Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > WRC - FORMULA 1 - Alte sporturi cu motor

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 02-05-09, 18:36   #1
raduku

Stage 5
 
raduku's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 384
Default Ayrton Senna-15 ani de la disparitie.

''Au trecut 15 ani de la dispariţia tragică a lui Ayrton Senna. Pe 1 mai 1994, la Imola, pilotul brazilian de Formula 1 a suferit un accident stupid, accident care i-a fost fatal multiplului campion mondial .

În 1994, Senna era socotit marele favorit la titlul mondial. Se angajase la Williams Renault la finele ediţiei 1993. Debutul sezonului nu a fost însă foarte bun pentru echipa anglo-franceză. Lipsit de asistenţa electronică (suspensii active, antipatinaj), monopostul FW16 nu a reuşit să-şi pună în valoare puterea motorului. Brazilianul a reuşit, totuşi, în primele două curse să plece din pole-positions, însă a abandonat de fiecare dată. La a treia cursă, cea de la Imola, situaţia s-a repetat, Senna dominând calificările. A fost un week-end negru din toate privinţele. Vineri, tânărul pe atunci Rubens Barrichello (Jordan) a suferit un accident care a lăsat urme. În ziua următoare, în sesiunea calificărilor, Senna a fost cel mai rapid, însă succesul său a fost pus în umbră. Aflat la volanul unui monopost al echipei Simtek-Ford, pilotul austriac Roland Ratzenberger şi-a pierdut viaţa în virajul Tosa. Acesta a murit în momentul impactului, însă decesul său a fost declarat oficial în timp ce era deja scos de pe circuit. Potrivit legislaţiei din Italia, dacă moartea ar fi survenit pe pistă atunci s-ar fi declanşat o anchetă pe circuit, ceea ce ar fi cauzat amânarea cursei. Interesele erau însă prea mari...

Cursa a avut loc, aşadar. Şi chiar la start, monopostul Lotus condus de Pedro Lamy l-a percutat pe cel al lui J.J. Lehto (Benetton). Resturi din cei doi bolizi au ajuns în tribună, lovind câţiva spectatori. Timp de cinci tururi, pe circuit a rulat maşina de securitate. La ieşirea ei, Senna a turat motorul, secondat de Michael Schumacher (Benetton). Se anunţa un duel de zile mari între cei doi. În zona curbei Tamburello, una în care se rula foarte repede, brazilianul a pierdut controlul monopostului, în mod inexplicabil, izbind violent un parapet de beton. La 210 km/h! În stare gravă, Senna a fost transportat la spitalul Maggiore din Bologna, iar cursa a fost întreruptă circa 20 de minute - până la final avea să se mai producă un incident: Michele Alboreto (Minari) a pierdut o roată a monopostului, iar aceasta a lovit mai mulţi mecanici.

La două ore după coliziune, Senna se afla în stare critică: multiple fracturi, lovituri la cap. Pilotul era în comă! A fost transportat la spitalul Bellaria, specializat în neurochirurgie. S-a încercat o operaţie pe creier, în încercarea de a fi salvat. Nu s-a reuşit, iar în jurul orei 18:30 a fost anunţat decesul. Din acel moment, s-au făcut tot felul de speculaţii în legătură cu ceea ce a favorizat producerea accidentului. Cauza oficială: ruperea coloanei de direcţie a monopostului. Iar din cauza şocului, partea superioară a suspensiei s-a rupt şi a lovit, precum o ghilotină, viziera căştii pilotului... La autopsie s-a constatat că această parte a maşinii ar fi lovit faţa lui Senna, sub arcada dreaptă, provocând leziuni ale creierului şi o puternică hemoragie.

Ipoteze diferite privind cauzele accidentului

S-a spus atunci că brazilianul ar fi cerut ca direcţia să fie realizată într-un mod special pentru a-i ameliora confortul. Efectuată rapid, schimbarea ar fi făcut ca sudura să nu fie tocmai exactă. Din acest motiv, în faţa justiţiei italiene au fost aduşi principalii conducători ai echipei Williams – Frank Williams, Patrick Head, proprietarul şi coproprietarul team-ului, precum şi Adrian Newey, cel care s-a ocupat de realizarea monopostului. După un proces care a durat circa zece ani, oficialii au fost găsiţi nevinovaţi.

Aceasta nu a fost singura ipoteză privind cauzele accidentului. Unii au vorbit despre faptul că Senna ar fi avut probleme de sănătate. S-a spus că el ar fi obişnuit să-şi ţină respiraţia pe porţiuni ale circuitului (apnee)... Altă ipoteză susţine că presiunea din cauciucurile monopostului său ar fi coborât, antrenând o diminuare a gardei la sol a maşinii. Ceea ce, în condiţiile în care existau unele denivelări pe pistă, ar fi afectat aderenţa bolidului, care din acest motiv ar fi devenit necontrolabil.

Coleg de echipă cu Senna, la acea vreme, britanicul Damon Hill a vorbit despre o posibilă eroare de pilotaj a acestuia. În timpul încercărilor libere, brazilianul l-ar fi sfătuit pe acesta să nu treacă prin interiorul curbei Tamburello, pentru a evita astfel denivelările de acolo. Mai ales că monopostul Williams se comporta destul de rău în astfel de zone. Ciudat este că în timpul cursei Senna a ales să treacă exact prin interiorul acestui viraj! Iar respectiva manevră a fost pusă pe seama stilului său de pilotaj socotit deseori ca fiind „nebunesc”. Brazilianul avea motive să rişte. Michael Schumacher avea un avans de 20 de puncte în faţa sa în clasamentul general al piloţilor.

Greu de spus, aşadar, cu certitudine, ce a cauzat acel accident ce i-a fost fatal lui Senna (e posibil să existe mai mulţi factori din cei enunţaţi mai sus). Sigur este că atunci, pe 1 mai 1994, Formula 1, sportul mondial, a pierdut un mare campion. Victorios în 41 de curse, de 65 de ori aflat în pole-position, cel supranumit „Magic” a marcat istoria Marelui Circ. Numai dacă ne aducem aminte de duelul său cu Alain Prost şi este suficient pentru a regreta dispariţia sa prematură.

DUMNEZEU SĂ-L ODIHNEASCĂ ÎN PACE!

PS - După moartea lui Senna şi a lui Ratzenberger, Federaţia Internaţională de Automobilism a analizat siguranţa de pe circuite, iar apoi a luat măsuri pentru ca astfel de evenimente să nu se mai repete (parapetele din beton au fost înlocuite, de pildă) - de altfel, brazilianul este ultimul pilot care şi-a pierdut viaţa în Formula 1. Accidentul suferit de Robert Kubica, la Montreal, în 2007, a dovedit că securitatea concurenţilor este mult mai bună acum, iar şansele lor de a scăpa cu viaţă din coliziuni violente sunt foarte mari.''


sursa: prosport
__________________
Proud Suzuki owner.
Future owner of Lancia Delta-Meravigliosa Creatura.
raduku is offline  
Old 02-05-09, 20:55   #2
Brabus

Stage 5
 
Brabus's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,183
Default Re: Ayrton Senna-15 ani de la disparitie.

e o legenda, nu-l vom uita niciodata!
Brabus is offline  
Old 10-05-09, 22:32   #3
sorin 666
Porsche Driver

Stage 3
 
sorin 666's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 150
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Ayrton Senna-15 ani de la disparitie.

Quote:
Originally Posted by raduku View Post
''Au trecut 15 ani de la dispariţia tragică a lui Ayrton Senna. Pe 1 mai 1994, la Imola, pilotul brazilian de Formula 1 a suferit un accident stupid, accident care i-a fost fatal multiplului campion mondial .

În 1994, Senna era socotit marele favorit la titlul mondial. Se angajase la Williams Renault la finele ediţiei 1993. Debutul sezonului nu a fost însă foarte bun pentru echipa anglo-franceză. Lipsit de asistenţa electronică (suspensii active, antipatinaj), monopostul FW16 nu a reuşit să-şi pună în valoare puterea motorului. Brazilianul a reuşit, totuşi, în primele două curse să plece din pole-positions, însă a abandonat de fiecare dată. La a treia cursă, cea de la Imola, situaţia s-a repetat, Senna dominând calificările. A fost un week-end negru din toate privinţele. Vineri, tânărul pe atunci Rubens Barrichello (Jordan) a suferit un accident care a lăsat urme. În ziua următoare, în sesiunea calificărilor, Senna a fost cel mai rapid, însă succesul său a fost pus în umbră. Aflat la volanul unui monopost al echipei Simtek-Ford, pilotul austriac Roland Ratzenberger şi-a pierdut viaţa în virajul Tosa. Acesta a murit în momentul impactului, însă decesul său a fost declarat oficial în timp ce era deja scos de pe circuit. Potrivit legislaţiei din Italia, dacă moartea ar fi survenit pe pistă atunci s-ar fi declanşat o anchetă pe circuit, ceea ce ar fi cauzat amânarea cursei. Interesele erau însă prea mari...

Cursa a avut loc, aşadar. Şi chiar la start, monopostul Lotus condus de Pedro Lamy l-a percutat pe cel al lui J.J. Lehto (Benetton). Resturi din cei doi bolizi au ajuns în tribună, lovind câţiva spectatori. Timp de cinci tururi, pe circuit a rulat maşina de securitate. La ieşirea ei, Senna a turat motorul, secondat de Michael Schumacher (Benetton). Se anunţa un duel de zile mari între cei doi. În zona curbei Tamburello, una în care se rula foarte repede, brazilianul a pierdut controlul monopostului, în mod inexplicabil, izbind violent un parapet de beton. La 210 km/h! În stare gravă, Senna a fost transportat la spitalul Maggiore din Bologna, iar cursa a fost întreruptă circa 20 de minute - până la final avea să se mai producă un incident: Michele Alboreto (Minari) a pierdut o roată a monopostului, iar aceasta a lovit mai mulţi mecanici.

La două ore după coliziune, Senna se afla în stare critică: multiple fracturi, lovituri la cap. Pilotul era în comă! A fost transportat la spitalul Bellaria, specializat în neurochirurgie. S-a încercat o operaţie pe creier, în încercarea de a fi salvat. Nu s-a reuşit, iar în jurul orei 18:30 a fost anunţat decesul. Din acel moment, s-au făcut tot felul de speculaţii în legătură cu ceea ce a favorizat producerea accidentului. Cauza oficială: ruperea coloanei de direcţie a monopostului. Iar din cauza şocului, partea superioară a suspensiei s-a rupt şi a lovit, precum o ghilotină, viziera căştii pilotului... La autopsie s-a constatat că această parte a maşinii ar fi lovit faţa lui Senna, sub arcada dreaptă, provocând leziuni ale creierului şi o puternică hemoragie.

Ipoteze diferite privind cauzele accidentului

S-a spus atunci că brazilianul ar fi cerut ca direcţia să fie realizată într-un mod special pentru a-i ameliora confortul. Efectuată rapid, schimbarea ar fi făcut ca sudura să nu fie tocmai exactă. Din acest motiv, în faţa justiţiei italiene au fost aduşi principalii conducători ai echipei Williams – Frank Williams, Patrick Head, proprietarul şi coproprietarul team-ului, precum şi Adrian Newey, cel care s-a ocupat de realizarea monopostului. După un proces care a durat circa zece ani, oficialii au fost găsiţi nevinovaţi.

Aceasta nu a fost singura ipoteză privind cauzele accidentului. Unii au vorbit despre faptul că Senna ar fi avut probleme de sănătate. S-a spus că el ar fi obişnuit să-şi ţină respiraţia pe porţiuni ale circuitului (apnee)... Altă ipoteză susţine că presiunea din cauciucurile monopostului său ar fi coborât, antrenând o diminuare a gardei la sol a maşinii. Ceea ce, în condiţiile în care existau unele denivelări pe pistă, ar fi afectat aderenţa bolidului, care din acest motiv ar fi devenit necontrolabil.

