29-05-11, 12:02
|
#1366
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Când au început circuitele în România?
PRIMUL MARE PREMIU AL REPUBLICII POPULARE ROMANE – 7 iunie 1948
Posted on octombrie 14, 2008 by artblinkeye
peste 40000 de persoane a asistat la Marele Premiu.
“Triumful sporturilor cu motor din tara noastra este un fapt implinit”
TRAIAN MATEI, ION SPICIU, WALTER AGATON, NICULAE NICULICI, ALEXE DE VASSAL SI ALEXANDRU FRIM INVINGATORII ZILEI
Ziua de 6 iunie, sorocita MARELUI PREMIU AL REPUBLICII POPULARE ROMANE, spre care in ultimul timp au fost indreptat toate atentiile sportului romanesc, a reusit sa intreaca cele mai optime calcule constituind un triumf complet atat ca organizare cat si in ceea ce priveste calitatea curselor disputate.
O multme imensa, peste 40 000 de spectatori, cifra record in istoria motociclismului si automobilismului nostru, au venit sa ia parte la uriasa manifestatie motociclista de ieri, au umplut tribunele si intreg lungul traseului, au palpitat ca un singur om, impreuna cu concurentii care au creat un spectacol de neuitat.
*
Cursele au inceput la ora 9:30, cand au luat loc in tribuna oficiala d-nii: Dr. Petru Groza, presedintele consiliului de ministri, GH. Gheorghiu Dej, prim-vicepresedinte al Cons. de ministri Teohari Gerogescu, ministru Afacerilor Interne, GH. Vasilichi, ministrul invatamantului public, Miron Constantinescu, ministrul Minelor si Petrolului, Bucur Schiopul, ministrul Comertuui, dupa ce in prealabil toti concurentii motociclisti si automobilisti au luat plecarea in turul de “prezentare”.
*
TRAIAN MATEI
…si-a adjudecat destul de usor primul loc al categoriei, Dumitru Niculici fiind destul de departe de a doilea. Ii urmeaza in oridine Niculae Barza, care a facut o cursa frumoasa si Stefan Nicu, pe micul sau DKW de 125cmc.
ION SPICIU
…a castigat, dupa cum prevazuseram noi, cursa motocicletelor cu atas, intr-un stil categoric. Cuplul Ion Spiciu-Jean Ghisescu a dat dovada de multa virtuozitate si talent.
NICULAE NICULICI si WALTER AGATON
…au furnizat spectatorilor, in cea mai importanta proba motociclista a zilei, momente emotionante prin lupta extraordinar de stransa pe care au dus-o metru cu metru pe cele 35 ture ale parcursului.
Alergatori de super clasa, au facut amandoi o cursa spelndida, memorabila, emotionanta pana la extenuare pentru intreaga asistenta.
Rezultataul, au fost doi invingatori: Walter Agaton pentru clasa 500cmc si Niculae Niculici pentru clasa 1000cmcm, primul dispunand usor de ceilalti concurenti ai clasei superioare.
ALEXE DE VASSAL
…dupa o cursa facuta cu mult “cap”, a reusit sa iasa castigator absolut al celor doua clase de automobile, dupa ce s-a luptat toata cursa cu Petre Cristea. marele favorit, ing. Jean Calcianu, dupa ce a condus 19 ture, luand avans apreciabil, a fost silit sa abandoneze din cauz aunui defect tehnic.
Petre Cristea s-a aratat a fi un tehnician desavarsit, posedand din plin arta virajelor.
REZULTATELE TEHNICE
Motociclete
Categoria sport – clasa 250cmc.
1. Traian Matei (TWN) – 34’31″25
2. D-tru Niculici (Triumph) – 34’44″88
3. Niculae Barza (Yawa) – 35’35″14
4. Stefan Nicu (DKW 225) – 96’53″88
Categoria sport – clasa 1000cmc. atas
1. Ion Spiciu (BMW) – 22’20″10
2. Otto Pffenings (Zundapp) – 23’46″80
3. Sava Stroe (BMW) – 24’16″98
Categoria sport – clasa 500cmc.
1. Walter Agaton (BMW) – 1h08’00
2. Pandele Crasnaru (BMW)
3. Gh.Munteanu(BMW)
Categoria sport – clasa 1000cmc.
1. Niculae Niculici – 1h7’56″76
2. Alexe Gheorghiu – 1h10’31″56
3. Victor Stanescu
4. A. Hessheimer
AUTOMOBILE
1. Alexe de Vassal (BMW 2l) – 40’34″…
2. Petre Cristea (BMW) – 40’51″14
3. Alexendru Frim (Jaguar 3,5l) – 43’13″…
4. Sergiu Nadler (BMW 2l) – 43’17″…
Sursa: http://bogdanvoiculescu.wordpress.co...-7-iunie-1948/
|
|
|
29-05-11, 21:12
|
#1367
|
Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Am postat un "new thread" cum se spune acum pe numele meu (nu aici ,dar tot pe 4tuning) si mi sa taiat...avand in vedere acestea consider ca nu trebuie sa mai deranjez cu prezenta mea umila acest forum indiscutabil cel mai inteligent si cel mai documentat dintre toate de pe 4tuning si care detine ratingul cel mai mare (34000)...urmarit din romania , germania, canada, australia, si din USA...de fosti prieteni ai mei copii ai unor mari piloti de la care am primit telefoane si mesaje...persoanele rauvoitoare ar trebui sa dispara de aici cu concursul....CUI ??? a celor ce ii apara ???...aparati REZULTATE domnilor admini care sunteti ca si copiii nostrii, nu rautati si vorbe in vant ...si atunci vor aparea si Nabosnyi si Peteanu si Mircea Ponta si Zaberca si Kulpinski si multi altii din acea perioada, ca sa respectam ce a inceput Dl. Ioan09...sa auzim de bine ca belele curg....
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
|
|
|
30-05-11, 22:04
|
#1368
|
Stage 2
Join Date: Apr 2011
Posts: 38
|
Re: Când au început circuitele în România?
De 24h nu a mai postat nimeni ? Ce se intampla ? Incep sa cred in "teoria conspiratiei". Dar, nu se poate, hai sa invioram, un pic, atmosfera.
|
|
|
30-05-11, 22:10
|
#1369
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by PoliBuc
De 24h nu a mai postat nimeni ? Ce se intampla ? Incep sa cred in "teoria conspiratiei". Dar, nu se poate, hai sa invioram, un pic, atmosfera.
|
da, da, foarte bine ! parca e regrupare, sau neutralizare ,
ca de schimbat rotile....e prea mare durata
|
|
|
30-05-11, 22:27
|
#1370
|
Stage 2
Join Date: Apr 2011
Posts: 38
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by PoliBuc
De 24h nu a mai postat nimeni ? Ce se intampla ? Incep sa cred in "teoria conspiratiei". Dar, nu se poate, hai sa invioram, un pic, atmosfera.
|
Am uitat sa dau amanunte: 1983, cel putin poza 2 si 3, sigur, Romexpo. Ca un amanunt inedit, cel putin pentru mine, mergeam pentru prima oara si singura, la un circuit, pe gume "racing", de inmprumut. Coechipierul care le detinea "crapase" si a avut bunavointa sa mi le imprumute (Mina Mugurel). Senzatii extraordinare, mergeai ca "pe sine" fata de niste gume "de strada", drept pentru care, chiar nefamiliarizat cu ele, plecand de pe ultimele locuri, in primele trei viraje am depasit, in perioadele de franare, 7-8 concurenti. Si ca sa fie o etapa de neiutat, termin pe 6, federatia "desface" primele 6 masini, deci inclusiv eu. Primii trei descalificati, eu, teoretic pe trei, practic tot pe sase pentru ca arbitrul care ma avea in atentie nu mi-a numarat un tur !!! Asa ca am plecat acasa cu masina in "sacosa". Adica si ... si cu banii luati. Poate sa confirme nea Mitica.
|
|
|
30-05-11, 22:39
|
#1371
|
Stage 2
Join Date: Apr 2011
Posts: 38
|
Re: Când au început circuitele în România?
Am uitat sa specifi un lucru foarte important, recunosc. Am reusit, in 1984 sa termin pe 2, la general, circuit, gr.A, datorita constantei, (locul 4 in fiecare etapa, cu exceptia primeia, am mai spus-o), dar in primul rand, recunosc, am beneficiat de un avantaj, as putea spune, dat de regulamentul tehnic, care "aplatiza" diferentele financiare dintre concurenti, mai bine zis dintre cluburi. A fost primul si singurul an in care s-a alergat numai cu gume de provenienta autohtona, concret, de strada. Altfel, masina era de locurile 6-8.
|
|
|
31-05-11, 22:17
|
#1372
|
Stage 2
Join Date: Apr 2011
Posts: 38
|
Re: Când au început circuitele în România?
Se pare ca vorbesc singur, ca televizoru'. Noroc cu Vali, salutare. Am mai gasit o poza, din '79, Hunedoara, cu multe personaje, unele dintre ele "importante". Hai sa le identificam !
|
|
|
31-05-11, 22:36
|
#1373
|
Stage 2
Join Date: Apr 2011
Posts: 38
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by PoliBuc
Se pare ca vorbesc singur, ca televizoru'. Noroc cu Vali, salutare. Am mai gasit o poza, din '79, Hunedoara, cu multe personaje, unele dintre ele "importante". Hai sa le identificam !
|
Ce se intampla in poza ? Se schimbau amortizoarele ( dupa cum se vede, doi cu sapa sapte cu mapa, c'asa-i la noi, din totdeauna). Nu aveam mijloacele materiale necesare asa ca duceam masinile la remorca, "shtanga", cum vreti sa-i ziceti si, ca sa nu "omoram" amortizoarele pregatite de circuit, (foarte tari) le schimbam. Ajunsesem la performanta de a schimba patru amortizoare intr-o ora. Nu spune mare lucru chestia asta dar trebuie specificat ca unele amortizoare erau cu gaz, cele care se extind in cateva secunde. Capatasem o dexteritate ...
|
|
|
31-05-11, 23:10
|
#1374
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by PoliBuc
Se pare ca vorbesc singur, ca televizoru'. Noroc cu Vali, salutare. Am mai gasit o poza, din '79, Hunedoara, cu multe personaje, unele dintre ele "importante". Hai sa le identificam !
|
Din prima. l-am identificat pe nea Marin Dumitrescu..si parca ar fi si Radu Dumitrescu alaturi....
|
|
|
31-05-11, 23:15
|
#1375
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Apropos de transportul masinilor!
este interesant de spus aici, ca transportul masinii de concurs se facea cu triunghiul rigid ! Imbinat pe nuca la masina catar, si pe 2 balamale verticale la cea purtata, fara sofer, intrucat braca singura !!, da fara sofer !!! si doar cu cheia in contact ca sa ramana deblocat volanul. Ba , unii nu intelegeau in acea vreme, desi le vedeau in mers !
__________________
Recomandam / distribuim doar uleiuri competitive de top infomarbr@gmail.com
|
|
|
01-06-11, 00:29
|
#1376
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by PoliBuc
Se pare ca vorbesc singur, ca televizoru'. Noroc cu Vali, salutare. Am mai gasit o poza, din '79, Hunedoara, cu multe personaje, unele dintre ele "importante". Hai sa le identificam !
|
Radu DUMITRESCU
Marin DUMITRESCU - in stanga
Paul BADEA - ultimul din dreapta
Costel NICHIT - se uita la Badea
|
|
|
01-06-11, 10:26
|
#1377
|
Stage 2
Join Date: Apr 2011
Posts: 38
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by Rusanescu
Radu DUMITRESCU
Marin DUMITRESCU - in stanga
Paul BADEA - ultimul din dreapta
Costel NICHIT - se uita la Badea
|
Cel inalt, cu mainile in buzunare - Sergiu Celebidache.
Cel mititel de langa, cu fes si ochelari de soare - Mihai Alexandrescu.
Ceilalti sunt mecanicii lui Mihai, cel de langa nea Marin este un simpatizant, coleg de facultate, Doru Sinca. Eu, Sergiu, Radu si Paul am fost colegi de grupa chiar, Fac. de Transporturi A.R. promotia 1981. Mihai este cu cativa ani mai mare, absolvent a aceleiasi facultati.
|
|
|
01-06-11, 22:41
|
#1378
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Va salut pe toti... hehe, sa bagati material pana ce vin si eu acasa.... va salut cu respect.
PS... aici in Trento o sa am in iulie etapa de campionat european, cursa Trento-Bondone `61 .. o sa-l vad pe Fagioli si pe Merlli in actiune, iar ca incheiere va spun ca LOLA F3000 Cosword a lui Lucien Hora a fost cumparata de aici de la Trento... Zilele astea cand am timp, o sa vizitez cluburile de Vitezisti, pt ca aici cluburile sunt multe , e un fel de sport de masa aici.
__________________
SOLENZA FT / Resita
Last edited by nelutz69; 01-06-11 at 22:52.
|
|
|
02-06-11, 07:07
|
#1379
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by nelutz69
Va salut pe toti... hehe, sa bagati material pana ce vin si eu acasa.... va salut cu respect.
PS... aici in Trento o sa am in iulie etapa de campionat european, cursa Trento-Bondone `61 .. o sa-l vad pe Fagioli si pe Merlli in actiune, iar ca incheiere va spun ca LOLA F3000 Cosword a lui Lucien Hora a fost cumparata de aici de la Trento... Zilele astea cand am timp, o sa vizitez cluburile de Vitezisti, pt ca aici cluburile sunt multe , e un fel de sport de masa aici.
|
te asteptam cu noutati. cu identificari de poze grup, de piloti...etc....
|
|
|
04-06-11, 06:43
|
#1380
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Cam multa liniste pe aici ! Ia sa ne mai amintim cate ceva, va rog.
Desfasurarea circuitelor de viteza la Braila intre '76...82, apoi cel de la Galati, si cateva raliuri zonale ori internationale a adus in concursuri si masini si oameni care s-au straduit sa participe cu curaj alaturi de " senatorii " podiumurilor. Chiar daca, nu au format primul esalon, pentru stradania lor, pentru vointa si efortul depus in acei ani, ii putem mentiona aici: si unul dintre este Vasile Stamate .
Iata-l in cateva imagini : cu prima masina aclubului ITA Braila ( 29), apoi in participari internationale ( 60 ), sau pe grila de start la Galati 82 ( 58 . Dupa absolvirea scolii de antrenori, si intrucat posibilitatile financiare pentru o treapta a podiumului in campionat nu erau, el s-a ocupat de o sectie de karting pregatind cativa elevi ai grupului scolar auto. Iar cativa au obtinut licente si au participat in camionate in anii urmatori.
Astazi s-a retras din motorsport avand o activitate privata in domeniu.
|
|
|
|
|