Adrian Sutil Sahara Force India F1 Team 17
12 Jean–Éric Vergne Scuderia Toro Rosso 13
13 Sergio Pérez Vodafone McLaren Mercedes 12
14 Daniel Ricciardo Scuderia Toro Rosso 7
15 Nico Hülkenberg Sauber F1 Team 5
16 Esteban Gutiérrez Sauber F1 Team 0
17 Valeri Bottas Williams F1 Team 0
18 Pastor Maldonado Williams F1 Team 0
19 Jules Bianchi Marussia 0
20 Charles Pic Caterham 0
21 Max Chilton Marussia 0
22 Giedo van der Garde Caterham 0


Clasament Echipe:
1 Red Bull 3 7 201
2 Ferrari 2 5 145
3 Mercedes 1 4 134
4 Lotus 1 5 114
5 Force India 0 0 51
6 McLaren 0 0 37
7 Toro Rosso 0 0 20
8 Sauber 0 0 5
9 Williams 0 0 0
10 Marussia 0 0 0
11 Caterham 0 0 0


Etape Ramase:
Santander British Grand Prix 2013-06-28 Silverstone
Großer Preis Santander von Deutschland 2013-07-05 Nürburgring
Eni Magyar Nagydíj 2013-07-26 Hungaroring
Shell Belgian Grand Prix 2013-08-23 Spa
Gran Premio Santander d'Italia 2013-09-06 Monza
SingTel Singapore Grand Prix 2013-09-20 Singapore
Korean Grand Prix 2013-10-04 Yeongam
Japanese Grand Prix 2013-10-11 Fuji
Airtel Indian Grand Prix 2013-10-25 Buddh International
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2013-11-01 Yas Marina
United States Grand Prix 2013-11-15 Indianapolis
Grande Pręmio do Brasil 2013-11-22 Interlagos
__________________

Powered by
" UN ANONIM CELEBRU "
Daniel_DRV is offline  
Old 07-08-13, 19:43   #77
psyder

Stage 2
 
psyder's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 44
Member of:
[Toyota]
Default Re: Formula 1 2013

complet alt sunet au masinile in realitate fata de ce se aude transmis

psyder is offline  
Old 09-08-13, 16:40   #78
dumitrumihai

Stage 4
 
dumitrumihai's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 271
Default Re: Formula 1 2013

Super...cat a costat toata smecheria daca imi permiti
dumitrumihai is offline  
Old 09-08-13, 18:03   #79
psyder

Stage 2
 
psyder's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 44
Member of:
[Toyota]
Default Re: Formula 1 2013

Quote:
Originally Posted by dumitrumihai View Post
Super...cat a costat toata smecheria daca imi permiti
315 Euro ii un bilet Super Gold 1-10 rows, esti mai aproape de masini (ce vroaim) dar si de gard (la ce nu m-am gandit), dar iti poti lua biletele cu vreo 280 Euro daca iti cumperi pana in 31 Oct.

Parcare asigurata pe doar pt SG, aproape de unde stai, dar daca nu o tunzi de pe vremea interviurilor la sfarsit vei face si 1h si sa faci 1km pana cand 'iesi' de pe langa parcarile de langa pista.
psyder is offline  
Old 24-10-13, 11:37   #80
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Schumacher: "Alonso şi-a pus piedică singur în lupta pentru titluri"

Schumacher consideră că Fernando Alonso este singurul vinovat pentru faptul că nu a reuşit să oprească dominaţia lui Sebastian Vettel în Formula 1.
Alonso şi-a pus piedici singur. S-au întâmplat lucruri care nu au fost constructive. Michael Schumacher Campion mondial F1
Sebastian Vettel are de îndeplinit o simplă formalitate în ultimele patru curse ale sezonului pentru a câştiga al patrulea titlu mondial consecutiv.
Ca de fiecare dată în ultimii ani, principalul rival al germanului în lupta pentru titlu mondial a fost Fernando Alonso, care a plătit tribut pentru performanţele modeste ale monopostului Ferrari comparativ cu cel furnizat de Red Bull. Septuplul campion mondial Michael Schumacher consideră însă că Alonso este singurul vinovat pentru eşecul de a-l învinge pe Vettel în lupta pentru supremaţie, deşi nu este convins că germanul ar câştiga cu Ferrari.

"Alonso şi-a pus piedici singur. S-au întâmplat lucruri care nu au fost constructive. (Cât despre Vettel), cel mai de preţ este să câştigi cu o echipă tradiţională, un brand plin de emoţii şi istorie. Iar asta ar schimba cu siguranţă unul sau două lucruri despre percepţia asupra lui. Dar dacă ar fi avut acelaşi succes cu Ferrari este o altă poveste", a declarat germanul.

Cred că acum Vettel este de departe cel mai bun pilot din Formula 1. Gerhard Berger, Fost sef Toro Rosso
Percepţia lui Schumacher despre Alonso este confirmată inclusiv de Gerhard Berger, şef al Scuderiei Toro Rosso pe vremea când Vettel obţinea prima victorie din cariera pentru italieni.
"Întotdeauna l-am considerat pe Vettel în spatele lui Alonso, dar cred că în acest moment Alonso se concentrează prea mult pe el însuşi şi devine instabil. Iar în timp ce el este preocupat de el însuşi, Vettel câştigă titlu după titlu. Cred că acum Vettel este de departe cel mai bun pilot din Formula 1", a precizat el.
Daniel_DRV is offline  
Old 24-10-13, 11:40   #81
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Renault: "Problema masei minime a monoposturilor pentru 2014, igonorată de rivali"

Renault acuză echipele că au ignorat complet pericolul că masa minimă a monoposturilor propusă pentru sezonul 2014 să fie prea mică din cauza noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri.

690 de kilograme este masa minima a monoposturi pentru sezonul 2014
642 de kilograme este masa minima a monoposturilor in sezonul curent
Regulamentul tehnic al Formulei 1 pentru sezonul 2014 prevede creşterea masei minime a monoposturilor de la 642 kg la 690 de kg, ca urmare a introducerii noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri.
În ultima perioadă au apărut însă tot mai multe informaţii potrivit cărora şi această limită va fi prea mică pentru sezonul următor, lucru care afectează piloţi înalţi precum Nico Hulkenberg.

Renault, unul dintre cei trei furnizori de motoare pentru sezonul următor, susţine însă că a avertizat echipele de câteva luni cu privire la pericolul ca masa minimă de 690 kg să fie prea mică, însă apelurile francezilor au fost ignorate.

"Am recomandat o creştere mai mare a masei minime decât cea adoptată, dar s-a votat negativ." Rob White Director executiv Renault F1
"Noi am solicitat de urgenţă că efectul masei în schimbarea regulamentului să fie luat pe deplin în calcul. Suntem destul de încrezători că unităţilor de propulsie şi monoposturile vor fi optimizate pentru masa la fel ca actualele motoare şi monoposturi, dar noi am anticipat de ceva timp că provocarea masei este mai mare decât în regulamentul actual. Am recomandat o creştere mai mare a masei minime decât cea adoptată, dar s-a votat negativ de oameni care au avut o altă opinie", a declarat Rob White, directorul executiv al Renault F1.
Teoretic, FIA are posibilitatea de a creşte masa minimă a monoposturi peste pragul de 690 de kilograme din prezent, însă are nevoie de acordul unanim al echipelor pentru ca măsură să intre în vigoare în sezonul 2014.
Daniel_DRV is offline  
Old 27-10-13, 16:04   #82
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Lotus l-a ales pe Hulkenberg ca înlocuitor pentru Raikkonen

Eric Boullier a confirmat că Lotus l-a ales deja pe Nico Hulkenberg ca înlocuitor pentru Kimi Raikkonen, un anunţ oficial fiind aşteptat până la Marele Premiu din Abu Dhabi.
"Mi-ar plăcea foarte mult să semnăm cu Hulkenberg."Eric Boullier Sef Lotus
Lotus a amânat o decizie oficială în privinţa numelui coechipierului lui Romain Grosjean pentru sezonul 2014 ca urmare a întârzierii încheierii parteneriatului cu grupul de investitori Quatum Motorsport.
În condiţiile în care acest parteneriat este foarte aproape de a fi semnat, şeful Eric Boullier a dezvăluit că alegerea echipei ca înlocuitor pentru Kimi Raikkonen este Nico Hulkenberg, care ar putea fi anunţat oficial până la Marele Premiu din Abu Dhabi din 3 noiembrie.

"Mi-ar plăcea foarte mult să semnăm cu Hulkenberg. Aceasta este recomandarea pe care am făcut-o consiliului de administraţie. Mi-ar plăcea să facem un anunţ înainte de cursa din Abu Dhabi" , a declarat francezul în cadrul unui interviu acordat site-ului oficial al Formulei 1.

"Cred că în prezent avem cel mai bun pachet în termeni de performanţă."Eric Boullier Sef Lotus
Între timp, Lotus se concentrează pe obţinerea locului doi în clasamentul constructorilor, de care o despart 33 de puncte cu patru curse înainte de final. Boullier consideră că progresele recente ale echipei au transformat-o deja în favorită în lupta pentru această poziţie cu Ferrari şi Mercedes.
"Cred că în prezent avem cel mai bun pachet în termeni de performanţă. Pneurile lucrează pentru noi, iar circuitele spre care ne îndreptăm în următoarele curse ni se potrivesc, configuraţiile sunt bune pentru noi. Şi suntem în poziţia outside-urilui, ceea ce este mai bine, pentru că presiunea este mai mică. Sunt destul de încrezător că putem reuşi", a adăugat el.
Daniel_DRV is offline  
Old 27-10-13, 16:06   #83
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Vettel a câştigat în India şi a devenit cel mai tânăr cvadruplu campion mondial din istorie!


Sebastian Vettel a obţinut în India a şasea victorie consecutivă şi a devenit cel mai tânăr cvadruplu campion mondial din istoria Formulei 1. În plus, Red Bull a devenit matematic cvadruplă campioană mondială la constructori.

4 titluri mondiale consecutive a obtinut Vettel in Formula 1 incepand din sezonul 2010
4 trofee la constructori si-a adjudecat Red Bull Racing in acelasi interval de timp
10 victorii a obtinut Vettel in primele 16 curse din acest sezon
Strategiile opuse în privinţa pneurilor soft şi medium au animat un Mare Premiu al Indiei care a stat din nou sub dominaţia autoritară a celor de la Red Bull Racing.
Conform aşteptărilor, Sebastian Vettel şi-a păstrat la start prima poziţie câştigată în calificări după ce a rezistat unui atac din partea lui Lewis Hamilton, dar a intrat la boxe în turul doi pentru a schimba soft-urile cu cauciucurile medium.

Chiar dacă a revenit pe circuit doar pe locul 17, pilotul echipei Red Bull Racing a progresat constant în pluton până pe locul doi, în spatele lui Mark Webber. Australianul a început cursa cu o strategie diferită şi a intrat la boxe abia în turul 29, urmat doua tururi mai târziu de Vettel pentru al doilea schimb.

Ideea a fost ca Webber să rămână mai mult pe circuit cu pneurile soft pentru a creşte diferenţa comparativ cu Vettel, însă a revenit la standuri după numai trei tururi pentru a se echipa din nou cu cauciucuri medium.

Astfel, la jumătatea cursei, Vettel avea deja un avantaj de 13 secunde în faţa lui Webber, care nu a reuşit însă nici măcar să termine pe locul doi după ce a fost informat de nenumărate în turul 40 ori să oprească monopostul pe circuit din cauza unei defecţiuni tehnice la cutia de viteze.

Vettel a obţinut astfel cu uşurinţă a şasea victorie consecutivă şi a devenit cel mai tânăr cvadruplu campion mondial din istoria Formulei 1 cu trei curse înainte de final. De asemenea, victoria lui Vettel a fost suficientă pentru că Red Bull Racing să-şi adjudece al patrulea titlu mondial consecutiv la constructorilor, mai ales prin prisma rezultatelor modeste obţinute de Ferrari.

GROSJEAN IMPRESIONEAZĂ PRINTR-UN NOU PODIUM

"Sunt copleşit, nu ştiu ce să spun, dar este cea mai bună zi din viaţa mea. Când am început să concurez, Formula 1 părea atât de departe. Încă nu sunt bătrân, dar devin mai matur şi poate că peste 10 ani mă voi uita în urmă şi voi realiza enormitatea." Sebastian Vettel Pilot Red Bull Racing
În contextul abandonului lui Webber, Nico Rosberg a ocupat a doua treaptă a podiumului, în ciuda unui start ezitant în care a fost depăşit de Felipe Massa şi a revenit în faţa lui Hamilton. Pilotul echipei Mercedes a rămas însă în lupta pentru primele poziţii pe tot parcursul cursei şi a efectuat depăşirea decisivă în turul 53, când a trecut de Kimi Raikkonen.
Pilotul echipei Lotus a încercat o strategie surprinzătoare cu o singură oprire la boxe, însă nu a reuşit să reziste pe final, când a fost depăşit un de Romain Grosjean care a avut parte de una dintre cele mai bune curse din carieră.

Plecat de pe locul al 17-lea al grilei după ce a anticipat greşit rezultatele rivalilor în prima parte a calificărilor, francezul a început cursa cu pneuri soft şi a reuşit să le menţină în viaţă suficient de mult timp pentru a efectuat singura intrare la boxe, lucru ce i-a permis să ajungă în spatele coechipierului său. Rivalitatea internă şi-a spus din nou cuvântul când Grosjean l-a depăşit cu dificultate prin exteriorul pistei şi i-a cedat locul înapoi pentru a nu fi penalizat, însă în cele din urmă Raikkonen s-a lăsat depăşit cu uşurinţă pe linia dreaptă.

Grosjean a obţinut astfel al treilea podium consecutiv după cele din Coreea de Sud şi Japonia, în timp ce Raikkonen a fost nevoit să intre din nou la boxe din cauza deteriorării pneurilor şi a terminat în cele din urmă pe locul şapte după ce a stabilit şi cel mai bun timp în cursă.

CURSĂ BUNĂ PENTRU MASSA, CEL MAI BUN REZULTAT PENTRU PEREZ

" Nu aş fi pariat niciun ban pe acest rezultat. Am avut o strategie foarte curajoasă, la fel ca şi ieri, nu aveam rost să fim precauţi şi asta a dat roade. Am încercat să progresez în pluton şi a fost dificil până la final." Romain Grosjean Pilot Lotus
La rândul său, Massa a obţinut locul patru după un start excelent în care a câştigat trei poziţii prin depăşirea succesivă a lui Rosberg, Hamilton şi Webber, însă în a doua parte a cursei nu a reuşit să menţină ritmul la acelaşi nivel, fiind nevoit să se mulţumească astfel cu locul patru, chiar dacă la un moment dat a devenit lider.
McLaren şi-a egalat cel mai bun rezultat din acest sezon după ce Sergio Perez a ocupat locul cinci, obţinând cu această ocazie cea mai bună performanţă din carieră, reuşind să profite de problemele cu pneurile întâmpinate de Hamilton şi Raikkonen spre final şi să termine în faţa acestora.

Force India şi-a îndeplinit obiectivul de a termina cursa de casă de la Buddh în puncte, întrucât Paul di Resta şi Adrian Sutil au terminat pe opt şi nouă. Germanul a impresionat printr-un prim stint foarte lung, reuşind să rămâne pe circuit până în turul 42 cu pneurile medium, şi a terminat în faţa lui Daniel Ricciardo, care şi-a trecut în cont ultimul punct.

NICIUN PUNCT PENTRU ALONSO, MERCEDES URCĂ PE DOI

Deşi avea nevoie de un loc doi pentru a rămâne în cursa pentru titlul mondial, Fernando Alonso nu a obţinut nici măcar un punct, în mare parte din cauza incidentului în care a fost implicat la start: Webber a abordat agresiv bordura din primul viraj, a pierdut spatele şi a lovit aripa faţă a monopostului Ferrari, spaniolul fiind nevoit să intre la boxe pentru a schimba componentă.

Spre deosebire de Vettel, Alonso nu a fost capabil să facă aceeaşi cursă de recuperare şi a rămas blocat la graniţa punctelor, punctul de referinţă fiind duelul cu Esteban Gutierrez pentru locul 13. Mexicanul a demonstrat că are valoare după ce a revenit pe poziţie deşi fusese depăşit iniţial, dar şi la scurt timp după ce fusese penalizat cu un drive-through.

Alonso a terminat în cele din urmă pe locul 11, rezultat în urma căruia Ferrari a pierdut locul doi în clasamentul general în favoarea celor de la Mercedes, diferenţa fiind de numai patru puncte.

Pe lângă Webber, în Marele Premiu al Indiei au mai abandonat şi piloţii de la Caterham, Charles Pic şi Giedo van der Garde, dar şi Nico Hulkenberg de la Sauber cu numai şase tururi înainte de final.

INDIA - REZULTATE CURSA:

1. Vettel Red Bull-Renault 1h31:12.187
2. Rosberg Mercedes + 29.823
3. Grosjean Lotus-Renault + 39.892
4. Massa Ferrari + 41.692
5. Perez McLaren-Mercedes + 43.829
6. Hamilton Mercedes + 52.400
7. Raikkonen Lotus-Renault + 1:07.900
8. Di Resta Force India-Mercedes + 1:12.800
9. Sutil Force India-Mercedes + 1:14.700
10. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:16.200
11. Alonso Ferrari + 1:18.200
12. Maldonado Williams-Renault + 1:18.900
13. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
14. Button McLaren-Mercedes + 1 lap
15. Gutierrez Sauber-Ferrari + 1 lap
16. Bottas Williams-Renault + 1 lap
17. Chilton Marussia-Cosworth + 2 laps
18. Bianchi Marussia-Cosworth + 2 laps
19. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 6 laps

Fastest lap: Raikkonen, 1:27.679

Not classified/retirements: Driver Team On lap
Webber Red Bull-Renault 40
Pic Caterham-Renault 36
van der Garde Caterham-Renault 2


World Championship standings, round 16: Drivers: Constructors:
1. Vettel 322 1. Red Bull-Renault 470
2. Alonso 207 2. Mercedes 313
3. Raikkonen 183 3. Ferrari 309
4. Hamilton 169 4. Lotus-Renault 285
5. Webber 148 5. McLaren-Mercedes 93
6. Rosberg 144 6. Force India-Mercedes 68
7. Massa 102 7. Sauber-Ferrari 45
8. Grosjean 102 8. Toro Rosso-Ferrari 32
9. Button 60 9. Williams-Renault 1
10. Di Resta 40
11. Huleknberg 39
12. Perez 33
13. Sutil 28
14. Ricciardo 19
15. Vergne 13
16. Gutierrez 6
17. Maldonado 1
Daniel_DRV is offline  
Old 30-10-13, 16:28   #84
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

10 momente cheie care l-au transformat pe Vettel în campion mondial al Formulei 1 în 2013

Schimbarea pneurilor la jumătatea sezonului, victoriile obţinute de Mercedes în prima parte a anului şi erorile comise de Ferrari au contribuit decisiv la cel de-al patrulea titlu mondial cucerit de Sebastian Vettel în 2013.
Cifrele seci sunt practic copleşitoare: 10 victorii, alte trei podiumuri şi şapte pole position-uri în primele 16 curse au fost suficiente pentru ca Sebastian Vettel să devină matematic campion mondial în sezonul 2013 al Formulei 1 cu trei etape înainte de final.

Prin această performanţă, germanul a devenit cvadruplu campion şi l-a depăşit la titluri pe Ayrton Senna, o paralelă între cei doi piloţi fiind făcută anterior de Georgio Ascanelli, inginerul de cursă al brazilianului şi fostul director tehnic al germanului la Toro Rosso. "Sebastian îmi aduce aminte de Ayrton. Trăieşte pentru a fi pilot".

Uneori, statistica poate fi însă înşelătoare, iar sezonul 2013 al Formulei 1 nu face nici el excepţie de la această regulă. Pe de o parte, revenirea la pneurile de anul trecut în plin sezon competiţional a contribuit la dominaţia Red Bull din a doua parte a anului, iar pe de altă parte Fernando Alonso a plătit tribut unor greşeli personale şi de echipă apărute în chiar debutul campionatului.

Nu în ultimul rând, victoriile obţinute de Mercedes exact în cursele în care Red Bull a avut probleme l-au împiedicat pe Alonso să recupereze teren în clasamentul general
Daniel_DRV is offline  
Old 01-11-13, 10:27   #85
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Raikkonen a vrut să renunţe la participarea în Marele Premiu din Abu Dhabi

Kimi Raikkonen intenţiona să nu participe la etapa din Abu Dhabi, dar a fost convins în ultimul moment să facă deplasarea în Orientul Mijlociu, potrivit presei internaţionale.
3 curse ar trebui sa mai concureze Raikkonen pentru Lotus inainte de finalul sezonului
Lotus a anunţat joi într-un comunicat de presă că finlandezul Kimi Raikkonen nu va participa la întâlnirea tradiţională cu presa premergătoare Marelui Premiu din Abu Dhabi, întrucât va ajunge mai târziu în Orientul Mijlociu, dar la timp pentru antrenamentele de vineri.
Echipa nu a dat o explicaţie oficială pentru întârzierea pilotului, însă presa internaţională susţine că Raikkonen a intenţionat să nu participe deloc la Marele Premiu din Abu Dhabi.

Finlandezul ar fi luat această decizie în urma schimbului dur de replici cu directorul de operaţiuni Alan Permane din timpul cursei din India, când acesta din urmă i-a solicitat într-o manieră nepoliticoasă să se lase depăşit de coechipierul Romain Grosjean. În plus, Lotus are în continuare întârzieri la plata salariului către fostul campion mondial, acesta fiind şi unul dintre motivele pentru care a preferat să semneze cu Ferrari pentru sezonul următor.

Potrivit unor surse apropiate situaţiei, planul lui Raikkonen era să nu concureze în Abu Dhabi pentru a încălca astfel contractul cu Lotus, ceea ce ar fi condus la rezilierea prematură a acestuia. În cele din urmă, finlandezul ar fi fost convins de oficialii echipei să concureze în Abu Dhabi, urmând să ajungă la circuit la timp pentru prima sesiune de antrenamente libere de vineri.
Daniel_DRV is offline  
Old 01-11-13, 10:28   #86
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Un nou conflict intern la Lotus: Raikkonen, acuzat că l-a încurcat pe Grosjean

Kimi Raikkonen a avut un schimb dur de replici cu directorul de operaţiuni al celor de la Lotus din cauza faptului că nu l-a lăsat prea uşor pe Romain Grosjean să-l depăşească în finalul cursei din India.

3 este locul ocupat de Grosjean in Marele Premiu al Indiei
17 este pozitia ocupata de Grosjean pe grila de start a cursei din India
3 este numarul podiumurilor consecutive obtinute de Grosjean (Coreea de Sud, Japonia, India)
Relaţia lui Kimi Raikkonen cu Lotus devine tot mai tensionată pe măsură ce ne apropiem de finalul sezonului, în contextul în care fostul campion mondial a semnat deja un contract cu Ferrari.
În Marele Premiu al Indiei, echipa i-a reproşat că nu l-a lăsat prea uşor pe coechipierul său Romain Grosjean să-l depăşească în finalul cursei, deşi francezul era cu peste două secunde mai rapid.

La prima încercare de depăşire, Grosjean a fost nevoit să iasă larg în viraj şi să-i cedeze apoi poziţia finlandezului pentru a nu fi penalizat, lucru care a generat un schimb dur de replici. Alan Permane, directorul de operaţiuni al cursei, i-a transmis prin radio "să nu mai stea în cale", iar replica pilotului a fost că acesta "să nu mai ţipe la el în virajele rapide".

În cele din urmă, Grosjean a trecut cu uşurinţă de Raikkonen la finalul unei linii drepte, însă echipa va avea o discuţie cu ambii piloţi pentru a clarifica situaţia.

"Sunt liberi să concureze, dar este adevărat că ne aşteptam la o manevră mai uşoară. Voi vorbi cu amândoi la Abu Dhabi. Muncim pentru că aceşti băieţi să obţină rezultate, dar există o echipă în spatele lor şi întotdeauna trebuie să se gândească la echipă", a declarat şeful Eric Boullier.

"Nu am avut nicio speranţă când am plecat de pe 17. Nu aş fi pariat niciun ban că voi fi pe locul trei." Romain Grosjean Pilot Lotus
Incidentul nu l-a făcut însă pe Grosjean să-şi ascundă bucuria pentru locul trei obţinut în India, după ce o greşeală de strategie în calificări l-a forţat să plece doar de pe 17.
"Nu am avut nicio speranţă când am plecat de pe 17. Cea mai bună strategie pe computer ne-a dat un loc patru. Nu aş fi pariat niciun ban că voi fi pe locul trei. Monopostul a fost din nou la fel de bun că vineri", a declarat el.

La rândul său, Raikkonen susţine că locul şapte relativ modest din cursă a avut drept cauză principală problemele cu frânele.

"În primele 20 de tururi abia am avut frane, pentru că se încălzeau foarte mult şi de fiecare dată când mă apropiam de cinema rămâneam fără frâne. În cele din urmă am pierdut şi pneurile. Este foarte dezamăgitor", a explicat finlandezul.

Conflictul de la Lotus a apărut la numai câteva săptămâni după cel din Coreea de Sud, când Lotus a refuzat să-i ordone lui Raikkonen să-i cedeze poziţia lui Grosjean, în ciuda apelurilor repetate ale francezului.
Daniel_DRV is offline  
Old 01-11-13, 10:32   #87
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Avancronică Abu Dhabi - toată atenţia pe lupta pentru locul doi


Mercedes, Ferrari şi Lotus sunt în centrul atenţiei în lupta pentru locul doi în clasamentul constructorilor, după ce Sebastian Vettel şi Red Bull au devenit matematic campioni în India.

2009 este sezonul in care Abu Dhabi a debutat in calendarul Formulei 1
1 este numarul curselor de la Abu Dhabi castigate de pilotul care a plecat din pole position
64 de clasari consecutive in puncte este recordul pe care il poate dobori Ferrari in Abu Dhabi
La numai câteva zile după Marele Premiu al Indiei, Formula 1 se deplasează în deşertul din Abu Dhabi pentru a lua startul în cursa de pe circuitul Yas Marina.
Miza etapei din Abu Dhabi este mult mai scăzută decât anul trecut, ca urmare a faptului că Sebastian Vettel a devenit deja matematic cvadruplu campion mondial, iar Red Bull Racing şi-a adjudecat de asemenea trofeul dedicat constructorilor.

În acest context, întreaga atenţie se îndreaptă spre locul doi în clasamentul constructorilor, pentru care luptă în prezent Mercedes, Ferrari şi Lotus. Acest loc este important din punct de vedere financiar în special pentru Lotus, care încearcă să găsească o soluţie pentru a avea un buget consistent în sezonul următor, în timp ce Ferrari luptă mai degrabă din ambiţia de a nu fi învinsă şi de altă echipă în afară de Red Bull.

Ultimele curse au evidenţiat progrese semnificative ale celor de la Lotus, însă pentru moment Mercedes ocupă locul doi după ce i-a surclasat pe cei de la Ferrari în urma rezultatelor din India.

CIRCUITUL YAS MARINA

Circuitul Yas Marina este considerat o facilitate de cinci stele datorită extravaganţei şi dotărilor de ultimă oră, printre care se numără şi tunelul care face legătura între ieşirea de boxe şi pista. Totuşi, configuraţia acestuia este departe de a impresiona, întrucât oportunităţile de depăşire sunt aproape inexistente, element de altfel caracteristic celor mai multe circuite care au debutat recent în calendarul competiţional.

De aceea, FIA a decis să păstreze şi în acest an regulamentul cu două zone de detecţie şi activare pentru sistemul DRS. Prima zonă de activare pentru sistemul DRS a fost stabilită pentru mai mult de jumătate din linia drepta dintre virajele şapte şi opt, punctul de detecţie pentru diferenţa de maxim o secundă dintre doi piloţi urmând să fie cronometrată înainte de intrarea în virajul şapte. Imediat după ieşirea din virajul opt a fost stabilită a doua zonă de detecţie, iar sistemul DRS va putea fi activat pentru a doua oară pe aproximativ jumătate din distanţa dintre virajele nouă şi 10.

YAS MARINA - TUR VIRTUAL DE CIRCUIT
https://www.youtube.com/watch?v=pfvQSgMnnyo

DATE GENERALE CIRCUIT

Lungime tur 5.554 km
Numar tururi 55
Distanta totala 305.355 km

STRATEGII PENTRU PNEURI

Pirelli va furniza în Marele Premiu din Abu Dhabi pneuri de compoziţie medium şi soft, la fel ca în India şi la fel ca în ediţia de anul trecut. Totuşi, strategiile vor fi diferite ca urmare a modului de desfăşurare a cursei.
Temperatura circuitului va scădea de la 45 la 30 de grade pe parcursul cursei, întrucât aceasta începe la finalul după-amiezii şi se termină pe timp de noapte. Prin urmare, degradarea pneurilor va fi mai mică decât în India, iar unii piloţi vor avea oportunitatea să încerce strategii cu o singură oprire la boxe, chiar dacă Pirelli anticipează că strategia cea mai des întâlnită va fi cea cu două opriri.

INFORMAŢII METEO

Poziţionarea în Orientul Mijlociu va oferi piloţilor o vreme caniculară pe parcursul acestui weekend, iar scenariul se va repeta în fiecare dintre cele trei zile ale competiţiei: temperatura maximă va fi de aproximativ 34 de grade, în timp ce temperatura minimă nu va coborî sub 24 de grade. Totuşi, există un element de noutate pentru piloţi: cursa va începe spre finalul zilei şi se va încheia noaptea, astfel că temperatura va scădea în timpul cursei în loc să crească, aşa cum se întâmpla în mod obişnuit, lucru va avea un impact major asupra comportamentului pneurilor.


REZULTATE ÎN ULTIMII PATRU ANI

Yas Marina este unul dintre cele mai noi circuite din calendar, iar până în prezent trei piloţi au reuşit să câştige curse în Abu Dhabi în primele patru ediţii ale acestuia.

Sezon Castigator
2012 Kimi Raikkonen (Lotus)
2011 Lewis Hamilton (McLaren)
2010 Sebastian Vettel (Red Bull)
2009 Sebastian Vettel (Red Bull)

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU DIN ABU DHABI

▶ Doar una dintre cele patru curse din Abu Dhabi a fost câştigată de pilotul care a plecat din pole position; pilotul care a plecat din pole position a abandonat în trei dintre cele patru ediţii;

▶ Kimi Raikkonen este singurul pilot care a câştigat în Abu Dhabi fără să plece de pe prima linie a grilei de start (2012, plecare de pe patru);

▶ Vettel poate egala seria de şapte victorii consecutive obţinute de Michael Scdhumacher în sezonul 2004. Recordul îi aparţine lui Alberto Ascari, care a obţinut noua victorii consecutive în perioada 1952-1953;

▶ Ferrari poate doborî în Abu Dhabi recordul de 64 de clasări consecutive în puncte deţinut în prezent de McLaren.

PROGRAM

Etapa din Abu Dhabi se va desfăşura după un program similar unui Mare Premiu european. Iată programul complet conform fusului orar al României:

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 1 noiembrie 11:00 DigiSport 1
Antrenamente 2 vineri, 1 noiembrie 15:00 DigiSport 1
Antrenamente 3 sambata, 2 noiembrie 12:00 DigiSport 1
Calificari sambata, 2 noiembrie 15:00 DigiSport 1
Cursa duminica, 3 noiembrie 15:00 DigiSport 1
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	113230l.jpg
Views:	80
Size:	23.2 KB
ID:	2882911   Click image for larger version

Name:	340949l.jpg
Views:	72
Size:	59.2 KB
ID:	2882912  
Daniel_DRV is offline  
Old 01-11-13, 17:57   #88
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Maldonado: "Eu sunt cel care decide unde voi concura în 2014"

Pastor Maldonado susţine că decizia cu privire la numele echipei pentru care va concura anul viitor îi aparţine în totalitate, în timp ce Nico Hulkenberg începe să se gândească să rămână la Sauber.
"În acest moment nu am încă o decizie. Decizia depinde de mine şi sper să o iau până la finalul sezonului." Pastor Maldonado Pilot Williams
Pastor Maldonado deţine cheia ultimelor mutări pe piaţa transferurilor pentru sezonul 2014 al Formulei 1, ca urmare a intenţiei sale de a părăsi Williams.
Presa internaţională susţine că venezueleanul îşi negociază rezilierea contractului cu echipa britanică şi speră să semneze cu Lotus, în special dacă echipa nu ajunge la un acord final de finanţare cu Quantum Motorsport. Maldonado afirmă că decizia îi aparţine în totalitate şi speră să rezolve situaţia până la sfârşitul acestui sezon.

"În acest moment nu am încă o decizie. Decizia depinde de mine şi sper să o iau până la finalul sezonului. Nu pot garanta că voi pleca de la echipa sau că voi rămâne. Decizia este foarte importantă, pentru că sunt la al treilea sezon în carieră şi este un moment important pentru mine, aşa că vreau să iau cea mai bună decizie pentru viitor", a precizat el jurnaliştilor prezenţi pe circuitul din Abu Dhabi.

Întrebat dacă Lotus este principala sa opţiune pentru sezonul 2014, Maldonado a replicat. "Nu pot menţiona asta în acest moment. Am ceva oferte şi le analizez foarte bine. Trebuie să iau cea mai bună decizie pentru mine însumi", a adăugat el.
În cazul în care Maldonado va semna cu Lotus, principala victimă va fi Nico Hulkenberg, alegerea preferată de echipa britanică doar dacă parteneriatul cu Quatum Motorsport va fi semnat. În acest context, germanul a admis că ia în calcul inclusiv posibilitatea de a rămâne la Sauber. "Nu am exclus niciodată posibilitatea de a rămâne la Sauber", a precizat el.


Webber: "Am fost foarte aproape să semnez cu Ferrari"

Mark Webber a dezvăluit detalii inedite despre negocierile pe care le-a purtat cu Ferrari pe parcursul anului trecut.
Am fost atât de aproape sa semnez cu Ferrari încât a trebuit să-l sun pe Dietrich Mateschitz. Mark Webber Pilot Red Bull
Ferrari a mizat şi în sezonul 2013 pe servoiciile lui Felipe Massa, însă a admis la vremea respectivă că a negociat semnarea unui contract cu Mark Webber de la Red Bull Racing.
Australianul a confirmat la rândul său informaţiile cu ocazia Marelui Premiu din Abu Dhabi şi a oferit câteva detalii picante despre modul în care au decurs negocierile.

"Am fost atât de aproape încât a trebuit să-l sun pe Dietrich Mateschitz (n.r - şeful Red Bull Racing). Totuşi, nu am putut ajunge la o înţelegere cu Ferrari, altfel aş fi stat acum în monopostul lui Massa, dar şi în 2014. Mi-am stabilit singur un termen limită, iar în ziua de joi de dinaintea cursei din Canada de anul trecut am luat decizia de a sta încă un an cu Red Bull", a declarat el pentru publicaţia SpeedWeek.

Webber regretă faptul că nu a reuşit să câştige titlul mondial în 2010, când a luptat pentru trofeu până în ultima cursa, însă admite că nu se ridică la valoarea lui Sebastian Vettel şi că nu ar fi fost capabil să obţină mai multe titluri.
"Nu a fost să fie, dar a fost o carieră mândră şi onestă. Mă văd la acelaşi nivel cu piloţii care au câştigat un singur titlu mondial, dar cu siguranţă nu sunt un potenţial multiplu campion mondial. Vettel este excepţional şi nu am nicio problemă să admit asta. Într-un fel mă simt ca Gerhard Berger cu Ayrton Senna. Şi Berger a fost un pilot grozav, dar asta nu a fost suficient pentru a câştiga un titlu", a mai precizat el pentru publicaţia Auto Motor und Sport.




Echipele vor testa pneurile pentru 2014 în antrenamentele din Brazilia

Fiecare pilot va avea la dispoziţie două seturi de pneuri de specificaţie 2014 în antrenamentele din cadrul Marelui Premiu al Braziliei.

2 seturi de pneuri experimentale va avea la dispozitie fiecare pilot in antrenamentele din Brazilia
Pirelli a făcut vineri primii paşi pentru o mai bună pregătire a pneurilor pe care le va furniza în sezonul 2014 al Formulei 1. Producătorul italian a ajuns la un acord cu toate cele 11 echipe pentru a furniza fiecărui pilot câte două seturi de pneuri experimentale dezvoltate pentru sezonul următor.
Fiecare pilot va fi liber să aleagă dacă utilizează pneurile experimentale în prima sau a doua sesiune de antrenamente libere din ziua de vineri. Ideea trebuie aprobată şi de FIA, însă se anticipează că aceasta este o simplă formalitate în contextul iacordului unanim al echipelor.

"Chiar dacă va fi un motor V8 cu un nivel diferit al forţei de apăsare aerodinamică, vom putea observa cel puţin câteva aspecte despre cum vor fi pneurile." Sam Michael Director sportiv McLaren
Echipele consideră că testele vor fi utile în ciuda faptului că monoposturile de anul viitor vor fi radical schimbate prin prisma introducerii noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri. "Pirelli a făcut acelaşi lucru şi anul trecut şi am obţinut informaţii importante. Chiar dacă va fi un motor V8 cu un nivel diferit al forţei de apăsare aerodinamică, vom putea observa cel puţin câteva aspecte despre cum vor fi pneurile", a declarat Sam Michael, directorul sportiv al echipei McLaren.
Potrivit unor surse din cadrul Pirelli, producătorul italian a făcut progrese şi în privinţa solicitării de a efectua teste înainte de debutul sesiunilor oficiale din luna ianuarie a anului viitor. Totuşi, până în prezent nu există un acord ferm cu echipele în această privinţă.
Daniel_DRV is offline  
Old 03-11-13, 13:09   #89
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

Ecclestone: "New Jersey şi Mexic, eliminate din calendarul pentru 2014"

Sezonul 2014 al Formulei 1 va avea cel mult 20 de curse, după ce Bernie Ecclestone a dezvăluit elliminarea etapelor de la New Jersey şi Mexic din calendarul competiţional.

20 va fi numarul maxim de curse in calendarul sezonului 2014 daca mexic si new Jersey vor fi eliminate
Calendarul provizoriu al Formulei 1 pentru sezonul 2014 dat publicităţii la sfârşitul lunii septembrie include un număr record de 22 de curse, lucru care a stârnit nemulţumirea echipelor ca urmare a problemelor de logistică şi personal.
Totuşi, există şanse foarte mari ca versiunea finală a calendarului, care va fi anunţată în luna decembrie, să includă cel mult 20 de curse, ca urmare a eliminării etapelor de la New Jersey şi Mexic.

Bernie Ecclestone a dezvăluit în paddock-ul circuitului Yas Marina din Abu Dhabi că este "virtual imposibil" ca Mexic să reuşească să construiască clădirile din pitlane până în luna noiembrie a anului viitor.

În plus, britanicul în vârstă de 83 de ani a precizat că etapa de la New Jersey "nu va avea loc pentru că americanii nu şi-au rezolvat problemele financiare. Am pus New Jersey în calendar doar pentru că m-au asigurat că totul se va rezolva".
În plus, numeroase speculaţii planează şi asupra cursei din Coreea de Sud, existând şanse ca şi aceasta să fie anulată. Eliminarea a două sau trei curse din calendar va avea cel mai probabil ca efect şi o reorganizare minoră a celorlalte etape.

Via SpeedWeek
Daniel_DRV is offline  
Old 03-11-13, 13:11   #90
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1 2013

McLaren va anunţa "în curând" linia de piloţi pentru 2014

Martin Whitmarsh susţine că McLaren va anunţa în scurt timp piloţii pe care va miza în sezonul 2014. Cel mai probabil, echipa va continua cu Jenson Button şi Sergio Perez.
"Când vom face un anunţ în privinţa piloţilor? Bănuiesc că îl vom face foarte curând." Martin Whitmarsh Pilot McLaren
Jenson Button are deja un contract ferm cu McLaren pentru sezonul 2014, însă echipa a refuzat până în prezent să anunţe numele coechipierului său.
Totuşi, un anunţ oficial este aşteptat în curând, iar şeful Martin Whitmarsh a sugerat că Sergio Perez îşi va prelungi contractul pentru 2014.

"Când vom face un anunţ în privinţa piloţilor? Bănuiesc că îl vom face foarte curând. Perez a avut parte de o cursă grozavă săptămâna trecută şi exact asta ne place", a declarat britanicul.

Cariera lui Perez în sporturile cu motor este sprijinită de grupul de telecomunicaţii Telmex. Întrucât Vodafone, sponsorul principal al McLaren, se va retrage complet din Formula 1 la sfârşitul acestui sezon, există şanse foarte mari ca Telmex să preia acest rol. Whitmarsh a refuzat să facă comentarii în acest sens, însă afirmă că numele sponsorului principal pentru 2014 va fi dezvăluit după încheierea sezonului.
"Avem multe contracte încheiate. Cred că va fi un eveniment separat şi probabil va avea loc după sfârşitul sezonului, pentru că respectăm contractele pe care le avem în prezent", a adăugat el.

De altfel, în momentul în care a anunţat încheierea parteneriatului cu Vodafone la finalul acestui an, McLaren afirma că noul sponsor va fi dezvăluit în 2 decembrie.

Via SkySports
Daniel_DRV is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -