Virgin va sponsoriza anul viitor cu 30 milioane dolari echipa de F1 Brawn GP
Grupul de firme Virgin, aparţinând britanicului Sir Richard Branson, a încheiat un acord de sponsorizare cu echipa de Formula 1 Brawn GP pentru anul competiţional 2010 în valoare de 30 de milioane de dolari. În schimbul acestor bani, omul de afaceri îşi va păstra însă dreptul de a vinde spaţiu publicitar şi altor sponsori interesaţi.
Totodată, contractul între Virgin şi Brawn GP pe anul 2009 va rămâne nemodificat, Branson trebuind să dea în continuare aceeaşi 250.000 de dolari pentru fiecare cursă. Cu toate acestea, contractul dintre Virgin şi Brawn GP, în valoare de 0,5 milioane de dolari, nu a fost încheiat decât pentru Marele Premii ale Australiei şi Malaeziei, fiind posibil ca acesta să nu fie prelungit.
Astfel, la cursa din Malaezia, monoposturile BGP001 vor afişa acelaşi brand Virgin, aşa cum s-a întâmplat în urmă cu o săptămâna la Melbourne, în timp ce echipamentele echipei şi ale piloţilor vor rămâne neinscripţionate.
Dacă cercetăm puţin istoria acestui sport găsim că această practică a sponsorului exclusiv a fost practicată de cei de la
Ferrarii, care în schimbul unei mari sume de bani au concesionat către Marlboro dreptul de a vinde spaţiu publicitar suplimentar pe maşinile Ferrari.
Potrivit unei surse din interior:
“Dacă Virgin vinde de 80 de milioane, ceea ce este posibil, va păstra 50 de milioane. Este o afacere bună”.