Coleg de echipă cu Senna, la acea vreme, britanicul Damon Hill a vorbit despre o posibilă eroare de pilotaj a acestuia. În timpul încercărilor libere, brazilianul l-ar fi sfătuit pe acesta să nu treacă prin interiorul curbei Tamburello, pentru a evita astfel denivelările de acolo. Mai ales că monopostul Williams se comporta destul de rău în astfel de zone. Ciudat este că în timpul cursei Senna a ales să treacă exact prin interiorul acestui viraj! Iar respectiva manevră a fost pusă pe seama stilului său de pilotaj socotit deseori ca fiind „nebunesc”. Brazilianul avea motive să rişte. Michael Schumacher avea un avans de 20 de puncte în faţa sa în clasamentul general al piloţilor.

Greu de spus, aşadar, cu certitudine, ce a cauzat acel accident ce i-a fost fatal lui Senna (e posibil să existe mai mulţi factori din cei enunţaţi mai sus). Sigur este că atunci, pe 1 mai 1994, Formula 1, sportul mondial, a pierdut un mare campion. Victorios în 41 de curse, de 65 de ori aflat în pole-position, cel supranumit „Magic” a marcat istoria Marelui Circ. Numai dacă ne aducem aminte de duelul său cu Alain Prost şi este suficient pentru a regreta dispariţia sa prematură.

DUMNEZEU SĂ-L ODIHNEASCĂ ÎN PACE!

PS - După moartea lui Senna şi a lui Ratzenberger, Federaţia Internaţională de Automobilism a analizat siguranţa de pe circuite, iar apoi a luat măsuri pentru ca astfel de evenimente să nu se mai repete (parapetele din beton au fost înlocuite, de pildă) - de altfel, brazilianul este ultimul pilot care şi-a pierdut viaţa în Formula 1. Accidentul suferit de Robert Kubica, la Montreal, în 2007, a dovedit că securitatea concurenţilor este mult mai bună acum, iar şansele lor de a scăpa cu viaţă din coliziuni violente sunt foarte mari.''


sursa: prosport
Imi aduc aminte perfect acea zi neagra. Am suferit ca si cum ar fi fost un membru al familiei mele. A fost ca atunci cand am aflat ca Mos Craciun nu exista...Am pierdut magia...
__________________
"ceea ce nu traim la timp, nu mai traim niciodata"
sorin 666 is offline  
Old 14-05-09, 23:47   #4
Dark Side
Colectionar Machete

Stage 5
 
Dark Side's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 2,305
Member of:
[Colectionar Machete]
Default Re: Ayrton Senna-15 ani de la disparitie.

R.I.P
Pacat ca nu l-am prins.
Dark Side is offline  
Old 17-05-09, 23:20   #5
EveMitzy

Stage 3
 
EveMitzy's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 147
Member of:
[Opel]
Default Re: Ayrton Senna-15 ani de la disparitie.

Rest in Peace! A fost un pilot de F1 remarcabil.
EveMitzy is offline  
Old 17-05-09, 23:24   #6
Dark Side
Colectionar Machete

Stage 5
 
Dark Side's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 2,305
Member of:
[Colectionar Machete]
Default Re: Ayrton Senna-15 ani de la disparitie.

Pacat insa ca nu mai e in calendar Imola,Grand Prix of San Marino....
Prostii de la conducerea FIA...au venit ei cu Grand Prix in emiratele arabe si in Ungaria.... Oare de ce mai exsista Laguna Seca?
__________________
Corvette Racing Fan

~~~" PREA DES NOI NE BUCURAM DE CONFORTUL UNEI OPINII FARA DISCONFORTUL CUGETARII."~~~
J.F. Kennedy
Dark Side is offline  
Old 18-05-09, 14:22   #7
ono41

Stage 5
 
ono41's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,008
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Ayrton Senna-15 ani de la disparitie.

Probabil cel mai iubit pilot din toate sporturile cu motor de pana acum, multa lume a suferit datorita acelui accident, si eu sunt unul din pustanii din acea vreme care a plans in fata televizorului.
Nu stiu daca se stie prea mult dar Ayrton are un nepot pe nume Bruno Senna care ii calca pe urme, din pacate nu o sa fie niciodata ca Ayrton dar macar e pilot si il vedem in diferite campionate


Am gasit pe google doua poze cu Ayrton si nepotul lui, seamana, nu?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	senna si bruno.jpg
Views:	230
Size:	11.9 KB
ID:	924023   Click image for larger version

Name:	bruno senna.jpg
Views:	252
Size:	114.9 KB
ID:	924024  
__________________
www.ono41.ro (NOU)

Last edited by ono41; 18-05-09 at 15:03.
ono41 is offline  
Old 26-05-09, 10:31   #8
danielS777
Accelarate Club Member

Stage 5
 
danielS777's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 3,582
Member of:
[VW]
[4Rally]
[Accelarate Club]
Default Re: Ayrton Senna-15 ani de la disparitie.

R.I.P Ayrton Senna.

Pacat ca nu l-am prins, eram prea mic sa vad F1.
danielS777 is offline  
Old 11-12-09, 16:04   #9
raduku

Stage 5
 
raduku's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 384
Default Re: Ayrton Senna-15 ani de la disparitie.

http://www.jurnalul.ro/stire-sport/a...le-530107.html
Ma bucur ca lumea nu l-a uitat.RIP Senna.
raduku is offline  
Old 19-08-10, 18:31   #10
Torqenstein

Stage 2
 
Torqenstein's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 27
Default Re: Ayrton Senna-15 ani de la disparitie.

https://www.facebook.com/topic.php?to...5896795?v=wall

Un omagiu adus de niste oameni avizati...
Torqenstein is offline  
Old 22-08-10, 18:15   #11
ApocalypseXL

Stage 3
 
ApocalypseXL's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 112
Member of:
[Honda]
Default Re: Ayrton Senna-15 ani de la disparitie.

Toate Hondele care au fost produse in perioada 87-05 sunt intr-un fel un mic omagiu către Senna . El a contribuit masiv la perfecționarea tehnologiei care a dus la producția legendarelor modele precum : NSX , CRX , S2000 .

Putem spune fără greș ca fără Senna NSX nu ar fi fost un Supercar .
ApocalypseXL is offline  
Old 31-08-10, 18:41   #12
Duruselu
Audi Driver

Stage 5
 
Duruselu's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 416
Member of:
[AUDI]
[4Rally]
Default Re: Ayrton Senna-15 ani de la disparitie.

Quote:
Originally Posted by ApocalypseXL View Post
Toate Hondele care au fost produse in perioada 87-05 sunt intr-un fel un mic omagiu către Senna . El a contribuit masiv la perfecționarea tehnologiei care a dus la producția legendarelor modele precum : NSX , CRX , S2000 .

Putem spune fără greș ca fără Senna NSX nu ar fi fost un Supercar .
Ai mare dreptate!
Dumnezeu Sa-l Odihneasca.
Duruselu is offline  
Old 01-09-10, 14:35   #13
MANIAC222

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 314
Default Re: Ayrton Senna-15 ani de la disparitie.

Poftim baieti : https://www.youtube.com/watch?v=53c6o...ayer_embedded#!

Probabil ca multi dintre voi stiu acest film, iar cei care nu il stiu sigur vor avea o surpriza placuta. R.I.P. Senna.
MANIAC222 is offline  
Old 06-09-10, 17:36   #14
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Ayrton Senna-15 ani de la disparitie.

Teaser: Tribut adus lui Ayrton Senna prin intermediul unui film documentar


Japonezii au publicat primul teaser al filmului ce va purta numele celebrului pilot. Un film documentar va aduce la lumina viata celebrului Ayrton Senna, atat pe pista cat si in viata personala. Chiar daca din limba japoneza nu intelegem mare lucru, imaginile spun totul.


Tribut pentru Ayrton Senna
Filmele din 4TuningTV doar pe 4Tuning.ro
Hondarul is offline  
Old 06-09-10, 22:41   #15
golf3diesel

Stage 5
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 309
Default Re: Ayrton Senna-15 ani de la disparitie.

@MANIAC222 superb clipul cu NSX,iti dau lacrimile...

RIP Senna
golf3diesel is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -