Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 08-03-13, 23:24   #2836
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Oho, ce tanar era! Da' tot rebel, cu plete si mustata De unde e poza?
Daca va ajuta in vreun fel am niste fuzete de Opel Manta/Ascona (drept ca sunt "wester" nu easter) si le donez bucuros pt proiect, sunt destul de suple si poate s-ar potrivi pe fata. Atata ca butucul rotii e cu prindere 4x100 mm.
Teava ovala?! Se gaseste undeva in Ro??? Pt ca mai stiu pe cineva care a cautat dar nu a gasit, doar din aia de 2 lei bara de haine... E plin de informatii oculte Mosu' Cornel
Nelutu, pasiunea si implicarea ta sunt admirabile, jos palaria!
Speram sa nu ceara 2500 euro sa omologheze Easterul, nu vreau sa comentez nimic despre fras ca o dam in alte alea, mai bine sa ramanem la istorie, pasiune si lucruri frumoase.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 08-03-13, 23:33   #2837
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Thumbs up Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
si a mea unde este ???? 112 din '86 ce dracu Werner mia luat numarul ?? uitete la avatar...da este posibil ...maine o fac eu
Stii cand sant stresat ma apuca desenatu
#112 Cornel Bibiri I.D.M.S Bucuresti 1986
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Cornel Bibiri 112.jpg
Views:	36
Size:	89.9 KB
ID:	2712998  
__________________
SOLENZA FT / Resita
nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-13, 00:08   #2838
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Thumbs up Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by Rusanescu View Post
Da, este posibil, că īn 1988, tu nu erai īn listă.
Neluțu, oricum e nevoie de o omologare a Comisiei Tehnice a FRAS. Poți vorbi cu Lucian GIRBACIU.
Īn data de 1 martie 2013, 01:59, a scris:
Acesta este un chestionar email via http://2010.fras.ro/ de la: Nelutzu

Ce criterii trebuiesc indeplinite ca sa poti aduce la start in campionat o masina, de exemplu:
1)un monopost F Easter (din cele vechi restaurat).
2)un prototip realizat/construit acum dupa aceleasi specificatii cum au fost vechiile F EASTER. ? .........

cu stima Nelutzu / Resita...
Quote:
Buna ziua,
Autovehiculul despre care vorbim ar trebui sa fie conform art.277 FIA :http://www.fia.com/global-search?sea...s_fulltext=277

Constructia va fi artizanala, elementele de siguranta circulatiei ( etrieri frana, placute frana, scaun, centuri de siguranta, portfuzete, jante, etc ) trebuie insa sa fie omologate. Inteleg ca sunteti din Resita, acolo este o miscare foarte puternica in acest sens si va puteti informa despre cum trebuie abordata o astfel de constructie.

Cu stima

Lucian Girbaciu
Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Oho, ce tanar era! Da' tot rebel, cu plete si mustata De unde e poza?
Daca va ajuta in vreun fel am niste fuzete de Opel Manta/Ascona (drept ca sunt "wester" nu easter) si le donez bucuros pt proiect, sunt destul de suple si poate s-ar potrivi pe fata. Atata ca butucul rotii e cu prindere 4x100 mm.
Teava ovala?! Se gaseste undeva in Ro??? Pt ca mai stiu pe cineva care a cautat dar nu a gasit, doar din aia de 2 lei bara de haine... E plin de informatii oculte Mosu' Cornel
- poza cred ca e de pe Circuit Pitesti... da ne zice Moshu, si da, era tanar si nelinistit pe atunci , ha ha
-multumesc pt oferta de fuzete, o sa incercam confectionarea unora artizanale in uzina,dupa schitele de la Ernestin, daca nu reusim iau in calcul si cele de Opel, le stiu si intradevar sant subtirele in comparatie cu alte modele...
-teava ovala se poate si confectiona, chiar la noi in uzina aveau un dispozitiv care din teava rotunda o aplatizau exact cum ai nevoie si o si curbeaza daca vrei meseriasi nu mai prea sant in uzine ca tehnologii sant cu caru
nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-13, 07:41   #2839
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

belele se pare ca vin de la FRAS
ce eate de fapt FRAS
Nelutzu, cu Ernest ai facut o achizitie excelenta,eu il cunosc de foarte,foarte multa vreme
sper ca astazi pot sa scriu despre cutie,im moment sint si ocupat cu noul meu Hobby,mai am citeva obligatii de indeplinit
cu drag T.Gedeon
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-13, 09:49   #2840
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Ce scaun se va folosi la TG86 ? sau ce sursa pentru scaun?
Intreb, intrucat pentru masina mea de concurs caut o scoica ( chiar fara omologare ) si tot ce am gasit = probat sunt inguste la baza ! au cca 35 cm si...cautam unul usor si bun pentru un " latifundiar "'!!
__________________
Recomandam / distribuim doar uleiuri competitive de topinfomarbr@gmail.com
valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
Old 09-03-13, 12:20   #2841
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cutia de viteza cum a fost conceputa atunci si partial realizata cu mijloacele technice de atunci cred ca a fost 86
ca baza deplecare a fost o cutie Dacia 1300 cu 5 trepte de serie+ o carcasa de cutie cele doua jumatati si capacul din spate.
proiectul lam impartit in 3 faze,faz a a treia afost experimentala,nu am incercato niciodata pe masina,numai pe bancul de lucru.
Faza 1toate pinioanele,sincroanele au fost demontate,am folosit de fapt numai cele 2 axe pe urma am desenat si confectionat pinione cu craboti si dantura dreapta ca model am folosit cutia de viteze dela un motor de motocros CZ250 cmc,care a avut un mare avantaj si anume a avut un capac surubat de aluminiu (sub Carburator)cu capacul demontat puteai vedea toata"matzele" foarte practic.Dupa ce au fost confectionate piesele necesare,in aceasta faza am folosit furcile originale,am montat cutia rezlultatul a fost o cutie cu 5 trepte,cu craboti si dantura dreapta(freacare redusa)dar cutia a avut sistemul de schimbare a vitezelor original H .bineinteles totul a durat mult mai mult decit aici descris,pe urma am mai confectionat un alt set de pinioane cu alte rapoarte.cu doua grupuri difenrentiale,am avut astfel mai multe posibilitati de angrenare dezavantaj afost ca pentru schimbare trebuia cutia demontaa complet.
singur nu asi fi putut realiza acest proiect am avut ajutoare multe,din pacate la multi numai pot sa le multumesc fiindca nu mai sint printre noi
vreau sa numesc numai citiva Baciu,Ceia fosti motociclist si colegi cu mine,Sam Haipl,mecanic,Muresan Patru om pentru toate,Bubi Nagy tatal meu vitreg omul care de fapt a construit cadrul si multe alte pieseGeorge trebuie sal cunoasca cred ca de la el a cumparat easterul sint sigur ca ei au sa recunoasca pe TG 86 de acolo de sus si se vor bucura Dumnezeu sai odihneasca in pace
bineinteles ca nu vreau sal uit pe marele "artist" al cutiilor de viteze si rapoarte Werner cu care mam sfatuit intotdeauna
Faza 2
cum am spus mai sus ca model am folosit motorul CZ.care sub capac a avut o placa culisanta cu care puteau fi miscate furcile.Placa culisa intre doua sine de otel calit,cu posibilitatea blocari cu arc si o bila in fiecare viteza.acelasi sistem lam folosit,bineinteles marit si lam plasatin partea dreapta a cutie.In carcasa goala am taiat o deschidere mare,apoi am mesterit o cutie din aluminiu pe care am sudato peste deschizatura circ mare pe acea vreme cu sudatul .dupa prelucrarea mecanica am fixat 2 sine una sus,una jos intre ele putea fi deplasata inainte si inapoi culisa.am uitat sa spun ca si furcile leam modificat,in asa fel ca puteau fi miscate cu placa.Placa am confectionato la inceput din placaj pina am gasit profilul ideal . nu stiu daca am fost inteles,este greu de explicat,de fapt cel mai simplu este de vazut sistemul la un motor de motocicleta CZ motocros nu de strada
Faza 3 maine sau diseara
cu drag T.Gedeon
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-13, 13:54   #2842
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
ce eate de fapt FRAS
FRAS este noua FEDERATIE de automobilism (FEDERATIA ROMANA DE AUTOMOBILISM SPORTIV)....sincer nu cunosc detalii si nici cum sa infiintat, presedinte stiu ca este OVIDIU MAZILIU... ce mai stiu ca FRAS este in RAZBIU cu FRAK ( FEDERATIA ROMANA de AUTOMOBILISM si KARTING)ACR... si asta nu e bine pentru piloti....
Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu View Post
Ce scaun se va folosi la TG86 ? sau ce sursa pentru scaun? se va construi unul artizanal din tabla de aluminiu... am schita o sa o postez mai tarziu
Nea Tibi e interesanta descrierea confectionarii CUTIEI eu am schitele de la Ernestin, o parte din ele si o sa le studiem... o sa le afisez aici si poate intelegem ceva....
nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-13, 13:56   #2843
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Vrea sa va impartasesc si voua o pagina de pe FB care m-a impresionat.
La ei se poate si la noi nu? de ce? Iam arato so lui Nelutzu.
Este vorba de o gramada de fotografii excelente facute la vecinii nostrii unguri in anii `70 - `80 la raliuri si VTM( ce ne intereseaza pe noi) O sa gasiti o multime de monoposturi frumoase ale ungurilor care ptr vremea respectiva erau totusi ceva.
Daca aveti timp va puteti delecta ...
PS: asa cum ii spuneam si la Nelutzu ca marele regret al meu este ca la ei se poate si la noi, NU! Adica o multime de poze, frumos aranjate ope categorii si ani. Istorie adevarata,ce mai...
La noi trebuie sa bantui jumate de internet sa gasesti cateva poze. Iar daca nu am fi facut aici topicul asta, unde fiecare ne-am adus aportul cu ce a putut fiecare,istoria ar fi fost si mai saraca...din pacate!!!

https://www.facebook.com/MagyarAutoversenyek?fref=ts
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 09-03-13, 18:54   #2844
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by nelutz69 View Post
Stii cand sant stresat ma apuca desenatu
NELUTUUUUUUUU' ESTI DE BELEA...nu cred ca este acum momentul sa fi stresat pt ca toti avem probleme si le vom da la spate sa scapam de ele...eu am glumit si vad ca si Mitica Rusanescu mia dat raspuns...este normal ca '87-'88 nu am mers si lui Werner i sa atribuit #meu 112, dar sa faci asa peste noapte post-cardul asta este de neimaginat...TU NU DORMI NOAPTEA ????....iti mai dau somn de la mine e GRATIS !!!
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !

Last edited by cornel1955; 09-03-13 at 19:18.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-13, 19:07   #2845
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Cutia de viteza cum a fost conceputa atunci si partial realizata cu mijloacele technice de atunci cred ca a fost 86
Faza 1toate pinioanele,sincroanele au fost demontate,am folosit de fapt numai cele 2 axe pe urma am desenat si confectionat pinione cu craboti si dantura dreapta ca model am folosit cutia de viteze dela un motor de motocros CZ250 cmc
Faza 3 maine sau diseara
cu drag T.Gedeon
Ce bandit erai si tu credeai ca eu nu stiu ?...stiam de la Titi Surloiu unde mai beam o cafea seara la el acasa cu nevastamea...Titi Surloiu a fost si el motociclist si sia dat seama imediat...un om care a trecut cu vederea treaba asta si multe alte "smecherii" ale noastre in folosul performantelor ...probabil ai folosit sistemul clasic sau "harta" cum se numeste popular....BRAVO!!! uite mie nu mia dat in cap atunci si din cauza asta tu esti in Germania si eu in romania
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-13, 19:16   #2846
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
La noi trebuie sa bantui jumate de internet sa gasesti cateva poze. Iar daca nu am fi facut aici topicul asta, unde fiecare ne-am adus aportul cu ce a putut fiecare,istoria ar fi fost si mai saraca...din pacate!!!
VENI, VIDI,VICI...am vazut iar motivul pt care la noi nu se poate este simplu : Circuitul de F1 la Hungaroring sa deschis in '86...in romania nici acum dupa atati ani nu avem un circuit omologat ...poate la Brasov sa iasa ceva
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-13, 19:53   #2847
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by Rusanescu View Post
Taxele de omologare pe plan national sunt cuprinse in Normele financiare 2013: 2500 de euro pentru automobile si 500 de euro pentru fiecare kit/subansamblu, echivalent in lei, urmand a fi aprobate in Adunarea Generala din data de 09.03.2013.
este aberant !!! ce munca trebuie sa faca ei de banii astia ?????????...au facut ei masina pe banii lor ????...au adus ei un proiect sau au inlesnit constructia unei masini ?????...si se mira ca sportul auto in romania este in declin...cum poate un tanar pilot sa alerge si poate sa se si afirme cand aude de tarife draconice ca astea + taxe participare, iar locul 1 probabil este undeva la 100-200 ron ???...eu personal sunt dat peste cap cu ultimele regulamente si tarife care le consider o ingradire a sportului cu motor in romania...si sa se supere pe mine cine vrea
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-13, 20:27   #2848
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu View Post
Ce scaun se va folosi la TG86 ? sau ce sursa pentru scaun?
Intreb, intrucat pentru masina mea de concurs caut o scoica ( chiar fara omologare ) si tot ce am gasit = probat sunt inguste la baza ! au cca 35 cm si...cautam unul usor si bun pentru un " latifundiar "'!!
mai slabeste pana la 35 cm ...va merge si masina mai repede

Last edited by cornel1955; 09-03-13 at 20:32.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-13, 20:41   #2849
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Thumbs up Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
NELUTUUUUUUUU' ESTI DE BELEA...nu cred ca este acum momentul sa fi stresat pt ca toti avem probleme si le vom da la spate sa scapam de ele...eu am glumit si vad ca si Mitica Rusanescu mia dat raspuns...este normal ca '87-'88 nu am mers si lui Werner i sa atribuit #meu 112, dar sa faci asa peste noapte post-cardul asta este de neimaginat...TU NU DORMI NOAPTEA ????....iti mai dau somn de la mine e GRATIS !!!
Am facut doua dar am postat cate unul, am vrut sa te bucuri de doua ori de aia celalant il pun acum
#112 Cornel Bibiri / Formula Easter 1986

#146 Cornel Bibiri / Formula Easter 1988
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Cornel Bibiri 146.jpg
Views:	37
Size:	322.7 KB
ID:	2713597  
nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-13, 20:47   #2850
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Am postat ceva si nu apare ce gusteru meu se intampla?
nelutz69 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -