FIA a declarat deflectorul dublu de pe spatele masinilor Brawn GP, Toyota si Williams ca fiind legal. Scandalul deflectorului din Formula 1 isi are radacinile la inceputul acestui sezon, cand echipe de succes in primele doua curse, cum ar fi Toyota si Brawn GP, au fost avantajate de acest instrument aerodinamic si au fost criticate aspru de echipele concurente.
Curtea de Apel a FIA a judecat contestatia depusa de echipele Ferrari, Red Bull Racing si Renault la care s-au alaturat BMW-Sauvber si McLaren ca parti prejudiciate. Dupa analiza datelor, FIA a decis ca deflectorul echipelor acuzate este legal. Kimi Raikkonen, pilotul de la Ferrari, a declarat inaintea deciziei FIA, ca problema deflectorului va decide campionul mondial din Formula 1.
Conform multor specialisti, deflectorul monoposturilor Brawn GP, Toyota si Williams va avea un cuvant greu de spus in desfasurarea sezonului. Deflectorul, cauza scandalului din Formula 1, este explicatia cea mai plauzibila pentru succesul avut de Brawn GP in primele doua curse ale sezonului, ambele castigate de echipa lui Ross Brawn prin Jenson Button.