Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 07-07-15, 19:23   #6241
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

am ramas dator cateva raspunsuri Racer post 6208
teraetil da,cam un gram la litru,depindea si de calitatea tetraetilului,prea mult mai mult strica trebuie spus ca tetraetilul era numai antidetonant,nu ribica cifra octanica asa cum credeau cei mai multi
cu metanol nu am incercat din mai multe motive in primul rand era interzis,trebuia folosita benzina din comert,in al doilea rand trebuiau cu totul alte reglaje carburatie si aprindere vezi motoare de dirtrack
ce foloseau rusii si nemtii nu stiu,in CPP trebuia sa folosesti carburantul pus la dispozitie de tara organizatoare Schleiz de la nemti(Minol) Riga de la rusi si asa mai departe daca toti sau tinut de regulament nu stiu
in tara am folosit CO 98 calitatea de atunci,tin minte ca am incercat osingura data "benzina de avion" la o coasta nici o diferentza,decat de pret cumparat la negru
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 08-07-15, 23:27   #6242
DanSGH

Stage 5
 
DanSGH's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 460
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Offtopic dar mi se pare foarte interesant ce a facut FRAS http://fras.ro/program-de-antrenamen...eriat-cu-incs/
DanSGH is offline   Reply With Quote
Old 09-07-15, 00:58   #6243
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

initiativa laudabila,nu strica dar cred cei mai multi piloti asteapta de la FRAS altceva......
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 09-07-15, 15:19   #6244
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
... trebuie spus ca tetraetilul era numai antidetonant,nu ridica cifra octanica asa cum credeau cei mai multi
Mai bine i-ai fi lasat pe aia multi sa creada in continuare!
De fapt cred ca cifra octanica o ridica, doar puterea calorifica nu, si micsoreaza si viteza de ardere. Asta daca nu ma inseala memoria cea infidela si de genul feminin.
La programul ala de antrenament participa si pilotii aia de 40 ani si +, cu burti si care nu pot alerga nici 400m? Horatiu a fost tare cand a replicat "aia 400m trebuiesc alergati toti intr-o zi?" Nu ca ar fi ceva rau ce au facut, dar lumea de alte alea e nemultumita, si inca tare.
Pe cand niscaiva verificari tehnice pe bune, ca prea castiga unele Logane de cupa 2 sec in primii 300m de linie dreapta dupa start, sau cica s-au cumparat niste stroker-kit-uri pentru ceva masini care se bat la anumite clase cu motoare nitel mai "voluminoase" decat ar trebui etc.
Dedicatie muzicala pt FRAS: https://youtu.be/MEbaZFG1ntk?t=49s

Last edited by john17; 09-07-15 at 15:25.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 09-07-15, 15:55   #6245
DanSGH

Stage 5
 
DanSGH's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 460
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Pe cand niscaiva verificari tehnice pe bune, ca prea castiga unele Logane de cupa 2 sec in primii 300m de linie dreapta dupa start
"Matei Mihăescu a completat podiumul, fiind pentru prima dată īnvins īn CNT. Problemele sale cu blocarea cutiei de viteze au dus la necesitatea de a concura pe mașina de rezervă, iar diferența s-a văzut la timpi, reperele de 1m53 din trecut fiind inaccesibile pilotului de această dată."

Sursa : http://www.pitstops.ro/2015/07/01/cn...er-occidental/

Te intreb eu pe tine, mai au rost verificarile? )
DanSGH is offline   Reply With Quote
Old 09-07-15, 19:25   #6246
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Eu nu m-am referit la circuit, la alta cupa era buba!
Dar antrenamentul ala fizic mai are rost? Daca unii au bormasina - de mana, ca Loganul nu e electrica - si altii se chinuie sa dea gaura cu cuiul bont mai are rost sa faci 200 de flotari?

Last edited by john17; 09-07-15 at 19:28.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 09-07-15, 19:30   #6247
DanSGH

Stage 5
 
DanSGH's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 460
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Eu nu m-am referit la circuit, la alta cupa era buba!
Scuze, am inteles gresit
DanSGH is offline   Reply With Quote
Old 09-07-15, 21:57   #6248
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

mea Culpa daca am distrus un vis ce priveste benzina,cifra octanica si tetraetilul de plumb,cum functioneaza exact nu stiu,nu sant chimist ce stiu sigur tetraetilul ajuta in doza prescrisa impotriva detonarilor,dar cai ma multi pentru motor IOC,Niente
pentru toti ceva sport nu strica,mai ales pentru cei burtosi,dar,dupa parerea mea nu aici este marea problema a FRAS pacat de vremea pierduta
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 09-07-15, 23:10   #6249
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
am ramas dator cateva raspunsuri Racer post 6208
teraetil da,cam un gram la litru,depindea si de calitatea tetraetilului,prea mult mai mult strica trebuie spus ca tetraetilul era numai antidetonant,nu ribica cifra octanica asa cum credeau cei mai multi
cu metanol nu am incercat din mai multe motive in primul rand era interzis,trebuia folosita benzina din comert,in al doilea rand trebuiau cu totul alte reglaje carburatie si aprindere vezi motoare de dirtrack
ce foloseau rusii si nemtii nu stiu,in CPP trebuia sa folosesti carburantul pus la dispozitie de tara organizatoare Schleiz de la nemti(Minol) Riga de la rusi si asa mai departe daca toti sau tinut de regulament nu stiu
in tara am folosit CO 98 calitatea de atunci,tin minte ca am incercat osingura data "benzina de avion" la o coasta nici o diferentza,decat de pret cumparat la negru


Merci de raspuns , eu foloseaam pe vremurile negre inainte de *89 tetraetil luat de la Ploiesti din rafinaria Brazi , sau Teleajen ( este ceva vreme de atunci ) si puneam un gram litru , mai mult puneai degeaba , ca nu facea nimic decat poate la benzine foarte proaste ,
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 09-07-15, 23:14   #6250
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

[QUOTE=TG53;5806560]mea Culpa daca am distrus un vis ce priveste benzina,cifra octanica si tetraetilul de plumb,cum functioneaza exact nu stiu,nu sant chimist ce stiu sigur tetraetilul ajuta in doza prescrisa impotriva detonarilor,dar cai ma multi pentru motor IOC,

nu ca te-as invata eu ce facea tetraetilul de plumb , dar , iti dadea cai mai multi la motor.Eu am urcat gradul de comprimare la niste motare de DACIA la 11 , si fara tetraetil era imposibil de dat avans la ele . Nu puteai sa sari cu avansul fix mai mult de 4 , 5 grade ca tziriaia motorul ( autoaprinderi la greu ) , deci tetraetilul nu iti dadea el caii putere , dar daca comprimai motorul mult , iti crestea puterea , dar nu functiona fara tetraetil de plumb in adaos la benzina.
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 09-07-15, 23:25   #6251
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Nu ca ar fi ceva rau ce au facut, dar lumea de alte alea e nemultumita, si inca tare.
Pe cand niscaiva verificari tehnice pe bune, ca prea castiga unele Logane de cupa 2 sec in primii 300m de linie dreapta dupa start, sau cica s-au cumparat niste stroker-kit-uri pentru ceva masini care se bat la anumite clase cu motoare nitel mai "voluminoase" decat ar trebui etc.

aceasi tehnica de inselat folosea si Nicu Grigoras la motoarele lui , cele neaspirate , si in final si pe cel Turbo , avea arborele cotit special prelucrat excentric la manetoanele de arbore, si asa marea cursa cu vreo un milimetru max doi , si de aia batea pe toti . Situatia era stiuta de cativa dintre coechipierii lui si de prieteni , dar nu spunea nimeni nimic , pana din greseala a imprumutat un arbore ( masluit ) unui coleg de competitii ( sa nu dam nume) si ala cand a montat la urgenta in motorul lui arborele acela prelucrat excentric si-a dat seama ca nu ii se invartea motorul si pistoanele loveau sus chiuloasa . A desfacut din nou motorul si si-a dat seama ca pistoanele , normele , de fabrica ieseau din bloc sus , la punctul mort superior 2 milimetrii in afara . Nicu a realizat greseala facuta si i-a spus sa taca si sa scurteze pistoanele sau sa le puna pe cele date de el, mai scute si mai usoare bineinteles. Asa motorul lui Nicu avea cel putin in jur 1400cmc in loc de 1300 sau 1500 in loc de 1400 cmc. Acum se numeste \Stroker kit magaria asta si nu stie nimeni exact ce ai intr-un motor, numai ca este simplu de descoperit DACA SE VREA , se scoate o bujie si se baga un subler cu ceas comparator pe el si iese la iveala imediat cursa reala a motorului tau SPECIAL .
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 09-07-15, 23:37   #6252
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Prin 2008 umblau federalii cu un "păianjen" cu care cică masurau alezajul prin gaura bunuri, ac au un fix cu recuperatorul de ulei, in rest motorul de Subaru turbo 2l mere la H3, ca 19xx cm3 * 1.7 coeficient turbo e sub 3000 dupa aritmetica lor... Si usor - usor raman numai cei alesi, restul se scarbesc si isi baga picioarele.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-15, 00:09   #6253
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Racer,ce spui tu referitor la motor este corect,dar,pe undeva am scris ca motorul meu avea deja un raport de compresie 1-11,5 mai mult mia fost frica,tocmai datorita combustibulului,ce priveste avansul si aici ai dreptate,dar si aici am avut o aprindere electronica cu posibilitatea de a modifica din cokpit atat punctul fix cat si curba de aprindere dar si aici limitat de combustibil
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-15, 16:52   #6254
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

eu sant putin pe dinafara,poate cineva sami explice despre ce este vorba
Stroke kit pentru Logan? eu am inteles ca la motor si cutie nu ai voie sa faci mai nimic,sau gresesc?
ce este cu recuperatorul de ulei,amintit de John?
ce priveste afirmatia lui Racer referitor la Nicu,cred ca este putin cam superficial,daca discutam de Dacia turbo cu care mergea in campionatul intern coasta si circuit grupa C nu era nevoie sa umble cu ciora vopsita motoru era destul de tare ca sai bata pe toti,plus ca era la grupa C totul la liber
ce priveste motorul "aspirat" grupa A cu care participa in CPP nu stiu prea mult,doar ca era masina cea mai bine pregatita in comparatie cu celelalte Dacii din lotul national cea ce nu era de mirare avand in vedere posibilitatile sale la UAP,pentru Resita,unde a castigat singura victorie romaneasca a avut o masina perfect adaptata circuitului daca a masluit ceva la motor..... hotul neprins este om cinstit
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-15, 17:20   #6255
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

[QUOTE=TG53;5806630]eu sant putin pe dinafara,poate cineva sami explice despre ce este vorba
Stroke kit pentru Logan? eu am inteles ca la motor si cutie nu ai voie sa faci mai nimic,sau gresesc?


stroker kit este un kit compus dintr-un vilbrochen cu cursa marita si pistoane cu capul mai scurt ( distanta bolt cap piston mai mica ) si asa in acelasi bloc motor ai o cilindree marita . De exemplu la Mitsubishi evo exita stroker kit de cilindree 2.2 , 2,3 , 2,5 si chiar 2.8 litri , dar vorba lui Paul Andronic , ala de 2.8 litri este gen tractor motorul , cursa exagerat de mare este 100mm . Nu stiu exact ce exista acum pentru motorul de Logan , presupun pentru cel de 1.6 litri , il poate urca cred pana pe la la 1.8 sau chiar mai mult cilindreea
racerVTM is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -