Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > WRC - FORMULA 1 - Alte sporturi cu motor

Reply
 
Thread Tools
Old 11-03-10, 11:22   #16
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii

Limita maxima de 500 km pentru o etapa din Campionatul Mondial de Raliuri ar putea fi eliminata incepand din sezonul 2011.


Potrivit regulamentului FIA, o etapa de WRC se poate desfasura pe o distanta competitiva cuprinsa intre 300 si 500 km, dupa ce pana in 2008 limita maxima a fost de numai 350 km. Oficialii forului mondial analizeaza insa posibilitatea de a renunta la limita maxima de kilometri, o consecinta a acestui fapt putand fi aparitia unor etape de anduranta in WRC.

Totusi, in masura in care limita minima va ramane aceeasi este destul de putin posibil ca organizatorii de raliuri sa modifice radical structura competitiei, in primul rand din cauza costurilor.

"Nu sunt sigur cati organizatori ar fi interesati sa realizeze raliuri lungi, din cauza costurilor implicate. Ar fi interesant sa vedem cat de multe raliuri vor atinge limita maxima in acest an, insa nu cred ca vor fi prea multe", a declarat Morrie Chandler, presedintele comisiei care se ocupa de imbunatatirea regulamentului pentru Campionatul Mondial de Raliuri.

WRC va trece in urmatorii ani printr-o serie de schimbari majore de regulament, scopul final al FIA fiind atragerea mai multor constructori in competitie, pe langa Citroen si Ford

Clasament piloti
1 Sebastien Loeb 43 Pts
2 Mikko Hirvonen 37 Pts
3 Sebastien Ogier 25 Pts
4 Jari-Matti Latvala 25 Pts
5 Petter Solberg 20 Pts
6 Henning Solberg 16 Pts
7 Dani Sordo 12 Pts
8 Federico Villagra 6 Pts
9 Matthew Wilson 6 Pts
10 Mads Ostberg 4 Pts


Clasament echipe
1 BP-Ford Abu Dhabi World Rally Team 62 Pts
2 Citroen Total World Rally Team 55 Pts
3 Citroen Junior Team 29 Pts
4 Stobart M-Sport Ford Rally Team 22 Pts
5 Munchi's Ford 6 Pts
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	650586l.jpg
Views:	57
Size:	110.7 KB
ID:	1357381  
__________________
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 29-03-10, 17:31   #17
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii

FIA intentioneaza sa impuna echipelor din Campionatul Mondial de Raliuri sa utilizeze un singur motor pe sezon. Masura va intra in vigoare cel mai devreme in 2012.



Oficialii Federatiei Internationale de Automobilism continua sa caute solutii pentru revitalizarea Campionatului Mondial de Raliuri, aflat in ultimii ani intr-un regres vizibil.

Una dintre optiuni vizeaza fuziunea cu International Rally Challenge, insa un element cheie pentru imbunatatirea spectacolului este atragerea unui numar cat mai mare de constructori in competitie. Pentru a reusi acest lucru, FIA isi propune sa continue politica de reducere a costurilor, iar pentru viitorul apropiat planuieste sa modifice regulamentul pentru ca un pilot sa utilizeze un singur motor pe tot parcursul unui sezon competitional. Noua regula nu va intra in vigoare mai devreme de sezonul 2012.

"Ultima intentie este sa avem un singur motor pentru un an. Evident, trebuie sa realizam un regulament pentru cazurile in care se intampla ceva cu motorul, cum ar fi o problema tehnica exceptionala, cand unitatea va trebui schimbata. Nu se va intampla anul viitor, insa aceasta este una dintre obligatii", a declarat Morrie Chandler, presedintele comisiei infiintate de FIA pentru imbunatatirea spectacolului in WRC.

Oficialul forului mondial a admis ca reducerea costurilor este privita cu mult interes de FIA, intrucat in acest moment constructorii nu sunt tentatati sa intre in WRC din cauza bugetelor semnificative de care ar avea nevoie.

"WRC este ieftin acum pentru ca echipele nu fac niciun fel de dezvoltare, ci doar intretin ceea ce au acum, iar asta nu costa atat de mult. Daca un constructor ar vrea sa se alature campionatului, l-ar costa 2-4 milioane de euro pentru a-i ajunge din urma pe Ford si Citroen. Echipele actuale au tehnologia, au cheltuit banii si au avut trei ani pentru a-si recupera investitia. Trebuie sa avem o abordare corecta in viitor pentru a face sportul accesibil pentru mai multi constructori", a adaugat Chandler.

Ford a criticat propunerea FIA ca pilotii sa utilizeze un singur motor pe sezon in WRC, considerand ca si in acest caz costurile de dezvoltare ar fi ridicate

Prin aceasta propunere, FIA incearca sa limiteze cat mai mult costurile de participare in competitie, pentru a atrage un numar cat mai mare de constructori in WRC, insa oficialii Ford considera ca decizia ar urma sa aiba un efect de bumerang.

"Motorul unei masini de strada poate dura 320.000 de km, asa ca putem realiza un motor utilizabil un sezon intreg. Dar costurile vor fi foarte mari. Va trebui sa realizam un motor care sa reziste 8.000 de km de competitie si care sa se defecteze dupa 8005 km".

"Pentru a face acest lucru trebuie sa testam o masina in astfel de conditii, insa daca motorul cedeaza dupa 5000 km trebuie sa incepem de la zero. Si dupa ce am parcurs 8000 km trebuie sa validam rezultatele efectuand un nou test, pentru a treia oara. Prin urmare, ar trebui sa testam 24.000 km pe asfalt, pietris si zapada, iar asta va costa foarte multi bani", a declarat Christian Loriaux, directorul tehnic al echipei BP Ford.

FIA analizeaza posibilitatea de a realiza o fuziune intre Campionatul Mondial de Raliuri si International Rally Challenge

Proaspat ales in functia de presedinte al Federatiei Internationale de Automobilism, Jean Todt incearca sa gaseasca solutii pentru revitalizarea Campionatului Mondial de Raliuri, intrat in ultimii ani intr-un con de umbra.

Una dintre variantele gandite de francez este realizarea unei fuziuni intre WRC si International Rally Challenge, iar informatia a fost dezvaluita in premiera de Morrie Chandler, presedintele comisiei pentru imbunatatirea spectacolului in WRC.

Principalul motiv este ca FIA nu poate sustine doua competitii puternice de raliuri, insa Chandler considera ca ideea nu este una fezabila in acest moment. "Stiu ca Jean Todt este interesat sa gaseasca o adaptare intre diferitele competitii. Ne-am gandit la o fuziune si am analizat problema in profunzime. Realitatea este ca, din cauza economiei, sportul nostru nu este suficient de puternic pentru a avea doua divizii puternice. Am dori o omogenizare a sportului nostru, insa nu vad cum s-ar putea intampla asta", a declarat Chandler.

Competitia International Rally Challenge (IRC) a fost creata in 2007 si este sprijinita de postul francez de televiziune EuroSport, care transmite in direct cea mai mare parte a etapelor.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	866494l-290x0-w-73a44ab4.jpg
Views:	48
Size:	10.2 KB
ID:	1394246  
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 01-04-10, 22:33   #18
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii

Latvala isi consolideaza primul loc

Jari Matti Latvala este lider in Raliul Iordaniei dupa prima zi de competitie, avand un avans de peste 30 de secunde in fata lui Sebastien Ogier si Sebastien Loeb

Desi a incheiat primele patru probe speciale sub spectrul de a fi penalizat cu 10 secunde, Jari Matti Latvala a ramas in fruntea clasamentului pana la finalul zilei de joi, castigand intre timp si PS 5.

In schimb, rivalii pilotului finlandez au abordat o strategie diferita, incetinind in mod deliberat in ultimele probe speciale pentru a-si asigura o pozitie de drum cat mai favorabila in ziua de sambata.

In acest context, Latvala si-a asigurat un avans de peste 30 de secunde in fruntea clasamentului dupa PS 7 in fata lui Sebastien Ogier si Sebastien Loeb, ultimul profitand de strategiile defensive ale rivalilor pentru a recupera din timpul pierdut in cursul diminetii.

Petter Solberg a coborat pe locul 4, chiar in fata lui Mikko Hirvonen, in timp ce Dani Sordo ocupa doar locul 7 in ierarhia zilei. Kimi Raikkonen a incheiat cu bine prima zi de concurs si s-a pozitionat pe locul 10, la aproape patru minute in urma liderului.

Organizatorii au decis sa anuleze penalizarile de cate 10 secunde pe care ar fi trebuit sa le primeasca Latvala si Petter Solberg, considerand ca intarzierea de 1 minut a avut circumstante atenuante.

Iata clasamentul final zl primei zile de concurs din Raliul Iordaniei:

1 Jari Matti Latvala Ford Focus RS WRC 1:11:31.5
2 Sebastien Ogier Citroen C4 WRC 30.2
3 Sebastien Loeb Citroen C4 WRC 31.8
4 Petter Solberg Citroen C4 WRC 32.5
5 Mikko Hirvonen Ford Focus RS WRC 42.2
6 Dani Sordo Citroen C4 WRC 45.5
7 Henning Solberg Ford Focus RS WRC 1:20.9
8 Matthew Wilson Ford Focus RS WRC 2:01.1
9 Federico Villagra Ford Focus RS WRC 2:48.2
10 Kimi Raikkonen Citroen C4 WRC 3:50.5
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	330752l.jpg
Views:	59
Size:	65.3 KB
ID:	1399206  

Last edited by adrian78bmw; 01-04-10 at 22:43.
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 02-04-10, 13:13   #19
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii

Hirvonen a abandonat in Raliul Iordaniei

Mikko Hirvonen a abandonat in Raliul Iordaniei dupa ce si-a avariat suspensia fata in urma unui impact cu un banc de nisip.

Sperantele lui Mikko Hirvonen de a reveni in lupta pentru titlul mondial au esuat vineri dimineata in Iordania, in prima proba speciala a zilei.

La aproximativ 4.5 km fata de linia de start, pilotul echipei BP Ford a lovit un banc de nisip si a ricosat intr-un alt banc de nisip, in urma celui de-al doilea impact avariindu-si grav suspensia fata a masinii Ford Focus RS WRC.

Finlandezul a fost nevoit sa se retraga prematur din competitie, insa spera sa poata reveni sambata pe traseu conform regulamentului SuperRally, chiar daca nu va puncta in clasament.

Hirvonen ocupa locul 5 in clasamentul general dupa prima zi de concurs si spera sa revina pe unul dintre primele locuri intrucat urma sa profite de o pozitie de drum favorabila in comparatie cu cei patru piloti din fata sa.

Jari Matti Latvala a ramas lider in Raliul Iordaniei, insa Sebastien Loeb s-a apropiat la numai 4.7 secunde de finlandez si pare hotarat sa preia conducerea.

Primele trei probe speciale ale zilei de vineri din cadrul Raliul Iordaniei au fost dominate de Sebastien Loeb, care a triumfat in PS 8 si PS 10.

PS 9 a fost adjudecata de Petter Solberg, insa Loeb si-a demonstrat abilitatile in PS 10, cand a terminat la peste 20 de secunde in fata liderului Latvala. Cel de-a doilea pilot al echipei BP Ford continua sa fie lider in clasamentul general, insa avansul sau in fata lui Loeb s-a micsorat la numai 4.7 secunde. Sextuplul campion mondial a profitat din plin de pozitia de drum mai buna, dar si de abandonul lui Mikko Hirvonen din aceasta dimineata.

Sebastien Ogier, pilotul de referinta al celor de la Citroen Junior, a urcat pe pozitia a treia, retrogradandu-l pe Solberg pe locul 4, in timp ce Dani Sordo ocupa locul 5. Kimi Raikkonen si-a continuat participarea in raliu si a urcat pana la pe locul 8, obtinand cea mai buna performanta personala in WRC. Finlandezul este la aproape 6 minute in spatele liderului, pozitionandu-se in urma lui Matthew Wilson si Federico Villagra, in timp ce Henning Solberg a coborat pe locul 13 din cauza unei intepaturi la unul dintre pneuri.

Iata clasamentul complet in Raliul Iordaniei dupa PS 10:


1 Jari Matti Latvala BP Ford 1:56:50.4
2 Sebastien Loeb Citroen Total 4.7
3 Sebastien Ogier Citroen Junior 14.1
4 Petter Solberg - 28.0
5 Dani Sordo Citroen Total 34.3
6 Matthew Wilson Stobart Ford 3:17.9
7 Federico Villagra Munchi's Ford 4:26.3
8 Kimi Raikkonen Citroen Junior 5:46.7
9 Xevi Pons - 7:12.2
10 Bernardo Sousa - 7:20.3
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	10solbergp03jordan2010tw067.jpg
Views:	55
Size:	65.7 KB
ID:	1399873   Click image for larger version

Name:	10solbergp03jordan2010tw069.jpg
Views:	57
Size:	93.0 KB
ID:	1399874   Click image for larger version

Name:	17558.jpg
Views:	53
Size:	148.3 KB
ID:	1399875  

Click image for larger version

Name:	72234-xraikkonen03jordan2010-046.jpg
Views:	61
Size:	68.9 KB
ID:	1399894   Click image for larger version

Name:	72235-xraikkonen03jordan2010-048.jpg
Views:	59
Size:	36.5 KB
ID:	1399895   Click image for larger version

Name:	72243-xogier03jordan2010-028.jpg
Views:	52
Size:	60.3 KB
ID:	1399896  

Click image for larger version

Name:	72283-loeb03jordan2010-009.jpg
Views:	52
Size:	68.1 KB
ID:	1399897   Click image for larger version

Name:	72286-loeb03jordan2010-019.jpg
Views:	54
Size:	101.0 KB
ID:	1399898  
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 02-04-10, 19:20   #20
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii

Sebastien Loeb a luat o optiune importanta pentru victorie in Raliul Iordaniei, dupa ce si-a asigurat un avans de aproape o jumatate de minut in fata lui Jari Matti Latvala.


Sebastien Loeb a profitat la maxim de pozitia de drum favorabila de care a avut parte in a doua zi din Raliul Iordaniei si, asa cum se anticipa inca de la pranz, a reusit sa treaca pe prima pozitie in clasamentul general.

Pilotul echipei Citroen Total a castigat doua dintre cele 3 probe speciale din aceasta dupa-amiaza, cealalta revenindu-i lui Petter Solberg. Francezul s-a distantat astfel la 27 de secunde in fata lui Jari Matti Latvala, dupa ce pilotul celor de la BP Ford a dominat prima zi de concurs.

Chiar daca Latvala a coborat pe locul 3 la general, acesta ramane principalul adversar al lui Loeb, in contextul in care Sebastien Ogier, urcat pe locul 2 la finalul acestei zile, nu poate emite pretentii la victorii intrucat concureaza pentru acelasi constructor.

Desi a castigat PS 12, Petter Solberg a coborat la peste 43 de secunde in spatele liderului Loeb, insa se mentine pe locul 4 in fata lui Dani Sordo, Matthew Wilson si Federico Villagra. Kimi Raikkonen a continuat parcursul bun din acest raliu si se mentine pe un onorant loc 8, avand un avans de aproximativ doua minute in fata lui Henning Solberg.

1 Sebastien Loeb Citroen Total 2:41:06.7
2 Sebastien Ogier Citroen Junior 24.6
3 Jari Matti Latvala BP Ford 27.7
4 Petter Solberg - 43.2
5 Dani Sordo Citroen Total 48.8
6 Matthew Wilson Stobart Ford 5:05.7
7 Federico Villagra Munchi's 6:51.0
8 Kimi Raikkonen Citroen Junior 8:09.0
9 Henning Solberg Stobart Ford 10:04.0
10 Zavier Pons - 10:17.7
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	425470l.jpg
Views:	51
Size:	118.0 KB
ID:	1400276  

Last edited by adrian78bmw; 02-04-10 at 19:22.
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 07-04-10, 13:33   #21
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii

Sebastian Loeb a câştigat etapa din Iordania după o ultima zi plină de mutări tactice din partea ambelor echipe de uzină.


Sebastian Loeb a reuşit să îşi treacă în cont a doua victorie din acest sezon şi a 56-a din carieră. Pilotul Citroen nu a mai putut fi ajuns din urmă în ultima zi din Raliul Iordaniei în ciuda eforturilor făcute de echipa Ford şi Jari-Matti Latvala.

Ultima zi de concurs a fost plină de mutări tactice făcute de cele două echipe de uzină. După ce mai mulţi piloţi au încetinit deliberat joi în prima zi de concurs pentru a obţine poziţii mai bune de start, astăzi tactica a fost împinsă la extrem. Pentru a îi asigura lui Loeb un traseu curat, Citroen i-au cerut lui Sebastian Ogier să intre cu întârziere în service-ul de azi dimineaţă. Cele cinci minute de întârziere i-au adus lui Ogier o penalizare de 50 secunde. Ogier urma să ia startul de pe locul cinci. Ford a reacţionat şi Hirvonen a ieşit mai repede cu nouă minute din service iar apoi a intrat în avans cu şase minute în startul probei speciale cu numărul 14. Acest lucru îi aducea o poziţie de start în faţa coechipeirului său Jari-Matti Latvala. Citroen a mutat apoi din nou, Ogier intrând şi el în avans cu opt minute în startul SS14. Astfel, Ogier urma să plece primul pe traseu, salvându-l pe Loeb de sarcina de a curăţa drumul.


După toate aceste mutări la limita regulamentului ordinea de start din această dimineaţă a devenit: Ogier, Loeb, Hirvonen, Latvala. Beneficiând de un drum curăţat, Loeb a reuşit o serie de performanţe excelente nelăsându-i lui Latvala nici o şansă. Francezul a gestionat bine ecartul pe care îl construise ieri şi a terminat la o diferenţă de 35 secunde în faţa lui Latvala. Podiumul a fost completat de Petter Solberg care a făcut un raliu bun dar care a suferit pe probele lungi. Ogier a terminat doar pe locul şase după penalizările încasate, un rezultat care nu reflectă performanţele excelente reuşite de pilotul Citroen Junior. Kimi Raikkonen a făcut un raliu fără greşeală de această dată şi a acumulat experienţă preţioasă. S-a clasat pe locul opt în clasamentul general.

Clasa S-WRC a fost câştigată detaşat de spaniolul Xevi Pons pe un Ford Fiesta S2000. Victoriea în clasa Producţie i-a revenit lui Patrick Flodin pe un Subaru Impreza.

Poz Pilot Echipă Timp

1. Sebastien Loeb Citroen 3h51m35.9s

2. Jari-Matti Latvala Ford la 35.8s

3. Petter Solberg Citroen la 1m11.8s

4. Dani Sordo Citroen la 1m49.3s

5. Matthew Wilson Ford la 8m24.3s

6. Sebastien Ogier Citroen la 10m26.4s

7. Federico Villagra Ford la 11m28.0s

8. Kimi Raikkonen Citroen la 12m31.0s

9. Henning Solberg Ford la 14m08.6s

10. Xevi Pons Ford la 18m33.9s


Clasament echipe
1 Citroen Total World Rally Team 101 Pts
2 BP-Ford Abu Dhabi World Rally Team 87 Pts
3 Citroen Junior Team 48 Pts
4 Stobart M-Sport Ford Rally Team 44 Pts
5 Munchi's Ford 16 Pts



Dupa runda 3
Clasament piloti
1 Sebastien Loeb 68 Pts
2 Jari-Matti Latvala 43 Pts
3 Mikko Hirvonen 37 Pts
4 Petter Solberg 35 Pts
5 Sebastien Ogier 33 Pts
6 Dani Sordo 24 Pts
7 Henning Solberg 18 Pts
8 Matthew Wilson 16 Pts
9 Federico Villagra 12 Pts
10 Kimi Raikkonen 4 Pts
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	72541-xraikkonen03jordan2010-293.jpg
Views:	50
Size:	54.4 KB
ID:	1407252   Click image for larger version

Name:	72549-aloeb03jordan2010-329.jpg
Views:	47
Size:	93.8 KB
ID:	1407253   Click image for larger version

Name:	1913715990-17601.jpg
Views:	58
Size:	152.2 KB
ID:	1407254  

Click image for larger version

Name:	10solbergp03jordan2010tw192.jpg
Views:	56
Size:	61.8 KB
ID:	1407256   Click image for larger version

Name:	17648.jpg
Views:	56
Size:	68.7 KB
ID:	1407257   Click image for larger version

Name:	17669.jpg
Views:	56
Size:	218.4 KB
ID:	1407258  

Click image for larger version

Name:	17631.jpg
Views:	52
Size:	79.7 KB
ID:	1407272   Click image for larger version

Name:	72347-xraikkonen03jordan2010-132.jpg
Views:	65
Size:	66.7 KB
ID:	1407273   Click image for larger version

Name:	72427-xogier03jordan2010-194.jpg
Views:	40
Size:	69.0 KB
ID:	1407274  

Click image for larger version

Name:	72429-xogier03jordan2010-199.jpg
Views:	50
Size:	68.1 KB
ID:	1407275   Click image for larger version

Name:	72431-xraikkonen03jordan2010-212.jpg
Views:	51
Size:	26.9 KB
ID:	1407293   Click image for larger version

Name:	72437-loeb03jordan2010-204.jpg
Views:	49
Size:	49.4 KB
ID:	1407294  


Last edited by adrian78bmw; 07-04-10 at 13:59.
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 07-04-10, 13:54   #22
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii

Citroen Junior a anuntat ca Sebastien Ogier va concura in Raliul Noii Zeelande, in timp ce coechipierul sau Kimi Raikkonen nu va participa la acest eveniment.


Citroen Junior a anuntat la inceputul sezonului 2010 ca va participa in toate etapele din editia 2010 a Campionatului Mondial de Raliuri, cu exceptia Raliului Noii Zeelande. Cu toate acestea, a doua echipa a constructorului Citroen a dezvaluit ca Sebastien Ogier va participa la etapa din Noua Zeelenda, insa nu acelasi lucru se va intampla si cu coechipierul sau Kimi Raikkonen, care va fi lasat acasa de francezi.

"Ogier va concura in Noua Zeelenda, dar acest lucru nu este valabil si pentru Raikkonen. Nu cred, probabil vom avea o singura masina. In proportie de 80% Raikkonen nu va merge acolo", a declarat Benoit Nogier, managerul echipei.
Citroen Junior sustine ca decizia de a merge in Noua Zeelanda cu Ogier a fost luata dupa ce echipa a reusit sa gaseasca bugetul necesar pentru acest eveniment, in urma incheierii unui nou contract de sponsorizare.
Astfel, Nogier a negat speculatiile intense din presa internationala, potrivit carora Citroen ar finanta direct aceasta investitie drept recompensa pentru faptul ca Ogier a coborat de pe locul 2 pe locul 6 in ultima zi din Raliul Iordaniei pentru a-i asigura lui Sebastien Loeb o pozitie de drum mai buna.

Raliul Noii Zeelende va avea loc in 7-9 mai, dupa desfasurarea Raliului Turciei, programat pentru 16-18 aprilie.

Kimi Raikkonen nu si-a ascuns satisfactia pentru castigarea primelor puncte in Campionatul Mondial de Raliuri, dupa ce a terminat pe locul 8 in Raliul Iordaniei.


Kimi Raikkonen a avut un debut modest in cariera de pilot de raliuri, abandonand in primele doua etape desfasurate pe zapada in Suedia si pe pietris in Mexic.
Experienta acumulata in startul sezonului i-a permis insa finlandezului sa termine Raliul Iordaniei si, mai mult decat atat, sa castige primele puncte in WRC. Pilotul echipei Citroen Junior este multumit de propria performanta si spune ca are toate motivele sa priveasca cu incredere spre urmatoarea etapa, ce va avea loc in Turcia.
Inca de la inceput, obiectivul meu a fost sa ajung la linia de sosire a raliului si sunt foarte multumit ca am fost capabil sa fac asta, chiar daca conditiile au fost dificile. Pe parcursul probelor speciale am invatat din ce in ce mai mult, iar increderea mea a crescut. Am ajuns in Iordania cu foarte putina experienta pe pietris, iar acum practic am dublat-o. Incep sa cunosc mai bine masina, dar cel mai important lucru este ca ne-am simtit bine in aceste trei zile. Facem progrese, acesta este motivul pentru care ne aflam aici si sper sa continuam in acelasi mod in etapa urmatoare din Turcia

In urma acestui rezultat, Raikkonen ocupa locul 10 in clasamentul pilotilor cu 4 puncte, la 8 puncte in urma lui Federico Villagra
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	980837l-290x0-w-587b2c5a.jpg
Views:	48
Size:	87.0 KB
ID:	1407325  

Last edited by adrian78bmw; 07-04-10 at 13:56.
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 15-04-10, 17:19   #23
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii

Citroen a dominat shakedown-ul din Raliul Turciei

Sebastien Loeb si Dani Sordo au terminat pe primele doua pozitii shakedown-ul contand pentru Raliul Turciei, devansandu-l pe Mikko Hirvonen de la BP Ford.


Citroen Total a inceput cu dreptul a patra etapa din cadrul Campionatului Mondial de Raliuri, dominand cu autoritate shakedown-ul desfasurat pe un traseu cu o lungime de 4.75 km.

Cel mai bun timp a fost realizat de Sebastien Loeb, care a fost cronometrat cu 2:30.8 la ultima parcurgere a traseului dintre cele 4 incercari pe care le-a avut la dispozitie.

Sextuplul campion mondial a fost urmat la numai 0.3 secunde de coechipierul sau Dani Sordo, in timp ce pozitia a treia i-a revenit lui Mikko Hirvonem, principalul rival al lui Loeb in lupta pentru titlu. Petter Solberg si Sebastien Ogier au stabilit acelasi timp pentru locul 5, in timp ce Kimi Raikkonen continua sa capete experienta la volanul masini Citroen C4 WRC dupa ce a stabilit al 7-lea timp, la egalitate cu Jari Matti Latvala.

Revenit in competitie dupa etapa din Mexic, Ken Block a fost cel mai lent dintre pilotii de WRC, ocupand astfel locul 11 la peste trei secunde de ocupantul pozitiei a 10-a.

Iata clasamentul complet al shakedown-ului din aceasta dupa-amiaza

Loc Pilot Echipa Timp / Dif.
1 Sebastien Loeb Citroen Total 2:30.8
2 Dani Sordo Citroen Total 2:31.1
3 Mikko Hirvonen BP Ford 2:31.7
4 Henning Solberg Stobart Ford 2:32.2
5 Petter Solberg - 2:32.5
5 Sebastien Ogier Citroen Junior 2:32.5
7 Kimi Raikkonen Citroen Junior 2:33.1
7 Jari Matti Latvala BP Ford 2:33.1
9 Federico Villagra Munchi's 2:33.7
10 Matthew Wilson Stobart Ford 2:35.2
11 Ken Block Monster Rally Team 2:38.5
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	632270l.jpg
Views:	54
Size:	97.4 KB
ID:	1421995  
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 16-04-10, 21:25   #24
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii

Ogier ramane lider, Loeb doar pe locul 5


Sebastien Ogier se mentine pe primul loc in Raliul Turciei dupa primele 8 probe speciale, in timp ce Sebastien Loeb este doar pe pozitia a 5-a.

Sebastien Ogier a continuat prestatiille bune din prima zi a Raliului Turciei si, dupa ce si-a adjudecat prima pozitie in PS 5 si PS 6, continua sa fie lider in clasamentul general.

Pilotul echipei Citroen Junior are insa un avans fragil de numai 2.8 secunde in fata lui Dani Sordo, care si-a trecut in cont o noua victorie in PS 7.

Desi a castigat a 8-a proba speciala, Petter Solberg a ramas pe locul 4 in clasamentului in urma lui Mikko Hirvonen, in timp ce Sebastien Loeb ocupa doar locul 5. Sextuplul campion mondial nu a reusit sa castige nicio proba speciala in prima zi a competitiei, insa nu este exclus ca francezul sa adopte in mod intentionat aceasta tactica pentru a avea o pozitie de drum cat mai favorabila pe parcursul zilei de sambata.

Francezul este urmat in ierarhie de Jari Matti Latvala si Federico Villagra, in timp ce Kimi Raikkonen a urcat o pozitie comparativ cu primele patru probe, ocupand acum locul 8. Finlandezul l-a devansat cu aproape 10 secunde pe Matthew Wilson si da senzatia ca a reusit sa se acomodeze cu viata de pilot de raliuri, dupa debutul mai putin bun din Suedia si Mexic.

In seara zilei de vineri mai este programata doar o superspeciala pe o distanta de 2.2 km, ce se va desfasura incepand cu ora 20:00.

Iata clasamentul complet al pilotilor din WRC dupa primele 8 probe speciale:

1 Sebastien Ogier Citroen Junior 53:36.4
2 Dani Sordo Citroen Total 2.8
3 Mikko Hirvonen BP Ford 9.2
4 Petter Solberg - 18.3
5 Sebastien Loeb Citroen Total 25.3
6 Jari Matti Latvala BP Ford 26.1
7 Federico Villagra Munchi's Ford 1:33.8
8 Kimi Raikkonen Citroen Junior 1:48.0
9 Matthew Wilson Stobart Ford 1:57.6
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	479504l-290x0-w-78d48c8e.jpg
Views:	48
Size:	55.4 KB
ID:	1423982   Click image for larger version

Name:	118201l.jpg
Views:	41
Size:	72.6 KB
ID:	1423983  
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 18-04-10, 18:49   #25
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii

Sebastien Loeb a castigat Raliul Turciei!


Sebastien Loeb a castigat detasat Raliul Turciei, intrucat Petter Solberg si Mikko Hirvonen nu au putut reduce diferenta dupa anularea a doua probe speciale.


Ultima zi de competitie din cadrul Raliului Turciei a inceput mai tarziu decat programarea initiala, intrucat organizatorii au decis sa anuleze primele doua probe speciale ca urmare a ploilor abundente din noaptea de sambata. In acest context, ziua de duminica a consemnat doar patru probe speciale, iar Sebastien Loeb si-a adjucat victoria in primele trei dintre acestea.

Coechipierul sau Dani Sordo nu a fost la fel de norocos si a abandonat in PS 21 dupa ce s-a oprit pe traseu din motive necunoscute in timp ce ocupa pozitia a treia in clasamentul general.

Petter Solberg a terminat pe locul 2 si a preferat sa nu riste foarte mult in aceasta zi, pentru a se mentine pe aceasta pozitie. Podiumul a fost completat de Mikko Hirvonen, insa finlandezul a obtinut locul 3 numai datorita abandonului lui Sordo, intrucat pierduse foarte mult timp in PS 20.

Dupa ce a fost lider pentru jumatate de raliu, Sebastien Ogier a fost nevoit sa se multumeasca doar cu locul 4 si cu o victorie de palmares in PS 23, in timp ce abandonul lui Sordo i-a permis lui Kimi Raikkonen sa urce pe 5. Finlandezul se afla la cea mai buna clasare in scurta sa cariera in WRC, pentru care va fi recompensat in clasament cu 10 puncte.

In urma sa s-au pozitionat Federico Villagra si Matthew Wilson, in timp ce Jari Matti Latvala a salvat in extremis locul 8.

Iata clasamentul complet al pilotilor din WRC:

Loc Pilot Echipa Timp / Dif.
1 Sebastien Loeb Citroen Total 3:01:38.7
2 Petter Solberg - 54.5
3 Mikko Hirvonen BP Ford 1:43.4
4 Sebastien Ogier Citroen Junior 3:46.0
5 Kimi Raikkonen Citroen Junior 6:44.3
6 Federico Villagra Munchi's 7:56.7
7 Matthew Wilson Stobart Ford 8:29.8
8 Jari Matti Latvala BP Ford 19:44.2


In urma acestor rezultate, Loeb si-a consilidat prima pozitie in clasament cu 93 de puncte, fiind urmat de Solberg cu 53 de puncte si Miko Hirvonen cu 52 de puncte.

Urmatoarea etapa va avea loc in Noua Zeelanda in weekendul 6-9 mai.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	17684.jpg
Views:	62
Size:	63.3 KB
ID:	1426912   Click image for larger version

Name:	969524l-287x183-b-52788912.jpg
Views:	51
Size:	20.1 KB
ID:	1426913   Click image for larger version

Name:	09solbergp04turk2010tw121.jpg
Views:	50
Size:	40.4 KB
ID:	1426914  

Click image for larger version

Name:	17689.jpg
Views:	57
Size:	56.8 KB
ID:	1426915   Click image for larger version

Name:	17712.jpg
Views:	53
Size:	59.7 KB
ID:	1426916   Click image for larger version

Name:	17725.jpg
Views:	48
Size:	34.4 KB
ID:	1426917  

Click image for larger version

Name:	17748.jpg
Views:	59
Size:	51.5 KB
ID:	1426918   Click image for larger version

Name:	72684-xogier04turkey2010rk-002.jpg
Views:	49
Size:	20.7 KB
ID:	1426919   Click image for larger version

Name:	72770-xogier04turkey2010rk-079.jpg
Views:	60
Size:	25.6 KB
ID:	1426920  

adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 18-04-10, 20:53   #26
jozsi555
VW Driver

Stage 5
 
jozsi555's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 989
Member of:
[VW]
[4Rally]
[Opel]
Default Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii

accidentul lui Latvala
https://www.youtube.com/watch?v=MvHjDqxupwM
jozsi555 is offline   Reply With Quote
Old 26-04-10, 17:35   #27
The MIG

Stage 5
 
The MIG's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 383
Member of:
[AUDI]
[2 Roti]
Default Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii

foarte rezistente masinile de wrc..chiar dupa un accident serios raman in cursa:O:O
The MIG is offline   Reply With Quote
Old 29-04-10, 18:24   #28
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii

Iata calendarul oficial al sezonului 2011 din WRC!


Calendarul sezonului 2011 al Campionatului Mondial de Raliuri cuprinde 13 etape ce vor avea loc din februarie pana in noiembrie.



Federatia Internationala de Automobilism a publicat marti seara calendarul oficial al sezonului 2011 al Campionatului Mondial de Raliuri.

Desi initial se vehicula ca vor exista 15 evenimente, calendarul dezvaluit de forul mondial cuprinde doar 13 etape ce se vor desfasura din luna februarie pana in noiembrie.

Oficialii forului mondial nu au reusit sa ajunga la o intelegere cu organizatorii Raliului Monte Carlo, acestia din urma preferand in continuare sa gazduiasca prima etapa din Intercontinental Rally Challenge (IRC) in loc de WRC.

Pe de alta parte, FIA a anuntat ca exista posibilitaea includerii unui al 14-lea eveniment in calendar, cel mai probabil fiind vorba de Abu Dhabi. Orasul din Emiratele Arabe Unite face presiuni pentru includerea in WRC, insa in acest moment exista numeroase divergente pe aceasta tema in cadrul FIA. In plus, Polonia este o alta tara dornica sa fie prezenta in WRC, insa sansele acesteia par si mai reduse decat cele ale organizatorilor din Abu Dhabi. O decizie finala in acest sens va fi luata cel mai tarziu in 23 iunie in cadrul Consiliul Mondial al FIA.

Iata calendarul sezonul 2011 al WRC in versiunea sa initiala:



Raliu Data
Suedia 13 februarie
Mexic 6 martie
Portugalia 27 martie
Iordania 17 aprilie
Italia 8 mai
Argentina 29 mai
Grecia 19 iunie
Finlanda 31 iulie
Germania 21 august
Australia 11 septembrie
Franta 2 octombrie
Spania 23 octombrie
Marea Britanie 13 noiembrie




Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	588233l-290x0-w-da9f7c6d.jpg
Views:	52
Size:	58.7 KB
ID:	1445849  
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 07-05-10, 16:29   #29
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii

Solberg este lider dupa prima zi


Petter Solberg este lider la finalul primei zile din Raliul Noii Zeelande. Pilotul norvegian conduce în faţa lui Jari-Matti Latvala de la Ford, în timp ce Loeb se află pe locul şapte după o greşeală pe PS 4.



Pilotul privat Petter Solberg este liderul Raliului Noii Zeelande după prima zi de concurs. Solberg a preluat conducerea încă de dimineaţă dar apoi a fost depăşit de pilotul Citroen, Dani Sordo. Solberg avea să cadă până pe locul patru dar avea să revină spectaculos în a doua parte a zilei şi revenit pe prima poziţie după un timp excelent obţinut pe PS 8. A reuşit să îl devanseze pe Jari-Matti Latvala cu doar 1,5 secunde, aceasta fiind diferenţa cu care Solberg va ataca mâine a doua zi de concurs.

Liderul campionatului, Sebastian Loeb este la mai mult de un minut distanţă de lideri după un moment înfricoşător pe proba specială cu numărul patru. Loeb avea să şteargă parapetul unui pod şi a pierdut apoi timp preţios încercând să menţină portiera închisă pe parcursul probei.

Jari-Matti Latvala este cel mai bine clasat pilot Ford în ciuda faptului că nu a fost mulţumit de comportamentul maşinii sale pe prima buclă a zilei. În spatele său, pe locul trei se află Sebastian Ogier de la Citroen Junior. Pilotul francez a fost cel mai rapid pe trei din cele opt probe de macadam disputate azi. Dani Sordo încheie ziua pe locul patru în

timp ce pilotul principal Ford, Mikko Hirvonen ocupă doar locul cinci în clasamentul provizoriu. Finlandezul s-a declarat nemulţumit de performanţele sale dar recunoaşte că deşi a forţat nu a reuşit să fie mai rapid decât adversarii săi.

Loeb a renunţat se pare să mai lupte pentru victorie, dar nu a exclus o clasare pe podium a început procesul de revenire cu cel mai rapid timp pe proba specială cu numărul şapte.

Mâine sunt de disputat opt probe speciale ce includ şi două treceri pe speciala Te Akau de aproape 31 km.

1 Petter Solberg - 1:35:51.3
2 Jari Matti Latvala BP Ford 1.4
3 Sebastien Ogier Citroen Junior 3.9
4 Dani Sordo Citroen Total 8.7
5 Mikko Hirvonen BP Ford 20.2
6 Matthew Wilson Stobart Ford 1:09.7
7 Sebastien Loeb Citroen Total 1:19.8
8 Henning Solberg Stobart Ford 1:45.3
9 Federico Villagra Munchi's 4:50.0

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	17856.jpg
Views:	51
Size:	28.9 KB
ID:	1457720   Click image for larger version

Name:	17897.jpg
Views:	48
Size:	35.6 KB
ID:	1457721   Click image for larger version

Name:	17908.jpg
Views:	47
Size:	28.4 KB
ID:	1457722  

Click image for larger version

Name:	73298-loeb05nz10cm088.jpg
Views:	41
Size:	26.5 KB
ID:	1457723   Click image for larger version

Name:	73299-loeb05nz10cm089.jpg
Views:	60
Size:	28.7 KB
ID:	1457724   Click image for larger version

Name:	73308-sordo05nz10cm073.jpg
Views:	51
Size:	44.1 KB
ID:	1457725  

Click image for larger version

Name:	73311-xogier05nz10cm082.jpg
Views:	56
Size:	34.8 KB
ID:	1457726   Click image for larger version

Name:	7460497925-17895.jpg
Views:	56
Size:	33.8 KB
ID:	1457727  

Last edited by adrian78bmw; 07-05-10 at 16:31.
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 08-05-10, 09:13   #30
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Default Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii

Un mic update daca permiteti pentru ca am fost prezent la super speciala Hampton Downs care s-a incheiat cu aprox 2 ore in urma; atasez cateva poze de pe circuit si parcul tehnic si clasamentele provizorii al Etapelor13-17 Rally New Zealand (ziua de sambata).

Clasament ultima proba speciala Hamdon Downs: (circuit/asfalt)

1. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia Citroen C4 WRC 2'36''300
2. Petter Solberg/Phil Mills Citroen C4 WRC 2'36''500+0''200
3. Sebastien Loeb/Daniel Elena Citroen C4 WRC 2'36''500+0''200
4. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila Ford Focus RS WRC 09 2'38''200+1''900
5. Dani Sordo/Marc Marti Citroen C4 WRC 2'38''200+1''900
6. Henning Solberg/Ilka Minor Ford Focus RS WRC 09 2'38''200+1''900
7. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen Ford Focus RS WRC 09 2'38''700 +2''400
8. Federico Villagra/Jorge-Perez Companc Ford Focus RS WRC 08 2'40''100+3''800
9. Matthew Wilson/Scott Martin Ford Focus RS WRC 09 2'40''500
+4''200
10 Patrik Sandell/Emil Axelsson Skoda Fabia S2000 2'47''900
+11''600

Clasament overall 2010 FIA WRC Rally of New Zealand: (dupa 17 probe)

1. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia Citroen C4 WRC 3.05'40''400
2. Sebastien Loeb/Daniel Elena Citroen C4 WRC 3.05'45''700
+5''300
3. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila Ford Focus RS WRC 09 3.06'13''600
+33''200
4. Dani Sordo/Marc Marti Citroen C4 WRC 3.06'27''900
+47''500
5. Petter Solberg/Phil Mills Citroen C4 WRC 3.06'34''000
+53''600
6. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen Ford Focus RS WRC 09 3.06'40''600
+60''200
7. Matthew Wilson/Scott Martin Ford Focus RS WRC 09 3.08'45''300
+3'04''900
8. Henning Solberg/Ilka Minor Ford Focus RS WRC 09 3.11'21''800
+5'41''400
9. Jari Ketomaa/Mika Stenberg Ford Fiesta S2000 3.13'53''100
+8'12''700
10. Federico Villagra/Jorge-Perez Companc Ford Focus RS WRC 08 3.14'09''200
+8'28''800

Scuzati calitatea pozelor dar au fost facute cu telefonul
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC00032.JPG
Views:	43
Size:	830.1 KB
ID:	1458664   Click image for larger version

Name:	DSC00033.JPG
Views:	39
Size:	813.6 KB
ID:	1458665   Click image for larger version

Name:	DSC00034.JPG
Views:	33
Size:	850.5 KB
ID:	1458666  

Click image for larger version

Name:	DSC00036.JPG
Views:	46
Size:	836.6 KB
ID:	1458667   Click image for larger version

Name:	DSC00037.JPG
Views:	44
Size:	890.6 KB
ID:	1458668   Click image for larger version

Name:	DSC00038.JPG
Views:	41
Size:	825.2 KB
ID:	1458669  

Click image for larger version

Name:	DSC00039.JPG
Views:	45
Size:	842.4 KB
ID:	1458670   Click image for larger version

Name:	DSC00040.JPG
Views:	41
Size:	872.9 KB
ID:	1458671  
__________________
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way"
Keiichi Tsuchiya (土屋圭市, Tsuchiya Kei'ichi) Dori-Kin (DRIFT KING)
BogdanNZ is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -