Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 02-07-08, 00:18   #46
Renault RS

Stage 4
 
Renault RS's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 232
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Iti spun eu cun am inceput , dintr-o intamplare . Impreuna cu un prieten si 3 logane am intrat in VTM . Mi-am scos licenta , mi-am pregatit singur masina , mi-am cumparat echipament si am inceput sa alerg dupa sponsori . La prima cursa am avut masina curata, doar cu numele firmei mele. Pe urma am mai gasit cativa sponsori dar nu ceva serios asa ca am continuat pe banii mei . Asa se intampla mai mereu . \la un moment dat Ono spunea ca si pentru el este greu si ca se sustine singur. Iar ono are masina puternica si o asistenta tehnica pe care le finanteaza singur dupa cate am inteles. Eu sunt doar eu si ma bat cu alte logane Dar e super misto
Renault RS is offline   Reply With Quote
Old 02-07-08, 00:42   #47
giubau_v8


Stage 5
 
giubau_v8's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,787
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[MACS]
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

ai avut momente cand vroiai sa iti bagi picioru sa te apuci de fotbal?..
..pe mine chiar maa pasioneaza sportul asta cu motor, ma pasioneaza condusul...eu sunt cel mai fericit cand am un ''covrig'' in mana ..dar nu am inca sustinearea financiara nici macar pentru a incepe....mai astept..cu toate ca anii trec....sper ca vreodata sa particip si eu macar la vtm...la cnr deja e alt nivel...momentan visez si eu si incerc sa acumulez cat mai multe cunostinte
giubau_v8 is offline   Reply With Quote
Old 02-07-08, 00:49   #48
69WRX

Stage 5
 
69WRX's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,205
Member of:
[Opel]
[2 Roti]
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Quote:
Originally Posted by Renault RS View Post
Iti spun eu cun am inceput , dintr-o intamplare . Impreuna cu un prieten si 3 logane am intrat in VTM . Mi-am scos licenta , mi-am pregatit singur masina , mi-am cumparat echipament si am inceput sa alerg dupa sponsori . La prima cursa am avut masina curata, doar cu numele firmei mele. Pe urma am mai gasit cativa sponsori dar nu ceva serios asa ca am continuat pe banii mei . Asa se intampla mai mereu . \la un moment dat Ono spunea ca si pentru el este greu si ca se sustine singur. Iar ono are masina puternica si o asistenta tehnica pe care le finanteaza singur dupa cate am inteles. Eu sunt doar eu si ma bat cu alte logane Dar e super misto
cum a fost cu licenta cum ai obtinut-o ? aceiasi chestie ca si la giubau_v8 e si la mine..pasiunea este...dar lipsa de fonduri...
69WRX is offline   Reply With Quote
Old 02-07-08, 10:59   #49
Renault RS

Stage 4
 
Renault RS's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 232
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

E tare greu cu pasiunea asta , si pentru mine tot pasiune este . Nu am nici o treaba cu fotbalul , dar stau in atelier pana dimineata daca vreau sa fac ceva la masina . Eu am un logan de circuit si ma dau cu el in VTM . Cea mai misto faza e atunci cand vezi timpi . Iti dai seama ca ai cea mai slaba masina din concurs si esti in primi 10. Incepi sa te mai tragi un pic si ajungi in primi7-8 , iar astia au toti cam peste 180cp
Renault RS is offline   Reply With Quote
Old 04-07-08, 17:33   #50
victor_petrescu

Stage 3
 
victor_petrescu's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 131
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Quote:
Originally Posted by Renault RS View Post
Iti spun eu cun am inceput , dintr-o intamplare . Impreuna cu un prieten si 3 logane am intrat in VTM . Mi-am scos licenta , mi-am pregatit singur masina , mi-am cumparat echipament si am inceput sa alerg dupa sponsori . La prima cursa am avut masina curata, doar cu numele firmei mele. Pe urma am mai gasit cativa sponsori dar nu ceva serios asa ca am continuat pe banii mei . Asa se intampla mai mereu . \la un moment dat Ono spunea ca si pentru el este greu si ca se sustine singur. Iar ono are masina puternica si o asistenta tehnica pe care le finanteaza singur dupa cate am inteles. Eu sunt doar eu si ma bat cu alte logane Dar e super misto
stai linistit ca de la anu` o sa te bati si cu o nova de1.6iti garantez
victor_petrescu is offline   Reply With Quote
Old 05-07-08, 00:07   #51
catalinsimion81

Stock
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 2
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Normal k a explicat pt servo, Normal shi ca servo e diferi de nn servo. La nn servo ai 2 ture la servo ai 1 jumatate. Deci explica pe o servo
catalinsimion81 is offline   Reply With Quote
Old 06-07-08, 19:48   #52
Renault RS

Stage 4
 
Renault RS's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 232
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Quote:
Originally Posted by victor_petrescu View Post
stai linistit ca de la anu` o sa te bati si cu o nova de1.6iti garantez
Sunt linistit si dabia te astept pe traseu .....hai mai repede
Renault RS is offline   Reply With Quote
Old 21-11-10, 02:08   #53
El3ctr0n_MRK

Stock
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 2
Arrow Re: Scoala De Pilot Raliu

Quote:
Originally Posted by ono41 View Post
Diferenta intre scoala pe care o detine Titi Aur si celelalte este foarte mare si a si sa va explic de ce:
1 Are cea mai mare experienta in sportul cu motor
2 Multi din pilotii de top din zilele noastre au fost elevii lui
3 Eu inainte de ma apuca de curse eram doar un nebun ce mergea tare pe strada dar asta nu ma ajutat mai deloc la curse, am facut un curs privat cu Titi Aur iar eu cred ca rezultatele au fost destul de bune (a doua mea cursa din cariera am castigat-o iar la final de sezon am termiant in postura de vicecampion)
4 Are masini foarte profesionale si toate tipuril de tractiuni:

Tractiune fata: Renault CLIO 2000,
Tractiune spate: Bmv ursulet
Tractiune 4x4: Mitsubishi Evo 9

PS. Sfatul meu sincer este sa-l contactati si faceti cursuri cu Titi Aur pentru ca va explica atat de mult si va arata sa mergeti atat de mult incat e imposibil sa nu devii mai bun dupa 1 cursa la Titi Aur Racing Shool

Numai bine si bafta tuturor!

Daniel Onoriu
de acord cu tine titi aur are cea mai buna scoala de pilotaj....insa mi se pare un pic piperat pretul....1200e....avand in vedere ca sunt DOAR 2 zile...

in urma cu ceva timp eram interesat sa urmez niste cursuri de pilotaj...
dar ma gandeam ca acele cursuri tin totusi mai mult....de oridinul saptamanilor.
cred ca sunt prea multe informatii ce trebuie sa le primesti sa inveti ceva...si un timp mult prea mic.... cel putin pentru mine
El3ctr0n_MRK is offline   Reply With Quote
Old 22-11-10, 08:40   #54
TOBA^

Vicepresedinte Anonymous MotorSport

Stage 5
 
TOBA^'s Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,688
Member of:
[Anonymous Motorsport ]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

sunt in lumea motorsportului de circa 10 ani !!!!si pana anul asta 2010 nu am facut scoala de pilotaj ...pana acum ma credeam un sofer aproape de perfectiune !! am mers la scoala de pilotaj a lui Titi Aur si la pauza eram socat,ca mi-am dat seama ca mai am multe de invatat !Pe langa ca ai foarte multe de invatat de la acest om,ai si pe ce...este o scoala in adevaratul cuvant !explica foarte bine si pe intelesul tuturor participantilor !!!
__________________
Hotel Amphitryon - www.hotelamphitryon.ro
Spalatoria Auto Amphitryon
TOBA^ is offline   Reply With Quote
Old 22-11-10, 17:18   #55
tase_astra

Stage 5
 
tase_astra's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 755
Member of:
[VW]
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Quote:
Originally Posted by El3ctr0n_MRK View Post
de acord cu tine titi aur are cea mai buna scoala de pilotaj....insa mi se pare un pic piperat pretul....1200e....avand in vedere ca sunt DOAR 2 zile...

in urma cu ceva timp eram interesat sa urmez niste cursuri de pilotaj...
dar ma gandeam ca acele cursuri tin totusi mai mult....de oridinul saptamanilor.
cred ca sunt prea multe informatii ce trebuie sa le primesti sa inveti ceva...si un timp mult prea mic.... cel putin pentru mine
Pretul nu e mare deloc daca ai in vedere cursul efectiv, uzura si consumabilele de pe masinile de concurs.
Iar in doua zile nu o sa inveti tot. Scopul unui curs e saprimesti notiunile de baza, pe care sa le cultivi ulterior. Cat si cum, depinde de fiecare in parte.
tase_astra is offline   Reply With Quote
Old 24-11-10, 22:33   #56
morcov_ssl
Dacia Rally Team Member

Stage 5
 
morcov_ssl's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 782
Member of:
[Dacia Rally Team]
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Quote:
Originally Posted by El3ctr0n_MRK View Post
de acord cu tine titi aur are cea mai buna scoala de pilotaj....insa mi se pare un pic piperat pretul....1200e....avand in vedere ca sunt DOAR 2 zile...

in urma cu ceva timp eram interesat sa urmez niste cursuri de pilotaj...
dar ma gandeam ca acele cursuri tin totusi mai mult....de oridinul saptamanilor.
cred ca sunt prea multe informatii ce trebuie sa le primesti sa inveti ceva...si un timp mult prea mic.... cel putin pentru mine
timpul ti se pare scurt dar nu este asa... in primul rand te invata cateva chestii elementare... nu poate sa iti bage in cap toata experienta lui de ani de zile ..... iti explica in mare ce si cum..... dupa le descoperi tu singur din greseli si din "experimente" si iti garantez ca daca te urci pt prima data intr-o masina de curse si esti lasat sa te dai o ora in continuu pe un traseu, opresti tu singur masina si spui "gata".... ca esti foarte obosit ...

in primul rand la scoala de pilotaj nu te invata cum sa conduci masina ca la scoala de soferi..... se presupune ca tu ai o oarecare experienta.... si doar iti da cateva sfaturi si ti se arata chestii noi care nu poti sa le pui in practica in trafic si nici nu este indicat sa faci treaba asta.....

bine ar fi sa poata fiecare sofer sa mearga sa se dea la cate o etapa de vtm si va garantez ca ar fi muuult mai linistiti in trafic... si nu ar mai fii atat de multi "zmei"
__________________
Presedinte DRT

B 39 T D H / AG 70 R N O / B 85 F E G
morcov_ssl is offline   Reply With Quote
Old 09-12-10, 01:40   #57
biblup

Stage 1
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 17
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Parerea mea:

"Pozitia corecta la volan (care e pozitia corecta in definitiv?-are vreo legatura cu cea care te invata la scoala de soferi)"

Avand in vedere ca timpii tai sunt dati de cat de tare mergi cu masina, iar cat de tare mergi cu masina depinde in primul rand de cat de fin folosesti cele 3 sisteme directe de a controla masina (acc, frana, volan), pozitia la volan este f f importanta. In mod normal, se pune scaunul si se construieste restul masinii dupa scaun si specificatiile pilotului. In realitate, rareori se intampla asa. Si atunci, ordinea este corp si maini, picioare. Adica: corpul trebuie sa fie cat mai vertical, coloana cat mai dreapta, capul cat mai drept. Cu umerii lipiti de scaun, intinzand ambele maini si apucand volanul, trebuie sa existe o usoara indoire a coatelor (echivalentul intins mana pe volan cu partea de jos a incheieturii). Piciorul trebuie sa aiba o usoara indoire la genunchi cu ambreiajul apasat la maxim. Cu cat este mai jos scaunul cu atat e mai bine, cu conditia sa nu afecteze in nici un fel vizibilitatea.

"Circulatia mainilor pe volan(cum se procedeaza)"

Exact cu descrie Titi Aur in filmulet, cu mentiunea ca mainile si picioarele trb sa se miste f f rapid si exact, dar in acelasi timp cu finete si coordonat.

"Accelerarea(multi piloti castiga/pierd timp la start, care e cea mai eficienta metoda de plecare, cum folosesti corect cuplul motor, turatiile masini, implicit turometrul)"

Daca iti cunosti masina stii unde are cuplul cel mai mare si unde are puterea cea mai mare. Ideea e sa pleci dintre ele apropiat de puterea cea mai mare, ca la treapta superioara sa scazi cu turatia in cuplu si sa continui accelerarea. La nivel de teorie, plecarea perfecta pe asfalt se face atunci cand accelerezi la limita pierderii aderentei, cu mentiunea ca la urnirea de pe loc este indicata o usoara pierdere de aderanta, dar cat mai scurta si cu dozajul acceleratiei inapoi la limita de aderenta. Adica scartaie un pic, dupa care incepi sa pui puterea pe asfalt avand grija sa dai prin acceleratie atata putere rotilor cat sa nu se invarta in gol. Pe macadam la startul de pe loc se doreste depasirea limitei de aderenta cu 10-15% in primii 10-15 m urmand ca revenirea sa se faca un pic mai fin.

"Franarea ( procedeul varf-calcai, franarea cu piciorul stang, frana de mana, franare neconventionala )-ce inseamna frana neconventionala"

Vf calcai ar trb folosit la orice masina cu cutie pe craboti sau care nu are als. Toti pilotii mari o fac si este un procedeu care odata stapanit corect ajuta la mentinerea unui balans corect al masinii pe franare precum si la mentinerea turatiei pt accelerarea din viraj. Explicatia: atunci cand franezi, o faci la limita aderentei (ma refer la franarea normala, nu cea neconventionala sau in care blochezi rotile intentionat). franand la limita aderentei, si in acelasi timp schimband in treapta inferioara, poate aparea o infranare suplimentara (frana de motor) care adunata cu franarea de picior cauzeaza ruperea aderentei (blocarea temporara a rotilor). Teoretic, o franare corecta nu are nevoie de frana de motor.

Franarea cu piciorul stang are marele avantaj ca elimina timpul pierdut de piciorul drept pe drumul dintre frana si acceleratie. Acest lucru permite negocierea mai agresiva a virajelor si iti da incredere ca pilot, pt ca ai posibilitatea in timpul virajului sa faci f rapid corecturi din frana si acceleratie. Se foloseste in special la virajele de viteza. Este insa dificil sa iti dezvolti o sensibilitate competitiva in piciorul stang. De asemenea, la masinile cu ambreiaj este un procedeu mai greu de folosit. Ori vei intra intr-un viraj care nu necesita treapta inferioara inainte, ori schimbi in treapta inferioara si faci f rapid trecerea de pe ambreiaj pe frana.

Frana de mana este folosita in mod normal numai in viraje stranse (ace de par). Sau, te cheama Jean Ragnotti si ai chef de joaca.

Franarea neconventionala din cate stiu se refera la franarea cu toate rotile folosind unghiul lor de alunecare (franare prin derapaj)

"Traiectoria(poate fi cumva un ESP-uman)"

Zicea cineva mai devreme ca nu conteaza viteza de intrare in viraj, ci cea de iesire. Este in principiu adevarat. Da, la incepatori, si intermediari si avansati, e mai bine sa mergi asa mai defensiv pt ca este f usor sa pierzi timp pt ca ai intrat prea tare in viraj si esti nevoit sa reduci si sa iesi de pe trasa ideala. Pe de alta parte, o legenda a raliurilor spunea ceva de genul urmator: "la raliuri, 9 din 10 viraje sunt mai rapide decat par. mai bine intri mai tare in toate virajele si faci corecturi pe parcurs, o pui mai de-a latul daca ai vit prea mare. pt ca in 9 din 10 viraje vei castiga timp." Dar acest pilot concura cu masini de gr B, nu stiu daca se aplica. Cert este urmatorul lucru: vrei sa accelerezi cu rotile cat mai drepte. asta inseamna ca trb sa ai apex tarziu in majoritatea virajelor, asta inseamna ca trebuie sa ataci tarziu virajul, asta inseamna ca franezi un pic mai tarziu, descrii un arc de cerc mai strans decat ai fi descris prin traiectorie geometrica (deci trb sa reduci si viteza in consecinta). De retinut ca orice km in plus / h la iesirea din viraj se inmulteste pe linia dreapta urmatoare.

"Controlul masinii in derapaj" - la raliuri, masina nu derapeaza de capul ei. sau cel putin asa ar trebui. intotdeauna pilotul trebuie sa aseze masina in derapaj. corecturile se fac din acc, frana si volan. miscarile trb sa fie rapide, ferme, dar facute cu finete. In asta consta arta pilotajului: finetea cu care controlezi acc, frana si volan.

"Transfer de mase(la ce se refera)"

Masina are o masa, care este impartita pe cele 4 roti. Cand virezi stanga, greutatea apasa mai mult pe rotile din dreapta. cand franezi greutatea apasa mai mult pe fata. transfer de mase inseamna sa te joci cu centrul de greutate al masinii, inseamna impartirea dinamica a greutatii. Cu ce ajuta? rotile sunt contactul masinii cu suprafata de rulare. in functie de greutatea care apasa pe fiecare roata, reactia acesteia este diferita. si ma opresc aici.

"Apel contra apel(ce inseamna)"

pendul, scandinavian flick etc - folosit pt a pune de-a latul o masina cu tendinte subviratorii si nu numai, prin aruncarea spatelui. permite pastrarea unei viteze mai mari prin virajele stramte, in special pe suprafata cu aderenta mai slaba.



Apropo de scoli de pilotaj, rolul lor nu este sa intri sofer si sa iesi pilot. La scoala de pilotaj mergi ca sa inveti teorie, si folosesti masinile scolii si cursul practic ca sa intelegi mai bine teoria. Ca sa devii un pilot bun nu exista scurtaturi: iti trebuie experienta. Km de pilotaj. Insa nu poti progresa daca nu cunosti teoria inainte ca sa iti dai seama ce gresesti si sa corectezi.

Last edited by biblup; 09-12-10 at 01:43.
biblup is offline   Reply With Quote
Old 10-12-10, 21:05   #58
rider_thetiger

Stage 1
 
rider_thetiger's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 19
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

felicitari ptr postul de mai sus,au ce invata incepatorii...

Last edited by rider_thetiger; 10-12-10 at 21:11.
rider_thetiger is offline   Reply With Quote
Old 12-12-10, 22:43   #59
69WRX

Stage 5
 
69WRX's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,205
Member of:
[Opel]
[2 Roti]
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

foarte bine explicat in postul de mai sus, multumim
69WRX is offline   Reply With Quote
Old 24-12-10, 20:58   #60
tigermotorsport
Cluj Street Racing Member

Stage 5
 
tigermotorsport's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 567
Member of:
[Opel]
[CSR]
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

foarte util topicu. pt cei care vreti sa intrati in motorsport, va dau un sfat pe care l-am primit si eu... incepeti in campionatele regionale, nu va trebuie buget asa de mare, si macar va testati cat de cat...
si daca tot am pomenit de ele, poate cineva mai avizat da mai multe detalii despre ele...
__________________
I will rest when i am dead.
tigermotorsport is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -