Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 14-02-13, 11:27   #2611
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Hallo
in acel timp exista pentru motorul Dacie 1300 folosit in Easter un regulament ce putea fi modificat cred ca asemanator cu grupa A.Motorul lui Ernest a avut in acel timp "aproape" acelasi modificari ca si motorul meu eu am colaborat cu Ernest il cunosc de foarte mult timp, inca din vremea mea ca motociclist la CSMResita ma ajutat si atunci foarte mult
Hallo BTL gordini daca te intereseaza,am sa fac o lista cu modificarile mele.Ceau T.Gedeon
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 14-02-13, 18:18   #2612
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by BTL-gordini View Post
Poti sa enumeri modificarile facute?ne-ar fi si noua de ajutor si poate mai invatam una alta
Pana apare Tibi pot sati ofer eu niste info si sigur Tibi le va completa cu succes pt ca el amers pe motorizare Dacia iar eu pe Lada...in principiu modificarile sunt cam aceleasi difera numai diametre la supape, usurari si altele...sa incepem :
Chiulasa: arcuri mai tari sau duble (se poate...unii o sa spuna ca nu dar eu am mers cu ele ) talere din dural pt racire mai buna si saibe de duramit sub arcuri pt izolatie termica...supapele marite asta iti va spune Tibi cat, canale admisie evacuare marite si lustruite sati faci mustata in ele !!! atentie sa nu dai in canalele de apa !!!!!!!! ...poti lua din chiulasa 5 mm fara probleme...7 mm sunt la limita...oricum si asa trebuie sa frezezi in pistoane....bunnnnn
USURARI : biele 510 parca originalul si 420 tuning perfect echilibrate si lustruite, la arbore se poate "da jos" 1 kg, volanta nu mai stiu dar se face subtire rau ...daca te tine buzunaru' disc de ceramica si tot ansamblul arbore-volanta-placa echibrat sub 1 gram la 40.000 ture (asa era al meu si la Dacia si la Lada facute la fostul INMT)...la pistoane se poate umbla la usurari dar este o treaba delicata si de mare precizie...
AXA cu came...eeeeee aici e buba ! iti trebuie o axa cu came cu alte incrucisari, adica avans la deschidere si intarziere la inchidere...profilul la came poate fi normal sau "cu palier" adica tine supapa deschisa in punctul ala la fel, automat si inaltarea la supape trebuie mai mare, in functie de axa se calculeaza "sherpii" si evacuarea finala Tibi poate sati dea formula...exista varianta 4-2-1 sau 4-1 cum am mers eu...e simplu nu e mare inginerie daca te pricepi un pic...noi leam facut fara 10 mii de testere si electronice si au mers perfect...leam facut cu cronometrul in mana... daca esapamentul se franjureaza la capat ceva e gresit si gazele nu rezoneaza ok
pompa de ulei cu debit marit, radiator de ulei si mai sunt foarte multe alte "secrete"....GATA DEOCAMDATA...TO BE CONTINUED !!! Vine Tibi acum cu completari/modificari si date noi ....masa cine o da pt ponturi ??? heheheheee !!!
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !

Last edited by cornel1955; 14-02-13 at 18:44.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 14-02-13, 22:25   #2613
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Hallo BTL gordini daca te intereseaza,am sa fac o lista cu modificarile mele.Ceau T.Gedeon
Ne interesaeaza pe toti nu numa pe BTL
Am observat ca ati avut mai multe masini, sau mai multe carene diferite in decursul anilor... povestitine despre fiecare cate putin...

1 Avem masina #115 Rosu/Alb/Negru CPP1986 Riga #115 – Tiberiu Gedeon


2 Avem masina #115 Rosu/Galben CPP 1988 Riga – Tiberiu Gedeon


3 Avem masina #7 Galbena (nu stiu anul) ??? Valea Domanului Resita
__________________
SOLENZA FT / Resita
nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-13, 10:57   #2614
BTL-gordini

Stage 5
 
BTL-gordini's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,213
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Multumesc Cornele pt. informatii,si tin sa precizez ca multa lume se ascunde cu referire la modificarile facute la dacie, mai ales acuma dupa ce au apus demult acele vremuri.Vorba mea "trecem peste ". Nu ca ar fi greu de facut toate acele modificari in ziua de astazi si mai ales cu tehnologia de care dispunem, dar lipsa de informatie precum si cunostintele putine despre tot ce s-a modificat fie in curte fie in fabrica ,nu putem sa readucem la viata entuziasmul unora care mai vor sa faca ceva.
Referitor la evacuare am dat la cineva sa-mi confectioneze(Vezi foto)" serpisorii'' 4-1, si imi place cum merge, acuma intrebare: teava de 40mm a-ti folosit-o vreodata ? precum si evacuarea finala tot de 40mm.
Cum vi s-au parut carburatoarele weber dcoe fie ele de 45 sau 40?
O intrebare la care gandesc de mult timp si nu am reusit sa aflu un raspuns :
din toate moficarile aduse unui motor de dacia cu toate piesele dacia si nu de alta marca,cati cp pot fi scosi max.?fara turbo,compresoare,etc.

Nelutule va trebuii sa iti iei "bon de ordine" si sa astepti la rand
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	54
Size:	3.12 MB
ID:	2690448   Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	42
Size:	188.1 KB
ID:	2690449   Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	52
Size:	3.17 MB
ID:	2690454  

Click image for larger version

Name:	020.jpg
Views:	30
Size:	3.17 MB
ID:	2690461  
__________________
BTL-gordini is offline   Reply With Quote
Old 15-02-13, 11:48   #2615
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Hallo
du ai observat foarte bine,de fapt am construit 3 eastere
Primul impreuna cu Tibi Ciurciu dupa un plan facut de Pisti Meszaros
cadru de teava,motor si cutie Dacia 1300 cred ca a fost in anul 1982 eu am participat numai la coasta am avut in primul an numai licenta de coasta.
Din pacate masina a fost foarte grea undeva pela 600kg.in iarna 82/83 am usurat aproximtiv 100 de kg,mai mult nu am putut.Eu mai am citeva poze(masina a avut nr.16)dar nu stiu cum sa bag pozele in ForumMasina am vinduto lui Cioca cred ca in anul 84 duap incheierea campionatului
despre primul easter deocmdata atit
Am o rugaminte la domnul Rusanescu unde gasesc regulamentul technic pentru Easterul de atunci.Multumesc
BTL gordini eu pot sa descriu destul de amanuntit cum am pregatit motorul meu de atunci fara secrete,dar vreau sa spun de la inceput ca este o munca de "chinez batran"pregatirea unui motor,nu ajunge numai inlocuirea unor componente
data viitoaore mai mult
Cu drag T.Gedeonl
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-13, 12:15   #2616
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Pozele sunt foarte simplu de pus! Dupa ce deschizi "post", putin mai jos de chenarul unde deobicei scrii,exista un buton "Manage Attachaments" . Dai click pe el si iti apare un chenar ca si in imaginea pe care o voi atasa ca sa vezi cum e. Apoi dai acolo pe "CHOSE" alegi poza, apoi dai pe butonul UPLOAD. dupa ce a treminat de uploadat poza si dupa ce aiterminat de scris dai normal "Submit reply".
Succes Tibi si asteptam pozele
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	jyjyujyuu.JPG
Views:	34
Size:	188.4 KB
ID:	2690511  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 15-02-13, 12:53   #2617
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by BTL-gordini View Post
Multumesc Cornele pt. informatii,si tin sa precizez ca multa lume se ascunde cu referire la modificarile facute la dacie, mai ales acuma dupa ce au apus demult acele vremuri.Vorba mea "trecem peste ". Nu ca ar fi greu de facut toate acele modificari in ziua de astazi si mai ales cu tehnologia de care dispunem, dar lipsa de informatie precum si cunostintele putine despre tot ce s-a modificat fie in curte fie in fabrica ,nu putem sa readucem la viata entuziasmul unora care mai vor sa faca ceva.
Referitor la evacuare am dat la cineva sa-mi confectioneze(Vezi foto)" serpisorii'' 4-1, si imi place cum merge, acuma intrebare: teava de 40mm a-ti folosit-o vreodata ? precum si evacuarea finala tot de 40mm.
Cum vi s-au parut carburatoarele weber dcoe fie ele de 45 sau 40?
O intrebare la care gandesc de mult timp si nu am reusit sa aflu un raspuns :
din toate moficarile aduse unui motor de dacia cu toate piesele dacia si nu de alta marca,cati cp pot fi scosi max.?fara turbo,compresoare,etc.

Nelutule va trebuii sa iti iei "bon de ordine" si sa astepti la rand
Dupa discutii purtate cu cineva care s-a mai dat pe la un raliu , o coasta cu o dacie modificata....dar modificata destul de bine fiinda era sus pus , am inteles ca avea 90 sau 115 cai. Sper sa nu ma insel. Cand ma intalnesc cu el il intreb sigur. Nu cred ca intra in categoria asta pt ca avea chiulasa de alpine.
__________________

2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-13, 14:48   #2618
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Pozele sunt foarte simplu de pus! Dupa ce deschizi "post", putin mai jos de chenarul unde deobicei scrii,exista un buton "Manage Attachaments" . Dai click pe el si iti apare un chenar ca si in imaginea pe care o voi atasa ca sa vezi cum e. Apoi dai acolo pe "CHOSE" alegi poza, apoi dai pe butonul UPLOAD. dupa ce a treminat de uploadat poza si dupa ce aiterminat de scris dai normal "Submit reply".
Succes Tibi si asteptam pozele
hallo
prima incercare cu poza
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	easter 013.jpg
Views:	168
Size:	65.4 KB
ID:	2690621  
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-13, 15:41   #2619
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
hallo
prima incercare cu poza
mergeeeee ! super!
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 15-02-13, 17:31   #2620
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
hallo
prima incercare cu poza
fantastic, poze noi Ha ha.. promiy ca in scurt timp vin si eu cu noutati

va reamintesc de filmul de la Schleizer Dreieck clasa E1300 EASTER CPP 1986 VIDEO https://youtu.be/_MwN0EyoR8E

Pokallauf für Frieden und Freundschaft der sozialistischen Länder am 03.08.1986 auf dem Schleizer Dreieck der Klasse E1300. Livemitschnitt - by GRJTV
nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-13, 17:39   #2621
nelutz69

Stage 5
 
nelutz69's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of:
[DAEWOO]
[DACIA]
Arrow Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Va rog sa va uitati atent la poza asta, este sau nu de la Resita? e o poza care nu se cunosc pilotii si motoarele de cei catre o au postata.... mie asa mi se pare ca e virajul din colt de la fosta frizerie din Lunca Pomostului spre Politie oare???

nelutz69 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-13, 19:07   #2622
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by BTL-gordini View Post
Multumesc Cornele pt. informatii,si tin sa precizez ca multa lume se ascunde cu referire la modificarile facute la dacie, mai ales acuma dupa ce au apus demult acele vremuri.Vorba mea "trecem peste ". Nu ca ar fi greu de facut toate acele modificari in ziua de astazi si mai ales cu tehnologia de care dispunem, dar lipsa de informatie precum si cunostintele putine despre tot ce s-a modificat fie in curte fie in fabrica ,nu putem sa readucem la viata entuziasmul unora care mai vor sa faca ceva.
Referitor la evacuare am dat la cineva sa-mi confectioneze(Vezi foto)" serpisorii'' 4-1, si imi place cum merge, acuma intrebare: teava de 40mm a-ti folosit-o vreodata ? precum si evacuarea finala tot de 40mm.
Cum vi s-au parut carburatoarele weber dcoe fie ele de 45 sau 40?

Nelutule va trebuii sa iti iei "bon de ordine" si sa astepti la rand
Ai dreptate si asta sustin sus si tare ca nu trebuie uitate masinile vechi...nu ca nu sunt receptiv la nou dar masinile alea parca aveau viatza in ele...traiau alaturi de tine...cu "serpii" mi se par prea scurti (mai dale boabe sai lungesti) hehheee... pt 1300-1400, solutia 4-1 am aplicato eu dar final era "trombonul de acordare" undeva la 50-55 mm...era exact ca la trompeta...se plimba 10-15 cm pe finalul de la sarpe care la mine avea 60 cm...suma diametrelor la serpi este la final cam 2/3 din ei la 4-1 (din cate tin minte) si 4-1 este de turatie mare iar 4-2-1 este de cuplu deci se refera la un motor pregatit pentru cu cuplu jos ...la teava serpii erau din cat mai stiu de 36-38 mm uniti in 52 si trombonul de 55....asa era la mine...era bine era rau, masina a mers impecabil....cate ture face motorul tau IN SARCINA deci la drum, daca lai testat? referitor la carburatie noi nu am avut voie decat cu carburatorul de serie modificat la liber si din '88 cu carburatoare orizontale la motorizare de Lada 1600...eu personal nu leam folosit...

Last edited by cornel1955; 15-02-13 at 19:12.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-13, 19:30   #2623
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Treaba cu "munca de chinez batran" poti sa o mai spui o data Tibi....este ENORM DE MUNCA si ce am dat eu pe aici este un indicator nu realizarea unui motor tare...daca vreti este orientativa....performanta asa cum am mai spus consta in multe alte secrete si giumbuslucuri care leam facut noi atunci....pregatesc un dosar complet cu toate "minunile " care le faceam atunci, pentru tinerii care au incredere in batrana Dacie....toti o sa ma barfeasca acum citez "PAI BAI TU DE CE AI MERS PE LADA 1300 SI 1600 ?".....raspunsul este simplu :atunci nu aveam posibilitate de seturi motor fratuzesti si Dacia crapa cu brio....Lada nu am reusit sa distrug motorul....acum ai acces la piese originale si se poate face o Dacie sa mearga bomba si fiabila ....pana si suruburile de biela pot fi originale....cu toate solutiile minune de filete de atunci se desfaceau dupa o dubla coasta -circuit

Last edited by cornel1955; 15-02-13 at 19:35.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-13, 20:46   #2624
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Hallo BTL gordini
pentru a puea spune daca evacuare ta este buna sau mai putin buna ar trebui sa stiu despre ce motor este vorba si ce vrei sa faci tu cu motorul.Pentru un motor de cursa es te nevoie ca cele 4 tevi care ies din chilulasa sa aibe acalasi diametru si aceiasi lungime(foarte important) din poze cred ca la evacuarea ta sint tevile de lungime diferita
Hallo Cornel
din pacate cu calitatea pieselor ai dreptate.pe deasupra motorul de Dacia a fost un motor technik depasit in special axa cu came in bloc,la 8000 de ture era gata
cu drag Tibi
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-13, 01:35   #2625
Azchemotor

Stage 2
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 69
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

George Burianu
http://gsptv.ro/stiri/masina-un-vis-...rand-prix.html
Azchemotor is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -