14-04-13, 14:52
|
#3016
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
deci pt inceput vreau sa postez un articol din o revista de Motorsport din 28 februarie 2012 care prezinta "cica" noutatea in suspensiile F1
Tehnologie: Suspensia Push-Rod VS. Pull-Rod de pe noua Ferrari F2012
Suspensia de tipul pull-rod a apărut pentru prima dată īn Formula1 īn anul 2001. Ea a fost proiectată cu 11 ani īn urmă de Gabriele Tredozi şi pusă īn practică pe bolidurile Minardi. Īn sezonul curent, acest tip de suspensie a fost implementat pe noile boliduri de la Ferrari, F2012.
http://mercedesf1md.blogspot.ro/2012...rod-de-pe.html
Eiiiii, alooo? astia nu au auzit de tehnologia EASTER ha ha....in fine asa sant articolele din media, nu are importanta cand a fost proiectata si de cine, important e ca aceasta tehnologie exista pe Easterele romanesti in anii'80
Deci eu am observat ca:
-monopostul Easter TIBI GEDEON a folosit suspensia Push-Rod
iar
-monopostul Easter Mircea PONTA a folosit suspensia Pull-Rod
Deci am postat doua fotografii cu aceste comparati dintre cele doua sisteme de suspensie observate de mine la monoposturile lui Tibi G. si Mircea P.
__________________
SOLENZA FT / Resita
|
|
|
14-04-13, 17:25
|
#3017
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by nelutz69
Eiiiii, alooo? astia nu au auzit de tehnologia EASTER ha ha....in fine asa sant articolele din media, nu are importanta cand a fost proiectata si de cine, important e ca aceasta tehnologie exista pe Easterele romanesti in anii'80
|
Ai dreptate ! aia isi vand o marfa veche de o generatie si mai bine...ce este postat pe linkul tau sunt cu cantar intermediar iar amortizoarele pot fi puse si orizontal cu mici modificari...ce nu stiu si numi pot da seama cum dracu' au facut aia de la Renault suspensie pe fata cu UN AMORTIZOR CU SPIRAL ...ca este PUSH sau PULL nu conteaza tehnic pt ca ambele suspensii lucreaza intrun triunghi deformabil la care forta aplicata in punctul de pivotare este foarte mica dar solicitarea mecanica a parghiei de comanda este mare si nu conteaza unde aplici forta sus sau jos...asta nu inteleg iar de ce monococile resitene nu au adoptat niste arcuri chiar mai mici ca ale mele si niste amortizoare de Lada sau Skoda (mici si fiabile) care sunt de 3 ori mai usoare
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
Last edited by cornel1955; 14-04-13 at 17:32.
|
|
|
14-04-13, 17:36
|
#3018
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Cornele,
in acest caz cu telescospele afara ai avut noroc,la mine nu au functionat in faza de accelerare am avut intotdeauna o miscare nu stiu cum sa o descriu pendulare in axa dea lungul masini foarte neplacuta imi sareau ochelari pe nas de aceea am renuntat si mam concentrat pe sistemul cu bara de presiune pushrod din pacate a trebuit sa folosesc mai departe arcuri spirale,nu cum am vrut de la inceput bare de torsiune drumurile nu au permis acest lucru.
Pozele postate de voi sint foarte interesante,nu stiu de unde le tot scoateti.tot asa mai departe
cu drag Tibi
|
|
|
14-04-13, 18:26
|
#3019
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
Cornele,
in acest caz cu telescospele afara ai avut noroc,la mine nu au functionat in faza de accelerare am avut intotdeauna o miscare nu stiu cum sa o descriu pendulare in axa dea lungul masini foarte neplacuta imi sareau ochelari pe nas de aceea am renuntat si mam concentrat pe sistemul cu bara de presiune pushrod din pacate a trebuit sa folosesc mai departe arcuri spirale,nu cum am vrut de la inceput bare de torsiune drumurile nu au permis acest lucru.
Pozele postate de voi sint foarte interesante,nu stiu de unde le tot scoateti.tot asa mai departe
cu drag Tibi
|
Cunosc "fenomenul" (tare faza cu ochelarii ), fatza pierdea aderenta ce am patit si eu in fazele de test fiind puterea mare la motor si usoara de fatza, dar am bagat in amortizoare ulei foarte moale si am lestat fatza cu cca 20 kg pt ca eram sub 420 kg si sa rezolvat si problema asta...Sauzim de bine ca vine apocalipsa de la Nord Coreea dar ne gaseste aici
|
|
|
14-04-13, 19:22
|
#3020
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Cornele un desen,sper sai intelegi,daca nu intreaba
|
|
|
15-04-13, 21:15
|
#3021
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Cadou de la un prieten de pe facebook! TG86 desen de mana
|
|
|
15-04-13, 21:37
|
#3022
|
Stage 1
Join Date: Aug 2010
Posts: 10
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Ohhh, super fantastic acest desen cred ca Tibi Gedeon si trupa de "old boys Formula Easter" sant mandrii ca tinerii apreciaza pasiunea si munca lor de a construii Eastere
|
|
|
16-04-13, 21:41
|
#3023
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Foarte fain desenul :P imi place mult si mie
Quote:
Originally Posted by TG53
Cornele un desen,sper sai intelegi,daca nu intreaba
|
Nea Tibi, e interesant acest desen, ceva asemanator am vazut pe niste masini Osella in Italia.... Hmmm?!? o sa incerc sa studiez mai amanutit acest tip de suspensie :P
|
|
|
17-04-13, 07:58
|
#3024
|
Stage 4
Join Date: Mar 2010
Posts: 196
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Dacia 1300 Werner Hirschvogel
|
|
|
17-04-13, 08:50
|
#3025
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Suspensia formulei Renault mi-a dat si mie de gandit, mi se pare extrem de interesant ca practic impiedica inclinarea masinii pe viraje, suspensia rotilor fata fiind fortata sa lucreze identic stg si dr, are doar niste saibe elastice in "butoiasele" rosii care ii permit - cred - sa absoarba denivelarile prin miscarea laterala a "berbecului" de care sunt prinse tijele. E ca si cum ar exista o bara stabilizatoare rigida
|
|
|
17-04-13, 18:13
|
#3026
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
Cornele un desen,sper sai intelegi,daca nu intreaba
|
In primul rand ATENTIE ca este acum 19:10 DEZACTIVATI temporar JAVA SCRIPT DIN EXPLORER pt acest topic , DATI RESTART SI INTRATI NORMAL se pare ca este un virus, eu sunt pe linux numi fac probleme...am inteles desenul si principiul iata din 1999 suspensia Dalara...cea de pe fata e identica cu desenul tau Tibi dar cea din spate e "stufoasa" rau...daca era buna rezista si azi...prima poza este cu 2 dar bara stabilizatoare se face prin tirantii de jos in punct fix si flexibil...treaba inteligenta !!!
Last edited by cornel1955; 17-04-13 at 18:19.
|
|
|
17-04-13, 18:42
|
#3027
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by Schumi1
Dacia 1300 Werner Hirschvogel
|
Esti tare Shumi ! Felicitari nu numai pt realizarile tale care sunt de exceptie (la manopera nici nu vreau sa ma gandesc) ci si pt faptul ca teai gandit si la noi astia batrani fosti, fosti...TOATA STIMA si poate cine stie vei deschide si o expozitie unde sigur machetele se vor vinde ca painea calda ...tot inainte !
|
|
|
17-04-13, 18:50
|
#3028
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by john17
Suspensia formulei Renault mi-a dat si mie de gandit, mi se pare extrem de interesant ca practic impiedica inclinarea masinii pe viraje
|
Pai se pare ca ce a postat Tibi ca desen este identic cu ce am postat noi heheheeee...deci ei nu au progresat la capitolul mono si nici cei cu suspensii clasice Push sau Pull...deci sunt curios sa vad pana unde merge imaginatia in domeniul asta ....ce suspensii noi se vor inventa pt ca asta e una din pasiunile mele si sa dovedit ...SI PRINCIPIUL MEU : "o masina poate avea o tinuta de drum impecabila indiferent de solutia aplicata...restul este marketing"
Last edited by cornel1955; 17-04-13 at 18:58.
|
|
|
17-04-13, 19:52
|
#3029
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
ceva in genul asta ar fi dupa parerea mea ideal cu arcuri spirale
|
|
|
18-04-13, 08:35
|
#3030
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
ceva in genul asta ar fi dupa parerea mea ideal cu arcuri spirale
|
Schema este functionala dar are un mare dezavantaj : greutate suplimentara, plus de asta la stabilizarea clasica, cu rotile in acelasi plan destins sau comprimat, bara se misca liber, in schema greutatea suspendata se imparte intre cele 3 suspensii
Last edited by cornel1955; 18-04-13 at 08:37.
|
|
|
|
|