Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 28-09-14, 19:52   #5071
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Road,daca teuiti pe saitul fras.ro TIME ATTACK Adancata ai sa gasesti regulamentul pentru data 25 26 octombrie,de ce Time Attack in engleza suna mai bine HA?,pentru Adancata nu au gasit inca cuvintul Deep sau asa ceva,unde scrie ca se desfasoara contra cronometru fiecare participant,singur de fapt coasta pe linie dreapta cu viraje mai putine
Ar fi interesant de stiut,de ce.poate stie Mazilu mai multe si nu vvrea sa spuna,poate niste paturi de campania pe margine,nu ar fi rau
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 28-09-14, 20:20   #5072
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Nu mai stiu de cand au Dumitrestii Tatuus-ul, cert e ca s-au facut cativa ani. Configuratia initiala era Formula Renault 2l (motor similar cu Clio 182CP, electronica "incuiata"). Intr-o perioada a participat Andrei cu motorul Renault si parca a iesit pe 5 in campionat, oricum a avut fiabilitate.
Tot ei au adus prima oara un monopost Dallara F3 in campionat in perioada "moderna" - Ranca 2007. In 2008 au concurat cu schimbul pe Dallara. Initial a avut un motor VW Spiess, au trecut la Opel C20XE, au mai achizitionat inca o Dallara mai tanara nitel si adaptata pt coasta de un ceh. Cea mai buna performanta - Silviu D vicecampion 2009 (sper sa nu gresesc anul).
In 2008 la etapa de la Sugas Bai a participat un alt monopost pilotat parca de Andrei Precup, la Teliu (2010 cred) a venit Lory Borbely cu Esterul tatalui sau. Din cate tin minte nu a terminat niciunul, la Sugas din cauza ambreiajului + lovea cu burta asfaltul, Lory a avut probleme de alimentare, mizerie din rezervor si s-a tot oprit.
Ramane limita de 3l, aia cu 2l a fost o incercare de a scapa de dominatia lui Hora, la noi asa se face regulamentul, cu dedicatie si dupa interese... Se pare ca le-a trecut.
Masina noua a lui Radu Fenyo este o Norma sau Ligier (nu reusesc deloc sa tin minte) si stiu ca la inceputul sezonului problemele erau ca nu incape in remorca pe care o are si lipsa cauciucurilor, s-a vorbit de lipsa timpului si a bugetului dar astea 2 din urma sunt via radio santz.
Perfect de acord ca dpdv spectacol time attack e pistol cu apa fata de circuit.
DAR: la ora actuala cate masini ar face fata unei curse de circuit? Cate sunt sigure pt asta? La coasta, desi federalii au ridicat problema sigurantei monoposturilor (si de aici zice-se justificarea restrictiei la 2l), sunt f multe masini "traforate" care la un impact s-ar face arsice. Plus ca dpmdv mai e un aspect: eu unul tin prea mult la masina si nu as risca sa o ciufulesc la circuit unde sunt posibile si probabile contacte! Nu stiu cati gandesc asa, dar cu siguranta e o problema pt toti cei cu bugete reduse. La coasta macar esti singur, daca dai cu ea aia e, o faci pe mana ta (bine, asta daca oficialii nu lasa cursa sa continue cu masina ramasa pe trasa, sau nu te intalnesti cu unul care vine la vale si nu iti arata nimeni nici un steag - nu ca ar mai reduce cineva la steag dupa cum au tot fost folosite -, cum s-a mai intamplat). La circuit ori te bati ori stai acasa, dar exista si sansa sa te ia altul pe sus nevinovat - exemple in toate cursele de circuit, inclusiv DTM de astazi. Mi se pare putin probabil sa termini cu masina intacta o cursa, d'apoi un campionat intreg!
Regulamentele federaciei o sa apara probabil dupa prima etapa de anul viitor, conform obiceiului... Mai ales ca parca se termina si mandatul actualei conduceri, daca n-o fi aparut vreo ordonanta de prelungire.
Sunt f curios cata priza va avea competitia de time attack si mai ales daca se va pune pe picioare un campionat de viteza pe circuit! Dar doar timpul poate sa ne spuna.

Last edited by john17; 28-09-14 at 20:31.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 28-09-14, 22:09   #5073
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

deci hai sa o luam pe rind masin lui Radu Fenyo K20A FD2 este nou achizitionata,nu este aceiasi cu aceea cu care a concurat Kawa ZZ1100,sau?
in alta ordine de idei,am inteles ca Tatuus cu motor 2 l Renault a concurat cu succes atita timp cit a fost relativ original,si a fost "sacrificat" fiindca nu a avut bicepsii destui ca sai dea de fuca lui Hora,in varianta originala a avut o clasa unde putea concura cu adversari pe masura,sau a existat numai OPEN si fiind subdezvoltat,a fost condamnat sa mai creasca nitel si aceasta cura nu ia prea venit bine,prea mult antrenament,timp pierdut,"droguri"
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 28-09-14, 22:22   #5074
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Radu Fenyo are 2 masini: Radical si cea achizitionata acum ~1 an
De unde clasa cu 2 monoposturi?! (Bine, noi am avut si campion la diesel care a alergat singur tot sezonul...). Doar open, si cu 2l nici o sansa de loc 1.
Daca dati pe google "Silviu Dumitrescu vicecampion coasta" intre primele rezultate e un interviu dintr-o defuncta publicatie federala, nu prea sta pagina pe ecran ca e ciudat formatul, dar explica acolo de unde pana unde monopost.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 29-09-14, 13:53   #5075
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

cu masina eram destul de multumit catre sfirsitul anului,peste iarna am avut de gind sa imbunatatesc frinele circuite rapide si lungi nu erau satisfacatoare
am vrut sa modific stabilizatoarele cu reglaj interior
circuitul de apa cu un singur radiator,dar era nevoie de mai mult curent,deci alternator
am mai procurat o cutie de 5 unde,am modificat rapoartele de ce mam sfatuit intens cu Werner si aceiasi cutie am inceput sa o modific pentru secventiala avantatul a fost ca am avut 2 grupuri si 2 interiore complete care puteau fi montata intro carcasa si aveam 4 posibilitati
intre timp circulau zvonurile,carburatie la liber,axa came la liber,motor 1300 sau 1600 intern sau/si extern asa exact nu prea stia nimeni
Dar atunci O;CE VESTE MINUNATA ceva inainte de craciun pentru anul urmator cere regulamentul,care pina atunci nu a spus nici un punct,piciorele pilotului,trebuie sa fie in spatele liniei care trece prin axa rotilor din fata.Punct.Eu stateam aproape culcat,si piciorele erau aprox.20 cm inaintea axei priveste si pozele cu rusii.
Primul meu drum al meu a afost la Dl.Dr,Musca ortoped,car ma cirpit de citeva ori,si lam intrebat daca poate face ceva,a scos fierastraul si a zis ca nu garanteaza pentru numic,si astfel in loc de imbunatatiri,a urmat o munca al dracului de neplacuta si nici nu stiam sigur ce iasa.continuarea urmeaza
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 29-09-14, 19:56   #5076
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Racer,cind au achizitionat Lola B99/50 vorbesc de Lucian.stiu din sursa sigura ca a fost echipata cu un motor V8,90 de grade,FORD;cosworth era integrat in Ford,cu date putin modificate pentru coasta constructiv era identic conceptia cu cel de F1,alezaj88.cursa 61,5,470 CP lo8750 ture,cuplu maxim 407nMla 7000,deci putin mai blind,dar banda de turatie mai larga,pentru coasta mai folosibila,initial a avut o cutie Hehland manuala,dar imi amintesc vag,din ce mia spus Werner atunci ca va schimbata cu una cu sasa sevvetiala,ce sa intamolat in anii urmatori,daca au schimbat piese,cu altele mai perfomante,sa au umblat in electronica nu stiu,Werner daca vedeo 2 sirme era una prea multa aici ni sia bagat nicidata nasul credetima
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 30-09-14, 11:06   #5077
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

John.Norma este intradevar o masina de exceptie,exista modalitazea mai multor motorizari,eu am vazut doua in septembrie la Eichenbühe,cursa de coasta fosta a lui Stenger.una norma M20F a fost pilotata de Patrick Zajelsnik,si a batut recordul pistei deci mai#sina trebuie sa fie ceva, asta ca raspuns la Radu Fenyo sa vedem ce poate
in alta odine de idei,daca citesc eu printre rinduri referitor la circuit sa in teleg ca,de fapt multi nu ar dori lupta corp ls corp,roata la roata doar de frica sa nu zgarie masinile,atunci,din pacate trebuie sa trag concluzia ca sint piloti "de duminica" si se ascund dupa un cronometru,Daca ma insel va rog sa ma contrazicetzi
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 30-09-14, 11:21   #5078
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Sub tutela F.R.A.S. va avea loc in 25-26 oct 2014, prima competitie de TIME ATTACK ce urmeaza a fi organizata in premiera pe noul circuit de viteza "Motor Park Romania" de la Adancata. Pentru aceasta etapa-pilot, vor fi admisi competitorii detinatori de licente FRAS de viteza in coasta , raliuri sau cele one event. Automobilele vor fi incadrate pe grupe si pe clase conform regulamentului Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop, in vigoare.
TIME ATTACK este un tip de competitie de viteza în care fiecare competitor concureaza contra cronometru, asemanator competitiei de viteza in coasta, deosebirea principala fiind traseul, care nu va fi in urcare, montan, ci pe plan, respectiv pe un circuit inchis pe care linia de start va fi de regula aceeasi cu cea de sosire. Mansa de incalzire consta intr-un tur preliminar, odata cu iesirea de la paddock, urmat de turul cronometrat de concurs. Dupa trecerea liniei de sosire, competitorii vor parcurge turul de racire incheiat cu intrarea la paddock.
.......................
Taxa de participare :
- 200 euro – pentru sportivii care se inscriu si achita taxa de participare pana la data de 20 octombrie taxa
- 250 euro – pentru sportivii care se inscriu si achita taxa dupa data de 20 octombrie;
................
ECHIPAMENTE PENTRU SECURITATEA PILOŢILOR
Echipamentele de securitate ale automobilelor de competiţii trebuie să corespundă pe tot parcursul competiţiei exigenţelor de securitate impuse de Comisarii Tehnici, stabilite pe baza Codului Sportiv Internaţional, Anexa J art. 253, a regulamentului specific grupei din care automobilul face parte şi a regulamentelor în vigoare FRAS, cu privire la protecţia conductelor si racordurilor prin care circulă fluide, a rezervoarelor şi a instalaţiei de alimentare, la siguranţa sistemului de frânare, a sistemului de închidere a capotelor, a centurilor de siguranţă şi la scaune, a stingătoarelor de incendiu, a armăturilor de securitate (rollbar/rollcage) a prinderilor şi a ranforsărilor corespunzătoare acestora, cu privire la oglinzile retrovizoare, la parbriz şi la celelalte geamuri, la cârligul de remorcare şi intrerupătorul general, etc.
http://2010.fras.ro/images/2014_09/t...N_25-26oct.pdf

Last edited by Rusanescu; 30-09-14 at 11:25.
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 30-09-14, 11:32   #5079
DanSGH

Stage 5
 
DanSGH's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 460
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
in alta odine de idei,daca citesc eu printre rinduri referitor la circuit sa in teleg ca,de fapt multi nu ar dori lupta corp ls corp,roata la roata doar de frica sa nu zgarie masinile,atunci,din pacate trebuie sa trag concluzia ca sint piloti "de duminica" si se ascund dupa un cronometru,Daca ma insel va rog sa ma contrazicetzi
Bine punctat!
DanSGH is offline   Reply With Quote
Old 30-09-14, 14:50   #5080
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by racerVTM View Post
Ai vorbit cu Lucian tu si ti-a zis el ca Lola lui se limiteaza la 9000 rpm , sau tu citesti de pe GOOGLE doar ???
Din tot ce am afirmat eu, aici sau in alta parte, de cate ori am vb aiurea? Nici macar cand ai fost atat de "gentil" sa ma avertizezi pe privat nu aberam. Stai linistit ca nu e de pe google (unde ai fi putut tu sa gasesti cate ceva sa nu o dai in bara...) Ref la cealalta intrebare nu comentez, nu am chef sa intru in polemica, mai ales cu personaje din basme.
Revenind la subiect: O parte sunt, cu siguranta, piloti de duminica! Atata timp cat o faci ca hobby si mai e si cu bani de-acasa nici nu poti fi altceva. Ce am afirmat insa referitor la traforaj e un alt aspect de care ar trebui sa tina seama onor federacia, o masina care mai are doar rollbar-ul si organele mecanice din metal si restul e butaforie din fibra (nu bag aici cockpit-urile din carbon de la formule!) nu prezinta siguranta.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 30-09-14, 16:52   #5081
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

ceva nu inteleg in acest caz,John regulamentul privind starea technica a masinilor este pentru coasta si pentru circuit cu toate ca circuit nu a existata este diferita,sau nici masinile de coasta nu corespund sau nu corespunde regulamentul?
care este adevarul? caci daca ies in decor chiar la coasta,poate fi periculos,pomi,parapeti
cine stie aproximativ,cu un Mitshu care este viteza maxima la Adancata?
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 30-09-14, 19:49   #5082
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Regulamentul e vag si lasa la latitudinea comisiei tehnice. Care comisie nu deosebeste un turbocompresor cu rulmenti de unul cu bucse cu piesa pe masa... Vitezele ar trebui sa fie mai mari la circuit, valori nu cunosc dar ar trebui sa apara la atacul timpului. Cert e ca Tatuus a rulat >1/2 din linia dreapta in limitare cu 6, adica ~260km/h, viteza pe care o atingea pe 2 coaste pt f scurt timp.
Nu stiu cum se poarta pe afara dpdv norme de siguranta, dar eu personal tind sa cred ca probabilitatea unui accident e mai mare la circuit (nu atac), unde sunt mai multi concurenti + viteza mai mare. Dupa litera regulamentului nici un traseu de coasta nu ar trebui aprobat ("glisiere pe ambele parti")... Iar daca nu primesc masinile la start le scad incasarile si nu e pont!

Last edited by john17; 30-09-14 at 19:52.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 30-09-14, 20:05   #5083
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Ia uite ba frate ca am disparut de aici cu probleme si voi va certati in continuare ??? (sa nu se mai spuna ca eu sunt capul rautatilor)...cred ca sa deviat mult de la "Cand au inceput circuitele in romania" si Dl Ioan promotorul acestui topic se simte nashpa ) ...chiar daca este un little chat nu se pune, dar hai sa revenim la oile noastre de demult (cam batrane oi) ...si cine este invidios pe Lucian Hora poate sa io s... din cauza ca ei nu au simtit pulsul pietzii la auto...vreau un circuit "roata la roata" si atunci inseamna ca am intrat in normalitate (aproape imposibil) ...salutari la toti si mai dispar un pic )
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 01-10-14, 10:34   #5084
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Carpaticus Arena, proiect nemaivăzut în România, pentru zona Făgetului, iniţiat de un francez

http://oradetimis.oradestiri.ro/carp.../#.VCu71vmSwVB
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 01-10-14, 11:04   #5085
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

tineti FRAS ul la distanta,cu orice mijloace
TG53 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -