Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 07-02-14, 06:37   #3751
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Ma intreb de ce s-a optat pt motorul de Fiat 600? Asta au avut oare la dispozitie? Pt ca nu mi se pare a avea potential, e un motor de conceptie veche si limitat.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 07-02-14, 08:43   #3752
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

nea Mitica,am o mare rugaminte si anume daca vorbesti cu Wilhem transmitei di partea mea multe salutari.Multumesc
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 07-02-14, 09:17   #3753
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Paul Geanta, 1982. Poate ma ajutati cu o fisa a performantelor lui, va rog ! topicul a renascut surprinzator spre bucuria tuturor!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	601615_556595744427300_457453487_n.jpg
Views:	124
Size:	40.3 KB
ID:	2936147   Click image for larger version

Name:	1466118_556595747760633_544836679_n.jpg
Views:	117
Size:	40.9 KB
ID:	2936148  
valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
Old 07-02-14, 10:03   #3754
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Horst Graef , cu Ghunter Graef alaturi de BMW !
Si cu una din masinile federatiei din anii ' 70 !!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1395370_556595157760692_1832518182_n.jpg
Views:	107
Size:	17.2 KB
ID:	2936151   Click image for larger version

Name:	1469794_556595161094025_1600372736_n.jpg
Views:	76
Size:	18.8 KB
ID:	2936152   Click image for larger version

Name:	1452363_556595174427357_194185333_n.jpg
Views:	79
Size:	39.8 KB
ID:	2936153  

valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
Old 07-02-14, 17:26   #3755
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Circuit de viteza Cluj - poze din arhiva Adam Keleti ! multumim. Poate recunoasteti pilotul cu fiat 124 ?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1454925_556498481103693_555094323_n.jpg
Views:	84
Size:	66.2 KB
ID:	2936381   Click image for larger version

Name:	1422553_556498441103697_1787608969_n.jpg
Views:	79
Size:	74.3 KB
ID:	2936382   Click image for larger version

Name:	1458682_556498437770364_1245704297_n.jpg
Views:	67
Size:	66.9 KB
ID:	2936383  

valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
Old 07-02-14, 21:49   #3756
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

recunoasteti va rog anul, editia circuitului de viteza de la Galati?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	988770_556497707770437_1028007257_n.jpg
Views:	460
Size:	53.1 KB
ID:	2936567  
valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
Old 08-02-14, 03:12   #3757
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Ma intreb de ce s-a optat pt motorul de Fiat 600? Asta au avut oare la dispozitie? Pt ca nu mi se pare a avea potential, e un motor de conceptie veche si limitat.
Jhon, nu a ales Fiatul ci a primit cadou acel motor si a construit un Kart pt fiul sau dar la final si-a dat seama ca a rezultat o masina destul de mare ca sa incapa si el dar totusi nu era destul de mare pt a fi o adevarata masina Formula EASTER

ai povestea aici : extras din articol interviu cu W Kulpinsky : DESTINE - FORMULA KULPINSKY 19 Decembrie 2005 ... de Raluca Avram

"Prima "maşinuţă"

Povestea constructorului de maşini īncepe īn 1978. "Mi-am vizitat un unchi, īn Austria, de la care am primit un motor de Fiat 600, complet, cu cutie cu tot. M-am gāndit să-i fac fiului meu o maşină. Oricum, cānd eram mic visam să devin inginer mecanic, aşa că m-am pus pe treabă". Azi, nea Kulpinsky īşi aminteşte amuzat cum cadoul primit i-a schimbat viaţa. "Cānd am terminat maşinuţa, era aşa de mare īncāt chiar şi eu intram lejer īn ea". Iar ocazia de a o pilota s-a ivit īn scurt timp...
Īn toamna lui 1979, a participat pentru prima oară la o cursă de Formula Easter, la proba de coastă care s-a desfăşurat pe serpentinele ce duc la Stāna de Vale. "Pe vremea aia erau nişte curse tare la modă şi era normal să te īnscrii. Unii veneau chiar şi cu maşina personală. Am alergat şi eu cu maşinuţa mea vopsită galben cu negru". Acesta a fost doar īnceputul. Orădeanul a dat īn patima curselor, aşa că şi-a propus repede să construiască o maşină "mai serioasă".



Primul din ţară

Un an mai tārziu, chit că īi pusese motor de Lada, nea Kulpinsky se putea lăuda cu prima maşină din Romānia de Formula Easter. "Cāteva luni am tot lucrat la ea. Un prieten m-a ajutat la caroserie, iar fratelui meu īi dădeam seara un desen cu piesele ce-mi trebuiau, şi a doua zi mi le aducea". A construit maşina din... amintiri. "M-am folosit numai din ce am văzut la televizor. Nu schiţe, nu cărţi. Am tot luat pe piese, am mai adăugat... Nu mi-am terminat şcoala, dar cānd repar o maşină, īntotdeauna mă īntreb oare cum a gāndit inginerul care făcut-o?, iar asta m-a ajutat mult".
Īncet, īncet, s-a perfecţionat şi īn '84 a mai construit o maşină Easter mult īmbunătăţită şi cu motor de Dacia 1300. Nea Kulpinsky s-a dovedit a fi nu doar un constructor inventiv, ci şi un bun pilot. Cu noul lui automobil, orădeanul a devenit, īn '86, vicecampion naţional la viteză pe circuit, ajungānd şi component al echipei Romānia la Formula Easter.



Trădat de sistem

Maşina "extramodernă", cum defineşte chiar el bolidul cu care a ajuns īn top, i-a adus īnsă şi belele. "Era să o păţesc la un concurs īn Ungaria. Cānd am construit maşina, eu nu ştiam că sunt cāteva reguli. Caroseria trebuia să fie de 137 de centimetri, dar a mea avea 140. De la sol trebuia să fie 80 de centimetri, iar la mine era un metru. Ungurii au fost cāt pe ce să mă descalifice. aşa ceva nu se poate!, mi-au spus. Dar nu m-am lăsat. Am scos flexul şi am tăiat ce era īn plus. Apoi, am luat aparatul de sudură, am lipit pe unde trebuia şi maşina a fost aptă de concurs"...
Doi ani mai tārziu, sistemul de "pile şi relaţii" l-a făcut pe nea Kulpinsky să se lase de pilotaj. "Trebuia să particip la o cursă īn Germania. Dar cānd am mers la Bucureşti să-mi iau viza, mi-au spus că nu mi-a ieşit. De fapt, trebuia să meargă altcineva īn locul meu, un bucureştean. nici o problemă, le-am zis. dacă nu merge cine merită, eu am terminat. Şi de atunci n-am mai participat la nici o cursă".



"Easter-ul" meu!

Dezamăgit, orădeanul a "demisionat" din lotul naţional, maşina şi-a vāndut-o unui pilot clujean şi s-a dedicat muncii de mecanic la Cooperativa Auto Mecanica, de pe Clujului, unde lucrează de aproape 40 de ani. Īnsă, pasiunea pentru a construi maşini de Formula Easter nu l-a părăsit niciodată. Chiar şi acum meştereşte la o nouă "bijuterie" pe patru roţi. "Cānd merg pe stradă, sau pur şi simplu cānd mă trezesc noaptea, īmi tot fac planuri pentru easter-ul meu. Mă gāndesc mereu cum să fac şi ce să modific să fie bine. Aşa, mai uit de bătrāneţe...".
Deşi nimeni nu mai organizează Formula Easter, nea Kulpinsky e hotărāt să-şi termine maşina anul viitor. E convins că va fi cea mai frumoasă dintre creaţiile sale...



Campionul

Wilhem Kulpinsky n-a ţinut socoteala curselor la care a participat cāt timp a fost pilot de Formula Easter. Reşiţa, Bucureşti, Galaţi, Riga (Letonia), Budapesta (Ungaria), Most (Cehia), Schleiz (Germania), Poznan (Polonia) sau Albena (Bulgaria) sunt doar cāteva din oraşele unde a concurat. Puţine sunt concursurile de la care s-a īntors cu māna goală. Astăzi, orădeanul are acasă o vitrină plină cu 40 de diplome şi tot atātea cupe. "Vedeţi, majoritatea sunt de locul doi sau trei. Dar nu sunt supărat, pentru că, după ce m-am lăsat, am aflat că, de fapt, toţi cei care m-au īnvins aveau motor de 1400, mai bun decāt al meu, care era de Dacia 1300", spune nea Kulpinsky. "Formula Easter este un concurs de maşini specific ţărilor socialiste. Din cāte ştiu, astfel de curse nu se mai organizează la noi īn ţară. Probe de viteză īn coastă ştiu că mai sunt, īnsă nu sunt recunoscute afară, cum era pe vremea mea". Dacă īn trecut era un obişnuit al circuitelor de Formula Easter, azi nea Kulpinsky nu pierde nici o cursă de Formula 1, preferatul lui fiind Kimi Raikonnen.


.... cam asta e povestea Jhon sper sa fi lamurit acum de ce a optat pentru motorul de Fiat
__________________
SOLENZA FT / Resita
nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 08-02-14, 04:47   #3758
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu View Post
recunoasteti va rog anul, editia circuitului de viteza de la Galati?
la pagina 35 cu postu 511 aveti raspunsul https://forum.4tuning.ro/585-raliuri-...ml#post4220918

nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 08-02-14, 18:31   #3759
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Formula Easter - Protagonist Augustin Damian. daca nu ma insel e fostul monopost a lui Cornel Bibiri
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1604475_598150970271777_2050315867_n.jpg
Views:	81
Size:	77.3 KB
ID:	2936933   Click image for larger version

Name:	1609979_598150826938458_1710191452_n.jpg
Views:	62
Size:	36.8 KB
ID:	2936934   Click image for larger version

Name:	1656377_598150776938463_1631602270_n.jpg
Views:	54
Size:	37.1 KB
ID:	2936935  

Click image for larger version

Name:	1781874_598150866938454_623557398_n.jpg
Views:	72
Size:	93.1 KB
ID:	2936936   Click image for larger version

Name:	1898178_598150936938447_210333187_n.jpg
Views:	54
Size:	42.4 KB
ID:	2936937   Click image for larger version

Name:	1900126_598150806938460_2067060979_n.jpg
Views:	408
Size:	59.9 KB
ID:	2936938  

ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 09-02-14, 03:13   #3760
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Formula Easter - Protagonist Augustin Damian. daca nu ma insel e fostul monopost a lui Cornel Bibiri
nu te inseli Road la primul a ajutat la constructia lui si sa carat cu el si Bibiri..

primul din cadru tubular cu tevi otel...

al doilea facut efectiv de Bibiri cu care a si concurat si la avut pana in 1986.... in 1988 Bibiri apare cu cel nou cu monococa in aluminiu...


PS.. faine poze
nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 09-02-14, 18:43   #3761
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Baneasa 1994 - Viteza pe Circuit.. cu Edu Stan, Teodor Gheorghe, Bebe Nicolescu.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	150043_147935051921494_3382699_n.jpg
Views:	147
Size:	66.9 KB
ID:	2937490  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 09-02-14, 22:03   #3762
Radu Bogdan

Stage 1
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 11
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

38-Gelu Florea -Vidraru
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	scan0004.jpg
Views:	104
Size:	249.6 KB
ID:	2937658  
Radu Bogdan is offline   Reply With Quote
Old 10-02-14, 15:38   #3763
DanSGH

Stage 5
 
DanSGH's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 460
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Baneasa 1994 - Viteza pe Circuit.. cu Edu Stan, Teodor Gheorghe, Bebe Nicolescu.
Se vede si un bot de Dacia Liberta, mai ai poze?
DanSGH is offline   Reply With Quote
Old 10-02-14, 17:49   #3764
Azchemotor

Stage 2
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 69
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

George Burianu, GP Monaco 1929
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	post-31848-0-87021500-1392046912.jpg
Views:	47
Size:	112.4 KB
ID:	2938127  

Last edited by 26WRC; 10-02-14 at 23:12.
Azchemotor is offline   Reply With Quote
Old 13-02-14, 20:36   #3765
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

prima mea cursa deplasare la Tg.Mures,incarcarea motocicletelor in autobuz ,Werner la volan si asa am ajuns la Tg.MuresPrimul antrenament,la start cu motorul oprit,impimgi motocicleta,sari in sea,bagi in viteza si lasi ambreiajul zis si facut numai ca motorul nu a pornit bine ca am fost ultimul,macar nu ma calca nici unul din spate,pina la urma cu ajutorul unor spectatori am putut sa intru si eu in primul meu antrenament ,ziua urmatoare cursa,pe care am terminato undeva pelocul 10 sau asa ceva.Au urmat aproape 10 anide motociclism,pi in 1982,cind ,intro seara a aparut Tibi Ciurciu cu un model din sarma la intrebarea mea ce este asta un model de masina de fomula care se numeste Easter si pe care vreau sa o construiesc a spus Tibi Ciurciu Asta a fost inceputul
TG53 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -