Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 07-03-13, 13:28   #2791
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Ce-mi place cum ne da informatii Nea Tibi cu taraita, unii stam cu ochii beliti pe-aci doar-doar mai ciupim vreo informatie si dumnealui i-e teama ca ne plictiseste!
Eu sunt curios si cam cum era construita monococa de aluminiu, dar inca n-am aflat nici din ce fel de teava e cadrul la care lucreaza nelutu cu George. Secretosi
Nu este nimeni secretos John dar anumite detalii trebuie pastrate pt cei care fac aceste masini si altele din sfera auto...altfel nu faci performanta....ce crezi ca la F1 sau MotoGp nu se ascund unii de altii ? ...sa vezi mancatorie si spionaj acolo nu ca la noi...monococa de aluminiu a fost facuta din mai multe elemente profilate care in final asamblate iesea o piesa extrem de sigura la impact frontal, lateral sau rasturnari...zbura tot din ea dar tu ramaneai acolo intact ....componentele din tabla de aluminiu erau unse cu un adeziv special si nituite imediat...cam 2000 de nituri pe monococa....dupa aia se montau bascule si fuzete si alte anexe...ai vazut ca nu suntem secretosi ?
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-13, 21:09   #2792
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

cred ca timpul secretelor a trecut,draga Johncea ce priveste cadrul la care lucreaza Nelutzu,teava afost trasa,dimensiunea nu mai stiu,dar cred ca poate fi masurate.sigur este mai subtire decit primul meu Easter care a fost prea masiv si mult prea greu.Cea ce mai pot spune este ca dupa ce a fost gata sudat,afost detensionat lam bagat cu tot cu dispozitiv intrun cuptor mare citeva ore si lam llasat sa se raceasca .am avut un prieten CTCist care a controlat tot procesul.Cornele sa nu razi acum,dar asa am fost eu si asa sint si acuma chiar in noul meu Hobby.
cea ce priveste Monococa in mare esteasa cum a descris Cornel,adezivul a fost un lipici din 2 componente care se lipea peste tot si putea de trasneste,dar a fost necesar pentru evitarea fisurilor.Daca mai ai intrebari ti le raspund cu placere
T.Gedeon
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-13, 21:24   #2793
Rusanescu

Stage 5
 
Rusanescu's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

La pagina 185, nr. 2773 am postat lista cu nr. de licență din 1988.
Sper că le-ați văzut, īn special Neluțu.

Baftă la meci! Tot așa pānă la final!
Rusanescu is offline   Reply With Quote
Old 07-03-13, 21:36   #2794
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Cornele sa nu razi acum,dar asa am fost eu si asa sint si acuma chiar in noul meu Hobby.
T.Gedeon
Cum dracu' sa rad cand era de plans cum ne chinuiam pe vremuri sa facem tot felul de artificii tehnice care azi nu crede nimeni ca erau realizabile atunci si le gasesti acum pe tava la niste preturi pe masura...ia sa ne mai veselim cu "niste amintiri" de la Gutai si Satu Mare 1986
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Gutai satu mare 86.jpg
Views:	83
Size:	1.16 MB
ID:	2712069  
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-13, 22:02   #2795
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Va multumesc tuturor pt informatii!
Adezivul banuiesc ca era ceva A+B, Araldite sau pe-acolo, din ala care pute a untura de peste Radu Dumitrescu imi povestea recent ca incepuse constructia unui Easter cu monococa de aluminiu insa zicea ceva de sudura... Ideea lipirii + nituri mi se pare net superioara - la urma urmei si Lotus-ul (de strada) e tot lipit! Banuiesc ca acea "cada" era asemenatoare cu actualele cockpituri din fibra de carbon de la monoposturi, corect?
Cornel, eu stiu ca exista multe secrete, dar cred ca aici deja vorbim de istorie in automobilismul romanesc, nu cred ca e vb de spionaj, nu vand nimanui informatiile! Eu am vazut aceste masini pe pista in anii 85-90 si cand vad acum ca mai exista unele din ele si se fac eforturi pentru a fi restaurate parca ma furnica. Nu stiu ce e in sufletul lui Nea Tibi revazand masina pe care a construi-o si cu care a alergat dupa atatia ani...
Asa cum am mai spus, la vremea respectiva eram mai atras de turisme. Dupa ani si ani insa, cu putina experienta in facut un soi de masina de curse "pe soba in garaj" dintr-o epava - incomparabil cu ce ati facut voi, fara indoiala, nu ma intelegeti gresit - imi dau seama ce realizari fantastice au fost/sunt, iar faptul ca stam aici de vorba cu oameni care au scris istorie (desi in afara de topicul asta nu stiu sa se fi scris prea mult, si e pacat) in sportul auto romanesc este fabulos! Iar ca pasionat de automobile si tehnica lor sunt curios sa stiu cat mai multe. Recunosc ca mai am vise legate de constructia unei masini de curse, insa realist vorbind, sansele sa fac asa ceva, cel putin in viata actuala, sunt extrem de apropiate de zero Plus ca, si daca sa zicem ca as construi-o, uitandu-ma la cat s-au chinuit altii cu monoposturi de-a gata care trebuiau doar adaptate pt coasta, sigur n-as apuca sa o setez astfel incat sa se poata si merge cu ea. Pe de alta parte nu cred ca am nici "sange in instalatie" sa concurez cu un monopost, la mine oricum primeaza placerea de a surubari.
Numai bine tuturor! Si nu uitati sa ne mai impartasiti cate ceva, sa ne tina baietii la curent cu progresul lucrarilor, mai uitam de belelele zilnice

Last edited by john17; 07-03-13 at 22:09.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-13, 22:05   #2796
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Maine voi cauta poza facuta de mine cu acordul lui Toomas Napa referitor la barile antiruliu fatza -spate REGLABILE IN MERS IN TIMPUL ANTRENAMENTELOR !!!... erau pe cablu si cu niste parghii stil schimbator Shimano ca la biciclete...Easterele Estonia au fost revolutionare atunci prin solutiile tehnice adoptate si trebuia sa fii "bagacios" ca mine sa fi lasat sa le faci poze...sper ca Andris Stals nu se va supara ca am postat o poza cu Toomas Napa sorry for posting this picture Andris, i hope you'll forgive me
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Napa72.jpg
Views:	61
Size:	48.0 KB
ID:	2712114  

Last edited by cornel1955; 07-03-13 at 22:11.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-13, 22:12   #2797
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Am tot vrut sa intreb: nu era voie cu aripa fata (elementul aerodinamic, nu la roata) sau nu ati considerat necesara apasarea aerodinamica suplimentara?
Later edit: vad ca unele masini aveau, deci interzis n-ar fi fost, dar unele n-au... Si cred ca e importanta!

Last edited by john17; 07-03-13 at 22:14.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-13, 22:12   #2798
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
... dar inca n-am aflat nici din ce fel de teava e cadrul la care lucreaza nelutu cu George. Secretosi
o sa fac in curand toate masuratorile si chiar cadrul va fi cartografiat( asa se zice? .. ) si o sa montez schita, nu e secret ci chiar placere sa dezvalui ce mesteri au fost "mosii nostri" Hi Hi ....
Quote:
Originally Posted by Rusanescu View Post
La pagina 185, nr. 2773 am postat lista cu nr. de licență din 1988.
Sper că le-ați văzut, īn special Neluțu.
Baftă la meci! Tot așa pānă la final!
Am vazut, multumesc, e interesanta lista dar trebuie sa discutam inca pe ea, mie ceva nu imi iese... la meci nu ma uit, am fost prins cu beleaua asta de EASTER cu masuratori, desene si schite ...

azi am facut meserie de ingineri, fara salopete doar cu linearul,pixul si hartia, hmmm? faina meserie
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSCF2847.jpg
Views:	67
Size:	559.1 KB
ID:	2712156   Click image for larger version

Name:	DSCF2848.jpg
Views:	46
Size:	567.6 KB
ID:	2712157   Click image for larger version

Name:	DSCF2845.jpg
Views:	41
Size:	536.6 KB
ID:	2712158  

Click image for larger version

Name:	DSCF2849.jpg
Views:	32
Size:	597.2 KB
ID:	2712159   Click image for larger version

Name:	DSCF2846.jpg
Views:	39
Size:	4.01 MB
ID:	2712160   Click image for larger version

Name:	DSCF2704.jpg
Views:	48
Size:	620.5 KB
ID:	2712161  

Click image for larger version

Name:	DSCF2712.jpg
Views:	50
Size:	559.3 KB
ID:	2712162   Click image for larger version

Name:	DSCF2714.jpg
Views:	39
Size:	579.4 KB
ID:	2712163   Click image for larger version

Name:	DSCF2715.jpg
Views:	29
Size:	3.59 MB
ID:	2712164  

__________________
SOLENZA FT / Resita
nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-13, 22:16   #2799
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Pai "mosii" lucrau cu pixul si hartia, voi ati pus repede laptopul pe cadru! Sacrilegiu
john17 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-13, 22:18   #2800
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

CANTARUL

Deci cadrul asa cum e acum in acest stadiu cantareste:56,50kg sper ca nu e in categorie cu BUTE
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSCF2800.jpg
Views:	70
Size:	517.1 KB
ID:	2712176   Click image for larger version

Name:	DSCF2801.jpg
Views:	48
Size:	585.4 KB
ID:	2712177   Click image for larger version

Name:	DSCF2802.jpg
Views:	32
Size:	465.5 KB
ID:	2712178  

Click image for larger version

Name:	DSCF2803.jpg
Views:	31
Size:	582.1 KB
ID:	2712179   Click image for larger version

Name:	DSCF2805.jpg
Views:	34
Size:	458.9 KB
ID:	2712180   Click image for larger version

Name:	DSCF2806.jpg
Views:	61
Size:	600.4 KB
ID:	2712181  

nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-13, 22:22   #2801
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Va multumesc tuturor pt informatii!
Adezivul banuiesc ca era ceva A+B, Araldite sau pe-acolo, din ala care pute a untura de peste
Numai bine tuturor! Si nu uitati sa ne mai impartasiti cate ceva, sa ne tina baietii la curent cu progresul lucrarilor, mai uitam de belelele zilnice
A+B era sau ceva similar ca asta ne dadeau comunistii atunci...cu alergatul ai dreptate...nu poti face fata financiar prea usor la o asemenea investitie...la Easter scapi mai "usor" dar un F3 sau un Radical cu motor de Hayabusa care e visul meu te duce la peste 20.000 euroi la mana a doua...si dupa aia urmeaza consumabilele si TAXELE DE INSCRIERE care te darama intrun sezon...sauzim de bine ca belele curg pe langa noi
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-13, 22:26   #2802
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
un Radical cu motor de Hayabusa care e visul meu
SI AL MEU!!! Daca faci tu matrita ma inscriu la o "coaja" de genu' celei de Radical, chit ca o expun in gradina fara sasiu si nu ma dau niciodata cu ea!
Hai sa lasam taxele, abia reusesc sa ma dau la 1-2 etape/sezon cu cotetzul pe care il am functional in garaj, si alea pe sponci...
FANTASTIC DE USOR cadrul!!!! Cand vezi atatea tevi te astepti la mai mult, mult mai mult! Iar la cate zabrele are cred ca e super rigid.

Last edited by john17; 07-03-13 at 22:28.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-13, 22:30   #2803
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Si mi-a mai traznit o idee am luat 2 bucati cearceaf albe si le-am asezat pe platoul de sub terasa unde lucram, am carat cadru acolo si l-am postat pe acea suprafata alba de cearceaf ca sa pot face poze de deasupra lui si sa nu ma deranjeze alte obiecte care ar fi iesit in cadre... asa il puteti studia si voi mai bine... urmeaza sa fac si desenele tehnice a acestui cadru

Deci facem si munca de cercetare si studiu ha ha.... acum astept sa ne cheme cei de la uzina sa ducem Cadru, Jantele si ce mai trebuie la SABLAT apoi la zincat...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Image11.jpg
Views:	61
Size:	313.2 KB
ID:	2712189   Click image for larger version

Name:	DSCF2797.jpg
Views:	55
Size:	1.73 MB
ID:	2712190   Click image for larger version

Name:	DSCF2786.jpg
Views:	57
Size:	432.2 KB
ID:	2712191  

Click image for larger version

Name:	DSCF2788.jpg
Views:	54
Size:	689.5 KB
ID:	2712192   Click image for larger version

Name:	DSCF2790.jpg
Views:	46
Size:	566.3 KB
ID:	2712193   Click image for larger version

Name:	DSCF2792.jpg
Views:	40
Size:	348.8 KB
ID:	2712194  

Click image for larger version

Name:	DSCF2793.jpg
Views:	34
Size:	459.9 KB
ID:	2712195  
nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-13, 22:33   #2804
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by nelutz69 View Post
CANTARUL

Deci cadrul asa cum e acum in acest stadiu cantareste:56,50kg sper ca nu e in categorie cu BUTE
Hehehehe lasal dracu' pe Bute...e de bine, este in "parametrii"...restul de anexe le stiu greutatea brate, fuzete, suspensiile date in poze si restul...ma intereseaza greutatea NESUSPENDATA de calculat asta include si rotile complete normal...fuzetele si brate cu suspensii pe PM ...asa cum zicea si John e un sacrilegiu cu Laptopul acolo...."ai sarit din tiparul de atunci"....stii ca si americanii aia care reconditioneaza masini vechi lucreaza PE HARTIE cu schite ad-hoc si important este sa iasa perfect
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-13, 22:38   #2805
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Am tot vrut sa intreb: nu era voie cu aripa fata (elementul aerodinamic, nu la roata) sau nu ati considerat necesara apasarea aerodinamica suplimentara?
Later edit: vad ca unele masini aveau, deci interzis n-ar fi fost, dar unele n-au... Si cred ca e importanta!
este perfect in regulament si conteaza f mult...eu nu am avut si se simtea...problema ca la VTM ai o inclinatie iar la circuit alta...la VTM chiar este de belea pt ca noua ne cam fugea fatza si jonglam din anvelope si din presiunea in ele
cornel1955 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -