Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 26-12-14, 10:21   #5536
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Dragilor, la Turul Europei participa și o clasă sau grupă de automobile neomologate, așa că Grigoraș putea folosi doar caroseria de la cea de coastă și circuit, cu orice alt motor de care dispunea secția de competiții IAP.
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 26-12-14, 12:03   #5537
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
asa cum am spus si este bine asa ca avem teme e discutie,Nicu va ramane un mister Road,compara capota motor cu o singura priza de aer masina din postul 5513 cu ultimele tale poze,dar speram sa apara si altzi cu poze si pareri
capote putea face 100 ! masina e aceasi
Multumesc nea Mitica ptr lamuriri. Cred ca acum s-a facut lumina.

Deci caroseria e aceasi....iar motorul nu stim .
Eu am prezentat o poza cu un motor. Astept sa mai vad si altul.

Iata o cronica a acelor vremuri care te contrazice nea Tibi !
Se spune clar ca a folosit motorul din Raliul Turul Europei 83 este acelasi cu cel de coasta si viteza pe circuit !!!!!!!!!!!!!!!

SI MAI SPUNE CLAR CA E ACEASI MASINA !
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	rtgrt.jpg
Views:	69
Size:	635.7 KB
ID:	3059393  

Last edited by ROAD EMPIRE; 26-12-14 at 12:24.
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 26-12-14, 12:22   #5538
ipcc

Stage 2
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 44
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
incet,incet mi se limpezesc gandurile,motorul este,acuma sant sigur de R5 alpine,cum spune si INMT dar de 1400 cu bloc de fonta,motorul meu de pa Dacie era cu bloc aluminiu
INMT cand spui tu motorul mare te referi la alta cilindree sau la faptul ca are mai multi cai
Sarbatori Fericite
De pe motorul cu bloc de aluminiu a derivat gordini.
Doar ca aveau alta chiulasa.
ipcc is offline   Reply With Quote
Old 26-12-14, 12:38   #5539
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Road.cu capotele ai dreptate putea sa le schimbe dupa cum avea nevoie,probabil depindea de motorul folosit,apropo in articol nu scrie nici unde ca motorul este turbo,eu banuiesc ca pana in 1983 a folosit masina atat la circuit si coasta cat si ptr. raliu iar pentru anul 1984 a construit alta masina cea usoara cu motorul turbo,caci asa cum am eu in amintire dacia 1410 Turbo nu cred ca ar fi rezistat la raliu,dar poate mai apar informatzii
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 26-12-14, 12:58   #5540
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Iar intr-un alt material spune clar ca a mutat radiatorul in spate abia in 1985- 1986. Nicidecum in 83 si nici in 84. Si mai spune ca ACEASI MASINA poate fi transformata in 4 ore intro masina de raliuri.

Si mai spune CLAR ca e un alpine 5, turbocompresor garret( ma rog...chiuloasa) pe bloc romanesc. Acelasi lucru pe care il observam in poza cu CAPOTA RIDICATA !!!!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	gvdfgdf.jpg
Views:	58
Size:	2.17 MB
ID:	3059404   Click image for larger version

Name:	download (3).jpg
Views:	75
Size:	60.7 KB
ID:	3059410  

Last edited by ROAD EMPIRE; 26-12-14 at 13:27.
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 26-12-14, 13:25   #5541
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Daruieste pentru resurse !
MIERCURI, 17 DECEMBRIE 2014 16:00
Atunci cand nu mai exista resurse pentru a fi puse in practica, talentul si capacitatea de comunicare sunt daruri de care nu te mai poti bucura. Adrian Berghea este om inzestrat din belsug cu aceste virtuti, la fel ca si alte numeroase calitati umane, cele doua titluri de campion national de raliuri, precum si performantele sale in calitate de rector la scoala de pilotaj si conducere defensiva Titi Aur, fiind doar doua dintre realizarile unei cariere de exceptie.

O boala nemiloasa il opreste pe Adi sa-si exercite talentul si capacitatiile sale de pedagog, puse in slujba unui ideal nobil, acela de a face din soselele Romaniei un loc mai sigur. Supus la doua interventii chirurgicale pe creier pentru extirparea unei tumori, in decurs de doar cateva luni, Adrian Berghea parcurge in prezent lungul drum al recuperarii in casa lui din Brasov. Din pacate, pentru el si familia sa, costurile tratamentului pentru recuperare sunt foarte mari si au depasit de mult singura resursa de finantare - salariul sotiei sale.

Dorind sa ofere o mana de ajutor, prietenii apropiati ai lui Adi Berghea, au avut initiativa de a lansa actiunea "Daruieste pentru resurse" - prin care isi propun sa ajute familia lui Adi, care are mare nevoie de resurse financiare in aceasta perioada, necesare pentru costisitorul tratament de recuperare si sa le ofere, de ce nu, un Craciun un pic mai fericit.

Cei care doresc sa adere la aceasta initiativa pot face donatii in contul:

RO37 BUCU 1141 1100 0498 8RON deschis la Alpha Bank pe numele Berghea Alice Alexandra.
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 26-12-14, 13:28   #5542
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Ce am citit eu:
1. motor de 1397cmc, 14.5kg/m si 135cp/7500 rpm la masina cu care a mers si la circuit+coasta in '83. Nu mi se par cifre de motor turbo!
2. motorul turbo alimentat cu injectie K Jetronic (care nu seamana neam cu carburile din poza de la care a plecat discutia) cu 180-200cp/6500 rpm.
Parerea mea personala e ca motorul masinii de raliu prezentata in poza initiala nu este supraalimentat, asta bazandu-ma si pe amintirile in care nu regasesc Dacia turbo la raliuri.
Iar matzul gros cred ca doar duce aerul de la gaura farului interior dreapta in zona aspiratiei carburatoarelor.

Last edited by john17; 26-12-14 at 13:36.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 26-12-14, 13:29   #5543
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by k.lada View Post
Craciun fericit tuturor !



Din pacate sunteti cam pe langa subiect, se vede clar ca e motor aspirat, galeria pt carburatoare, chiar pe zoom se pot distinge capacelul carburatorului dinspre panou , care tipic pt carburatoarele Weber, are piulita fluture.
Dap ! si eu spun la fel.
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 26-12-14, 13:37   #5544
DanSGH

Stage 5
 
DanSGH's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 460
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Ca sa va induc si mai mult in eroare .. ) .. Intr-o discutie pe care am avut-o cu Titi Aur, in care l-am intrebat ce s-a intamplat cu Dacia Liberta pe care a alergat, mi-a raspuns ca nu stie, deoarece nu a alergat pe o singura Liberta, erau zeci (asta era unul din marile avantaje sa alergi pentru uzina) azi alerga pe una, maine pe alta .. Asa si cu aceasta Dacia Sport, stie cineva 100% sigur ca a folosit o singura caroserie? Poate avea doua aproape indentice ..

In prima poza am incercuit cu rosu ceva ce cred ca eu inseama grupa b "gr B" in a doua poza am incercuit cu negru in acelasi loc si acolo apare doar tricolorul, bine nu este relevant in discutie si nu demonstreaza daca e aceeasi masina sau nu .. dar puteti sa aflati ce motor avea pe ea in urma grupelor de concurs ..
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	download.jpg
Views:	89
Size:	397.1 KB
ID:	3059416   Click image for larger version

Name:	download (1).jpg
Views:	94
Size:	170.9 KB
ID:	3059417  

Last edited by DanSGH; 26-12-14 at 13:48.
DanSGH is offline   Reply With Quote
Old 26-12-14, 13:52   #5545
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Pe net exista din fericire informatii despre toate competitiile (mai putin despre cele din Ro, care au fost si sunt pastorite exemplar de niste conducatori iscusiti, asta ca tot s-au implinit 25 de ani de cand cel mai iscusit a fost impuscat).
Iaca ce am gasit pe ewrc-results dot com cautand "Grigoras":
Participarile au fost numai la gr A, unde ma indoiesc ca a fost vreodata omologata Dacia turbo (si nici in gr B nu a fost)... In '88 apare doar pe lista de inscrieri, nu apare nici clasat si nici abandon.
Concluzie: Dacia turbo de raliu, participanta la Turul Europei, face parte din categoria "brasoave"!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Nicu Grigoras.png
Views:	56
Size:	47.2 KB
ID:	3059423  

Last edited by john17; 26-12-14 at 13:59.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 26-12-14, 14:01   #5546
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Repet, la Turul Europei participa și o clasă sau grupă de automobile neomologate, așa că Grigoraș putea folosi doar caroseria de la cea de coastă și circuit, cu orice alt motor de care dispunea secția de competiții IAP.

Cât despre faptul că nu apar competițiile pe net, se pare că arhiva FRAK a fost „parcată” într-o clădire necorespunzătoare și s-a distrus. Pe de altă parte cei care ar trebui să publice arhiva frak pe net nu prea sunt dispuși să muncească (dacă ar mai fi ceva arhivă).

Last edited by Rusanescu; 26-12-14 at 14:04.
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 26-12-14, 14:22   #5547
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

O fi fost impreuna cu arhiva aia carata pe platforma si incendiata in Splai, dupa care s-au "aprins spontan" cele 3 fitzuici ramase in sediul acr, cu pompieri si tot dichisul, totul ca sa se piarda urma matrapazlacurilor?
In fine, e offtopic treaba cu arhiva...
Am auzit recent ca Nicu Grigoras ar fi fost devansat in calificarile unei etape de Biernatek cu BMW, iar apoi acestuia i s-a incalzit motorul in cursa si a trebuit sa o lase mai usor (si ar fi gasit un "restrictor" montat de cineva intr-unul din furtunele BMW-ului), stie cineva ceva?
john17 is offline   Reply With Quote
Old 26-12-14, 14:25   #5548
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

nu stiu cati din cei care comentam aici au vazut masina Dacia 1410 Turbu cu care participa la coaste si circuit dae asa cum a fost ea de usurata,cu geamuri de plexiglas avea in geamul din stanga o fereastra de aerisire care era culisanta nu apare in poze nici unde nu putea merge pe macadam se darama sigur eu banuiesc ca a avut alta caroserie sau trebuia sa schimbe tot suspensie,capote,usi,bare de protectie,instalatia electrica samd dar speram sa apara cineva care stie mai mult
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 26-12-14, 14:40   #5549
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Eu am vazut-o, era gaurita TOATA, n-ar fi rezistat nici 1km de proba in Acropole! Si cand spun toata nu exagerez, balamale de usi si capote, absolut totul era ciur, inclusiv cheia de contact!!!
john17 is offline   Reply With Quote
Old 26-12-14, 15:41   #5550
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Deci eu inchid capota !!! Daca voi negati ca motorul asta este turbo desi se vede clar. Ma mir ca credeti in Craciun !!!?!
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -