Dupa doua escale in America de Sud si una in Africa la Marrakech, Campionatul Mondial de Turisme a ajuns in cea de-a patra locatie, pe circuitul stradal de la Pau, in Franta. Dupa cele doua sesiuni de calificari de azi, Andy Priaulx, triplu Campion Mondial a reusit sa obtina un excelent pole position, pentru doar 0.011 secunde in fata lui Augusto Farfus. In spatele celor doi performeri de la BMW a sosit Tom Coronel pe un SEAT Leon TFSI urmat de un alt BMW, cel al lui Jorg Muller. Batalia pentru primele locuri pe grila de start a fost foarte disputata intrucat circuitul nu favorizeaza depasirile.
Dupa cele doua victorii din etapa de la Marrakech, Chevrolet a continuat seria performantelor bune si s-a calificat cu cele trei masini Chevrolet Cruze pe locurie cinci, sase si sapte.
Cele cinci SEAT-uri Leon TDI care au performat atat de bine pana acum s-au calificat pe locuri dezamagitoare la coada grilei de start. Aceasta contraperformanta se datoreaza ultimelor restrictii impuse de FIA motoarelor turbo diesel. Astfel, dupa ce la inceputul anului FIA a restrictionat presiunea in turbina la 2.5 bari cu o toleranta de 0.4 bari, acum nu mai permite aceasta toleranta. Aceasta noua restrictie, oficializata dupa cursele de la Marrakech penalizeaza enorm performantele motoarelor TDI.
In ciuda acestui fapt, SEAT va lua startul in cursele de duminica, cu sanse minime sa puncteze in clasamentul pilotilor si cu certitudinea ca va pierde puncte importante in clasamentul constructorilor.
SEAT si-a manifestat dezamagirea fata de constantele schimbari de regulament care afecteaza in special modele Leon TDI si isi rezerva dreptul de a reflecta la viitorul echipei in WTCC. In istoria de 30 de ani de cand SEAT a intrat in competitiile sportive, s-a conformat in permanenta regulilor impuse de FIA insa frecventa tot mai ridicata a restrictiilor impuse modelului Leon TDI este descurajanta.