Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 16-01-15, 14:45   #5731
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

intrebare pentru cunoscatori . ce cutie de viteza este pe Estonia 25 din poza ? ceva secvential ( se vede in spate selectorul ) sau mi se pare mie doar ?

pinionul ala dintat pus pe axul planetarei - este gen saiba de siguranta a rotii sa nu sara - sau se inventase cumva ABS pe vremea aia ( cred ca aberez deja ) . nu dati cu pietre , intrebam doar , vazand acolo aiurea un pinion fara o logica
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Estonia 25 027.JPG
Views:	148
Size:	142.9 KB
ID:	3065238  

Last edited by racerVTM; 16-01-15 at 14:49.
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 16-01-15, 18:37   #5732
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Abs nu, poate traductor de viteza. Dar dupa cum e aruncat acolo cred ca a vrut sa starneasca lumea autorul pozei si l-a pus la misto, pe dinafara rotii sigur nu era vreun traductor.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 16-01-15, 18:40   #5733
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Racer,in primul rand multumesac ca ai pus linkul,eu cred ca este o pagina interesanta,care arata ca se poate restaura si o astfel de masina.Detali nu cunosc nici eu numai ce putem citi di poze.Dupa cate stiu eu cutia folosita la Estonia 25 a fost de Saporoshez,discutia asta am mai avuto mai demult aici in forum,cea care este aici in poza este sigur secventiala probabil modificata mai tarziu mai cercetam,dar carcasa este sigur cea folosita la Estonia 25 toata suspensia spate este legata de ea,ca au umblat cu cioara vopsita se vede pe capacul de la amortizoare nu am stiut ca SACHS este o firma socialista
Racer,nu inteleg ce vrei sa spui cu pinionul dintat,in care poza se vede?
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 16-01-15, 19:08   #5734
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Sory,acuma am vazut si eu,cred ca este numai de misto,cu toate ca am studiat pozele se pare ca imi scapa multe
Racer,de unde provine banul nu stiu,avantajul este ca,dupa cat se vede in poze masina este aproape completa,lipseste esaparea si admisia in poze cel putin
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 16-01-15, 19:30   #5735
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Racer,nu inteleg ce vrei sa spui cu pinionul dintat,in care poza se vede?
este un pinion cu dantura dreapta atarnat in afara butucului rotii din dreapta si sta sprijinit pe axul planetarei . Cred ca este pus asa la nimereala acolo , sau pot gandi eu , il puneau in afara jantei dupa ce strangea cele 4 suruburi ale rotii sa fie ca o siguranta ( dar e o aiureala ce gandesc si eu ) oricum mi-a sarit in ochi pozitia aiurea a acelui pinion . Poza este cu doua posturi mai sus pusa de mine. Dubios este de asemenea ( dupa ce m-am mai uitat odata am observat ) si lungimea axului planetarei ( in dreapta se vede mai bine ) care iese cam prea mult din butucul rotii . Cred ca foloseau ei ceva flansi adaptoare la prinderea rotilor pe butuc ( altceva nu inteleg ce poate fi ) . Cutia si eu zic ca este secventiala , dupa capacul din spate care este total fabricat custom si parghia are numai miscarea de rotire in jurul axului sau . Se pare ca timoneriile de secventiale la ei erau usor de executat si conceput . Si planetarele sunt de tractiune fata concepute cu unghi mare de inclinare . Zaporozets avea motor de LADA sau trebuia si adaptat carcasa cutiei pe motorul de LADA ?? Mi se pare o cutie mare si robusta rau pentru o masina de talia Zaporozets. Dar in fine , rusii le concepeau gen tanc din prima .

Last edited by racerVTM; 16-01-15 at 19:39.
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 16-01-15, 21:44   #5736
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

cred ca impreuna o sa dezlegam cateva "enigme" Estonia 25 Estonia a avut deja atunci prinderea rotilor cu o singura piulita centrala si o piesa saiba de aluminiu strunjita,se vede bine in cateva poze ce se vede in poza ta este de fapt surubul central,cele 4 "suruburi" sint de fapt bolturi fara filet in poza unde sant fuzetele daca o studiezi ai sati dai seama cum functioneaza
ce priveste cutia,au existat mai multe variante,motorul in Saporoshez nu era Lada,daca mai tin bine minte era cred un V4 racit cu aer,cea mai potenta variantaavea 50CP la 1150ccm
Cum am mai spus,discutia asta am mai avuto aici in forum unde am incecat si atunci sa dezlegam misterul cutiei,am primit pe acea vreme si informatzi de la seful HAIGO,care ma asigurat,cat stie si el ,cutia este de Saporoshez,eu nu cred asta si intre timp am aflat ca au avut si un diferential autoblocant ce nu am stiut ca au avut cutie secventiala,
Planetarele erau in varianta originala Estonia atat la 21 cat si la 25 deschis,cum au avut primele Dacii
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-15, 08:27   #5737
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

informatie la pagina 278.postul 4167 este o poza unde se vede bine cutia fara capacul din spate si planetarele
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-15, 08:30   #5738
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

scuze,este pagina 276,post4139
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-15, 12:35   #5739
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Motorul clar este de lada, insa cutia nu e de ZAZ. Cutiile de ZAZ, au capac superior demontabil fixat cu mai multe suruburi. In documentatie scrie ca estonia 25 a fost echipata cu componente "vestice" (printre care si motoare de vw gti) , am gasit un anunt, monopostul pare identic ca si cutie cu cel prezentat (http://www.racing24.com/single-seat-...a-25-2284.html), deci ma gandesc ca e o cutie construita "custom" pentru monopost, sau vre-o cutie de productie vest europeana adaptata . Carcasa din fata se vede ca e copie sau adaptare de la carterul de ambreiaj de pe cutia de Lada.
__________________
Lada 1500- under construction
Powered by 2xWeber DCOE 40 - Classic Power for Classic cars
Lada Club Romania
k.lada is offline   Reply With Quote
Old 18-01-15, 16:58   #5740
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

k.lada e prieste cutia ai dreptate tot ce a gasit si eu este o cutie care are deasupra un capac ca o baie de ulei,dar ce cred eu este ca ei au intors cutia cu baia in jos caci in pozitie normala timoneria de schimbare a vitezelor este pe partea dreapta,privind din spate in directia de mers dar la toate estonia este timoneria in stinga,lucru usor de realizat intre carcasa de ambreiaj de lada si carcasa cutiei se vede o placa groasa de aluminiu.In decursul anilor au fost montate diverse motoare da pe google. Motorsportmark.de estonia 25 formula easter este in poze o Estonia 25 cu motor Toyota de 170 cp si intruna din poze se vede si cutia plus o poza interesanta din cockpit.Eu personal cred ca ei au folosit numai carcasa Sapo 966 sau 968 era masiva putea prelua prinderile bratzelor si mult loc in interior
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-15, 17:10   #5741
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Motorsportmark.de estonia 25 formula easter este in poze o Estonia 25 cu motor Toyota de 170 cp si intruna din poze se vede si cutia plus o poza interesanta din cockpit.
http://www.motorsportmarkt.de/bilder...el-easter.html

cred ca despre Estonia25 asta este vorba
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 18-01-15, 17:18   #5742
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Cautand Estonii pe siteul lui Tibi am dat de masina de coasta a lui Paul Andronic.

http://www.racing24.com/sprint-and-h...roto-5069.html

Chiar vorbeam cateva posturi mai devreme, ca Lola resiteana a iesit din scena coastelor din Romania si se vinde , Onoriu la fel vinde tot si uite si noutatea , nici Paul nu mai vrea sa se dea , se pare . Anuntul este nou , din 6 ian 2015 , deci aia este . Noi sa fim sanatosi( vorba lui Cornel ) ca sportul auto se autodistruge se pare in Romania .
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 18-01-15, 17:50   #5743
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

aici

http://forums.autosport.com/topic/94...ingle-seaters/

un forum , unde cred ca cineva asteapta niste informatii mai precise ( si mai reale ) cu cine a fost primul constructor de Easter in Romania si o lista a Easterelor produse . ( apropo , Cornel a avut numai motoare LADA pe Easterul lui ??? , stiu raspunsul , dar asa scrie pe acest forum )
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 18-01-15, 18:12   #5744
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Faptul ca o masina apare intr-un anunt nu inseamna neaparat intentia de retragere a pilotului! Cred ca am mai vz masina lui Paul pe astfel de site-uri, altele sunt de ani buni, iar in locul celor care s-au vandut de cele mai multe ori au aparut altele.
"Porojetz-ul" parca era copie de NSU, cum pana mea sa fi avut cutia asa zdravana?!
john17 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-15, 18:34   #5745
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
"Porojetz-ul" parca era copie de NSU, cum pana mea sa fi avut cutia asa zdravana?!
Tibi are dreptate, cutia de Zaporojets era intoarsa cu partea de sus , in jos , asta fiind obligatoriu ca sa schimbe sensul de rotire la planetare , altfel Estonia25 mergea cu 4 viteze inapoi si una inainte ( vezi poza ) . Motorul la Zapo este in spatele cutiei , invers ca la Estonie Se pare ca rusul construia pentru eternitate masinile lor si cutiile de viteza , de erau asa de robuste ca si carcase .
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	zaz_965_2.jpg
Views:	53
Size:	83.7 KB
ID:	3066004  
racerVTM is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -